quote:Op maandag 13 juli 2015 22:17 schreef Slobeend het volgende:
In het kader van mechanische doping. Beelden van Froome online van beklimming Mont Ventoux 2013 met wattages en hartslag.twitter:oufeh twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:16:58Now online, Froome SRM datas on Ventoux 2013, courtesy @festinaboy http://t.co/CCVdhh8Ruj reageer retweet
twitter:Scienceofsport twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:42:53Jump to 27:50 in video for the attack. 400W to 650W, stays > 550 for 30s, and HR barely shifts: https://t.co/I7Jyed8aKH I've no explanation reageer retweet
twitter:Digger_forum twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:50:43Heart rate of 157 at 373 watts. Heart rate of 156 at 1023 watts. reageer retweet
quote:Op maandag 13 juli 2015 22:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Vooral omdat deze vent gewoon 2 jaar eerder nog gediskwalificeerd werd voor het hangen aan motoren op beklimmingen. Wielrennen.
Overigens lijkt mij die data gewoonweg niet te kloppen, want zo'n kleine jump in hartslag is onmogelijk bij zo'n versnelling. Of hij moet die dag echt mechanische doping hebben gebruikt, dan zou het kunnen. Die dag was z'n fiets niet gechecked geloof ik, al is dat die Tour op andere momenten wel gebeurd.
Ach, Herbert doet precies hetzelfde als Mollema of Gesink dit laten zien.quote:Op maandag 13 juli 2015 22:57 schreef DeeBee het volgende:
Luister nu dat commentaar nog eens terug bij die versnelling, die Britten: 'this is glorious!'![]()
Als de cijfers 100% kloppen, er is nu een hele technische discussie bezig op Twitter, kan je haast geen andere verklaring bedenken dan mechanische doping...quote:
Ik las er vanochtend ook wel wat over ja, al is het wel zo dat fitte toppers op zich niet heel veel jumps in HR hebben. Maar die acceleratie is werkelijk waar belachelijk, dat zou je sowieso duidelijker moeten terugzien. Mocht het inderdaad acurate data zijn, dan is mechanische doping geen gekke verklaring nee.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Als de cijfers 100% kloppen, er is nu een hele technische discussie bezig op Twitter, kan je haast geen andere verklaring bedenken dan mechanische doping...
Ze hebben het zelf niet publiekelijk gemaakt. Vayer wil z'n bron niet prijsgeven.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:28 schreef kilon het volgende:
Sky zal het in ieder geval niet verdacht vinden, anders hadden ze die data echt niet zomaar publiekelijk gemaakt. Of hadden ze het wat gemanipuleerd.
Maar dit blijft natuurlijk wel heel onrealistisch natuurlijk.
Mwah. Hij rijdt die hele hoge waarden nauwelijks seconden. Ben wel benieuwd hoe de data is over andere klimmen en demarrages.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Als de cijfers 100% kloppen, er is nu een hele technische discussie bezig op Twitter, kan je haast geen andere verklaring bedenken dan mechanische doping...
Maar je hartslag moet echt aanzienlijk stijgen, dat gebeurt niet.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mwah. Hij rijdt die hele hoge waarden nauwelijks seconden. Ben wel benieuwd hoe de data is over andere klimmen en demarrages.
Ook daarvoor heb je eerst meer data en vergelijking nodig.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar je hartslag moet echt aanzienlijk stijgen, dat gebeurt niet.
ik lees hier en daar dat Sky denkt dat hackers de training data van Froome hebben gejat. Zou er natuurlijk wel mee te maken kunnen hebben... als het waar is.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ze hebben het zelf niet publiekelijk gemaakt. Vayer wil z'n bron niet prijsgeven.
data van andere renners is niet beschikbaar bij dezelfde klim?quote:Op maandag 13 juli 2015 23:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook daarvoor heb je eerst meer data en vergelijking nodig.
Wie weet krijg je bij demarages wel hele onnauwkeurige metingen en zijn die topwaarden gewoon meetfouten. Net als dat strava mijn snelheid ook vaak genoeg verkeerd meet.
Mechanische doping zou best kunnen hoor, maar deze data is te summier om dat even half wetenschappelijk te verklaren.
95% van de kijkers zal er niks van begrijpen. De overige 5% interpreteert die data zo goed als zeker verkeerd.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Binnen 5 jaar zien we hartslag en wattage linksboven in het scherm. Het zal de transparantie van de sport iig ten goede komen.
Dat heb ik hier -of in het reguliere dopetopic- volgens mij wel vaker voorbij zien komen.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:48 schreef THEFXR het volgende:
remmen in de bochten terwijl je zelf fietst is wel erg verdacht.
Hoe meer pk per kg, hoe harder je omhoog fietst...veel lastiger is het niet...het is geen rocket science. Dat soort gegevens is zelfs voor mevrouw van Zetten uit Tiel interessant.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
95% van de kijkers zal er niks van begrijpen. De overige 5% interpreteert die data zo goed als zeker verkeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |