Dus liegen is beter omdat de ander blijkbaar vragen stelt die eigenlijk al niet gesteld zouden moeten worden.. Maar stellen dat je eerlijk moet zijn en de ander verantwoordelijkheid heeft voor wat ie vraagt is ongepast.. Ik begrijp wel dat het in de praktijk zo is hoor 'ja de weegschaal zal wel stuk zijn' enzovoort. Maar voor mij is het niet zo vanzelfsprekend om te liegen, meer vanzelfsprekend om ze niet te vragen als je zelf al zo onzeker bent dat je niet met de antwoorden om kan gaan...quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
precies... Dit soort vragen is van de categorie 'lijkt mijn kont dik in deze jurk?' of 'vind je haar (insert buurmeisje/kassameisje/willekeurige vrouw) mooier dan mij?'
Schuld aan wat?quote:
Dat de seks blijkbaar niet goed genoeg is.quote:
Ah zo..quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat de seks blijkbaar niet goed genoeg is.
ik zeg niet dat iets beter is... Je moet het helemaal zelf weten. Ik geef alleen voorbeelden van vragen die onzekere meisjes/vrouwen stellen, waarop ze helemaal geen eerlijk antwoord willen krijgen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:56 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Dus liegen is beter omdat de ander blijkbaar vragen stelt die eigenlijk al niet gesteld zouden moeten worden.. Maar stellen dat je eerlijk moet zijn en de ander verantwoordelijkheid heeft voor wat ie vraagt is ongepast.. Ik begrijp wel dat het in de praktijk zo is hoor 'ja de weegschaal zal wel stuk zijn' enzovoort. Maar voor mij is het niet zo vanzelfsprekend om te liegen, meer vanzelfsprekend om ze niet te vragen als je zelf al zo onzeker bent dat je niet met de antwoorden om kan gaan...
Ja en heb je ook wel gelijk in hoor. Zolang je het maar niet te erg verdraait (de antwoorden). Maar het ging TS er toch om of wat hij heeft gedaan niet goed was. En kijk wat jullie stellen werkt in de praktijk gewoon zo ja, maar ik heb zelf het idee dat je je niet bepaald schuldig hoeft te voelen als je het wel enigszins extra eerlijk vermeldt (en compenseert: maar je hebt een goed karakter lol). Die meiden kiezen er zelf ook voor om die vragen te stellen.. geeft hen ook wat verantwoordelijkheid toch... anders kan iedereen die vragen stellen om zich 'zekerder' te voelen (en mag je dus eigenlijk nooit eerlijk antwoorden want dat zou ongepast zijn.. en dat vind ik raar).quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik zeg niet dat iets beter is... Je moet het helemaal zelf weten. Ik geef alleen voorbeelden van vragen die onzekere meisjes/vrouwen stellen, waarop ze helemaal geen eerlijk antwoord willen krijgen.
ik ja? Ik geef n hypothetische situatie waarin je wmb best mag liegen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:54 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Best wel triest dat jij er al automatisch van uit gaat dat dit gelogen zou zijn.
Vanuit dat perspectief gezien vind ik het wel logisch dat je boos wordt als jouw partner een antwoord geeft zoals TS. Je bent immers gewend, en verwacht zelfs, voorgelogen te worden.
Dan leef je toch in een schijnwereld?
het gaat om de verpakking natuurlijk, als jij in een serieuze relatie zit die je op punten wil verbeteren zul je motiverend bezig moeten zijn anders dondert het alsnog uit elkaar en werkt het gewoon averechtsquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:05 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Ja en heb je ook wel gelijk in hoor. Zolang je het maar niet te erg verdraait (de antwoorden). Maar het ging TS er toch om of wat hij heeft gedaan niet goed was. En kijk wat jullie stellen werkt in de praktijk gewoon zo ja, maar ik heb zelf het idee dat je je niet bepaald schuldig hoeft te voelen als je het wel enigszins extra eerlijk vermeldt (en compenseert: maar je hebt een goed karakter lol). Die meiden kiezen er zelf ook voor om die vragen te stellen.. geeft hen ook wat verantwoordelijkheid toch... anders kan iedereen die vragen stellen om zich 'zekerder' te voelen (en mag je dus eigenlijk nooit eerlijk antwoorden want dat zou ongepast zijn.. en dat vind ik raar).
quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:08 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat om de verpakking natuurlijk, als jij in een serieuze relatie zit die je op punten wil verbeteren zul je motiverend bezig moeten zijn anders dondert het alsnog uit elkaar en werkt het gewoon averechts
Ik quote toch nog maar even wat ik zei eerder. Ben het eens met de verpakking hoor. Maar die verpakking van TS kan naar mijn idee best goed genoeg zijn (vanwege de compensatie die hij gaf vooral). Maar goed ik vermoed dat dit gewoon iets is waarbij sommige mensen iets eerder als 'goed genoeg' verpakt zien zoals ik en anderen wat meer subtiliteit zouden willen zien. Ik wou voor TS vooral aangeven dat naar mijn idee de persoon die zoiets vraagt ook gewoon wel enigszins een eerlijk antwoord mag krijgen als ze erom vraagt... liegen of iets verdraaien is ook niet het meest hoogstaande stukje moraal ook al is het wel ingeburgerd dat het juist gepast is...quote:maar het gaat er gewoon om hoe je het brengt.
Vindt je het echt compenseren? Neuk jij nog lekker door op je goede karakter als je vriendin het tegen jou had gezegd?quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:35 schreef jodelahity het volgende:
Eerlijkheid is vrijwel altijd goed naar mijn idee maar het gaat er gewoon om hoe je het brengt. Jij hebt het direct gecompenseerd. Daarmee heb je het goed gedaan vind ik.
Ik zou dan meer mijn best doen als ik niet te erg op mijn pik was getrapt en wel met haar verder wou. Bedoel het is niet zo dat ze dan zegt dat je lelijk bent (iets wat je niet echt kan aanpassen). Kwaliteit van seks kan je bijleren, haar vragen enzovoort en wat je best voor doen. Ik zou eerst zeggen dat ze niet zo dom moet lullen maar een dag later na wat extra nadenken zou ik waarschijnlijk wel inzien dat ze het niet zomaar zegt (en ook niet voor de lol zegt) en dan wat meer mijn best doen.. Dus ja ik vind het echt compenseren en ja na een tijdje zou ik misschien juist zelf ook betere seks hebben dan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Vindt je het echt compenseren? Neuk jij nog lekker door op je goede karakter als je vriendin het tegen jou had gezegd?
Een karakter compenseert niet voor slechte seks. Jouw verhaal gaat over dat je samen kan werken aan betere seks. Helemaal mee eens. Maar de compensatie is niet "Je hebt een leuk karakter". Dat gaat echt 0,0 toevoegen aan de daadwerkelijke daad. Beter was geweest als hij als compensatie had gezegd: "maar we kunnen er samen genoeg aan doen om daar wel te komen".quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:33 schreef jodelahity het volgende:
Dus ja ik vind het echt compenseren en ja na een tijdje zou ik misschien juist zelf ook betere seks hebben dan.
Ja inderdaad...quote:
Dit. TS benadert het blijkbaar anders, want hij formuleert het alsof het aan zijn vriendin ligt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat de seks blijkbaar niet goed genoeg is.
Dat is geen compensatie. Dat is gewoon iets wat je kan doen. Compensatie voor mij is iets aardigs zeggen. Dat ze een leuk karakter heeft. Iedereen kan werken aan goede seks, dat is geen compensatie juistquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:51 schreef Yesse het volgende:
Het is al eerder gezegd maar het beste antwoord is "De seks was anders".
Hoe lang ben je al samen? Want hoe beter je elkaar kent hoe beter de sex zou moeten worden aangezien je beter weet wat de ander lekker vind. Daarnaast is elkaar vertellen wat je ook daadwerkelijk wil het beste.
Op welke manier is het nu minder dan de andere keren? Kun je dit haar niet vertellen?
[..]
Een karakter compenseert niet voor slechte seks. Jouw verhaal gaat over dat je samen kan werken aan betere seks. Helemaal mee eens. Maar de compensatie is niet "Je hebt een leuk karakter". Dat gaat echt 0,0 toevoegen aan de daadwerkelijke daad. Beter was geweest als hij als compensatie had gezegd: "maar we kunnen er samen genoeg aan doen om daar wel te komen".
Nou, mijn ego zou best een deuk oplopen bij zo'n antwoord (ben het eens met Erodome, dat je als de "liefde van iemands leven" toch wel degene wil zijn waarmee hij de beste seks ooit heeft), maar voor de rest helemaal met je post eens. Vandaar dat ik dat "maar ik voegde ook gelijk aan toe dat die meiden qua karakter toch niet aan haar konden tippen" ook nog best enigszins "verzachtend" vind. Ik ga er zelf eigenlijk vanuit dat er altijd wel IETS beter/leuker/mooier/whatever aan een ex van je partner is.... Het is uiteindelijk het complete plaatje wat telt en inderdaad, aan betere seks valt tenminste nog te werken...quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:59 schreef Duikbril112 het volgende:
Ach, seks is zo overrated in onze maatschappij. Je zou maar even wat minder 'presteren' en iemand zegt dat tegen je. Wow, meteen deuk in je ego, allesch!!
Het goede nieuws is dat je seks kunt leren. Het kan ook een (positieve) uitdaging zijn oim het beest (of de hoer..) in jezelf te ontdekken en naar boven te krijgen in de slaapkamer. In ieder schuilt een seksgod.(nou ja, bijna iedereen dan, of nou ja, velen.. nou ja oké, sommigen))
Welke vraag heeft de vriendin aan TS eigenlijk gesteld?quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:17 schreef Forbry het volgende:
maar nogmaals, dan had zijn vriendin hem die vraag maar niet moeten stellen...
Een beetje politicus beantwoordt zo'n vraag natuurlijk gewoon met een wedervraag. "Hoezo, ben je onzeker? Je hoeft nergens onzeker over te zijn hoor, ben veel liever met jou dan met wie dan ook, je weet toch dat ik van je houdt?". Als je dat niet eerlijk kunt zeggen is het misschien ook beter om wat anders te zoeken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:51 schreef Yesse het volgende:
Het is al eerder gezegd maar het beste antwoord is "De seks was anders".
Hoe lang ben je al samen? Want hoe beter je elkaar kent hoe beter de sex zou moeten worden aangezien je beter weet wat de ander lekker vind. Daarnaast is elkaar vertellen wat je ook daadwerkelijk wil het beste.
Op welke manier is het nu minder dan de andere keren? Kun je dit haar niet vertellen?
[..]
Een karakter compenseert niet voor slechte seks. Jouw verhaal gaat over dat je samen kan werken aan betere seks. Helemaal mee eens. Maar de compensatie is niet "Je hebt een leuk karakter". Dat gaat echt 0,0 toevoegen aan de daadwerkelijke daad. Beter was geweest als hij als compensatie had gezegd: "maar we kunnen er samen genoeg aan doen om daar wel te komen".
Je hebt gelijk, er staat niet letterlijk dat die vriendin (expliciet) naar de info die TS heeft gegeven heeft gevraagdquote:Op woensdag 15 juli 2015 12:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Welke vraag heeft de vriendin aan TS eigenlijk gesteld?
Verder, dit soort situaties zou je als partner moeten herkennen en een diplomatiek antwoord moeten geven. Het is vooral de manier waarop de TS de vraag beantwoord heeft... Je kunt heel negatief en bot kritiek leveren, maar je kunt het ook op zo'n manier doen dat je de ander meekrijgt en dus samen de situatie kan verbeteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |