geeft mooi aan hoe serieus ze je nemenquote:Op maandag 13 juli 2015 12:05 schreef TripleSec het volgende:
Je weet wel, van die goedbedoelde carrière-adviezen die kant nog wal raken.Vooral mensen die al dertig jaar geen kantoor van binnen gezien hebben zijn er sterk in. Mensen die thuis zitten, en hun info over de wereld vooral uit de dagelijkse krant en het roddelblad halen. Denk aan tantes en (schoon)moeders.
Ja, als je goed bent met computers (je hebt laatst alle traag makende cookies van Oom Piet zijn laptop gehaald) zit je helemaal als geramd..quote:Op maandag 13 juli 2015 12:08 schreef SpecialK het volgende:
Haha inderdaad. Mijn vriendin soms zovan "je moet voor google gaan solliciteren"... alsof ik mijn executive CEO-schap voor Tesla en SpaceX even ga opgeven om voor die plebs.
Heel erg of juist helemaal niet?quote:Op maandag 13 juli 2015 12:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
geeft mooi aan hoe serieus ze je nemen
Dankuwel, tante Riek.. ik zal er wat mee doen!quote:Op maandag 13 juli 2015 12:14 schreef Rectum het volgende:
Als je goed kunt tekenen en je bent handig met computers kun je misschien wel van die Doodles voor Google gaan ontwerpen! Het is maar tip.
Dat klopt. Maar de weg naar mijn slechte humeur is geplaveid met goede bedoelingen..quote:Op maandag 13 juli 2015 12:16 schreef Pharkus het volgende:
Ze hebben het beste met je voor, dat dan weer wel.
Ooh ja, dat herken ik ook! Uitgeknipt en in een mapje of Gouden Gids bewaard.. En bij het volgende bezoekje plechtig aan jou overhandigd.. als ware het kostbare staatsgeheimen op een microfilm..quote:Op maandag 13 juli 2015 12:17 schreef BaardaapAd het volgende:
Een uitgeknipte advertentieuit een wijkkrant van minstens een week oud. Want internet heeft de goeie ouwe ziel niet. En ook geen telefoon. Na meer dan een week op een vacature reageren, da's natuurlijk vroeg zat (in dementerend bejaardenland).
Niks. Het is een hobby.quote:Op maandag 13 juli 2015 13:06 schreef Inverted_World het volgende:
Maar wat doe je zelf aan je carriere als illustrator?
Ik weet dat het goedbedoeld is. Maar soms word ik er wel moe van. Heb al meerdere malen aangegeven dat het gewoon een hobby is, en dat ik er niks mee wil. Maar het wil er op de een of andere manier maar niet in, pff..quote:Op maandag 13 juli 2015 13:33 schreef LooneyTroons het volgende:
Ach, die mensen proberen je alleen maar te helpen.
En besides: als jij het allemaal zo goed weet, waarom ben je dan nog steeds werkloos?![]()
Hij zal wel zijn linked-in pagina niet up-to-date houden en niet genoeg connecties maken.quote:Op maandag 13 juli 2015 13:33 schreef LooneyTroons het volgende:
Ach, die mensen proberen je alleen maar te helpen.
En besides: als jij het allemaal zo goed weet, waarom ben je dan nog steeds werkloos?![]()
Rijkelui met wereldvreemde adviezen, zeer herkenbaar. Eigen topic waard.quote:Op maandag 13 juli 2015 13:51 schreef Teydelyk het volgende:
Mij wordt door trustfundkids uit de US ook verteld dat ik gewoon moet doen wat ik leuk vind. Dat is pas slecht advies.
Haha, herkenbaar! En inderdaad geen idee hoe het er nu aan toe gaat...quote:Op maandag 13 juli 2015 14:20 schreef Elvi het volgende:
Mijn moeder is ook zo'n typeElke hobby moet getransformeerd worden in een baan.
Ik hou van koken/ bakken: "je moet je eigen bakkerij beginnen! Er was een vrouw bij Oprah en die heeft nu een miljoenenbedrijf!"
Ik hou van gamen: "waarom ga je daar niet je beroep van maken? Je houdt van computers!"
Ik zit inderdaad vrij veel achter de pc: "waarom ga je niet bij een kantoor werken? Dan zit je ook de hele dag achter een pc!"
En mn vader denkt dat ik steeds afwijzingen krijg omdat ik mijn brieven niet met de hand schrijf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |