quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 00:01 schreef MMaRsu het volgende:Maar je hebt maar 10 uur gespeeld? Waar ben je nu precies dan
Hij verdiend geen 8 of 9 omdat de instapdrempel te hoog is? Wat een klets. De game is een perfecte opvolger van de Dark Souls serie
Oh wacht lees nu dat je hem.niet eens verder gaat spelen

.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 00:01 schreef Miauw_Zedong het volgende:[..]
Knappe conclusies voor iemand die net 10 uur in de game zit en niet van plan hem uit is te spelen. Leuk ook dat je zegt dat de game leeg is qua verhaal. In deze game (en de souls games in general) zit meer diepgang dan ieder andere game die ik ken maar je krijgt het (zoals de hele game eigenlijk) niet op een presenteerblaadje en je zal er moeite voor moeten doen om er iets uit te halen, en dat zijn de hedendaagse verwende gamers niet meer gewend. Er is tevens ruimte mogelijk voor eigen interpretatie, iets wat je ook vrijwel nergens meer tegen komt tegenwoordig. Vergelijk het met een David Lynch film.
Speel hem eerst eens uit en kom dan met een mening zou ik zeggen, maar je hebt al opgegeven zie ik... je bent hollow gegaan. Zeg eens eerlijk, je bent nooit voorbij Father Gascoigne gekomen of wel?
Ik zeg eerlijk dat ik FG niet heb kunnen verslaan na een poging of 10, waarvan 1 keer op een haar na niet. Als ik voor een baas zou respawnen was ik doorgegaan met Bloodborne totdat ik hem had uitgespeeld. Wel begrijp ik dat het dan een hele andere game zou zijn en dat wilde deze studio niet maken en daar is niks mis mee.
Ik vind het eerlijk gezegd de tijd niet waard om na iedere mislukte poging opnieuw blood vials te gaan looten, blood echoes bij elkaar te sparen om molotovs etc. te kopen. En weer naar de baas toelopen om daar 1 keer tegen te mogen vechten. Na een bepaalde tijd is dat niet vermakelijk meer.
Je doet steeds een kunstje opnieuw, waarvan je na 10 keer wel bewezen hebt dat je het kunt. Toch moet je het steeds opnieuw doen. Dit maakt die baas echt niet moeilijker, het is gewoon tijdsverspilling waarin je ook andere gameplay had kunnen krijgen.
Je kunt nu in een uur tijd 3 keer tegen die baas vechten, terwijl je ook 10 keer had kunnen vechten, zonder eerst alles opnieuw te moeten looten/sparen/kopen/lopen.
Een kritiekpunt dat je ook vaak hoorde waren de laadtijden van 30 seconden... Hier stoor ik mij dus helemaal niet aan. Maar in principe is het steeds opnieuw doen van iets dat je al lang kunt en veel te vaak gedaan/gezien hebt hetzelfde een laadtijd van 20 minuten en dat vind ik na een bepaalde tijd wel vervelend.
De reden dat ik dit een gemiddeld goede game vind en meer niet, heeft niets te maken met de moeilijkheid. In alle discussies over deze game wordt iedereen die niet super enthousiast is over Bloodborne als een slechte gamer betiteld. Daar gaat voor mij niet op. Ik speel graag pittige games.
Ninja Gaiden games vond ik al goed vanaf het begin. Ondanks de moeilijkheid wilde ik doorgaan en het uitspelen, dat kan ik van Bloodborne na een week spelen nog niet zeggen.
Of een game een 8 of een 9 is, is altijd subjectief. Er bestaan zelfs mensen die TLOU niet goed vonden of mensen die Watch Dogs super vonden. Ik denk dat weinig gamers hun kostbare tijd gebruiken om 50 uur in Bloodborne te steken en de game uit te spelen. Toch kan het voor de doelgroep wel degelijk een goede game zijn, alleen is deze groep gewoon zeer klein.
Over die ruimte voor eigen interpretatie moet ik je trouwens gelijk geven. Dit is zeldzaam in games en films. Het verhaal wordt niet aan je opgedrongen. Maar dat had ik in mijn vorige post al gezegd.