abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2015 @ 11:13:30 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155781580
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:08 schreef nils7 het volgende:

[..]

Worden die motoren van MB nog gebouwd bij Ilmor?
Zo nee zou ik, als ik RB was, eens daar aan kloppen en 2016 als verloren beschouwen (zoals McLaren en Honda nu).
Het zijn nu weer twee aparte bedrijven
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilmor
https://en.wikipedia.org/(...)formance_Powertrains

Ze zitten allebei in Brixworth
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 september 2015 @ 11:18:17 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155781705
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het zijn nu weer twee aparte bedrijven
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilmor
https://en.wikipedia.org/(...)formance_Powertrains

Ze zitten allebei in Brixworth
Is dit terug gedraait dan?

In 2005 Daimler-Chrysler became the sole owner of Ilmor and renamed the company Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2015 @ 11:20:40 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155781749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:18 schreef nils7 het volgende:

[..]

Is dit terug gedraait dan?

In 2005 Daimler-Chrysler became the sole owner of Ilmor and renamed the company Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.
De Formule 1-tak is in handen van Mercedes, maar de rest is nu weer Ilmor geworden omdat dit waarschijnlijk te weinig met de activiteiten en interesses van Mercedes te maken had.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 september 2015 @ 11:21:47 #154
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155781767
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De Formule 1-tak is in handen van Mercedes, maar de rest is nu weer Ilmor geworden omdat dit waarschijnlijk te weinig met de activiteiten en interesses van Mercedes te maken had.
Maar dan kan RB daar dus niet aankloppen hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2015 @ 11:23:07 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155781792
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

Maar dan kan RB daar dus niet aankloppen hahaha
Het zou in theorie wel kunnen natuurlijk, maar RB wil Mercedes of heel eventueel Volkswagen als leverancier
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 september 2015 @ 08:02:14 #156
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155808341
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:13:47 #157
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155811308
quote:
Shit, weer ff Netscape 1.1 downloaden dan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:19:44 #158
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_155836394
quote:
Oh, best vet eigenlijk zo'n vintage site.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:24:39 #159
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155943560
ik kwam ineens weer dit gifje tegen :D Blijft vet _O_

Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 10 september 2015 @ 07:52:24 #160
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155965769
quote:
3s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:24 schreef Rossdale het volgende:
ik kwam ineens weer dit gifje tegen :D Blijft vet _O_

[ afbeelding ]
Over Webber gesproken:

:D
http://www.espn.co.uk/f1/(...)-f1-seat-mark-webber
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_155965903
Slecht voorbeeld. Als winnaar van de GP2 titel en een F1 race heeft hij meer in de F1 te zoeken dan bijvoorbeeld een Marcus Ericsson.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 10 september 2015 @ 09:24:06 #162
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155966899
Daarmee verdiende hij een kàns in de F1, niet de lange carrière die hij nu al heeft waarin hij meer slechte dan goede dingen heeft laten zien.

Prima voorbeeld :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_155967138
onzin weer
Pastor heeft gewoon veel pech gehad
één van mijn favoriete coureurs
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155976047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:36 schreef Beach het volgende:
onzin weer
Pastor heeft gewoon veel pech gehad
één van mijn favoriete coureurs
Met name pech in z'n hoofd dan. De acties die hij heeft gedaan zijn voornamelijk herkenbaar aan de schade die ze achtergelaten hebben.
pi_155977323
Als we zo gaan beginnen kunnen we ook Joske erbij halen. Constant crashen en ik kan me nog herinneren dat hij hem er bij Montoya erop knalde.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 17:55:51 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155978282
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:21 schreef Beach het volgende:
Als we zo gaan beginnen kunnen we ook Joske erbij halen. Constant crashen en ik kan me nog herinneren dat hij hem er bij Montoya erop knalde.
Joske was de laatste remmer van het veld, Montoya de vroegste, dan kan zoiets gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155988864
quote:
Kift van Webber..
Ik zag zondag bewijs dat het niveau van de coureurs juist erg hoog ligt. De stilstaande Ferrari op de eerste startrij werd door iedereen omzeild. Topreflexen allemaal. De vraag is of die superieure reacties van de coureurs het spektakel ten goede komen, maar dat is een ander punt. Dit gaat om het algehele niveau en dat is gewoon bizar hoog.
pi_156002604
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:21 schreef Beach het volgende:
Als we zo gaan beginnen kunnen we ook Joske erbij halen. Constant crashen en ik kan me nog herinneren dat hij hem er bij Montoya erop knalde.
Maar er is een verschil met crashen omdat je constant op de limiet van de auto rijdt omdat ie voor geen meter gaat, en crashen omdat je gewoon je hoofd niet gebruikt. Bij Pastor ligt die laatste categorie wel op ruime voorsprong t.o.v. de eerste categorie.

En ja, Jos heeft ook foutjes gemaakt. Maar Pastor (hoewel hij dit seizoen redelijk doorkomt) maakt ze te vaak en te makkelijk.
pi_156003161
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:09 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar er is een verschil met crashen omdat je constant op de limiet van de auto rijdt omdat ie voor geen meter gaat, en crashen omdat je gewoon je hoofd niet gebruikt. Bij Pastor ligt die laatste categorie wel op ruime voorsprong t.o.v. de eerste categorie.

En ja, Jos heeft ook foutjes gemaakt. Maar Pastor (hoewel hij dit seizoen redelijk doorkomt) maakt ze te vaak en te makkelijk.
Om reddit er even bij te halen:

quote:
Australia: Up to 6th coming out of the first corner and ahead of Grosjean, was taken out by Nasr.
Malaysia: 8th and ahead of Grosjean coming out of the first corner when he was hit from behind and recieved a puncture, starting again from the back of the pack after a safety car he made his way back to 12th (just one place behind Grosjean) when he was forced to retire due to mechanical failure.
China: After a brake issue hampered his qualifying effort he had driven an excellent race and made his way up to 7th ahead of Grosjean before he ran too deep into the pitlane and had to get turned around by the marshals which left him near the back of the pack, and he later spun while driving by himself. These were passed off as a silly unforced errors by most but in actual fact were likely caused by the brake problem resurfacing as Pastor later claimed. This was from Alan Permane after qualifying: “Pastor had a really strong weekend until qualifying when something that we are still investigating caused the front brake system to retain pressure without any pedal input, causing a considerable loss of straightline speed”. Pastor claimed the problem affected him again in the race which seems consistent with his 2 incidents and the fact that he had similar straight line speed to the hugely underpowered McLarens towards the end of the race. He was eventually taken out by Jensen Button forcing him to retire.
Barhain: Had an electrical problem in qualifying which left him unable to get out of Q1. Bizarrely parked in the wrong grid spot which landed him with a 5 second time penalty. He was hit by Verstappen on the first lap, its unclear whether this affected his race, he did seem to be suffering some kind of problem on the first lap but either way he was unable to make up significant ground and finished the race in 15th, Grosjean finished in 7th.
Spain: Was hit by Grosjean in the early laps which caused his rear wing end fence to break, I believe he would've been 6th or 7th and a few places ahead of Grosjean when corrected for pitstops but was forced to retire due to the damage.
Monaco: Had another brake issue, in trying to manage the issue he was hit from behind by an over-eager Verstappen while running in 8th and retired the next lap. Grosjean was 13th at the time.
Canada: PRAISE THE LORD, A TROUBLE FREE RACE. The two Lotuses were running together on the road when Grosjean hit Will Stevens while laping him sustaining a puncture, final positions were Maldonado 7th Grosjean 10th
Austria: Another good race for Pastor finishing 7th, Grosjean was forced to retire after a gearbox failure. The Lotuses were again running together on the road before pitstops with Grosjean holding up Maldonado in spite of being on the faster tyre as he was caught up battling with Perez. Safe to assume that with his supersoft stint still to come that Maldonado would've comfortably finished ahead of him had Grosjean not retired.
Great Britain: Taken out by Grosjean at the first corner after Grosjean was hit by another car, both retired.
Hungary: A bad race for Pastor, there was some talk that he was quite shaken up after the Bianchi memorial before the race but to me this is a weak excuse as all the drivers had to deal with the same thing. Even still if you look at the incidents it's not as bad as it appears on paper: He had his first incident of the year that some deemed to be his fault with Perez, which he was penalized for. It was a fairly harsh call as the stewards were being particularly tough on everyone that weekend, Crofty stated that it could've gone either way and Martin Brundle called it "six of one, half a dozen of the other". I'll include a video below so you can make your own mind up in case you don't remember it so well. After that he was one of a few drivers that day to be penalized for speeding in the pitlane, and recieved a third penalty after a Manor let him past to be lapped after the safety car had been deployed. Grosjean finished 7th in spite of the Lotus not being very fast that weekend thanks to being one of few cars to have a trouble free race.
Spa: This was a controversial one, as I'm sure you all remember Lotus blamed him for the mechanical failure after he drove over the curbs but that is absolutely ridiculous - almost every other car in the race did the same thing multiple times over the course of the weekend and his was the only one to break down. Saying "17G impact" sounds bad but these cars are meant to be able to withstand such forces and it certainly appeared as though some of the others took just as much and lived to drive another day. To me it seemed like a case of Lotus taking the easy way out to avoid criticism for their car which has proven to be overly fragile on a number of occasions this year. Was ahead of Grosjean when he retired who as I'm sure you remember went on to finish 3rd. He also had is first and so far only crash of the year in practice.
Monza: Was hit by Button after he had come together with Nasr and pushed wide over the inside of the chicane. His car broke due to not being able to withstand the force of going over the curbs, multiple other cars went over those same curbs and got away just fine. That sounds familiar doesn't it.
quote:
So in summary: He has retired from 8 of this years 12 races and not a single one of them has been caused by him - 5 times he has been taken out of the race by other drivers and 3 due to mechanical failures. He has been hit by other drivers through no fault of his own 8 times and has caused either one or no collisions depending on your view of the Perez incident (although feel free to correct me if I missed any other minor ones, I didn't re-watch all of every race). He has had one crash this year in practice and none in races or qualifying. He has finished ahead of Grosjean once and Grosjean ahead of him twice (after a problem in qualifying saw him starting near the back for one of those two) and has retired from ahead of Grosjean a remarkable 7 times, although 4 of them were only on the first lap. In races where we saw enough to fairly assume who would've finished ahead notwithstanding collisions and mechanical failures he would be leading Grosjean 5-2.
So we see that Maldonado has been clearly the better Lotus driver this year, any team would be wise to pick him ahead of Grosjean (and a number of others) regardless of sponsorship money, he is one of the less likely drivers to cause a collision, and he is quite possibly the unluckiest man ever to set foot in a Formula 1 car.
So can we please stop with the LE CRASHTOR MALDONATOR xDDDD comments, I know its fun to have a villain but at this point in time its totally unjustified. It starts as silly jokes on Reddit and the like but commentators and news articles even his own wikipedia page blames him for crashes that were 100% the other driver's fault, this is a man's reputation and career being unfairly tarnished.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:37:27 #170
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156004662
Ja fijn,als je zijn falen uit vrije trainingen niet meerekent :')

Of wat dacht je van de penalties die hij op de hungaroring kreeg.

Hij rijdt meestal best goed,maar hij doet zo vaak rare of ronduit onbegrijpelijke dingen...
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156004767
Nieuw tijdschrift van F1 fotografen.

http://www.gpupdate.net/n(...)adeau-voor-de-lezer/

Misschien maar kopen. Kan ook altijd wel genieten van RTL GP magazine met die mooie plaatjes. Daarnaast twee keer per jaar ¤15 valt op zich ook wel mee. Aan de andere kant was ik van plan minder te gaan uitgeven doordat ik weer voltijd aan de studie ben en minder aan het werk :'(
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_156005464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:33 schreef Beach het volgende:

[..]

Om reddit er even bij te halen:

[..]

[..]

Ik zei al dat ie dit jaar redelijk doorkomt. Het blijft voornamelijk beperkt tot de trainingen.

Dat maakt hem alleen nog niet F1 waardig.
Ik vind het nog steeds 1 van de slechtsten op de grid, maar misschien kan het veranderen... Van mij hoeven de teams daar niet op te wachten.
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:53:29 #173
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_156010750
Ik wil graag op een tijdschrift over F1 abonneren. Welke raden jullie aan? Vroeger had ik altijd de Race Report _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_156011417
RTL GP magazine. Heb ook een abonnement op Formule 1 magazine maar daar ben ik sneller op uit gekeken.

Overigens is formule 1 volgens mij het oude race report maar die is erg veranderd. Ook gaat RTL GP magazine meer over vroeger dan de hedendaagse formule 1.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_156011487
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:53 schreef Fopje het volgende:
Ik wil graag op een tijdschrift over F1 abonneren. Welke raden jullie aan? Vroeger had ik altijd de Race Report _O_
Geen eigenlijk. Tegenwoordig is alles meteen op internet te vinden en ook qua diepgang zit dat wel goed.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')