abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154292277
Ik duim mee nts!

Razz misselijk! *O* :*

Al die broer/zus verhalen. O+

Omg, ik kolf zojuist 150 cc aan kant. :D Supertiet! :7
  maandag 13 juli 2015 @ 09:51:56 #52
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_154292310
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Soesa, ja, 'peuteruitprobeergedrag' is een beter woord.

Ik heb qua oudere kindjes wat dat betreft alleen ervaring met de leeftijd 11+ . En dan koppel ik dat gedrag echt aan jongetjes :D .

Voorbeeld: brugklas schooluitje naar het Naardermeer. Alle leerlingen een vergrootglas, beestjes uit het meer vissen en bekijken en natekenen. Superleuk O+ . Kurkdroge dag, maar goed, we gaan het water op, dus wat kan er gebeuren. Ruik ik ineens een brandlucht van achter uit de fluisterboot. Had een heel lief onderzoekend jongetje geprobeerd met z'n vergrootglas een schroeiplek te maken in het houten bankje bij het roer. En toen stond dat bankje dus al bijna in de fik :') . En TROTS dat hij keek :7 . En toen gooide een heel lief meisje ook nog eens van schrik haar iPhone in het water.

Zo gezellig, zo'n dag.
_O- :X zielig van de iPhone!!

En oudere zus of oudere broer zal idd ook wel schelen!
  maandag 13 juli 2015 @ 09:58:45 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_154292412
ik hou wat peuteruitprobeergedrag echt zo mijn hart vast :') Ze daagt me nu al dagelijks uit. En heeft volgens mij aardig lak aan wat anderen willen of vinden. Dus. :')
disclaimer
  maandag 13 juli 2015 @ 10:01:27 #54
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154292461
Maar ik lees toch vooral verhalen van actie-reactie ;) broertje of zusje speelt met speelgoed of maakt iets kapot, of.... Sil kan dus gewoon naar haar toe lopen als ze aan de andere kant van de kamer zit niks te doen om haar dan een schop te geven. Uiteindelijk is het allemaal een aandachtsverhaal denk ik. Hij is van zichzelf een kind dat heel veel aandacht wil en krijgt (op een leuke manier hoor, gewoon door charmant te doen en leuke vragen te stellen en grappen te maken). Nooit verlegen, van baby af aan papte hij met iedereen aan en hoe meer aandacht hoe beter :+ Dus ik denk dat het voor zo'n kind misschien nog harder aankomt dat hij de aandacht moet delen :? Psychologie van de koude grond.
Hij is overigens echt een heel lief en leuk kind verder! Zodra er geen kleinere kinderen in zijn omgeving zijn is hij super relaxed en lief en makkelijk.
Had het er met mijn zus over, ik wil nu gaan proberen om wanneer hij dit doet bij zijn zusje, hem zonder iets te zeggen op te pakken en weg te zetten. Gewoon geen enkele aandacht geven behalve weghalen. Boos worden helpt niet, praten werkt ook niet, volledig negeren kan ik doen als hij gilt om aandacht terwijl ik met iemand aan het praten ben, maar niet als hij zn zusje met haar gezicht op de grond duwt :')

Sorry dit gaat eigenlijk meer om peuter dan om baby, maar ik zit helemaal niet in dat topic :+
pi_154292599
Aww fee. Het is ook wat met 2 grote broers O+

Spees
Typisch peutergedrag lijkt me. Komt vanzelf wel goed :)
S. Heeft haar streken ook wel maar is erg zacht van zichzelf. E is ook zo'n goedzak. S.ophie is echt een boef dus daar krijg ik vast nog wat mee later :9

SQ
Heb het even terug gezocht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Zoë23 op 13-07-2015 11:46:30 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 juli 2015 @ 10:11:49 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154292643
Ik zou wel (nadien) uitleggen waarom je hem dan apart zet Spees. En laten herhalen wat hij fout gedaan heeft; ik merk dat vooral dat laatste héél erg helpt bij mijn kleuter als hij (bewust) stout gedrag vertoont waarvoor ik hem apart moet zetten. Daardoor beseft hij beter wát hij fout gedaan heeft en zal het ook minder snel nog eens doen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 13 juli 2015 @ 10:13:49 #57
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154292676
Oh djmo geloof me, ik ben schor van het praten met hem ;). Ik praat sowieso altijd achteraf met hem als er iets gebeurd is. Dus dat zou ik zeker ook doen als ik hem weg heb gezet en de rust is wedergekeerd. Er zit overigens wel een enorm verschil tussen kleuter en peuter als het gaat om iets begrijpen en er ook daadwerkelijk naar handelen :)
  maandag 13 juli 2015 @ 10:15:40 #58
250838 Fee-nix
pi_154292708
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh djmo geloof me, ik ben schor van het praten met hem ;). Ik praat sowieso altijd achteraf met hem als er iets gebeurd is. Dus dat zou ik zeker ook doen als ik hem weg heb gezet en de rust is wedergekeerd. Er zit overigens wel een enorm verschil tussen kleuter en peuter als het gaat om iets begrijpen en er ook daadwerkelijk naar handelen :)
Nou precies. Dat je er naar moet handelen heeft mijn 3 jarige in ieder geval totaaaaal nog niet begrepen }:| .
En bij hem gaat het dus van lief grapjes maken naar pijn doen, zonder aanwijsbare reden. Niet alleen als ze zijn speelgoed pakt ofzo.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 juli 2015 @ 10:15:43 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154292711
quote:
true :) ik praat overigens ook met de handvatten die ik kreeg van mijn gezinscoach in het achterhoofd hoor ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 13 juli 2015 @ 10:36:30 #60
250838 Fee-nix
pi_154293146
http://www.nu.nl/wetensch(...)iet-ontcijferen.html
Dussss gooi dat boek over babyhuiltjes interpreteren ook maar het raam uit :P.
pi_154293237
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Zoe, wat lief zijn ze toch samen! Maareh, onverwachte zwangerschap? Ik kan me herinneren dat jij toen toch alweer een tijdje in WOHTS mee postte?

Staanluukie O+ Hij trok zich ook al aan mij op zaterdag ja. Breed grijnzend O+. Zitten is zooooo juni 2015 :N

[..]

Hahaha, en welk van de drie dames heeft dat losgemaakt? O+ Aan de bak jij *O*

[..]

Sterkte! Maar volgens mij vind jij dat stiekem best leuk :D O+

En NTS, klinkt goed! Succes! Ik hoop dat er voor mij ook zoiets voorbij gaat komen op korte termijn...

Fapt, beterschap! Heb je de dokter al gebeld?
Ik gok maar zo dat dat S. is geweest O+ Wat een heerlijk rustig, schattig, lief kind is dat O+

Lucas van JM was ook flink aan het bouncen joh :D Zitten en kruipen is voor baby's. Staan en dansen, dát is helemaal hip!

Uitprobeergedrag, we hebben het nu al. Staat ze heel geniepig te kijken als ze een glas wil pakken. "Nee, Lou". Dan doet ze snel haar handje weg om 2 seconde later weer een poging te wagen. :') Ik hou m'n hart vast hoe ze dat gaat doen als ze groter en ouder is.

Misselijke Razz *O* !
pi_154293517
quote:
Is ook een heel lastige leeftijd! Hij weet wel dat het niet mag, maar er naar handelen is heel lastig nog.

Als je hem apart zet benoem je enkel waarom hij op dat moment alleen moet zitten, "S, mama zet jou nu hier voor straf op de gang want jij hebt je zusje pijn gedaan en dat mag niet, mama komt jou zo weer halen" (je kun ook met n kookwekker werken, stelregel is ongeveer 1 min per jaar, dus 2 jaar is max 2 minuten, met n uiteindelijke bovenlijn van 5 minuten, )

Vooral benoemen waarom, en dat t eindig is... en als je hem eraf haalt, herhaal je nog een keer waarom hij daar zat, en dat het nu klaar is en hij lekker mag gaan spelen.

Dikke kans dat hij gaat keten op de strafplek, maar dat is een kwestie van tijd en volhouden.
/pedagogische geneuzel uit!

Zo en nu ga ik even mn eigenwijze ukkie platknuffelen. O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 13 juli 2015 @ 11:05:37 #63
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154293757
Oeh ik pak vast de popcorn voor de discussie over time outs!

*D
Kwak
pi_154293888
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 10:36 schreef Fee-nix het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)iet-ontcijferen.html
Dussss gooi dat boek over babyhuiltjes interpreteren ook maar het raam uit :P.
Die heb ik al eerder gelezen en het valt me op dat dit proefpersonen zijn die de huiltjes van andermans baby moeten interpreteren. Ja die ken ik van een ander ook niet. Niet dat ik die van Y allemaal precies ken, maar ik kom wel een heel end al.
  maandag 13 juli 2015 @ 11:13:05 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154293905
Ik vind 2 minuten voor een 2-jarige wel heel lang GM :o. Als, en dat gebeurt echt heul weinig, ik E. even in de hoek zet omdat ze iets doet wat écht niet kan, duurt dat echt niet langer dan 30 seconden. Dat is imo ook al genoeg. /offtopic
  maandag 13 juli 2015 @ 11:13:12 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_154293908
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:05 schreef kwakz0r het volgende:
Oeh ik pak vast de popcorn voor de discussie over time outs!

*D
Ik geef Mauwtje dagelijks time-outs. Als ze d'r bord niet leeg wil eten bijvoorbeeld. Daarvoor geef ik drie minuten in de hoek. En als ze er uit kruipt krijgt ze een minuut extra.
disclaimer
  maandag 13 juli 2015 @ 11:13:40 #67
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154293919
Dunstan gaat bovendien over de kraamperiode, waarna de huiltjes veranderen als er niet op gereageerd wordt - al klonk mij alles als neh neh neh in de oren :P
Kwak
  maandag 13 juli 2015 @ 11:15:36 #68
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154293947
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik geef Mauwtje dagelijks time-outs. Als ze d'r bord niet leeg wil eten bijvoorbeeld. Daarvoor geef ik drie minuten in de hoek. En als ze er uit kruipt krijgt ze een minuut extra.
Daar heb je hekjes voor! :Y

Als M zijn rijstwafel op de grond gooit zet ik de eierwekker op 8 minuten (want acht maanden) en moet ie zo lang op zn kop staan in de box. :7
Kwak
  maandag 13 juli 2015 @ 11:16:33 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_154293972
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als M zijn rijstwafel op de grond gooit zet ik de eierwekker op 8 minuten (want acht maanden) en moet ie zo lang op zn kop staan in de box. :7
Dat zal 'm leren, met z'n hooligangedrag :{w

Maar serieus, ik heb echt geen idee nog hoe ik dat soort dingen ga aanpakken :') Ik hebe en keer een familie op bezoek gehad die hun dochters in de hoek zetten, met de handjes op de rug, twee minuten inderdaad. Ik vond dat best sneu :') maar ze waren wel goed afgericht die kinderen, dat wel :P
disclaimer
pi_154294027
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dáárom heeft ie dus zo'n groot hoofd.
  maandag 13 juli 2015 @ 11:20:55 #71
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154294074
Ik bedoelde met wegzetten gewoon optillen en aan de andere kant van de kamer zetten GM, juist omdat hij ook negatieve aandacht (boos worden of in de gang zetten) als hij haar slaat of schopt leuk lijkt te vinden.

Ik weet trouwens hoe er tegen op de gang zetten wordt aangekeken hier en ik was niet bepaald een voorstander. Maar ik heb ook mn zwakke momenten op dagen dat mijn lieve baby voor de derde keer op een ochtend een rotschop tegen haar gezicht krijgt en eindeloos (boos) praten en afleiden niet helpt.
pi_154294086
_O- nu al mooi. Het mooist vind ik dat niemand wat vroeg O+
  maandag 13 juli 2015 @ 11:21:57 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_154294093
oh ik begrijp het helemaal, spees. Ik zou er ook klaar mee zijn op gegeven moment.
disclaimer
pi_154294095
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:13 schreef kwakz0r het volgende:
Dunstan gaat bovendien over de kraamperiode, waarna de huiltjes veranderen als er niet op gereageerd wordt - al klonk mij alles als neh neh neh in de oren :P
Ik ben naar zo'n presentatie geweest over Dunstan, gegeven door iemand die de dvd's kwam verkopen.
Zit je naar filmpjes te kijken van een jankende baby: "Ja en hier, in deze nanoseconde zie je het tongetje omhoog gaan. Zo zie je dat de baby honger heeft"

Uhu :') Alle huiltjes klonken hetzelfde voor me, behalve de kramphuiltjes. Die waren heel duidelijk.
pi_154294139
Oh en ik heb ook nog geen idee. Ben iig niet pertinent anti timeout vooralsnog, maar weet er weinig van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')