quote:'Zweetdruppels nog te zien' in nieuw Tour-progamma
Ander tijdstip, nieuw presentatieduo, meer tempo en het afscheid van Dalida. Het is een greep uit de veranderingen die ons te wachten staan in de NOS-programmering tijdens de Tour de France, van 4 tot en 26 juli.
Dione de Graaff presenteert vanaf 2 juli het televisieprogramma Studio Tour. Het nieuwe avondprogramma, dat de Avondetappe opvolgt, is elke dag te zien tussen 19.00 en 19.55 uur op NPO 1.
Nieuw avondprogramma
Studio Tour zit 'dicht op de koers' en neemt met een actuele gast de laatste ontwikkelingen uit La Grande Boucle door.
"In tegenstelling tot de Avondetappe, die vaak rond 22.00 uur werd uitgezonden, zitten we nu dichter op de koers. We willen het zweet op het voorhoofd van de renners zien", licht eindredacteur Jeroen Koster toe.
Zeven 'wegkapiteins'
Gert van 't Hof neemt de presentatie vanuit de studio in Hilversum voor z'n rekening. Hij wordt bijgestaan door een prominente wielerliefhebber en afwisselend door zeven 'wegkapiteins', te weten: Henk Lubberding, Rob Harmeling, Niki Terpstra, Michiel Elijzen, Theo Bos, Marijn de Vries en Karsten Kroon.
Er zijn meer veranderingen aanstaande. "De eindtune verdwijnt. Dalida paste bij een avondprogramma. Nu eindigen we het programma op een moment dat de avond nog jong is. Een bandje met muziek ligt dan minder voor de hand", aldus Koster.
Extra livestream
Ook op internet zijn er de nodige aanpassingen in aantocht. Er komt op NOS.nl naast de gebruikelijke livestream een tweede stream met extra aangeleverde beelden uit de Tour van vijf motorcamera's.
Bovendien heeft de NOS een speciale Tour-app ontwikkeld. De app heeft een functie waarmee de gebruiker een 'live-presentatie' van de Tour kan doen. Het is aan de gebruiker of hij/zij dit thuis op de bank of in de koers doet.
Radio
Op de radio wordt eveneens uitgebreid stilgestaan bij de Tour-start in Utrecht. Op 2, 3 en 4 juli komt er tussen 18.00 en 23.00 vanuit het oude postkantoor een programma vanuit de Domstad.
En, zoals elk jaar, ontbreekt Radio Tour de France niet. Elke dag tussen 14.00 en 18.00, gepresenteerd door Robbert Meeder en Jurgen van den Berg.
Mart Smeets
Mart Smeets was jarenlang het gezicht van de Avondetappe. Mart blijft voor het nieuwe programma behouden. In een dagelijkse rubriek neemt hij de historische Tour de France van 1989 onder de loep.
Het was de Tour die met het kleinste verschil in de geschiedenis van de Ronde van Frankrijk werd beslist. Greg LeMond bleef die zomer Laurent Fignon acht seconden voor.
Dus jij zit ook achter dat LtD-gruwel-item?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Klopt, ik ben stiekem Martijn Hendriks
Lijkt me nogal logisch. Er wordt hier ook steen en been geklaagd, en toch zitten de klagers allemaal elke avond te kijken. Waarom doe je dat als je het niet leuk vindt? Kijk dan niet.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:40 schreef RipCity het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Tour-de-France.dhtml
'Volgens presentator Gert van 't Hof mag Studio Tour nog wat sfeervoller. ,,We willen meer beeld brengen, meer Frankrijk en de hele beleving laten zien.'' Wordt hij niet horendol van steeds die vergelijking met Smeets? ,,Hij tipte me voor de Tour: 'Vermijd de sociale mediaplatforms en al het gedoe eromheen'. En wie ben ik om advies van Mart in de wind te slaan? Als ik de kijkcijfers zie, heb ik totaal geen klagen.'' '
Van Winsen over het gemis van Smeets door kijkers: ,,Wij horen ook dat soort geluiden, maar ontvangen geen klachten. De reacties op Studio Tour zijn overwegend positief.
(![]()
)
Kortom: wat de kijkers ervan vinden interesseert ons geen bal want ze kijken toch.
Er is niks anders te zien op dat tijdstip. En de kijkcijfers in dat slot op npo1 zijn altijd wel hoog ongeacht het programma.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch. Er wordt hier ook steen en been geklaagd, en toch zitten de klagers allemaal elke avond te kijken. Waarom doe je dat als je het niet leuk vindt? Kijk dan niet.
Haha, nog minder spreektijd voor de gasten. Nu worden ze na een zin al afgekapt door Gert, straks dus na drie woorden.quote:,,We willen meer beeld brengen, meer Frankrijk en de hele beleving laten zien.''
#werkenbijdenosquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:04 schreef franklop het volgende:
Dione moet even wat opzij. Dan zien we nog meer van Frankrijk
Ik hoor graag de interviews met renners en ploegleiders, voor de rest is het een grafprogramma.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch. Er wordt hier ook steen en been geklaagd, en toch zitten de klagers allemaal elke avond te kijken. Waarom doe je dat als je het niet leuk vindt? Kijk dan niet.
Ze was ooit een Tindermatch van mij.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:14 schreef Zhero het volgende:
Ellen van Dijk is Tom Dumoulin zonder baard en met blond haar.
Ditquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Gesink is weer enorm ontspannen. Je ziet hem genieten. Erg fijn dat hij er zo naar kijkt, hoe het ook afloopt
Bijzonder, ben benieuwd naar de redenquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:35 schreef TheArt het volgende:
Dempster mag om de één of andere reden morgen gewoon starten van de organisatie.
Voor de gezelligheid!quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:43 schreef marcodej het volgende:
Waarom is Dione naar Frankrijk gestuurd?
Ze moet ergens giechelenquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:43 schreef marcodej het volgende:
Dicht op de koers zitten, de zweetdruppels op de hoofden van de renners laten zien!quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:43 schreef marcodej het volgende:
Ze willen gewoon serieus laten zien hoeveel calorieën hij verbrandt deze Tourquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:51 schreef marcodej het volgende:
Ik snap die filmpjes van Ten Dam niet. Is dit humor, is dit serieus. Ik snap het gewoon niet.
Jezus hing niet voor niets aan het kruis.quote:
Is zelfs koersdirecteur van de drielandenomloop voor vrouwen en heeft parcours uitgetekend.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:48 schreef Abrikozentaart het volgende:
Waterreus mag wel vaker aanschuiven
Hoe is dat afgelopen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze was ooit een Tindermatch van mij.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:07 schreef Badr_Harry het volgende:
Schreeuwende tokkieslijken wel een stel Nederlanders
Dat was het Vacansoleil troljaar.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:17 schreef showtimer het volgende:
Sjonnie
http://www.procyclingstats.com/race/Tirreno_Adriatico_2012
Eens.quote:
quote:
Dat was ik, Sorry!quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:31 schreef wimderon het volgende:
Wie waren de Fokkers die daar naar Froome aan het schreeuwen waren?
Zijn Unibet shirt zat in de was.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:38 schreef Zhero het volgende:
Frank Lammers komt ook net van de tennisbaan afgelopen ofzo?
Onder de rivieren inteeltquote:Op donderdag 16 juli 2015 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze man probeert met quasi-humoristische one-liners zichzelf op de kaart te zetten. Wat een volksmenner.
quote:
Zeikerdquote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:10 schreef wimderon het volgende:
Om een interview met de NOS te vermijden zou ik het ook nog wel een uurtje ophouden.
Ik denk dat hij wel komt als ie hoort dat Jeroen er is en niet Dionequote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:10 schreef wimderon het volgende:
Om een interview met de NOS te vermijden zou ik het ook nog wel een uurtje ophouden.
shirtje kan toch strakkerquote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:17 schreef roos94 het volgende:
Dione fucking geil vandaag. Rokje, schouders bloot alles. Goeiee
gore slet is hetquote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:17 schreef roos94 het volgende:
Vanmiddag tijdens de intro was ze in bikini.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:17 schreef roos94 het volgende:
echt?? Caps?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vanmiddag tijdens de intro was ze in bikini.
Gert van 't Hof is nog wel de grootste grap van dit programma ja. Presenteren kan ie wel, maar van wielrennen heeft ie echt de ballen verstand en dan druk ik me nog zacht uit.quote:
Elke keer als er iets van een gesprek dreigt te ontstaan komt gert er weer tussendoor met zijn conclusiesquote:
Boeiend, hij zit bij de NOS. Contract voor het leven.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Die Gert heeft volgens mij geen enkele Giro etappe live gezien.
Kun je Gert niet kwalijk nemen...hij leest slechts de autocue voor.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:41 schreef Zhero het volgende:
Pas één Nederlander uitgevallen deze Tour volgens Gert.
Waarom zou je dat doen als je ook naar de samenvattingen van Joris van den Berg kan kijken?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Die Gert heeft volgens mij geen enkele Giro etappe live gezien.
Dan presenteer je een wielren-show, maar weet je amper of er lucht of zand in een tube zit. Pure minachting van het vak!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:48 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen als je ook naar de samenvattingen van Joris van den Berg kan kijken?
En dan die ongemakkelijke 3 seconde stiltequote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:03 schreef wimderon het volgende:
Dat ge-bonsoir word je toch ook helemaal gestoord van
En vervolgens de neplach van Dionequote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En dan die ongemakkelijke 3 seconde stilte
Ik vraag me af welk verhaal er nou waar is. Je leest ook dat hij aan de auto gehangen zou hebben. Lijkt me (buiten het feit dat dat wel erg op zou vallen) sowieso logischer dan daadwerkelijk met fiets en al in de auto gaan zitten.quote:
Met zijn hoofd dat ie altijd zo dom schuin houdtquote:
Daarvoor word je niet uit de Tour gezet. Het moet toch wel een serieuze overtreding zijn geweest.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vraag me af welk verhaal er nou waar is. Je leest ook dat hij aan de auto gehangen zou hebben. Lijkt me (buiten het feit dat dat wel erg op zou vallen) sowieso logischer dan daadwerkelijk met fiets en al in de auto gaan zitten.
Eerst afrikaanse team die een Touretappe paktquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:16 schreef Ereinion het volgende:
De eerste voor het Afrikaanse continent?
ging over de bollentrui dacht ikquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:18 schreef Badr_Harry het volgende:
[..]
Eerst afrikaanse team die een Touretappe pakt
Dat is wel ongeveer haar niveau.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:19 schreef Szura het volgende:
Dione mag weer het klassement voorlezen, fantastisch vind ik dat
Tsja, anders heeft ze ook niet veel te doen he...om 7 uur krijg je geen wielrenners aan je tafeltje.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:19 schreef Szura het volgende:
Dione mag weer het klassement voorlezen, fantastisch vind ik dat
In de Giro eindigden maar 18 mensen binnen het uur.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:27 schreef TLC het volgende:
Ik zag net de hele ranglijst even maar de nummer 17 staat gewoon al op n half uur![]()
![]()
Parijs is nog ver, volgende week staat alleen de top 10 nog binnen het uur.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In de Giro eindigden maar 18 mensen binnen het uur.
VAN ONS GELD!1!!1!1quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:35 schreef marcodej het volgende:
Wat een topleventje heeft Dioon toch. Drie weken door Frankrijk toeren om omroepstertje te spelen.
Lekker toch? Uurtje per dag werken.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:35 schreef marcodej het volgende:
Wat een topleventje heeft Dioon toch. Drie weken door Frankrijk toeren om omroepstertje te spelen.
Sjek dan met zijn snoepreisjes in de CL.quote:
Het erge is vaak dat ze dinsdag iemand anders aan de zijlijn hebben staan dan woensdagquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Sjek dan met zijn snoepreisjes in de CL.
Drie minuten langs de zijlijn babbelen en hop naar het volgende land.
Lees ik hier kritiek op de Chef Voetbal van de NOS.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Het erge is vaak dat ze dinsdag iemand anders aan de zijlijn hebben staan dan woensdag. Nog meer vliegkosten.
Ook al zo'n onzin inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Sjek dan met zijn snoepreisjes in de CL.
Drie minuten langs de zijlijn babbelen en hop naar het volgende land.
Die slingert nooit een livestreampje aanquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor Eurosport SpanjeGert kijkt nooit wielrennen.
Gewoon dumpen in een schaatsstadion in Kazachstanquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:45 schreef Van_Poppel het volgende:
Dione zou ook prima kunnen worden wegbezuinigd.
Ik ben bang van niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgend jaar presenteert hij deze show.
dit dusquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vrees er ook voor...niet afdeling Sport...dan ben je dus kansloos.
Opzet is niet verkeerd, alleen de uitwerking niet goed. Gert heeft te weinig affiniteit met wielrennen (presenteren kan ook beter, maar dat is misschien een kwestie van ervaring), Dione voegt niets toe, mist sfeer en het tijdstip is 2 a 3 uur te vroeg op de avond.quote:
Nadeel als het later is, dat het dan gaat samenvallen met Vive le Velo, wat ik al jaren het leukste tourprogramma vind. Nu is het mooi allemaal na elkaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Opzet is niet verkeerd, alleen de uitwerking niet goed. Gert heeft te weinig affiniteit met wielrennen (presenteren kan ook beter, maar dat is misschien een kwestie van ervaring), Dione voegt niets toe, mist sfeer en het tijdstip is 2 a 3 uur te vroeg op de avond.
De gasten die ze elke dag uitnodigen vind ik best goed. Ook dat item met Herman vind ik wel leuk.
Kijkcijfers zijn verder ook best in orde.
Zou zo'n programma als Vive le Velo ook graag eens zien tijdens de Giro.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:59 schreef Wombcat het volgende:
het later is, dat het dan gaat samenvallen met Vive le Velo, wat ik al jaren het leukste
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:08 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Zou zo'n programma als Vive le Velo ook graag eens zien tijdens de Giro.
Heb je een punt.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nadeel als het later is, dat het dan gaat samenvallen met Vive le Velo, wat ik al jaren het leukste tourprogramma vind. Nu is het mooi allemaal na elkaar.
Als je het gewoon in de studio doet (in Hilversum of Brussel) dan hoeft het niet zoveel te kosten.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Tijdens de Giro tweette Vannieuwkerke dat zelf ook al. Maar vanwege bezuinigingen bij de VRT zie ik dat niet snel gebeuren.
Maar dan verlies je ook een hoop sfeer.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je het gewoon in de studio doet (in Hilversum of Brussel) dan hoeft het niet zoveel te kosten.
Da's ook weer zo...maargoed met 6/7 man 3 weken naar Italie is vrees ik toch te duur.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dan verlies je ook een hoop sfeer.
Gezamenlijk zou inderdaad leuk zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gezamenlijke NOS/VRT productie zou wat dat betreft ideaal zijn. Karl/Mart is een prima combi.
Liever nietquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:30 schreef Van_Poppel het volgende:
Gezamenlijke NOS/VRT productie zou wat dat betreft ideaal zijn. Karl/Mart is een prima combi.
Heeft Karl na de uitzending ook wat te doen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mwa, dan moet ons Dioontje alles aan elkaar praten.
Bert kan wel heerlijk zuigen. Boom gaat hem 's een keer een pofferd geven.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
![]()
Van die zure negatieve interviews.
quote:De Tour ziet jou ook graag. Elke avond exclusief met de winnaar spreken: dat lukt geen enkele andere journalist ter wereld. Wat is het geheim?
'We hebben maar vijf minuten nodig. De tafel staat klaar, de microfoon staat aan, ze moeten gewoon op de stoel komen zitten. De renners weten dat en in de loop der jaren hebben we hun vertrouwen gewonnen. Plus: we komen op het ideale moment. Onze Nederlandse collega's van Studio Tour zitten in zak en as: hun programma loopt van zeven tot acht, en ze krijgen niemand te pakken. Maar wij komen als het circus stilligt, en de winnaar rustig aan het nagenieten is. Als je dan vraagt: Een klapke, daar aan die tafel? Natuurlijk doen ze dat.'
'Als er al een probleem is, komt dat vaak door de entourage. Neem nu Rafal Majka, die woensdag won. We zitten klaar, twee minuten voor de live, maar plots blijkt dat Majka nog aan het eten is. De perschef van Tinkoff-Saxo slaat in paniek, het zweet parelt op zijn voorhoofd. Hij wil zelfs bellen naar de CEO van sponsor Saxo om te vragen hoe hij dit moet oplossen. Gelukkig passeert Piet De Moor, de Belgische ploegarts, die hem zegt: Ben je gek? Zeg gewoon tegen Majka dat 'Vive le Vélo' klaarstaat. Binnen de minuut was Majka daar.'
Allebei niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:
We kunnen fantaseren maar de NOS verlaagd verhoogd zich natuurlijk nooit tot samenwerking met de VRT.
Bij Vive le Velo zijn ze altijd gefixeerd/geobsedeerd geweest om de winnaar aan tafel te krijgen, Avondetappe heeft dat in het verleden ook nooit gehad of in ieder geval een stuk minder. Verder zijn de kijkcijfers van Studio Tour prima.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:51 schreef showtimer het volgende:
Belgjes hebben zelfs al leedvermaak. Passage uit een interview met Lieven gisteren in de Vlaamse kranten..
[..]
Dus? Studio Tour wilde hier ook veel meer de nadruk op leggen en blijkbaar wordt er in Frankrijk behoorlijk geklaagd over het gekozen tijdslot.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bij Vive le Velo zijn ze altijd gefixeerd/geobsedeerd geweest om de winnaar aan tafel te krijgen, Avondetappe heeft dat in het verleden ook nooit gehad of in ieder geval een stuk minder. Verder zijn de kijkcijfers van Studio Tour prima.
Behalve Froome.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:51 schreef showtimer het volgende:
Belgjes hebben zelfs al leedvermaak. Passage uit een interview met Lieven gisteren in de Vlaamse kranten..
[..]
Hij vind net zoals jij wielrennen tof. Helaas is hij itt jou of de andere fokkers wel een bekende Nederlanderquote:
wat doet Henk Lubberding daar? Die man speelt al jaren geen rol meer in het wielrennenquote:
Ik verbaas me er altijd over hoeveel mensen opeens pretenderen verstand te hebben van wielrennen. Al die mensen die opeens bij programma's zitten, maar nog nooit een woord over wielrennen hebben gezegdquote:Op zondag 19 juli 2015 19:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij vind net zoals jij wielrennen tof. Helaas is hij itt jou of de andere fokkers wel een bekende Nederlander
Maar hij is hier wel de ex-wielrenner en dus de ervaringsdeskundige.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:16 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
wat doet Henk Lubberding daar? Die man speelt al jaren geen rol meer in het wielrennen
dat is net zoiets als Ben Wijnstekers vragen voor voor een analyse over Messiquote:Op zondag 19 juli 2015 19:16 schreef Sked het volgende:
[..]
Maar hij is hier wel de ex-wielrenner en dus de ervaringsdeskundige.
Pretendeerd hij dat hii wielerverstand heeft dan?quote:Op zondag 19 juli 2015 19:16 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik verbaas me er altijd over hoeveel mensen opeens pretenderen verstand te hebben van wielrennen. Al die mensen die opeens bij programma's zitten, maar nog nooit een woord over wielrennen hebben gezegd
Staat nu ook bij een golftoernooi i.p.v. de tourquote:Op zondag 19 juli 2015 19:18 schreef groenen het volgende:
Ze krijgen nu dus zelfs de interviews van Sporza. Stuur Dione dan lekker op vakantie.
Door daar te gaan zitten doe je dat in principe alquote:Op zondag 19 juli 2015 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Pretendeerd hij dat hii wielerverstand heeft dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |