Na een dag of tien. Ook om af en toe de stuwing weg te kunnen kolven als ze eens wat langer sliep. En tip: begin asap met gekolfde flesjes oefenen. Als ze goed drinkt gaat 1 flesje in de 2 dagen dat echt niet om zeep brengen en het kan je straks een hoop gedoe besparenquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met kolven eigenlijk? En echt voor het werk of bijvoorbeeld ook om tijdens je verlof een keer langer weg te kunnen?
Tegengeluid: wij hebben in totaal 2-3x een flesje geoefend voor A naar het kdv ging (want lui en geen zin in het kolvenquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Na een dag of tien. Ook om af en toe de stuwing weg te kunnen kolven als ze eens wat langer sliep. En tip: begin asap met gekolfde flesjes oefenen. Als ze goed drinkt gaat 1 flesje in de 2 dagen dat echt niet om zeep brengen en het kan je straks een hoop gedoe besparen
Fijn altijd, die tegenstrijdige adviezenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik kreeg juist te horen dat het 'oefenen' met flesjes geven geen zin heeft, dat het weinig uitmaakt voor het al dan niet weigeren van een flesje.
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wanneer we het voor het eerst deden: volgens mij bij ongeveer twee maanden. Dat ging meteen goed, Wel een tip: geef het flesje niet zelf en zorg er eigenlijk voor dat je ook niet in de buurt bent.. Ik vond dat overigens zelf ook prettiger, want het was voor mij toch gek om haar ineens met een flesje te zien, al was het dan met gekolfde melk. Maar zolang ik niet in de buurt was, ging flesje geven helemaal goed. Was ik in beeld, dan was alleen de borst zelf goed.
Oh het staat een beetje vaag omschreven inderdaad. Het wennen aan een flesje bedoelde ik. Ik kreeg te horen dat je dat zou moeten oefenen door te beginnen met eentje per week en dat opbouwen, maar ik weet eigenlijk niet hoe je dat dan zou moeten opbquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:32 schreef Burdie het volgende:
Hier adviseerden ze voor 6 weken te oefenen met een flesje, omdat hij/zij er anders misschien niet aan zou wennen. Geloof dat wij met vijf weken een keer geflest hebben. Vanaf een maand of drie (?) nam mijn man een van de twee nachtvoedingen op zich.
Kazy, wat zou je willen opvoeren qua frequentie? Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Misschien zou je wat kunnen voorkolven? Vervelend zeg!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:01 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb even een hart onder de riem nodig, hopelijk is dit herkenbaar voor iemand en zijn er ook succesverhalen.![]()
s'Nachts en 's ochtends heb ik heel veel melk, N. hoeft eigenlijk alleen maar haar mond open te doen en het spuit haar al naar binnen. Doordat ze er op die momenten zo weinig moeite voor hoeft te doen lukt het haar later op de dag (met name vanaf een uur of 7) niet meer goed om melk uit de borst te krijgen. Ze hapt aan, merkt dat er binnen 2 seconden geen melk uit de borst komt en gaat totaal over de rode. Ze blijft het wel proberen, maar hapt elke keer maar een paar seconden aan om vervolgens hysterisch te gaan krijsen. Compressie al geprobeerd vanaf het begin van de voeding, maar ook dat lukt niet. Na 20 minuten proberen maar gekolfd en haar de fles gegeven. 35 cc was genoeg en daarna heeft ze heerlijk geslapen.![]()
Kan je een kind weer leren geduld te krijgen aan de borst? Ik merk dat ik nu al opzie tegen de avond.
Ja, daar zat ik voor vanavond ook aan te denken als het weer niet lukt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:34 schreef Davientje_ het volgende:
selvaria, geen tips helaas.
Misschien kan je 's avonds proberen een miniflesje en dan verder aan de borst?
Ga ik me nog even verder in verdiepen. Dacht dat er inderdaad vooral veel te vinden was over doneren maar wellicht kunnen zij ook wat vragen beantwoorden. Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:41 schreef Kyara het volgende:
Malteser, ben je bekend met het moedermelknetwerk? Ik denk dat ze daar ook veel van je vragen kunnen beantwoorden. Op de site staat veel vermeld over doneren maar ik kan me voorstellen dat daar ook veel kennis in huis is over ontvangen (ook al is het dan niet via dat netwerk).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |