Dankje! Gentiaanviolet had ik ook gelezen, wellicht dat ik dat inderdaad ergens probeer te bestellen. Ik gebruik ook bepanthen babyzalf op mijn tepels maar die lijkt de gevoeligheid niet te verminderen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:14 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik heb het gelukkig niet gehad, maar ik weet dat je jezelf én baby moet behandelen en dat je na elke voeding moet smeren. Vergeet de miconazol niet van je tepels te halen voor je de baby aanlegt!
Ik zou je gentiaan violet voor je kindje aanraden (en jezelf!) maar dat is alleen nog bij Eurolac leverbaar of zelfs daar niet meer. Sommigen zweren bij kokosolie, en dat is in elk geval iets schimmeldodend, maar je kunt ook even in overleg met de lk de apotheek en ha bellen en zeggen dat je ook iets voor je baby wilt.
Verder alles uitkoken aan beddegoed en hydrofielen (90 gr was), beha's ed ook. Na elke voeding nieuwe pads indoen en kolf enzo ook uitkoken.
Sterkte!
Dankquote:Op woensdag 22 juli 2015 07:37 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Boobs 'n Burbs heeft ze geloof ik. Even Googlen anders?
GV is helaas niet meer te koop.quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:55 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dankje! Gentiaanviolet had ik ook gelezen, wellicht dat ik dat inderdaad ergens probeer te bestellen. Ik gebruik ook bepanthen babyzalf op mijn tepels maar die lijkt de gevoeligheid niet te verminderen.
Just curious, maar wat doe je dan met datum labelen? Ik zie nu een grote bak voor me met allemaal losse blokjes zonder dat je weet welke al 4 maanden ligt en wat net nieuw isquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Siliconen ijsblokjesvormen, na bevriezen over in een grote diepvriesbak.
Datum per bakje, geen grote voorraad. Het was bij mij vrijdag invriezen, maandag ontdooien en opmaken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Just curious, maar wat doe je dan met datum labelen? Ik zie nu een grote bak voor me met allemaal losse blokjes zonder dat je weet welke al 4 maanden ligt en wat net nieuw is.
Ik deed de blokjes per maand in ziplock zakjes, dus alle juli bij elkaar, alle augustus bij elkaar, etc.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Just curious, maar wat doe je dan met datum labelen? Ik zie nu een grote bak voor me met allemaal losse blokjes zonder dat je weet welke al 4 maanden ligt en wat net nieuw is.
Dan is invriezen toch zinloos?quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Datum per bakje, geen grote voorraad. Het was bij mij vrijdag invriezen, maandag ontdooien en opmaken.
Invriezen per bakje (8 sticks). Ik heb ze gelabeld en in een rijtje op volgorde in een vrieslade liggen, dus ik pak vooraan en leg achteraan m'n verse melk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
dan gooi je het wegquote:Op woensdag 22 juli 2015 13:57 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Invriezen per bakje (8 sticks). Ik heb ze gelabeld en in een rijtje op volgorde in een vrieslade liggen, dus ik pak vooraan en leg achteraan m'n verse melk.
Ik heb nu een kleine 2 liter op voorraad liggen. Ik ben ft thuis en als we weggaan kolf ik meer dan ik mee geef. Ik vraag me in godsnaam af hoe we dat op gaan krijgen.
Bij peuter heb ik veel weggegooid. Bijna 3 liter geloof ik. Hij dronk het niet meer op de opvang (hij dronk liever gewone melk op den duur) en thuis had ik het ook niet echt nodig. Uiteindelijk lag alles er meer dan een jaar in en kon het wegquote:Op woensdag 22 juli 2015 13:57 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Invriezen per bakje (8 sticks). Ik heb ze gelabeld en in een rijtje op volgorde in een vrieslade liggen, dus ik pak vooraan en leg achteraan m'n verse melk.
Ik heb nu een kleine 2 liter op voorraad liggen. Ik ben ft thuis en als we weggaan kolf ik meer dan ik mee geef. Ik vraag me in godsnaam af hoe we dat op gaan krijgen.
Pannenkoeken!quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:57 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb nu een kleine 2 liter op voorraad liggen. Ik ben ft thuis en als we weggaan kolf ik meer dan ik mee geef. Ik vraag me in godsnaam af hoe we dat op gaan krijgen .
Vrijdag kolven, weekend gewoon voeden, maandag ik aan het werk en baby naar de creche met eigen melk is toch niet zinloos?quote:
nee, ik dacht dat je de ingevroren melk van vrijdag op maandag weer ontdooide, maar het was al uitgelegd door phaidraquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Vrijdag kolven, weekend gewoon voeden, maandag ik aan het werk en baby naar de creche met eigen melk is toch niet zinloos?
tot 6 dagen altijd gedaan!quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:53 schreef Heliotrope het volgende:
Dan nog zou ik het invriezen, geef je anders melk die drie dagen in de koelkast staat nog mee? Ik weet dat het mag, maar doe het nooit.
Sterkte Minarosa!
Hier in aventbakjes trouwens. Vind ze handig, maar het neemt wel een hele lade in beslag zo'n beetje.
Ik hield max. 24 uur in de koelkast aan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:53 schreef Heliotrope het volgende:
Dan nog zou ik het invriezen, geef je anders melk die drie dagen in de koelkast staat nog mee? Ik weet dat het mag, maar doe het nooit.
Sterkte Minarosa!
Hier in aventbakjes trouwens. Vind ze handig, maar het neemt wel een hele lade in beslag zo'n beetje.
Maar ik was wel serieus hoor, hij kan het toch best een keer een flesje overpakken?quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:10 schreef NotTheSame het volgende:
SQ.
Weggooien kan altijd nog, het ligt nog geen jaar.
Pannekoeken had ik ook al bedacht.
Misschien kan ik het Draak nog eens gaan voeren, eens kijken of ze het nog blieft na 2 jaar.
Het mag in elk geval veel langerquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik hield max. 24 uur in de koelkast aan.
Ik wist er niet zo veel vanaf en kende jullie nog niet.quote:
Awquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik wist er niet zo veel vanaf en kende jullie nog niet.
Anders had ik vast ook veel langer gevoed.
Ow dju, waarom dacht ik nou dat manlief dat flesje maar op moest drinkenquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar ik was wel serieus hoor, hij kan het toch best een keer een flesje overpakken?
Ja, ook al is hij heel zielig omdat hij moet werken enzo
Oh dat doet mauw ook wel es. Smaakt de melk daarna lekkerderquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:38 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ow dju, waarom dacht ik nou dat manlief dat flesje maar op moest drinken![]()
![]()
.
Man hem een nachtvoeding laten geven kan inderdaad. Maar ik denk dat Piranha op zo'n moment op standje sirene gaat omdat het te lang duurt om op te warmen.
lust ie t niet op kamertemperatuur? Hrb mijn gekolfde melk nooit opgewarmd eigenlijk... Kan je t er s avonds of s middags uit halen en laat s avonds geven.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:38 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ow dju, waarom dacht ik nou dat manlief dat flesje maar op moest drinken![]()
![]()
.
Man hem een nachtvoeding laten geven kan inderdaad. Maar ik denk dat Piranha op zo'n moment op standje sirene gaat omdat het te lang duurt om op te warmen.
ik heb dat ook een tijd gehad nog in het begin. Links echt pijn, rechts niet. Hier ging het na een paar weken vanzelf over, maar als je het niet vertrouwt kun je altijd je lk bellen natuurlijkquote:Op donderdag 23 juli 2015 17:05 schreef Krisvc het volgende:
Vraagje, L. is nu 2,5 week en de borstvoeding loopt goed. Mijn linkertepel lijkt afgehard, aanhappen en drinken is niet gevoelig en doet geen pijn. Rechts doet het aanhappen nog stekende pijn, zodra ze begint te drinken trekt die pijn weg. Het drinken rechts is wel gevoeliger dan links. Hoort dit nog bij het afharden? Of moet ik het inmiddels gaan zoeken in verkeerd aanleggen/is er iets met mijn borst?
Als het aan het aanleggen of aan mijn borst zou liggen bel ik morgen even een lactatiekundige, maar als het normaal is dan bijt ik nog even door de pijn heen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Professioneel gifmenger.
dan waren het waarschijnlijk melkblaartjes en heeft ze die kapotgezogenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:33 schreef Krisvc het volgende:
Bedankt voor de tips! Aangezien ik vanochtend wat witte puntjes op de pijnlijke tepel ontdekte heb ik de huisarts gebeld voor een afspraak. Sindsdien zijn de witte puntjes weggetrokken en doet m'n tepel geen pijn meer.Afspraak laat ik wel gewoon doorgaan (staat voor maandag) om alles even na te laten kijken, maar kennelijk was dreigen genoeg.
Klap, dat lijkt me frustrerend.
En ik vind jullie langvoeders zo knap.
Whehe, titie was hier heel lang het woord voor de televisiequote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:44 schreef Burdie het volgende:
Klap, dat is inderdaad balen, vooral als je zo graag weer wilt. Ik duim voor je!
Hier ook bijna 17 maanden bv, wat gaat de tijd snel! Gisteren in bad kreeg ik alle speelgoeddiertjes ook even aan de borst, die moesten ook 'titie' (drinken), aldus kuiken
![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me wel fijn dat je 1 borst per keer doet, op die manier hebben je tepels ook wat rust. Hopelijk lukt het je om vol te houden, sterkte ermee!!quote:Op zondag 26 juli 2015 19:45 schreef Mariposas het volgende:
Bedankt voor de tips! De nipple Flip gebruik ik al vanaf het begin op aanraden van de kraamhulp, anders was het aanleggen überhaupt niet gelukt, al wist ik niet dat het zo heette. Omg van het idee dat L zou aanhappen zonder de flip krijg ik al rillingen!![]()
Ik voed wisselend liggend, in de Madonna houding en de rugby houding.![]()
De tepelkompressen ga ik even bekijken!![]()
Ik lees wisselende dingen over wondgenezing, de een zegt vet houden en juist niet laten opdrogen, de ander zegt opdrogen aan de buitenlucht. Ik houd het denk ik maar bij vet houden.
Je verhaal en 17 maanden klinkt heel hoopvol dus ik blijf ook zeker volhouden!
tepelhoedjes! was bij mij dé oplossing toen ik last had van kloven door verkeerd aanhappenquote:Op maandag 27 juli 2015 10:39 schreef Mariposas het volgende:
Ik ga vandaag maar een dagje kolven nadat ik mijn baby jankend bijna tegen de muur aan smeet bij het aanleggen.![]()
Het staan van het hoofdje deed nog minder pijn dan mijn fikkende tepels nu.
Drinkt ze al wel uit een flesje soms nu?quote:Op maandag 27 juli 2015 10:37 schreef Selvaria het volgende:
Ooh Kyara!![]()
Vraagje aan degenen die ook door zijn gegaan met bv terwijl je alweer moest werken:
Zijn jullie van tevoren begonnen met een voorraadje aanleggen voor wanneer baby door iemand anders verzorgd wordt? Ik ga vanaf 17 augustus drie dagen werken en weet natuurlijk niet of ik straks genoeg blijf kolven voor baby. Welke hoeveelheid is handig om alvast achter de hand te hebben? Ik kolf nu elke dag na de ochtendvoeding nog zo'n 35cc na en heb inmiddels zo'n 400cc in de vriezer.
Hoeveel melk geef je (ongeveer) mee als je 8-10 uur bij je kindje weg bent? N. drinkt zo om de 2,5 tot 3,5 uur, maar ik heb natuurlijk geen idee wat er precies ingaat. Is er een hoeveelheid die sowieso 'safe' is?
/Spannend
Och Mariposasquote:Op maandag 27 juli 2015 10:39 schreef Mariposas het volgende:
Ik ga vandaag maar een dagje kolven nadat ik mijn baby jankend bijna tegen de muur aan smeet bij het aanleggen.![]()
Tepelhoedjes, ja. Ik gebruikte ze om pijn te verlichten, gezien mijn kleintje altijd 30 keer per voeding moest aanhappen in het beginquote:Op maandag 27 juli 2015 10:39 schreef Mariposas het volgende:
Ok, dat is fijn! Mauw heeft namelijk de eerste twee weken nauwelijks gedronken uit de fles, en ik kolfde toen nog 500 cc per dag, dus ik had na twee weken vier liter in de vriezerquote:Op maandag 27 juli 2015 10:49 schreef Selvaria het volgende:
O ja, vergeten erbij te zetten SQ, we hebben al regelmatig met de fles (verschillende flesjes) geoefend en ze vindt alles best.
Als je er toch voor verzekerd bent zou ik zeker even een LK laten komenquote:Op maandag 27 juli 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben begonnen met een tepelhoedje maar dat deed al snel zó'n pijn. Dus dat heb ik maar een halve dag gedaan. Volgens mij zijn de blaren ook daarmee begonnen. Het aanleggen gaat nu wel goed, het is puur dat die kloven steeds weer open gaan. Hopelijk krijgen m'n tepels een beetje rust door de kolf. Eerste keer trouwens 140 cc met een handkolf aan 1 tiet.
Jammer dat je niet even drie dagen ofzo de boel op pauze kan zetten![]()
De kraam is er gelukkig nog tot morgen, die stelde het kolven ook voor, net als de vk. Dus die heeft me er vanochtend doorheen geholpen. En een lk kan ik nog inschakelen, daar ben ik voor verzekerd.
'Fijn' om te horen dat het bij meer van jullie zo pijnlijk is geweest maar dat het toch goed is gekomen. Geeft me weer wat perspectief.
Wat goed dat je meteen al zo'n opbrengst had! Ik herken het ook wel hoor. Heb ook tegen mijn vk gezegd dat ik het pijnlijker vond dan de bevalling.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben begonnen met een tepelhoedje maar dat deed al snel zó'n pijn. Dus dat heb ik maar een halve dag gedaan. Volgens mij zijn de blaren ook daarmee begonnen. Het aanleggen gaat nu wel goed, het is puur dat die kloven steeds weer open gaan. Hopelijk krijgen m'n tepels een beetje rust door de kolf. Eerste keer trouwens 140 cc met een handkolf aan 1 tiet.
Heb je wel een toeschietreflex?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:51 schreef DJMO het volgende:
ik _weet_ dat kolven niets zegt over je productie .. maar als dat wel zo was, dan was mijn kind nu uitgemergeld geweest.. drie kwartier kolven en een schamele 25 cc als opbrengst. en nog voelt m'n rechterborst niet leeg_leeg. links wel, die is lekker zacht en soepel. ik snap echt niet hoe sommigen van jullie een halve liter op een dag kunnen kolven
![]()
Die ontbreekt inderdaad. Vorige week al een recept gekregen van de huisarts, kwam zaterdag bij de apotheek. Ik kreeg nul op rekest: niet leverbaar. Gisteren loop ik in de appie, kwam ik de assistente tegen: of ik al een alternatief had gevonden? Afijn, na enig speurwerk kwam ik er achter dat alle openstaande backorders bij groothandels waren gecancelled vanwege leveringsproblemen van de grondstof. Die waren per 20/7 opgelost, dus email gestuurd naar de apotheek en vandaag werd ik gebeld dat het als het goed is, morgen binnen isquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Heb je wel een toeschietreflex?
Ik kon niet kolven zonder neusspray met oxytocine. Mèt ging het prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |