abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_154959363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:04 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Mooi zo man.

Al enig idee waar je nu voor gaat?
De twijfel is alweer toegeslagen. Merk wel dat ik horloges die op foto's en in eerste blik wat lijken te zijn, het vaak toch niet voor me doen. Zoals bijv. met die Tudor, maar eerder ook met mijn Datejust, Constellation Pie Pan en nog wat vergelijkbaar spul.

Was al druk bezig met een Black Bay in blauw, maar dat weet ik nu ook weer niet zeker. Een JLC dresser zou ook leuk zijn, maar een Submariner ergens ook wel weer.. Gelukkig is veel niet mogelijk met mijn huidige budget, dus dat scheelt weer. Heb zo'n 3k beschikbaar. Misschien koop ik wel een paar leuke vintage horloges in de tussentijd. 8-)

Vandaag (en überhaupt redelijk vaak de laatste tijd) heb ik dit om de pols:


Heb jij nog wensen op de lijst?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:12:33 #202
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_154959535
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:06 schreef Skv het volgende:

[..]

De twijfel is alweer toegeslagen. Merk wel dat ik horloges die op foto's en in eerste blik wat lijken te zijn, het vaak toch niet voor me doen. Zoals bijv. met die Tudor, maar eerder ook met mijn Datejust, Constellation Pie Pan en nog wat vergelijkbaar spul.

Was al druk bezig met een Black Bay in blauw, maar dat weet ik nu ook weer niet zeker. Een JLC dresser zou ook leuk zijn, maar een Submariner ergens ook wel weer.. Gelukkig is veel niet mogelijk met mijn huidige budget, dus dat scheelt weer. Heb zo'n 3k beschikbaar. Misschien koop ik wel een paar leuke vintage horloges in de tussentijd. 8-)
Als je een diver wil, zou ik voor een rolex sub gaan, vintage of nieuw.
Dat kost wel wat meer, maar dat is in ieder zeker geen horloge waar je spijt van krijgt of wat tegenvalt. Gezien je flipperen, lijkt me dat geen slechte optie.

Als je een black bay koopt, valt dat denk ik na een tijdje weer tegen en wil je er weer van af.

Ik denk ook niet dat je ze met winst verkoopt als je ze zo snel flippert, maar eerder met verlies. Je had waarschijnlijk al lang een sub kunnen kopen van al dat geflipper en miskopen :)
pi_154959596
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:12 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Als je een diver wil, zou ik voor een rolex sub gaan, vintage of nieuw.
Dat kost wel wat meer, maar dat is in ieder zeker geen horloge waar je spijt van krijgt of wat tegenvalt. Gezien je flipperen, lijkt me dat geen slechte optie.

Als je een black bay koopt, valt dat denk ik na een tijdje weer tegen en wil je er weer van af.

Ik denk ook niet dat je ze met winst verkoopt als je ze zo snel flippert, maar eerder met verlies. Je had waarschijnlijk al lang een sub kunnen kopen van al dat geflipper en miskopen :)
Nee, in totaal loop ik wel quitte hoor. Je moet ze alleen niet binnen een dag of twee willen verkopen, want dan is de afschrijving wel erg hoog. Sub denk ik nog over, is alleen behoorlijk overpriced tegenwoordig. Een 50 fathoms vind ik ook wel tof, maar die zijn nog weer wat duurder. :+

Maar een sub is serieus wel een aardig idee. Die ben je volgens mij ook zo weer kwijt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:15:43 #204
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_154959622
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:06 schreef Skv het volgende:

[..]

De twijfel is alweer toegeslagen. Merk wel dat ik horloges die op foto's en in eerste blik wat lijken te zijn, het vaak toch niet voor me doen. Zoals bijv. met die Tudor, maar eerder ook met mijn Datejust, Constellation Pie Pan en nog wat vergelijkbaar spul.

Was al druk bezig met een Black Bay in blauw, maar dat weet ik nu ook weer niet zeker. Een JLC dresser zou ook leuk zijn, maar een Submariner ergens ook wel weer.. Gelukkig is veel niet mogelijk met mijn huidige budget, dus dat scheelt weer. Heb zo'n 3k beschikbaar. Misschien koop ik wel een paar leuke vintage horloges in de tussentijd. 8-)

Vandaag (en überhaupt redelijk vaak de laatste tijd) heb ik dit om de pols:
[ afbeelding ]

Heb jij nog wensen op de lijst?
Wellicht nog een vintage rolex gmt pepsi in de toekomst. en zo'n lip nautic ski voor erbij als ik die goedkoop tegen kom.

Ik heb momenteel een sub en een speedmaster en daar ben ik eigenlijk wel tevreden/verzadigd mee.
pi_154959661
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:15 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Wellicht nog een vintage rolex gmt pepsi in de toekomst. en zo'n lip nautic ski voor erbij als ik die goedkoop tegen kom.

Ik heb momenteel een sub en een speedmaster en daar ben ik eigenlijk wel tevreden/verzadigd mee.
Haha, je moet een keer met mijn broer meeten. Die heeft ook een Sub en een Speedie Pro als horloges waar 'ie meer dan tevreden mee is. :+ Plus nog een zooi vintage chrono's om het af te maken. Een 16710 zit ik ook wat op te azen, maar die worden voornamelijk vanaf 5k aangeboden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:20:56 #206
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_154959779
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Haha, je moet een keer met mijn broer meeten. Die heeft ook een Sub en een Speedie Pro als horloges waar 'ie meer dan tevreden mee is. :+ Plus nog een zooi vintage chrono's om het af te maken. Een 16710 zit ik ook wat op te azen, maar die worden voornamelijk vanaf 5k aangeboden.
haha. ja het zijn ook horloges waar je eigenlijk niet ontevreden mee kan zijn als liefhebber.

rolex is sowieso duur. en je kan het inderdaad overpriced vinden. het voordeel is wel dat je hem ook weer overpriced kan verkopen en je wat dat betreft weinig of niets afschrijft. zeker met een tweedehands.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:44:40 #207
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_154960296
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Erg mooi!
Waarom je keuze voor de vintage i.p.v. de hand wound 5454 of 5102?
Dit omdat ik ze ook een tijdje had bekeken ;).
Omdat ik deze heel scherp kon kopen ;)
Ik vind de 5454 wel tikje mooier. De 5102 weer niet.
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:58:06 #208
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_154960594
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb er eentje. En die is een paar dagen geleden met een 'tik' kapot gegaan. Inmiddels wordt hij volledig geserviced; mainspring was geknapt. :P
Man dat je nog twijfelde :D onwijs mooi ding joh. Zou hem zo om m'n pols doen. En ik ben wat dat betreft niet snel tevreden met een horloge.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:03:05 #209
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_154960713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:38 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die gouden versie is heel erg fraai zeg. Heb je een foto van het Piaget caliber?
Ik vind zelf de versie met het FA Jones caliber ook al heel fraai.
Deze is wat simpeler versierd. Zit achter dichte bodem

Het beste horlogeforum van Nederland
pi_154960865
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:03 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Deze is wat simpeler versierd. Zit achter dichte bodem

[ afbeelding ]
Zelfs die is al heel fraai. Ik ben benieuwd naar de berer afgewerkte versie.
Wat me trouwens verbaast is dat bij veel calibers van IWC en zo ook deze Piaget geen shockprotectie ol de as van het ankerrad hebben. Heeft dat misschien met de diameter van het caliber zelf te maken?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:29:10 #211
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_154961280
Nee dit is t uurwerk uit de IWC. Bij Piaget is ie wat strakker. De pure heeft een dichte achterkant.
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:31:58 #212
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_154961357
Heb je een foto met protectie op ankerrad. Herken dat sowieso niet bij andere merken.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_154964469
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:31 schreef Jackal_Omega het volgende:
Heb je een foto met protectie op ankerrad. Herken dat sowieso niet bij andere merken.
Ik zie net dat IWC het in het verleden wel deed, zoals bij hun beroemde caliber 89:


Rolex doet het ook:


Audemars Piguet:

'

Jaeger Lecoultre:



Lange & Sohne:


Blancpain:


Op zich was een enkel voorbeeld genoeg, maar het zijn wel leuke plaatjes.
Ik doelde dus op de shockprotectie op het ankerrad, net zoals op de balans zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fisherman op 06-08-2015 20:43:09 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:46:43 #214
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_154968727
Ah ik zat helemaal verkeerd te kijken. Naar minutenrad.....
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_154971552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:36 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik zie net dat IWC het in het verleden wel deed, zoals bij hun beroemde caliber 89:
[ afbeelding ]

Rolex doet het ook:
[ afbeelding ]

Audemars Piguet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]'

Jaeger Lecoultre:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Lange & Sohne:
[ afbeelding ]

Blancpain:
[ afbeelding ]

Op zich was een enkel voorbeeld genoeg, maar het zijn wel leuke plaatjes.
Ik doelde dus op de shockprotectie op het ankerrad, net zoals op de balans zit.
Werken die op dezelfde wijze als een incabloc? Of zijn daar weer per merk individuele oplossingen voor gevonden?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154978873
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Werken die op dezelfde wijze als een incabloc? Of zijn daar weer per merk individuele oplossingen voor gevonden?
Incabloc raakt de top jewel alleen op 2 punten, kif op 3. Paraflex heeft weer een andere veer.
Maar het idee erachter is natuurlijk hetzelfde. Bij alle 3 zorgt de veer ervoor dat alles weer in de originele positie terugkomt en ligt de jewel waar de as van de balans in draait op een schaaltje dat op zijn plaats gehouden wordt door de top jewel en de veer.

De as van de balans loopt taps toe, waarbij het dikste gedeelte door de balansbrug loopt. Bij zware schokken zal dit deel van de as de zwaarste klappen opvangen.
Door gebruik van shockprotectie konden ze de as van de balans nog dunner maken, met minder wrijving als gevolg en dus een betere nauwkeurigheid.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:30:35 #217
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154980598
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:44 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Omdat ik deze heel scherp kon kopen ;)
Ik vind de 5454 wel tikje mooier. De 5102 weer niet.
Ook een goede reden ;).
Had laatst de 5102 op de pols. Is qua diameter voor mij het maximale.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_154982773
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ook een goede reden ;).
Had laatst de 5102 op de pols. Is qua diameter voor mij het maximale.
Ik vind het ook wel jammer dat alle mooie moderne IWC modellen zo fors zijn. Er is jammer genoeg geen mooi IWC caliber dat het mogelijk maakt om een model kleiner dan 42mm te maken.
Je hebt natuurlijk nog wel het oude caliber van de 42mm inge maar die lijkt teveel op een valjoux wat mij betreft.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:12:58 #219
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154987423
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel jammer dat alle mooie moderne IWC modellen zo fors zijn. Er is jammer genoeg geen mooi IWC caliber dat het mogelijk maakt om een model kleiner dan 42mm te maken.
Je hebt natuurlijk nog wel het oude caliber van de 42mm inge maar die lijkt teveel op een valjoux wat mij betreft.
De 89361 past ook nog. Zit in de Classic Chronograph (42mm) en de Yacht Club (43mm) met een Pellaton automaat, flyback en totalizer op 12. Helaas wel vrij prijzig.
De 52010 is mij iets te dik, maar past ook in 42,3 mm.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_154988769
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De 89361 past ook nog. Zit in de Classic Chronograph (42mm) en de Yacht Club (43mm) met een Pellaton automaat, flyback en totalizer op 12. Helaas wel vrij prijzig.
De 52010 is mij iets te dik, maar past ook in 42,3 mm.
Allemaal dus nog boven de 42mm door de diameter van de calibers zelf.

Ik heb weleens zon inge Racer in mijn handen gehad, mooie klok, maar wat een knoepert zeg. De ene 45mm is de andere niet.
Ook de Portugieser Chonograph Classic (42mm) heb ik weleens omgehad, net zoals het nieuwe type spitfire (43mm). De portugieser zou net kunnen, maar de spitfire heeft bizar lange lugs.

Die Yacht club van 43mm is volgens mij nog niet te koop trouwens, het oude model is 45mm. Ze hebben hem niet voor niets kleiner gemaakt, het oude model is gewoon geflopt.

De nieuwe 5007 is inderdaad een prachtige klok gebleven, volgens mij is het font van de cijfers net wat kleiner zo op foto's. Ik heb de oude 5001 weleens om gehad en die valt kleiner dan de chrograph classic door andere lugs.

Het blijven echt hele fraaie klokjes om te zien, stuk voor stuk, maar niet voor mensen met een smalle pols. De dikte zou me trouwens niet veel uitmaken, zolang hij maar een beetje stabiel op de pols blijft liggen en icm de band het geheel in evenwicht is.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:00:24 #221
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154988895
Ik ben het helemaal met je eens hoor, niet voor niets blijf ik bij IWC met (niet-manufactuur) uurwerken van 40 mm. Zou nog wel kunnen stijgen tot 42 mm, maar dan moet hij niet te hoog zijn, want zo'n Spitfire gaat al gevaarlijk dicht naar de 15 mm en dan kan ik hem gewoon niet onder mijn pak aan.

De oude YC of de BP's zijn voor mij gewoon veel en veel te groot, net als de grotere ingenieurs en aquatimers. Ik heb wel het vermoeden dat de komende jaren IWC enkele kleinere manufacturen zal produceren om tegemoet te komen aan de wensen van mensen met een "normale" pols van 15-18 cm.

Een Portuguese hoort oversized en ook een Pilot kan ik wel bewonderen als hij wat groter is, maar 44+ is voor mij een magische grens waar ik niet snel doorheen zal gaan, zeker niet voor onzinnige complicaties.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:57:52 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155016969
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:03 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Deze is wat simpeler versierd. Zit achter dichte bodem

[ afbeelding ]
Ik had begrepen dat de "versiering" van calibers oorspronkelijk ook niet diende als versiering maar om lekkende olie vast te zouden zodat die niet overal terecht kwam. Met moderne horloges en moderne olie is dat kennelijk geen issue meer en dient het alleen nog maar een visueel doel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155022286
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:58 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Man dat je nog twijfelde :D onwijs mooi ding joh. Zou hem zo om m'n pols doen. En ik ben wat dat betreft niet snel tevreden met een horloge.
Ik heb nog een nieuwe vintage chrono naar me onderweg. Net iets groter, rustiger dial en mooier uurwerk. Foto's volgen nog. :s)

Overigens is de Rewel alweer gerepareerd en geserviced. Die komt deze week ook weer terug. En de Tudor is verkocht. Merk dat ik chronografen leuk spul vind. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 9 augustus 2015 @ 10:02:48 #224
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155039056
Kern van waarheid? Wat denken jullie? Het gaat specifiek over horloges onder de 1000$.

http://www.bloomberg.com/(...)-drop-in-seven-years
pi_155039329
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:02 schreef Twiitch het volgende:
Kern van waarheid? Wat denken jullie? Het gaat specifiek over horloges onder de 1000$.

http://www.bloomberg.com/(...)-drop-in-seven-years
De grootste groep kopers van smartwatches / Apple watches zijn merk gericht. Die hadden anders horloges gekocht van meestal plakmerken. Horloges waarbij de prijs kwaliteits verhouding al bijzonder slecht is, wat mij betreft ook een correctie van de markt. De wat betere merken in die range zoals edox, tissot, certina, etc die raken ongetwijfeld ook een deel van de kopers, maar dat zullen waarschijnlijk ook vaak gelegenheidskopers zijn. Op dit moment valt het allemaal wel mee. Ben zelf iig nog niet overtuigd om er een aan te schaffen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')