abonnement Unibet Coolblue
pi_154407513
Wij gaan een nieuwe keuken kopen bij Ikea of keukenloods.
Wij zijn bij keukenloods geweest en de totaalprijs was ¤11.000 (inclusief ¤800 voor het monteren). Wij zijn keurig geholpen en op het einde v.h. gesprek werd de offerte doorgenomen en kwam hij op deze prijs. Uiteraard kregen wij korting. De korting betrof ¤1.500 (hier heb ik niet om gevraagd, kreeg het standaard)

Wij zijn vervolgens weggegaan en nemen eind volgende week weer contact met hun op. Nu is mijn vraag:

Voor mijn gevoel kan de prijs dus meer omlaag maar hoeveel en wat is de beste tactiek?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 08:06:38 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_154407521
De beste tactiek is wegblijven bij zulke toko's en lekker naar Duitsland rijden waar je veel meer waar voor je geld krijgt zonder als een idioot te moeten onderhandelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_154407595
Yep, dezelfde keuken haal je in Germania voor 8500
pi_154407620
Ik ben ook bezig met een keuken voor mijn nieuwe huis.
Ben verbaasd over de omgangsnormen van deze keukenboeren.
Had mooie keuken gezien bij de keukenkampioen en vroeg om een prijs, meneer schreef alle bedragen op maar weigerde een prijs te noemen.

Eerst moest hij weten of ik echt deze keuken wou hebben en niet naar een andere zou gaan, meerdere keren gevraagd om een handtekening voor een actie.
Andere waren niet heel anders en maar blijven zeiken over actieprijs dit, 40% tijdelijk zo.
Nu ben ik ook bij de Ikea aan het kijken, misschien kwaliteit wat minder maar wel fijner gevoel erbij.

Ben jij blij met je keuken en wil je die prijs betalen gewoon doen.
Maar je wordt opgelicht waar je bij staat.
Hell To The Liars
  vrijdag 17 juli 2015 @ 08:24:46 #5
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154407635
Kijk dit even en je weet zo ongeveer hoeveel je er van af kan halen
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  vrijdag 17 juli 2015 @ 08:44:56 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154407778
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:21 schreef Droopie het volgende:
Ben jij blij met je keuken en wil je die prijs betalen gewoon doen.
Maar je wordt opgelicht waar je bij staat.
Precies de reden dat ik dus niet meer bij de gebruikelijke verdachten een keuken koop. Ik heb gewoon geen zin in die negatieve ervaring van pushen, dreigen, verbloemen, verdraaien, enz. Die hele branche geeft me een gevoel van afkeer.

Bij de Ikea is het gewoon: dit is het en niet anders. Zo'n verademing.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_154407881
Wij hebben onze keuken in duitsland besteld. Wordt over een paar weken geleverd, maar tot nu toe erg goede ervaring mee. Kostte in totaal zo'n 8700 euro voor redelijk wat kastruimte en apparatuur. Ik denk dat we bij de ikea ongeveer op dezelfde prijs zouden zijn uitgekomen, misschien iets goedkoper, want andere apparatuur.

We zijn ook wel bij keukenloods wezen kijken maar hadden het gevoel dat de showroomkeukens van slechtere kwaliteit waren dan ikea en de verkopers iets te glad.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:00:00 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154407914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:24 schreef Pandaplint het volgende:
Kijk dit even en je weet zo ongeveer hoeveel je er van af kan halen
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948
Als je goed zoekt dan zijn er ook nog wat zelfstandige keukenboeren die niet van zulke fratsen uithalen en je gelijk een eindprijs geven.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 juli 2015 @ 09:02:39 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_154407944
In Nederland zit er een extreme marge op keukens. 40 tot 50% korting moet je kunnen halen. Ik kreeg in elk geval 50% + gratis montage + gratis leidingwerk.
Nu zegt dat nog niet zoveel, want het kan ook zijn dat je al een aanbieding hebt. Of de prijzen daar zijn beter. Maar denk dat er meer te halen valt.
pi_154408258
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Precies de reden dat ik dus niet meer bij de gebruikelijke verdachten een keuken koop. Ik heb gewoon geen zin in die negatieve ervaring van pushen, dreigen, verbloemen, verdraaien, enz. Die hele branche geeft me een gevoel van afkeer.

Bij de Ikea is het gewoon: dit is het en niet anders. Zo'n verademing.
Je moet echter wel genoegen nemen met een extreem beperkt assortiment. De breedste kast is 80 cm geloof ik. Dat is echt niet meer van deze tijd. Als je een beetje strakke design keuken wil, wordt het lastig daar. Bij de Ikea is het ook qua kasten : dit is het, en niet anders.
Het assortiment is al beperkt, en dan is er ook nog eens geen maatwerk mogelijk.


quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:57 schreef lunamatic het volgende:
Ik denk dat we bij de ikea ongeveer op dezelfde prijs zouden zijn uitgekomen, misschien iets goedkoper, want andere apparatuur.
De reden dat Ikea goedkoper is, is vooral de manier van werken

Duitse keukenfabrikanten houden geen voorraad aan, zij werken ordergestuurd. Die gaan dus produceren op basis van een bestelling van een klant. Bij de IKEA werkt dat niet zo, daar word je bestelling gewoon gepickt op basis van kasten die allemaal al geproduceerd/op voorraad zijn.

Dat betekent dus wel dat het assortiment véél kleiner is,en dat maatwerk niet mogelijk is.


quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:00 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Als je goed zoekt dan zijn er ook nog wat zelfstandige keukenboeren die niet van zulke fratsen uithalen en je gelijk een eindprijs geven.
Die hebben vaak wel slechtere inkoopcondities en kunnen dus niet zoveel korting geven.
pi_154408331
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:24 schreef Pandaplint het volgende:
Kijk dit even en je weet zo ongeveer hoeveel je er van af kan halen
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948
Ik keek altijd graag naar dit programma, maar hier sloegen ze de plank mis omdat ze een witte keuken vergeleken met een witte keuken. Dan kan het zomaar zijn dat ze een midden segment keuken vergeleken met bijvoorbeeld een laag segment keuken. De ene witte auto met 1,5 benzinemotor is ook niet hetzelfde als de andere witte auto met 1.5 benzinemotor. Voor wat betreft die onderhandelingstactieken hadden ze wel gelijk.


quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:17 schreef pvdplanet het volgende:
Yep, dezelfde keuken haal je in Germania voor 8500
Dat is zo'n kletsverhaal. Je hoort dit wel vaker van mensen die de markt niet kennen, dat in Duitsland alles goedkoper is. In Nederland heb je echter enkele grote spelers die onderling wel concurreren, maar wel erg goede inkoopcondities hebben, vaak niet slechter dan Duitse zaken, regelmatig beter. Theoretisch kunnen zij in veel gevallen de keuken dus goedkoper aanbieden. Let wel, theoretisch.

Het is voor de leek heel lastig omdat hij geen inzicht heeft in markt, en dat de prijzen totaal niet transparant zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:06 schreef Scorpie het volgende:
lekker naar Duitsland rijden waar je veel meer waar voor je geld krijgt zonder als een idioot te moeten onderhandelen.
Onderhandelen is het sleutelwoord. Als je daar moreel gezien tegen bent, kan je in Nederland beter geen keuken kopen.

Beste tactiek als je er dan toch van overtuigd bent dat het in Duitsland allemaal goedkoper is: laat een offerte in Duitsland maken.

Ga met die offerte naar een grote Nederlandse speler. Wedden dat ze er in de meeste gevallen onder door kunnen? Dan pakken ze gewoon een heel stuk minder marge, maar nog steeds winst. En dan hoef je dus niet eens echt te onderhandelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Dvorakk op 17-07-2015 11:17:08 ]
pi_154408351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:21 schreef Droopie het volgende:
Ik ben ook bezig met een keuken voor mijn nieuwe huis.
Ben verbaasd over de omgangsnormen van deze keukenboeren.
Had mooie keuken gezien bij de keukenkampioen en vroeg om een prijs, meneer schreef alle bedragen op maar weigerde een prijs te noemen.

<<<knip>>>
Maar je wordt opgelicht waar je bij staat.
Keukenkampioen... :{ Daar ben ik ook geweest, en ik heb daar dezelfde ervaring zoals jij. Er stond (5 jaar geleden) bij geen enkele keuken een prijs genoemd.

En een gesprekje met een verkoper liep al snel spaak, want mijn vraag was "Die keuken daar, exact zoals ie daar staat met die kookplaat en die spoelbak/kraan, WAT is daar de prijs van?".

Zijn antwoord was "Wat is uw budget meneer?"

"Ehhhh... dat was mijn vraag niet. Ik stel een vraag, en dan wil ik graag een antwoord. ik wil gewoon weten wat DIE keuken kost."

Want ALS je je budget noemt, dan zou die keuken ¤500-1000 meer dan je budget kosten... ofcourse, want ze weten dat je de keuken voor ¤500-1000 meer toch wel daar koopt.

Maar goed, ik stond binnen een paar minuten weer buiten, en laat die toko's mooi links liggen.

@TS: Gewoon ergens kopen waar je een goed gevoel bij hebt.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:41:10 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154408394
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:31 schreef Dvorakk het volgende:

Die hebben vaak wel slechtere inkoopcondities en kunnen dus niet zoveel korting geven.
En hoe is dat een probleem als ze gelijk een fatsoenlijke prijs geven?

Werk je bij DMG ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:42:45 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_154408414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:36 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Dat is zo'n kletsverhaal. Je hoort dit wel vaker van mensen die de markt niet kennen, dat in Duitsland alles goedkoper is. In Nederland heb je echter enkele grote spelers die onderling wel concurreren, maar wel erg goede inkoopcondities hebben, vaak niet slechter dan Duitse zaken, regelmatig beter. Theoretisch kunnen zij in veel gevallen de keuken dus goedkoper aanbieden. Let wel, theoretisch.
Lul alsjeblieft niet zo dom. Ik heb uit eigen persoon namelijk 2 identieke keukens laten offreren bij zowel een NL als een DE keukenboer die beiden uit *precies* dezelfde fabriek afkomstig waren. Het prijsverschil was bij het begin al 30%, en dan werd er door de NL keukenboer een partij moeilijk gedaan over opties die we wilden hebben waarbij de DE keukenboer er geen enkel probleem van maakte.

quote:
Het is voor de leek heel lastig omdat hij geen inzicht heeft in markt, en dat de prijzen totaal niet transparant zijn.
Hou alsjeblieft je aannames over wie een leek zou zijn voor je, je hebt geen idee tegen wie je het hebt.

quote:
Onderhandelen is het sleutelwoord. Als je daar moreel gezien tegen bent, kan je in Nederland beter geen keuken kopen.
Onderhandelen is quatsch. De keukenmarkt in Nederland is als een kankergezwel waarbij de consument zoveel mogelijk getild moet worden ten faveure van winst. Dat je de mond vol hebt van moraliteit terwijl je de dubieuze praktijken van de keukenboer in Nederland 'gemakshalve' maar even buiten beschouwing laat maakt je hypocriet en je stelling op zijn minst opmerkelijk.

quote:
Beste tactiek als je er dan toch van overtuigd bent dat het in Duitsland allemaal goedkoper is: laat een offerte in Duitsland maken.
En dat is welgeteld 1 mailtje met een 3D tekening van je gewenste keuken.

quote:
Ga met die offerte naar een grote Nederlandse speler. Wedden dat ze er in de meeste gevallen onder door kunnen?
Ja, dus? Waarom moet *ik* als consument zijnde meedoen aan zulke praktijken om een juiste prijs te krijgen voor een keuken? Waarom moet er een opslag van minstens 50% op een NL keuken zitten voordat je überhaupt begint met onderhandelen? Waarom zou ik nog met zulke criminelen in zee willen gaan?

quote:
Dan pakken ze gewoon een heel stuk minder marge, maar nog steeds winst. En dan hoef je dus niet eens echt te onderhandelen.
Ja, maar ik moet wel opeens extra moeite gaan doen om een paar criminele uitbuiters die een paar plankjes verkopen met een marge van 100 tot 200% hun prijs naar een normaal niveau te laten trekken. Dat er nog simpele zielen zijn die a) dat goedkeuren en b) ze blijkbaar nog belonen door daar te kopen is werkelijk te zot voor woorden. Hoe eerder deze klantonvriendelijke beunhazen met 0 verstand van zaken failliet gaan, hoe beter.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:43:49 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154408435
Blijf in elk geval ver weg bij alles wat hoort bij de Mandemakers groep (DMG), en daar hoort 70% van alle keukenzaken in Nederland bij, dus let op. Stelletje oplichters dat het zijn, willen je laten tekenen voor een "vrijblijvende offerte" (waarna je dus aan een koopovereenkomst vast zit, wat ook gewoon bovenaan op dat formulier staat) Één keer binnen geweest voor een badkamer, gillend naar buiten. Als ze door hebben dat je niet gaat tekenen worden ze ook erg vervelend.

En volgens mij werkt Dvorakk inderdaad bij DMG aan zijn reacties te zien, ik zou me echt de ballen uit de broek schamen als ik voor een van hun winkels werkte...
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:43:54 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154408437
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:36 schreef Dvorakk het volgende:
In Nederland heb je echter enkele grote spelers die onderling wel concurreren...
Noem er eens een paar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:45:21 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_154408460
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:31 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Je moet echter wel genoegen nemen met een extreem beperkt assortiment. De breedste kast is 80 cm geloof ik. Dat is echt niet meer van deze tijd. Als je een beetje strakke design keuken wil, wordt het lastig daar. Bij de Ikea is het ook qua kasten : dit is het, en niet anders.
Het assortiment is al beperkt, en dan is er ook nog eens geen maatwerk mogelijk.

Nou en. Dat 'maatwerk' is bij de DMG zaak om de hoek ook al kommer en kwel. Een glasplaatje achter je fornuis? Nee meneer, ga maar naar een speciale glaszaak, wij gaan onze vingers er niet aan branden.

quote:
De reden dat Ikea goedkoper is, is vooral de manier van werken
Iets waar de andere keukenboeren dus een mooi voorbeeld aan kunnen nemen.

quote:
Duitse keukenfabrikanten houden geen voorraad aan, zij werken ordergestuurd. Die gaan dus produceren op basis van een bestelling van een klant. Bij de IKEA werkt dat niet zo, daar word je bestelling gewoon gepickt op basis van kasten die allemaal al geproduceerd/op voorraad zijn.
Nou en. Dat verklaart geen opslag van 300 tot 400% van de prijs ten opzichte van de Ikea.

quote:
Die hebben vaak wel slechtere inkoopcondities en kunnen dus niet zoveel korting geven.
Korting is in dit geval een synoniem van winstmarge, en dat is dus precies het probleem met de huidige keukenmarkt in Nederland. Door en door verziekt door halve criminelen met dubieuze praktijken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_154408466
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hoe is dat een probleem als ze gelijk een fatsoenlijke prijs geven?

Werk je bij DMG ofzo?
Nee. Nee, dat is geen probleem als ze een fatsoenlijke prijs geven. Maar ik dacht even dat het ging om zo goedkoop mogelijk een keuken te krijgen. En die allerlaagste prijs krijg je pas als je meerdere offertes tegen elkaar uitspeelt, ook bij zelfstandige zaken.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:46:18 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_154408476
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:43 schreef Metalfreak het volgende:
Blijf in elk geval ver weg bij alles wat hoort bij de Mandemakers groep (DMG), en daar hoort 70% van alle keukenzaken in Nederland bij, dus let op. Stelletje oplichters dat het zijn, willen je laten tekenen voor een "vrijblijvende offerte" (waarna je dus aan een koopovereenkomst vast zit, wat ook gewoon bovenaan op dat formulier staat) Één keer binnen geweest voor een badkamer, gillend naar buiten. Als ze door hebben dat je niet gaat tekenen worden ze ook erg vervelend.

En volgens mij werkt Dvorakk inderdaad bij DMG aan zijn reacties te zien, ik zou me echt de ballen uit de broek schamen als ik voor een van hun winkels werkte...
Dat soort frauduleuze praktijken is schering en inslag op de Nederlandse markt voor badkamers en keukens. Waanzin. Die lui horen stuk voor stuk thuis achter de tralies, tuig dat het er is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:47:42 #20
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_154408496
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:45 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Nee. Nee, dat is geen probleem als ze een fatsoenlijke prijs geven. Maar ik dacht even dat het ging om zo goedkoop mogelijk een keuken te krijgen. En die allerlaagste prijs krijg je pas als je meerdere offertes tegen elkaar uitspeelt, ook bij zelfstandige zaken.
Ik wil helemaal niet zo 'goedkoop' mogelijk een keuken. Ik wil best betalen voor klantvriendelijkheid, service, kwaliteit van spullen en een verkoper die meedenkt en die mij niet bij binnenkomst ziet als een cashcow die hij op elke denkbare wijze zo leeg mogelijk moet zuigen ter meerdere eer en glorie van de Mandemakers Groep.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:50:24 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_154408530
Ik zie trouwens dat Dvorakk 3 maanden geleden precies dezelfde plaat heeft afgespeeld in K&W:

K&W / Zoeperzazke's keuken; uitzoeken & vernieuwen !

Het lijkt me dan ook zinvol om deze discussie niet weer te starten en het te laten voor wat het nu is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_154408540
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet zo 'goedkoop' mogelijk een keuken. Ik wil best betalen voor klantvriendelijkheid, service, kwaliteit van spullen en een verkoper die meedenkt en die mij niet bij binnenkomst ziet als een cashcow die hij op elke denkbare wijze zo leeg mogelijk moet zuigen ter meerdere eer en glorie van de Mandemakers Groep.
'Ik zie wel iets in uw offerte. Ik wil hem hebben voor 65% van uw prijs, maar alleen als u vandaag beslist' >:)
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:52:15 #23
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154408560
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet zo 'goedkoop' mogelijk een keuken. Ik wil best betalen voor klantvriendelijkheid, service, kwaliteit van spullen en een verkoper die meedenkt en die mij niet bij binnenkomst ziet als een cashcow die hij op elke denkbare wijze zo leeg mogelijk moet zuigen ter meerdere eer en glorie van de Mandemakers Groep.
Precies dat, en daarom hebben we bij onze badkamer ook gekozen voor een lokale tegelboer met een familiezaak die naar alle tevredenheid onze badkamer heeft geplaatst. Dat was misschien niet "zo goedkoop mogelijk", maar wel kwalitatief heel goed en ik heb er ook alle vertrouwen in dat eventuele problemen ook netjes worden opgelost. Er werd ook alle tijd voor ons genomen en er werd netjes meegedacht. Ja, misschien hadden we een paar duizend euro kunnen besparen via Brugman :r , maar daar had ik dan ook absoluut geen vertrouwen in gehad...

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

'Ik zie wel iets in uw offerte. Ik wil hem hebben voor 65% van uw prijs, maar alleen als u vandaag beslist' >:)
Ow ja, dat trucje ook, elke aanbieding bij een van deze zaken is "toevallig" precies "tot vandaag" geldig :')
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:55:06 #24
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154408594
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Precies dat, en daarom hebben we bij onze badkamer ook gekozen voor een lokale tegelboer met een familiezaak die naar alle tevredenheid onze badkamer heeft geplaatst. Dat was misschien niet "zo goedkoop mogelijk", maar wel kwalitatief heel goed en ik heb er ook alle vertrouwen in dat eventuele problemen ook netjes worden opgelost. Er werd ook alle tijd voor ons genomen en er werd netjes meegedacht. Ja, misschien hadden we een paar duizend euro kunnen besparen via Brugman :r , maar daar had ik dan ook absoluut geen vertrouwen in gehad...

[..]

Ow ja, dat trucje ook, elke aanbieding bij een van deze zaken is "toevallig" precies "tot vandaag" geldig :')
Inderdaad. Bij zo'n boerenfamiliezaak waar ze je gewoon het boek met de inkoopprijzen geven _O-
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:55:07 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_154408596
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Precies dat, en daarom hebben we bij onze badkamer ook gekozen voor een lokale tegelboer met een familiezaak die naar alle tevredenheid onze badkamer heeft geplaatst. Dat was misschien niet "zo goedkoop mogelijk", maar wel kwalitatief heel goed en ik heb er ook alle vertrouwen in dat eventuele problemen ook netjes worden opgelost. Er werd ook alle tijd voor ons genomen en er werd netjes meegedacht. Ja, misschien hadden we een paar duizend euro kunnen besparen via Brugman :r , maar daar had ik dan ook absoluut geen vertrouwen in gehad...

[..]

Ow ja, dat trucje ook, elke aanbieding bij een van deze zaken is "toevallig" precies "tot vandaag" geldig :')
"Ja u boft maar, vandaag tillen we u maar voor 5000 euro ipv de gebruikelijke 6000 euro! Bofkont!"
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')