ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 18-07-2015 22:07:27 ]
Op maandag 13 juli 2015 21:25 schreef larsico het volgende: Kent één van jullie toevallig een (Franstalig) forum met een discussie over de TER Bourgogne of de TER in het algemeen? Zeg maar een soort Franse tegenhanger van OV in Nederland oid?
Op maandag 13 juli 2015 21:42 schreef Dr_Flash het volgende: Biertje voor wie als eerste het station raadt. Trein is gewoon op tijd, zo moeilijk is het allemaal niet
Afgaande op de eindbestemming, dienstregeling en tijd ga ik uit van Clunderwen, waar die om 10:20 zou moeten vertrekken.
Niet echt een fabebookpagina hoor, gewoon een mooie foto van een goeie vriend van me, die ik even schaamteloos voor mijn eigen agenda geprostitueerd heb
Nou, dit wordt m dan maar: Geen zin om heel erg vroeg op te staan, dus vandaar vertrek om kwart over tien (aan ongeveer de andere kant van het land). De overstaptijden zijn op zich wel aardig te doen, alleen jammer dat die laatste alsnog idioot lang is (maar korter dan in de even-naar-Dordrecht-steken-variant).
Nou, mijn prioriteiten lagen vanochtend overduidelijk verkeerd. Wel geregeld dat ik ook eens op Fok kan inloggen vanaf mijn laptop (iets met wachtwoorden vergeten...), en niet in de reisplanner kijken of er nog issues zijn met mijn reis. Het gevolg is dat ik nu in de intercity naar Leeuwarden zit, en mijn schema een half uur later gaat lopen.
Ik ben overigens benieuwd hoe vaak ik vandaag gecontroleerd ga worden. Tot zover staat de teller op één.
Er is een wissel stuk tussen Utrecht en Amersfoort, daardoor de hele dag minder treinen. Is dit de voorbode van het effect van wisselstoringen na de realisatie van DSSU?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 13 juli 2015 21:25 schreef larsico het volgende: Kent één van jullie toevallig een (Franstalig) forum met een discussie over de TER Bourgogne of de TER in het algemeen? Zeg maar een soort Franse tegenhanger van OV in Nederland oid?
Op dinsdag 14 juli 2015 09:07 schreef Duvel het volgende: Er is een wissel stuk tussen Utrecht en Amersfoort, daardoor de hele dag minder treinen. Is dit de voorbode van het effect van wisselstoringen na de realisatie van DSSU?
Geen idee. De ene keer leggen ze het treinverkeer wel een half uur tot drie uur plat om te repareren en de andere keer niet. Is geen peil op te trekken. Is overigens wissel 1005.
Geen idee. De ene keer leggen ze het treinverkeer wel een half uur tot drie uur plat om te repareren en de andere keer niet. Is geen peil op te trekken. Is overigens wissel 1005.
1005 ligt een stukje ten westen van Bilthoven, ver buiten DSSU-gebied, op een plek waar wat sporen bij elkaar komen. Precies een wissel dat je níet in storing wil hebben
Als ik het goed heb komen treinen richting Amersfoort komen spoor BR (linksboven) en gaan dan via de fly-over en wissel 1005 richting Bilthoven.