abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156160079
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 08:43 schreef bijdehand het volgende:
Gisteren een Pocketbook Touch Lux 3 gekregen *O* wat een fijn ding O+
Ja he! Zo jammer dat deze nog niet bekend is
pi_156161855
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:12 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ja he! Zo jammer dat deze nog niet bekend is
Ik heb hiervoor ook al een Pocketbook gehad en mijn vriendin heeft nu dezelfde. Perfect apparaatje voor mij O+

Jij bent ook een fan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157322796
Midden in een verhuizing, dus alle kabeltjes kwijt... Weet iemand hoe ik via mijn Sony E-reader direct vanuit de browser mijn Elly's choice-boeken kan downloaden? Ik krijg nu een foutmelding m.b.t beveiligingsproblemen. Bij de FAQ zeggen ze ook dat je eerst op je desktop moet downloaden. Kan dat echt niet anders?
pi_157324611
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 07:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor ook al een Pocketbook gehad en mijn vriendin heeft nu dezelfde. Perfect apparaatje voor mij O+

Jij bent ook een fan?
Jazeker ! Na de slechte klantenservice van kobo ben ik volledig op ze afgeknapt. Pocketbook is qua alles een verademing.
pi_157328392
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:06 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Jazeker ! Na de slechte klantenservice van kobo ben ik volledig op ze afgeknapt. Pocketbook is qua alles een verademing.
Heb je de klantenservice ook gesproken van Pocketbook?
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 november 2015 @ 08:40:07 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157329429
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Heb je de klantenservice ook gesproken van Pocketbook?
daar ben ik ook echt benieuwd naar.

hier alleen maar goede ervaring met de klantenservice van kobo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 november 2015 @ 08:40:44 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157329434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:09 schreef _Arual_ het volgende:
Midden in een verhuizing, dus alle kabeltjes kwijt... Weet iemand hoe ik via mijn Sony E-reader direct vanuit de browser mijn Elly's choice-boeken kan downloaden? Ik krijg nu een foutmelding m.b.t beveiligingsproblemen. Bij de FAQ zeggen ze ook dat je eerst op je desktop moet downloaden. Kan dat echt niet anders?
kun je ze niet via je mobiel downloaden en dan naar jezelf mailen om te importeren? of via dropbox? dat kan hier met de kobo/
Today is life -

Dale Carnegie
pi_157729654
Jaren geleden had ik een e-reader, een Sony. Ik meen een van de eerste, een prs1.
Tijdens een verhuizing ben ik deze kwijt geraakt en ik heb er niet meer aangedacht. Als ik een boek wilde lezen dan kocht ik dat.
Nu begin ik langzaam aan weer eens te denken aan een ereader.

Wat mij opvalt is dat er zo weinig te koop zijn. Is de hype voorbij? Is dit het einde van de ereader?

Voorheen had je vele merken, nu zie ik er maar 3. Sony is in de meeste winkels ook niet meer verkrijgbaar.

Ik heb mij er jaren niet meer in verdiept maar wat is nu een goede ereader om te kopen?

Wat ik wil :

- E inkt, voor andere dingen heb ik mijn iPad. Dit apparaat wil ik alleen gebruiken voor boeken
- verschillende bestandsformaten ( ik las dat kobo alleen kepub kan gebruiken?)
- makkelijk in gebruik
- aantekeningen maken

Evt wil ik WiFi, ik las dat er bij sommige nu op zit en het lijkt mij erg handig. Een pre dus.

Budget : 120 euro.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:19:58 #259
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_157730048
wifi zou ik geen eis noemen, hoogstens marginaal handiger om boeken erop te zetten maar vreet wel meer stroom.
Kobo kan wel wat meer dan alleen kepub: https://www.kobo.com/help(...)roducts=Kobo%20Touch
Aantekeningen maken kan je vergeten is amper tot niet te vinden en dan niet bruikbaar of exporteerbaar.

Ik zou voor een kobo gaan, pocketbook is ook best ok (heb de aqua ooit gereviewd), Icarus is een NL merk dat best aardig is, Kindle blijf ik weg omdat je moeite moet gaan doen omdat die geen epub's aankan. Onyx Boox heb ik onder dat merk geen ervaringen mee maar wel met bebook wat dezelfde waren met een ander merkje erop end at was niet slecht (gebruik het review exemplaar na bijna 6 jaar nog steeds). Ik zie op bol.com ook nog Autovision en Bullit staan als merken maar ken die totaal niet.
pi_157730171
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:19 schreef Magneet het volgende:
wifi zou ik geen eis noemen, hoogstens marginaal handiger om boeken erop te zetten maar vreet wel meer stroom.
Kobo kan wel wat meer dan alleen kepub: https://www.kobo.com/help(...)roducts=Kobo%20Touch
Aantekeningen maken kan je vergeten is amper tot niet te vinden en dan niet bruikbaar of exporteerbaar.

Ik zou voor een kobo gaan, pocketbook is ook best ok (heb de aqua ooit gereviewd), Icarus is een NL merk dat best aardig is, Kindle blijf ik weg omdat je moeite moet gaan doen omdat die geen epub's aankan. Onyx Boox heb ik onder dat merk geen ervaringen mee maar wel met bebook wat dezelfde waren met een ander merkje erop end at was niet slecht (gebruik het review exemplaar na bijna 6 jaar nog steeds). Ik zie op bol.com ook nog Autovision en Bullit staan als merken maar ken die totaal niet.
Dankjewel voor je reactie!

Dat hij meer kan las ik ook maar ik las van gebruikers dat de pagina's dan traag omslaat en hij traag inlaad.
Aantekeningen maken ging wel op de Sony maar dat is nu verleden tijd begrijp ik.
Icarus draait op Android las ik ergens, ik begreep dat het niet fijn werkte.
Bebook ook al eens over gelezen, lijkt me ook erg interessant.

Kobo en bebook dus.

Iemand nog andere tips en ervaringen?
pi_157730325
Ik heb een icarus en snap niet zo goed wat er niet fijn zou werken. Maar verschilt misschien per type?

Raad je wel aan WiFi gewoon uit te zetten.als je het niet gebruikt :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:31:12 #262
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_157730346
Bebook bestaat zo goed als niet meer, Icarus vond ik de android juist lekker snel wat ik me nog kan herinneren
Pocketbook heeft al een tijd niks nieuws uitgebracht maar de aqua van toen was echt relaxed.
Kobo heb ik geprobeerd recensie-exemplaren te krijgen maar daar is geen contact mee te leggen.
pi_157730365
Ik zie zo regelmatig in dit topic dat mensen meerder e-readers hebben gehad en al aan hun zoveelste e-reader bezig zijn. Gaan ze normaal gezien zo kort mee?

Ik heb de mijne (Sony prs-2) toch al aardig wat jaartjes en ik heb het idee dat hij nog als nieuw is.

Hoe lang doen jullie met je e-reader?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157730557
Kijk, super zulke reviews, daar kan ik wat mee.
Jammer dat kobo er dan geen beschikbaar stelt.
Een nadeel aan zo'n kobo reader vind ik wel dat hij geen knoppen heeft.

Waarom het niet zou werken, ik las een zeer uitgebreide review dat hij zou crashen en dat ze toch weer zijn teruggegaan naar de Sony.

Pocketbook ziet er ook goed uit. Ik ga eens nadenken en vergelijken. Hoeft pas met kerst onder de boom te liggen dus ik heb nog even.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:39:19 #265
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_157730562
Ik doe dus al bijna vijf jaar met de bebook neo, ook een icarus gehad waarvan de reviewer dacht dat die kapot was (accu was leeg) maar die kon niet zo goed tegen een klein valletje.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 november 2015 @ 23:58:02 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157731044
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:39 schreef Mvr.Poes het volgende:
Kijk, super zulke reviews, daar kan ik wat mee.
Jammer dat kobo er dan geen beschikbaar stelt.
Een nadeel aan zo'n kobo reader vind ik wel dat hij geen knoppen heeft.

Waarom het niet zou werken, ik las een zeer uitgebreide review dat hij zou crashen en dat ze toch weer zijn teruggegaan naar de Sony.

Pocketbook ziet er ook goed uit. Ik ga eens nadenken en vergelijken. Hoeft pas met kerst onder de boom te liggen dus ik heb nog even.
komt door de dr update niet te installeren , software update en hij crashend niet
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 november 2015 @ 23:58:46 #267
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157731064
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:39 schreef Magneet het volgende:
Ik doe dus al bijna vijf jaar met de bebook neo, ook een icarus gehad waarvan de reviewer dacht dat die kapot was (accu was leeg) maar die kon niet zo goed tegen een klein valletje.
icarus hier, ook die van de review de essence, is overleden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_157731123
Mja ik heb de illumina dus kan niet over die andere oordelen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157731155
Ik heb een kindle en gebruik Calibre om bestanden om te zetten, aangezien kindle zelf alleen mobi-bestanden accepteert. Heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. En de amazon store werkt als een tierelier zo makkelijk. Je kunt ook boeken naar jezelf mailen (je krijgt een eigen kindle e-mailadres daarvoor) zodat je je kindle niet per se hoeft aan te sluiten op je pc, gewoon wifi aanzetten en de bestanden worden dan automatisch toegevoegd aan je bibliotheek. En als je je kindle met enige regelmaat synchroniseert kun je ook op je telefoon of tablet lezen. Was laatst wel handig toen ik ergens lang moest wachten en geen kindle mee had: ik kon gewoon op m'n telefoon verder lezen.
Ik heb de mijne nu ruim drie jaar en doet het nog prima.
Tap tap tap
pi_157810858
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zie zo regelmatig in dit topic dat mensen meerder e-readers hebben gehad en al aan hun zoveelste e-reader bezig zijn. Gaan ze normaal gezien zo kort mee?

Ik heb de mijne (Sony prs-2) toch al aardig wat jaartjes en ik heb het idee dat hij nog als nieuw is.

Hoe lang doen jullie met je e-reader?
Ik doe er redelijk lang mee, ik heb twee oude Sony's maar daarvan is de accu echt helemaal stuk. De alleroudste Kobo Glo is onlangs kapot gegaan, een onverklaarbare schermbreuk. Verder heb ik 2 Kobo Glo HD's, een Kobo Aura, en een Kobo Aura HD. Deze werken allemaal nog prima. Er zijn er een paar in gebruik bij de huisgenootjes. :)

Ik doe dus best lang met mijn ereaders, ik lees heel veel. De Kobo Aura HD vond ik met hoesje eigenlijk te lomp worden, daarom wilde ik een kleinere en koos ik de Glo HD.

Als ik er 1 mag aanbevelen, dan is het de Kobo Glo HD. Een super ding. Supermooi scherm, geweldig scherpe letters, echt een goed contrast en een mooie gelijkmatige schermverlichting. Die schermverlichting heb gebruik ik heel veel, ook bij schemering. Als je een iets groter scherm wil: de Kobo H2O, maar die is duurder en valt waarschijnlijk buiten je budget.
pi_157810921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:44 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik doe er redelijk lang mee, ik heb twee oude Sony's maar daarvan is de accu echt helemaal stuk. De alleroudste Kobo Glo is onlangs kapot gegaan, een onverklaarbare schermbreuk. Verder heb ik 2 Kobo Glo HD's, een Kobo Aura, en een Kobo Aura HD. Deze werken allemaal nog prima. Er zijn er een paar in gebruik bij de huisgenootjes. :)

Ik doe dus best lang met mijn ereaders, ik lees heel veel. De Kobo Aura HD vond ik met hoesje eigenlijk te lomp worden, daarom wilde ik een kleinere en koos ik de Glo HD.

Als ik er 1 mag aanbevelen, dan is het de Kobo Glo HD. Een super ding. Supermooi scherm, geweldig scherpe letters, echt een goed contrast en een mooie gelijkmatige schermverlichting. Die schermverlichting heb gebruik ik heel veel, ook bij schemering. Als je een iets groter scherm wil: de Kobo H2O, maar die is duurder en valt waarschijnlijk buiten je budget.
:D ik ben niet op zoek naar een nieuwe, mijn Sony lijkt vooralsnog als nieuw! Maar daarom verbaast het me dus zo dat sommige van jullie al zo veel readers hebben (gehad).
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_157811034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:D ik ben niet op zoek naar een nieuwe, mijn Sony lijkt vooralsnog als nieuw! Maar daarom verbaast het me dus zo dat sommige van jullie al zo veel readers hebben (gehad).
O, cool. :D Nou ja, de nieuwe generatie ereaders is natuurlijk wel veel mooier! >:) En sneller. :P En met schermverlichting. *)

En het is al bijna Sinterklaas/Kerst he? Weet je zeker dat je geen andere wil? *O*
pi_157811063
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:51 schreef Rowlf het volgende:

[..]

O, cool. :D Nou ja, de nieuwe generatie ereaders is natuurlijk wel veel mooier! >:) En sneller. :P En met schermverlichting. *)

En het is al bijna Sinterklaas/Kerst he? Weet je zeker dat je geen andere wil? *O*
Heul zeker! Ik geniet echt nog van deze, het idee dat ik gewoon 300 boeken bij me heb en dat het 300 gram weegt O+
pi_157811091
Ik zou op zich wel wat van dat backlight willen maar ik doe de huidige nog echt niet weg :P
Tap tap tap
pi_157811134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou op zich wel wat van dat backlight willen maar ik doe de huidige nog echt niet weg :P
Lijkt me ook tof ja, maar gaat de batterij dan ook niet gelijk veel korter mee? Dat vind ik juist zo geniaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')