Postbode wint 2,6 miljoen, maar blijft bezorgen![35kpuv6.jpg]()
quote:
De 35-jarige Matthew Evans postbode uit Glamorgan (Wales) kon zijn geluk niet op toen hij 2,6 miljoen pond (bijna 3,7 miljoen euro) won. Maar of de postbode nu stopt met werken? Mooi niet.
Evans vertelt Mirror zijn plannen: "Ik neem vier weken vakantie, maar daarna kom ik gewoon weer terug. Ik houd van mijn werk, ik zie mezelf niets anders doen." Matthew is al acht jaar postbezorger en woonde tot voor kort nog bij zijn ouders. Nu is hij van plan een landgoed te kopen en een ferrari.
Hij heeft al zo'n 4000 pond uitgegeven aan een nieuwe keuken voor zijn zus. Hij heeft nog plannen om zijn vader mee te nemen naar de Grand Prix in Monaco volgend jaar en zijn moeder naar de Wimbledon finale. Na dat alles gaat hij gewoon weer keurig brieven door de bus doen, maar wel als de rijkste postbode uit de omgeving.
Allen gegroet,
Hoewel de gebeurtenis in kwestie zich toch een flink eindje uit de buurt voltrok, doet het mij deugd de lezers te kunnen verblijden met dit mooie bericht.
En beste lezer, omdat er zoveel meer te doen was gaf ik gisteren in GC al aan dat men mij de laatste weken toch even heeft moeten missen, hetgeen dagelijkse FOK!kers al vrij snel opgevallen zal zijn. Maar ik beloof de lezers plechtig hen in de nabije toekomst weer vaker te voorzien van veel leesplezier.
![smokey2.gif]()
Goed, stelt u zich toch eens voor dat u de gelukkige bent die geheel onverwachts een enorm geldbedrag wint. Een aantal burgers zou dan gaarne willen stoppen met werken, maar lang niet iedereen zal zich daartoe geroepen voelen, Zo ook deze man uit Wales, vandaar mijn waardering, en namens ons in het Haerlemsche zou een passende felicitatie voor deze actieve postbode best op zijn plaats geweest zijn. En zo ziet u maar weer: net als een ongeluk in een klein hoekje kan zitten geldt hetzelfde dus ook voor
geluk.
Dat goedvermogende burgers, miljonairs en miljardairs ook gewoon werken is zeker niet vreemd te noemen, wanneer het belangrijke functies betreft waarbij de economie goeddeels gebaat is. De fortuinlijke postbode is zijn geldprijs door ons van harte gegund. Verder hoop ik dat hij er in de nabije toekomst nog meer van zal kunnen genieten, wanneer hij zijn geld op een handige manier zal gaan gebruiken. Echter, winnaars van groteske geldprijzen dienen te allen tijde op te passen voor 'adviseurs' die hen gaarne willen 'begeleiden' met het beheren van hun fortuin.
![smokey2.gif]()
Wat zal ik zeggen? Net als veel andere mensen met voldoende geld, afkomstig uit het chique milieu o.i.d. zou hij te zijner tijd ook een jacht kunnen kopen of een tweede huis in het buitenland. Hoewel men hiervoor niet per se steenrijk hoeft te zijn, zou hij kunnen gaan leren golfen met zijn kameraden en eventuele partner.
![6i87qt.gif]()
Het is wat wij afgelopen zondag kort na de wekelijkse mis hebben gedaan op de plaatselijke baan.
Tot slot zal mijnheer ervan genieten

, en langzaam kunnen gaan wennen aan zijn verdere leven als miljonair, dunkt me. Tenminste, als het financiële geluk aan z'n zijde blijft.
Welnu, ik beëindig de OP en wens de lezer straks een goede nacht.