dit is het verhaal en vergeet de rest.allemaal niet belangrijk.quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:06 schreef tailfox het volgende:
[..]
wat is niet duidelijk aan dit.
Ziek gemeld op 7 jun en van rooster afgehaald ik dacht ontslagen te zijn maar ik kreeg een brief dat laatste werkdag 20 augustus (dan loopt mijn contract af)
Edit augustus
vakantie?quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:32 schreef Nizno het volgende:
aanvulling, van wanneer tot wanneer had je precies vakantie?
En welke dagen waren dat? Ofwel, vanaf wanneer zou je weer op het rooster moeten staan als je werkgever je wel had ingeroosterd?quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
vakantie?
Ik had vrij gevragen de week van topshelf open en q music foute party de rest stond ik dus gewoon beschikbaar.
7-15 jun en 20 en 21quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
En welke dagen waren dat? Ofwel, vanaf wanneer zou je weer op het rooster moeten staan als je werkgever je wel had ingeroosterd?
nopequote:Op donderdag 16 juli 2015 12:40 schreef Nizno het volgende:
heb je na 21 juni aan je werkgever gevraagd waarom je niet op het rooster stond?
Dus je werkt al bijna een maand niet. Nu krijg je een brief met de melding dat je contract afloopt op 20 augustus en dat ze dit contract niet gaan verlengen.quote:
jupquote:Op donderdag 16 juli 2015 12:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus je werkt al bijna een maand niet. Nu krijg je een brief met de melding dat je contract afloopt op 20 augustus en dat ze dit contract niet gaan verlengen.
hoe kan ik het aan pakkenquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:09 schreef Telates het volgende:
Na zes maanden heb je recht op uitbetaling van de gemiddeld gewerkte uren van de laatste drie maanden. Dus die kun je eisen inderdaad.
Zie ook: http://www.allesoverhr.nl(...)at%20mag%20niet.aspx
Werkgever deed terecht de aanname dat TS het prima vond om niet meer te hoeven werken, in hoeverre vind jij het redelijk of wettelijk correct dat TS nu na al die weken van stilte inééns eist in het huidige rooster ingepland te worden, daarnaast is hij er over een maand toch uit.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:09 schreef Telates het volgende:
Na zes maanden heb je recht op uitbetaling van de gemiddeld gewerkte uren van de laatste drie maanden. Dus die kun je eisen inderdaad.
Rechtbank, maar die zal ook zeer zeker een mening hebben over jouw handelswijze.quote:
Niet in alle gevallen het moet namelijk "buiten zijn of haar macht liggen". In dit geval denk ik dat de invloed van TS op het hele gebeuren zo groot is dat het niet opgaat.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:09 schreef Telates het volgende:
Weet ik, maar had geen zin om alle uitzonderingen op te noemen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 00:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Voor iedereen die dit topic vindt via Google of FOK! Deze mythe mag echt wel eens snel dood gaan. Er is veel jurisprudentie en steeds meer wetgeving die werknemers met 0-uren contracten beschermd.
Je moet iets minder overtuigd zijn van je mening wanneer je niet weet waarover je spreekt.
Ik vind het heel erg kwalijk dat je een mythe in stand houdt. Vooral omdat het niet uitzonderingen zijn maar de regel dat je in de praktijk best wel wat arbeidszekerheid hebt met een 0-urencontract.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:46 schreef Platina het volgende:
[..]
Weet ik, maar had geen zin om alle uitzonderingen op te noemen.
-- MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie --
Waarom niet?quote:
Mond valt mij open van verbazing...quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:15 schreef tailfox het volgende:
[..]
omdat ik dan maar ging werken bij mij andere baan
Wat zei de baas toen je hem belde en weer aan het werk wou?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:15 schreef tailfox het volgende:
[..]
omdat ik dan maar ging werken bij mij andere baan
Wel dus. Je had kunnen vragen waarom hij je niet meer inplande.quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:00 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik kan er niks aan doen dat hij mij van rooster afhaalt toch.
Dat klopt, ook met een nul-hren contract heb je wat zekerheid. Heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 01:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg kwalijk dat je een mythe in stand houdt. Vooral omdat het niet uitzonderingen zijn maar de regel dat je in de praktijk best wel wat arbeidszekerheid hebt met een 0-urencontract.
Veel werkgevers maken maar wat graag gebruik van die onwetendheid die jij helpt in stand te houden.
Maar weer genoeg gepreekt! Het ging mij er meer om de meelezers juist te informeren.
want?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:28 schreef Platina het volgende:
[..]
Dat klopt, ook met een nul-hren contract heb je wat zekerheid. Heb je gelijk in.
Echter, voor deze TS gaat dat absoluut niet op dus vandaar dag ik het niet meldde
Ben je achterlijk?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |