quote:Op maandag 13 juli 2015 09:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Soesa, ja, 'peuteruitprobeergedrag' is een beter woord.
Ik heb qua oudere kindjes wat dat betreft alleen ervaring met de leeftijd 11+ . En dan koppel ik dat gedrag echt aan jongetjes.
Voorbeeld: brugklas schooluitje naar het Naardermeer. Alle leerlingen een vergrootglas, beestjes uit het meer vissen en bekijken en natekenen. Superleuk. Kurkdroge dag, maar goed, we gaan het water op, dus wat kan er gebeuren. Ruik ik ineens een brandlucht van achter uit de fluisterboot. Had een heel lief onderzoekend jongetje geprobeerd met z'n vergrootglas een schroeiplek te maken in het houten bankje bij het roer. En toen stond dat bankje dus al bijna in de fik
. En TROTS dat hij keek
. En toen gooide een heel lief meisje ook nog eens van schrik haar iPhone in het water.
Zo gezellig, zo'n dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Zoë23 op 13-07-2015 11:46:30 ]
Nou precies. Dat je er naar moet handelen heeft mijn 3 jarige in ieder geval totaaaaal nog niet begrepenquote:Op maandag 13 juli 2015 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh djmo geloof me, ik ben schor van het praten met hem. Ik praat sowieso altijd achteraf met hem als er iets gebeurd is. Dus dat zou ik zeker ook doen als ik hem weg heb gezet en de rust is wedergekeerd. Er zit overigens wel een enorm verschil tussen kleuter en peuter als het gaat om iets begrijpen en er ook daadwerkelijk naar handelen
truequote:Op maandag 13 juli 2015 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh djmo geloof me, ik ben schor van het praten met hem. Ik praat sowieso altijd achteraf met hem als er iets gebeurd is. Dus dat zou ik zeker ook doen als ik hem weg heb gezet en de rust is wedergekeerd. Er zit overigens wel een enorm verschil tussen kleuter en peuter als het gaat om iets begrijpen en er ook daadwerkelijk naar handelen
Ik gok maar zo dat dat S. is geweestquote:Op maandag 13 juli 2015 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Zoe, wat lief zijn ze toch samen! Maareh, onverwachte zwangerschap? Ik kan me herinneren dat jij toen toch alweer een tijdje in WOHTS mee postte?
StaanluukieHij trok zich ook al aan mij op zaterdag ja. Breed grijnzend
. Zitten is zooooo juni 2015
[..]
Hahaha, en welk van de drie dames heeft dat losgemaakt?Aan de bak jij
[..]
Sterkte! Maar volgens mij vind jij dat stiekem best leuk![]()
En NTS, klinkt goed! Succes! Ik hoop dat er voor mij ook zoiets voorbij gaat komen op korte termijn...
Fapt, beterschap! Heb je de dokter al gebeld?
Is ook een heel lastige leeftijd! Hij weet wel dat het niet mag, maar er naar handelen is heel lastig nog.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Die heb ik al eerder gelezen en het valt me op dat dit proefpersonen zijn die de huiltjes van andermans baby moeten interpreteren. Ja die ken ik van een ander ook niet. Niet dat ik die van Y allemaal precies ken, maar ik kom wel een heel end al.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:36 schreef Fee-nix het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)iet-ontcijferen.html
Dussss gooi dat boek over babyhuiltjes interpreteren ook maar het raam uit.
Ik geef Mauwtje dagelijks time-outs. Als ze d'r bord niet leeg wil eten bijvoorbeeld. Daarvoor geef ik drie minuten in de hoek. En als ze er uit kruipt krijgt ze een minuut extra.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:05 schreef kwakz0r het volgende:
Oeh ik pak vast de popcorn voor de discussie over time outs!
Daar heb je hekjes voor!quote:Op maandag 13 juli 2015 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik geef Mauwtje dagelijks time-outs. Als ze d'r bord niet leeg wil eten bijvoorbeeld. Daarvoor geef ik drie minuten in de hoek. En als ze er uit kruipt krijgt ze een minuut extra.
Dat zal 'm leren, met z'n hooligangedragquote:Op maandag 13 juli 2015 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Daar heb je hekjes voor!
Als M zijn rijstwafel op de grond gooit zet ik de eierwekker op 8 minuten (want acht maanden) en moet ie zo lang op zn kop staan in de box.
Dáárom heeft ie dus zo'n groot hoofd.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Daar heb je hekjes voor!
Als M zijn rijstwafel op de grond gooit zet ik de eierwekker op 8 minuten (want acht maanden) en moet ie zo lang op zn kop staan in de box.
Ik ben naar zo'n presentatie geweest over Dunstan, gegeven door iemand die de dvd's kwam verkopen.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:13 schreef kwakz0r het volgende:
Dunstan gaat bovendien over de kraamperiode, waarna de huiltjes veranderen als er niet op gereageerd wordt - al klonk mij alles als neh neh neh in de oren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |