quote:Unfortunately I didn’t have a good day today. With 10 km to go I felt just fine, but then with 8 km to go I had a hunger bonk and it was too late to eat, - said Katusha team leader Joaquim Rodriguez.
Ik geniet enorm van de tour en heb dat in het verleden altijd gedaan. Ik bewonder en gruwel tegelijkertijd van de Sky-methode. Ik ben ervan overtuigd dat je zeker met die methode meer uit bepaalde renners kunt halen. Meer uit de meeste renners. Wat me tegenstaat is de machine-vorming van de renners.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:35 schreef THEFXR het volgende:
snelheidsrecord Froome
http://www.climbing-recor(...)cord-for-soudet.html
de tour en doping horen bij elkaar, dat is duidelijk te zien in de historie en documentaires.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:46 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Ik geniet enorm van de tour en heb dat in het verleden altijd gedaan. Ik bewonder en gruwel tegelijkertijd van de Sky-methode. Ik ben ervan overtuigd dat je zeker met die methode meer uit bepaalde renners kunt halen. Meer uit de meeste renners. Wat me tegenstaat is de machine-vorming van de renners.
Maar niemand maakt mij wijs dat in pak em beet tien jaar tijd het materiaal én de trainingsmethodes dusdanig zijn verbetered dat je erkende toppers waarvan bekend is dat ze onder de doping zaten nu allemaal op een hoop zou rijden. Dat bestaat gewoon niet, toch?
Wat een lelijke hoer zegquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:50 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo wil ik ook wel ziek zijn ja.
Klopt. Maar ik hoor zoveel mensen die er zeker van zijn dat het nu schoner is (zowel zogenaamde analisten/kenners als veel wielerfans). Het is normaal dat prestaties verbeteren door nieuwe kennis met betrekking tot het materiaal, voeding of trainingsopbouw. Dat is terug te zien in vrijwel alle sporten en ook totaal niet bijzonder. Maar het is dus ofwel een immense sprong die er is gemaakt door - ik zeg niet expliciet Sky - de renners en teams ofwel er is nog steeds enige vorm van valsspelerij aanwezig. Het is toch van de zotte te denken dat mannen als Armstrong en Ullrich vandaag waarschijnlijk gelost werden? Door zo'n magere blanke Keniaan die uitkomt voor Engeland en zonder doping rijdt? Ga toch weg.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de tour en doping horen bij elkaar, dat is duidelijk te zien in de historie en documentaires.
Toen froome in het geel kwam, zó vroeg, wist ik al dat hij de tour ging winnen. Iedereen heeft het trouwens over doping en zulks en dat geloof ik graag nadat ik die beelden heb gezien ui t de giro 2009, zijn bovenmenselijke sportprestaties en zijn stoicijnse kop alsof hij nooit pijn heeft (op dat slechte acteermomentje na in 2013, weet niet meer welke berg, dat hij ff fakete 'de hongerklop' te hebben. Iemand hier misschien nog beelden van?).quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:32 schreef Ericr het volgende:
Ongekend slagveld toch wel voor een eerste bergrit waar eigenlijk alleen de laatste col telt. Zoveel illusies over een goed klassement die na 1 echte bergrit al volledig gekraakt zijn heb ik in ieder geval niet vaak gezien.
Denk dat Bertje wel meer krijgt van ome Oleg als ie de dubbel zou pakkenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef starla het volgende:
[..]
Toen froome in het geel kwam, zó vroeg, wist ik al dat hij de tour ging winnen. Iedereen heeft het trouwens over doping en zulks en dat geloof ik graag nadat ik die beelden heb gezien ui t de giro 2009, zijn bovenmenselijke sportprestaties en zijn stoicijnse kop alsof hij nooit pijn heeft (op dat slechte acteermomentje na in 2013, weet niet meer welke berg, dat hij ff fakete 'de hongerklop' te hebben. Iemand hier misschien nog beelden van?).
Wat ik me afvroeg. Is het een mogelijkheid dat niet de kunstmatige sterkte ligt bij Froome, maar de kunstmatige zwakte bij de anderen? Zoals in het voetbal gebeurt, gewoon een keeper omkopen om slecht te keepen bijvoorbeeld. Zou het mogelijk zijn dat een aantal renners zoals Quintana, Nibali en Contador gewoon 500.000e op hun rekening krijgen gestort om NIET de tour de winnen? Ben gewoon benieuwd, want behalve doping hoor je nooit echt andere opties.
Als Froome op doping rijdt, dan doet de meerderheid dat, dus moet je alsnog de beste zijnquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:56 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik hoor zoveel mensen die er zeker van zijn dat het nu schoner is (zowel zogenaamde analisten/kenners als veel wielerfans). Het is normaal dat prestaties verbeteren door nieuwe kennis met betrekking tot het materiaal, voeding of trainingsopbouw. Dat is terug te zien in vrijwel alle sporten en ook totaal niet bijzonder. Maar het is dus ofwel een immense sprong die er is gemaakt door - ik zeg niet expliciet Sky - de renners en teams ofwel er is nog steeds enige vorm van valsspelerij aanwezig. Het is toch van de zotte te denken dat mannen als Armstrong en Ullrich vandaag waarschijnlijk gelost werden? Door zo'n magere blanke Keniaan die uitkomt voor Engeland en zonder doping rijdt? Ga toch weg.
daarom gewoon kijken en er niet over na denken of niet kijken en er niet aan ergeren.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:56 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik hoor zoveel mensen die er zeker van zijn dat het nu schoner is (zowel zogenaamde analisten/kenners als veel wielerfans). Het is normaal dat prestaties verbeteren door nieuwe kennis met betrekking tot het materiaal, voeding of trainingsopbouw. Dat is terug te zien in vrijwel alle sporten en ook totaal niet bijzonder. Maar het is dus ofwel een immense sprong die er is gemaakt door - ik zeg niet expliciet Sky - de renners en teams ofwel er is nog steeds enige vorm van valsspelerij aanwezig. Het is toch van de zotte te denken dat mannen als Armstrong en Ullrich vandaag waarschijnlijk gelost werden? Door zo'n magere blanke Keniaan die uitkomt voor Engeland en zonder doping rijdt? Ga toch weg.
Over 10 jaar liggen de ketonen gewoon in de supermarkt bij de dieetshakes.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:04 schreef Joezi het volgende:
Doping hoor er gewoon bij, ze moeten wel uiteindelijk gepakt worden. Alle staaltje goed bewaren dusOver 10 jaar weten we meer
Ik impliceer ook niet dat Froome de enige is die doping gebruikt. Wel kun je vast stellen dat Sky de beste trainingsmethoden en technieken heeft. En met dat budget waarschijnlijk ook de beste doping.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:02 schreef Joezi het volgende:
[..]
Als Froome op doping rijdt, dan doet de meerderheid dat, dus moet je alsnog de beste zijn
Je kunt die redenering ook omdraaien: als iedereen doping gebruikt, waarom springt Froome er dan zó gigantisch uit? Net alsof hij superdoping heeft wat de rest zogenaamd niet heeft. Daarom kwam die gedachte bij me op: beetje doping om in ieder geval de middelmatige renners wel voor te blijven. En een dikke omkoopsom voor alle favorieten. Zo win je met gemak en hoef je niet eens zoveel doping te gebruiken en blijf je onder de radar; niemand gaat hem van doping beschuldigen als de rest gewoon tyfusslecht is.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daarom gewoon kijken en er niet over na denken of niet kijken en er niet aan ergeren.
Doe ik ook. Ik geniet van het wielrennen ookal weet ik dat ik bedrogen word. Ik stoor me alleen aan de naïviteit van mensen in mijn omgeving of van zelfbenoemde analisten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daarom gewoon kijken en er niet over na denken of niet kijken en er niet aan ergeren.
Ook wel apart verhaal ja, en is dat ook niet oneerlijk/vals spelen dan? Wanneer noem je iets doping, alleen als het op een lijstje staat? Of als het ongezond is?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:06 schreef showtimer het volgende:
[..]
Over 10 jaar liggen de ketonen gewoon in de supermarkt bij de dieetshakes.
Zou kunnen, en in de armstrong era dan? Met de feiten van nu gebruikten ze wel dezelfde middelen, en werkten ze samen met hetzelfde clubje doktorenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:08 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Ik impliceer ook niet dat Froome de enige is die doping gebruikt. Wel kun je vast stellen dat Sky de beste trainingsmethoden en technieken heeft. En met dat budget waarschijnlijk ook de beste doping.
Iemand hoeft overigens niet per se de betere renner te zijn. Hij kan ook beter spul gebruiken, maar dat terzijde.
Mollema in Ax-3 Domaines in 2013 was ook wel sterkquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:04 schreef maerk het volgende:
Het was vandaag voor het eerst in jaren (sinds Boogerd 2002 durf ik te zeggen) dat we een Nederlander overtuigend bergop zagen rijden in de Tour met een echt resultaat. Mollema / LTD / Gesink (2010) waren leuk maar dat was uiteindelijk toch voornamelijk aanklampen, vandaag hebben we echt Nederlands initiatief gezien. Eerlijk is eerlijk, ook ik had Gesink al afgeschreven voor de toekomst als wereldtopper, het komt hem echt toe.
En over de emotie van Zeeman, alle kritiek en cynische was te verwachten maar dat was in ieder geval wel echt, dat is ook wel eens verfrissend.
1 minuut beter zijn in een wedstrijd van 5 uur is niet zo gek toch? Vroeger waren de verschillen wel eens veel groter in de top 10quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:09 schreef starla het volgende:
[..]
Je kunt die redenering ook omdraaien: als iedereen doping gebruikt, waarom springt Froome er dan zó gigantisch uit? Net alsof hij superdoping heeft wat de rest zogenaamd niet heeft. Daarom kwam die gedachte bij me op: beetje doping om in ieder geval de middelmatige renners wel voor te blijven. En een dikke omkoopsom voor alle favorieten. Zo win je met gemak en hoef je niet eens zoveel doping te gebruiken en blijf je onder de radar; niemand gaat hem van doping beschuldigen als de rest gewoon tyfusslecht is.
bronvermeldingquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:21 schreef Pino112 het volgende:
Ik lees dat ze wind mee hadden tijdens de beklimming.
Geen doping, opgelost, slotje.
Waarschijnlijk is dit nog maar het begin. Ik denk serieus niet dat Froome ook maar 1 bergetappe weggeeft. Misschien 1 om de beschuldigingen een beetje te dempen; dat hij wegrijdt met een Fransman en die gewoon laat winnen in een pro-forma eindsprintje. Read my lips.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:15 schreef Joezi het volgende:
[..]
1 minuut beter zijn in een wedstrijd van 5 uur is niet zo gek toch? Vroeger waren de verschillen wel eens veel groter in de top 10
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |