abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154324072
Ik wilde graag mijn zeurderige verhaal kwijt en waar kan dat beter dan anoniem op een forum, dus vandaar.

Mijn leven is op dit moment een puinhoop voor mijn gevoel.
Allereerst mijn opleiding en carrière. Ik heb studievertraging opgelopen en mijn hoop op de studie een keer halen is zowat nihil. Niet dat het niet mogelijk is, maar mijn discipline om er iets aan te doen is verdwenen. Daarnaast heb ik op dit moment een parttime (bij)baan. Het vervelende is dat het niet een simpel bijbaantje is. Het is gerelateerd aan mijn opleiding en levert meer stress op dat eigenlijk nodig is voor een bijbaantje.

Dan komt mijn vriend/ verloofde, met wie ik volgend jaar ga trouwen. Ik heb het over het algemeen leuk en gezellig met hem en we zijn redelijk over ons dipje heen gekomen en ondernemen tegenwoordig meer samen. Toch is er iets wat ik mis, ik kan alleen niet exact benoemen wat dat precies is.
Afgelopen weekend hebben we ruzie gehad over het feit dat hij mijn behoeften niet begrijpt. Soms wil ik zeuren, huilen en praten, maar voor hem is dat een reden om dan weg te gaan. Hij luistert, zegt niets en gaat dan iets anders doen.
Er is geen voldoende passie, terwijl hij zegt dat hij wel van mij houdt.

Ik ben zeker niet arrogant, juist integendeel. Maar ik ben niet lelijk, ik krijg voldoende aandacht en complimentjes van anderen. We waren vrijdagavond iit eten geweest en daar kreeg ik allerlei blikjes van andere mannen en dat viel best op, hij zag dat ook. Toen keek hij mij wel verliefd aan en hield mijn handen vast. Hij doet dat zelden als we samen zijn, maar als hij merkt dat ik aandacht van anderen krijg, doet hij opeens romantisch.

Daarna mijn ouders. Zij doen de laatste tijd moeilijk over geld en blijven zeuren. Ook zijn ze geen fan van mijn vriend en zien ons eigenlijk liever uit elkaar gaan. Wij moeten na de zomervakantie vertellen dat we hebben besloten om te gaan trouwen, maar daar zie ik zo tegenop.

Ik ben alles eigenlijk een beetje zat en kan het niet verdragen. Ik heb mij gisteren ziekgemeld op werk zonder dat te zeggen tegen mijn vriend en heb een dagje rust genomen. Ik wilde alleen zijn en alles op een rijtje krijgen, maar ik kom er maar niet uit en voel me depressief.

Help!
pi_154324163
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:22 schreef Meloenthee het volgende:
Soms wil ik zeuren, huilen en praten, maar voor hem is dat een reden om dan weg te gaan.
Omdat het zeuren en huilen op een gegeven moment wel leuk is geweest, zeker als het al veel vaker is voorgekomen en als de persoon niets doet om de situatie te veranderen.

Mannen zijn oplossingsgericht. Vrouwen praten om hun gevoelens te uiten, terwijl mannen 'het probleem' willen oplossen. Dat gaat dus botsen als er constant hetzelfde wordt besproken en er niets aan gedaan wordt, want een man kan daar niet tegen.

quote:
Hij luistert, zegt niets en gaat dan iets anders doen.
Heeft hij eerder weleens wat gezegd en ben je al langere tijd hetzelfde aan het herhalen zonder te werken aan het probleem?

En je ouders... Doen zij moeilijk over hun eigen geld of wat?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 11:28:57 ]
pi_154324185
Noem mij 1 goede reden waarom je zou trouwen.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:29:33 #4
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_154324217
Waarom bij je vriend blijven en besluiten te gaan trouwen als je het niet ziet zitten?
Het klinkt alsof hij jou niet waardeert, behalve als andere mannen jou aandacht geven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:27 schreef zarGon het volgende:
quote: Op dinsdag 14 juli 2015 11:22 schreef Meloenthee het volgende: Soms wil ik zeuren, huilen en praten, maar voor hem is dat een reden om dan weg te gaan. Omdat het zeuren en huilen op een gegeven moment wel leuk is geweest, zeker als het al veel vaker is voorgekomen en als de persoon niets doet om de situatie te veranderen.Mannen zijn oplossingsgericht. Vrouwen praten om hun gevoelens te uiten, terwijl mannen 'het probleem' willen oplossen. Dat gaat dus botsen als er constant hetzelfde wordt besproken en er niets aan gedaan wordt, want een man kan daar niet tegen.
Maar je kan wel aandacht geven en laten zien dat je om haar geeft.
Wie niet slim is moet sterk zijn.
zijt ook gij bereidt?
pi_154324243
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:29 schreef lydeseven het volgende:
Waarom bij je vriend blijven en besluiten te gaan trouwen als je het niet ziet zitten?
Het klinkt alsof hij jou niet waardeert, behalve als andere mannen jou aandacht geven.

[..]

Maar je kan wel aandacht geven en laten zien dat je om haar geeft.
Dat doet hij ook; hij luistert naar haar. En geeft aan dat hij van haar houdt.

Dat zinloos janken is de eerste drie/vijf/tien keer wel leuk, maar een man kan dat echt niet vaker aanhoren en dan begripvol blijven reageren...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 11:31:35 ]
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:31:54 #6
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_154324281
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat doet hij ook; hij luistert naar haar. En geeft aan dat hij van haar houdt.
Er is een verschil tussen horen en luisteren, lijkt er meer op dat hij alleen hoort.

Ik weet de situatie verder niet, maar als je niet 100% gelukkig ben, zal ik geen grote stappen zetten.
zijt ook gij bereidt?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:32:44 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_154324299
gewon kind nemen is alles opgelost
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_154324314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:31 schreef lydeseven het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen horen en luisteren, lijkt er meer op dat hij alleen hoort.
Als je telkens hetzelfde hoort...

Meloenthee mag hier best wat meer over vertellen.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:33:44 #9
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_154324326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:32 schreef 2NutZ het volgende:
Beste. Tip. Ooit.
zijt ook gij bereidt?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:34:51 #10
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_154324346
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar waarom zegt hij dan niet gewoon waar het op staat. Als mijn vriendin teveel zeurt, zeg ik gewoon dat het wel wat minder kan. daar moet dan ook wederzijds begrip voor zijn.
zijt ook gij bereidt?
  Moderator dinsdag 14 juli 2015 @ 11:45:26 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_154324573
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bekijk eens haar topichistorie.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:49:15 #12
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_154324655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bekijk eens haar topichistorie.
Oeps. Hulde aan die knul! _O_
zijt ook gij bereidt?
pi_154324888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Omdat het zeuren en huilen op een gegeven moment wel leuk is geweest, zeker als het al veel vaker is voorgekomen en als de persoon niets doet om de situatie te veranderen.

Mannen zijn oplossingsgericht. Vrouwen praten om hun gevoelens te uiten, terwijl mannen 'het probleem' willen oplossen. Dat gaat dus botsen als er constant hetzelfde wordt besproken en er niets aan gedaan wordt, want een man kan daar niet tegen.

[..]

Heeft hij eerder weleens wat gezegd en ben je al langere tijd hetzelfde aan het herhalen zonder te werken aan het probleem?

En je ouders... Doen zij moeilijk over hun eigen geld of wat?
Het ging over een nieuw onderwerp, namelijk dat hij mijn behoeften niet snapt. Dat hij niet meer romantisch doet, behalve als hij ziet dat anderen aandacht aan mij geven.

Als ik huil en zeur wil ik aandacht van hem en getroost worden, dat hij zegt dat het wel goed komt en mij weer vrolijk maakt, dat hij van mij houdt en zijn best zal blijven doen voor ons. Jammer genoeg ben ik altijd weer degene die de ruzie 'oplost', hij hoort het aan en gaat dan weg. Ik voel me niet begrepen.

Mijn ouders willen een bedrag terug van mij die zij in eerste instantie als een schenking hadden gegeven. Ze gaan over een week op vakantie en zeggen nu dat geld weer nodig te hebben en of ik binnen een week alles kan klaarmaken voor ze. Dat gaat jammer genoeg niet lukken.
pi_154325015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:28 schreef hoas het volgende:
Noem mij 1 goede reden waarom je zou trouwen.
Omdat ik wel van hem houd. Als we samen dingen ondernemen, maken we het gezellig en we kunnen heel goed lol met elkaar hebben.

Maar aan de andere kant denk ik, dat kan ik ook met een goede vriend doen (lol maken en lachen). Als de passie meestal ontbreekt, wat is het verschil dan tussen een relatie en vriendschap?

Misschien vraag ik wel te veel van hem.. Moet ik gewoon blij zijn met wat ik heb..
pi_154325452
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:00 schreef Meloenthee het volgende:
Mijn ouders willen een bedrag terug van mij die zij in eerste instantie als een schenking hadden gegeven. Ze gaan over een week op vakantie en zeggen nu dat geld weer nodig te hebben en of ik binnen een week alles kan klaarmaken voor ze. Dat gaat jammer genoeg niet lukken.
Heb je inmiddels helder wat je er tegen kan wegstrepen wat je voor hun betaald hebt?
Dear heart, please stop getting involved in Everything.Your job is just to pump blood,So stick to it.
pi_154325491
als ik jou was zou ik stoppen met meloenthee drinken. Ranzige meuk gek
pi_154325525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:24 schreef mrs.bashful het volgende:

[..]

Heb je inmiddels helder wat je er tegen kan wegstrepen wat je voor hun betaald hebt?
We zijn overeengekomen dat zij 2000 euro terugkrijgen van mij. De cadeautjes zijn niet meegeteld.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:42:09 #18
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_154325871
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:32 schreef 2NutZ het volgende:
_O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 13:51:24 #19
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_154327632
OP en topic niet gelezen maar ik ken een gedeelte van de pohi van ts en deze tt verbaasd me niets..

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven ts. Kweek wat zelfvertrouwen en probeer een aantal dingen van je af te laten glijden. Ik weet niet of je nu wederom iets hebt gezegd over je twijfels over je relatie maar indien ja: stop er gewoon mee. Trouwen, een kind of wat dan ook gaat dat goede gevoel niet terug brengen.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:23:59 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154335049
Hak nou eens wat knopen door. Trek eens een conclusie en handel daarnaar. En blijf niet zo hangen in je ontevredenheid omdat je geen ruzie wilt (met je ouders) of denkt dat je niks beters kunt krijgen (je vriend).
The love you take is equal to the love you make.
pi_154338340
Huilen, zeuren? Stop eens een paar maanden met de pil, dat kan misschien helpen.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 19:24:20 #22
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154338574
Leuk dat er positief gereageerd wordt om het op te lossen?
Je weet toch dat je een keer dood gaat?
Minder zeuren en alles wordt beter, zoek lekker vriendinnen waar je je vrouwelijk kan gedragen :')

niet weten dat je alles nog moet leren :')
niet weten dat je nog niks weet :')

er nu achter komen dat jij het probleem bent *O*
Go go girl :Y
pi_154338711
Het lijkt mij alsof je vriend al in de 'huisband"-modus zit :D

Zeker wel van je houden maar op een wat passievere manier :P
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_154340360
Trouwen in een relatie zonder passie en romantiek.

Succes gegarandeerd.
pi_154345863
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:22 schreef Meloenthee het volgende:
Mijn leven is op dit moment een puinhoop voor mijn gevoel.
Allereerst mijn opleiding en carrière. Ik heb studievertraging opgelopen en mijn hoop op de studie een keer halen is zowat nihil. Niet dat het niet mogelijk is, maar mijn discipline om er iets aan te doen is verdwenen.
Waarom kan je hier geen discipline meer voor op brengen?

quote:
Daarnaast heb ik op dit moment een parttime (bij)baan. Het vervelende is dat het niet een simpel bijbaantje is. Het is gerelateerd aan mijn opleiding en levert meer stress op dat eigenlijk nodig is voor een bijbaantje.
Is het mogelijk om wat minder te gaan werken of wellicht een andere part-timebaan te zoeken? Of nog beter, nog eens goed te kijken naar hoe je überhaupt met stress omgaat en daar actief mee aan de slag te gaan.

quote:
Dan komt mijn vriend/ verloofde, met wie ik volgend jaar ga trouwen. Ik heb het over het algemeen leuk en gezellig met hem en we zijn redelijk over ons dipje heen gekomen en ondernemen tegenwoordig meer samen. Toch is er iets wat ik mis, ik kan alleen niet exact benoemen wat dat precies is.
Niet heel erg onverwacht dat een ring en wat uitstapjes dit niet zouden fixen, maar goed. Weinig zin om daar nog eens over uit te weiden..

quote:
Afgelopen weekend hebben we ruzie gehad over het feit dat hij mijn behoeften niet begrijpt. Soms wil ik zeuren, huilen en praten, maar voor hem is dat een reden om dan weg te gaan. Hij luistert, zegt niets en gaat dan iets anders doen.
Hoe kaart jij die behoeftes dan aan? Bedoel je dat zeuren en huilen dat aangeven of is dat een gevolg van je zin qua aandacht niet krijgen?

quote:
Waar meet jij die passie aan af? Hoe toont hij dat hij van je houdt?

quote:
Ik ben zeker niet arrogant, juist integendeel. Maar ik ben niet lelijk, ik krijg voldoende aandacht en complimentjes van anderen.
Dit is natuurlijk nog steeds foute boel hè. Je zou bijna zeggen dat je eens een tijdje met die lui moet hokken en dan kijken hoe complimenteus ze nog blijven, zeker gezien het feit dat jij niet lekker in je vel zit om meerdere redenen.

quote:
We waren vrijdagavond iit eten geweest en daar kreeg ik allerlei blikjes van andere mannen en dat viel best op, hij zag dat ook. Toen keek hij mij wel verliefd aan en hield mijn handen vast. Hij doet dat zelden als we samen zijn, maar als hij merkt dat ik aandacht van anderen krijg, doet hij opeens romantisch.
Het zou er niet aan kunnen liggen dat jij wat meer je best loopt te doen als andere dudes je wel de aandacht geven waar je zo naar snakt..

quote:
Daarna mijn ouders. Zij doen de laatste tijd moeilijk over geld en blijven zeuren. Ook zijn ze geen fan van mijn vriend en zien ons eigenlijk liever uit elkaar gaan. Wij moeten na de zomervakantie vertellen dat we hebben besloten om te gaan trouwen, maar daar zie ik zo tegenop.
Waarom zijn ze geen fan en vinden ze dat jullie uit elkaar moeten gaan? Als je zo graag wil trouwen, waarom wil je dat dan niet met ze delen?

quote:
Ik ben alles eigenlijk een beetje zat en kan het niet verdragen. Ik heb mij gisteren ziekgemeld op werk zonder dat te zeggen tegen mijn vriend en heb een dagje rust genomen. Ik wilde alleen zijn en alles op een rijtje krijgen, maar ik kom er maar niet uit en voel me depressief.
Tsja, volgens weet je heus wel dat er iets moet gebeuren, maar is dit weer zo een typisch gevalletje van wel willen, maar niet doorzetten. Als je echt depressief bent, dan moet je naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psych. Maar misschien is het nu ook eens tijd om echt volwassen te worden en verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen geluk.

quote:

[..]

Het ging over een nieuw onderwerp, namelijk dat hij mijn behoeften niet snapt. Dat hij niet meer romantisch doet, behalve als hij ziet dat anderen aandacht aan mij geven.
Oh ja, hij zat persoonlijk ook wel in een dipje hè? Met al die drukte en stress op werk, nauwelijks meer tijd hebben om nog eens lekker muziek te maken enzo. Maar wederom draait het hier om jou en jouw gevoelens.

quote:
Als ik huil en zeur wil ik aandacht van hem en getroost worden, dat hij zegt dat het wel goed komt en mij weer vrolijk maakt, dat hij van mij houdt en zijn best zal blijven doen voor ons. Jammer genoeg ben ik altijd weer degene die de ruzie 'oplost', hij hoort het aan en gaat dan weg. Ik voel me niet begrepen.
Klinkt echt reuzevolwassen en uitnodigend om eens lekker romantisch te gaan zitten doen ja. En please, je lost geen ene fuck op. Daar is dit topic nog eens een extra bewijs van. Je voelt je niet begrepen, maar nergens noem je hier zijn kant mee in beschouwing. Zou hij zich wel begrepen voelen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:05 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Omdat ik wel van hem houd. Als we samen dingen ondernemen, maken we het gezellig en we kunnen heel goed lol met elkaar hebben.
Dat druipt er vanaf ja.

quote:
Maar aan de andere kant denk ik, dat kan ik ook met een goede vriend doen (lol maken en lachen). Als de passie meestal ontbreekt, wat is het verschil dan tussen een relatie en vriendschap?
Oh jij voelt de passie niet meer en denkt meer aan hem als goede vriend, terwijl andere dudes naar je lonken en je doen twijfelen. Maar hij moet extra zijn best doen, ongeacht zijn andere struggles. Klinkt als een goede balans dit..

quote:
Misschien vraag ik wel te veel van hem.. Moet ik gewoon blij zijn met wat ik heb..
Je vraagt onrealistisch veel van hem, want een flink gedeelte van de issue hier zit bij jou. Je haalt hier van alles erbij, waar je aan zou kunnen werken. But no, geen discipline voor studie, werk is bla, ouders zeuren, etc. Ondertussen heeft hij ook shit gaande, maar je bent zo self absorbed dat je dat niet eens mee neemt in je uiteenzetting hier. Kun je wel slachtofferig gaan roepen dat je misschien maar blij moet zijn, maar how's that working for ya hè? Niet dus en dat is al tijden gaande. Ook als hij wel een tandje harder gaat lopen voor je, gaat het niet genoeg zijn.
Kap met het afschuiven naar hem, geef jezelf een schop onder je kont en ga eens dingen aanpakken.
pi_154346106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:28 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

We zijn overeengekomen dat zij 2000 euro terugkrijgen van mij. De cadeautjes zijn niet meegeteld.
Staat er iets op papier dat je verplicht bent iets terug te betalen? Waarom zou je dat anders doen? :')
pi_154346236
quote:

[..]

Doe je prinsessenkroontje af, je muiltjes uit en daal af naar aarde. Het leven is niet altijd een sprookje. Je moet het zelf leuk maken, dat ligt niet aan je vriend. Zaken zitten soms tegen, deal with it.

En ga alsjeblieft neit trouwen, word eerst maar volwassen.

Niet naar een pycholoog gaan, maar jezelf een schop onder je hol geven en gaan doen wat nodig is. Studeren, werken en niet zo zeiken.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')