abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154253051

Zeg het maar jongens.
pi_154253155
BMC of Sky

Astana als outsider als Vino vanavond een brief schrijft
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_154253173
Ik ga voor Tinkoff, nipt voor BMC en Sky.
pi_154253224
pi_154253347
Lotto bij de eerste 6 moet toch wel kunnen :?

Is er trouwens wen max aantal minuten dat een ploeg kan verliezen?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:54:35 #6
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_154253355
BMC gaat dit winnen
pi_154253373
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:54 schreef TheVulture het volgende:
Als ze allemaal heel waren misschien.
pi_154253377
quote:
Nee, natuurlijk niet.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:56:17 #9
311468 Van_Poppel
pi_154253390
quote:
Met een Kelderman en Ten Dam die niet fit zijn, lijkt me dat onmogelijk. 10e plaats en een minuutje op BMC verliezen is het maximaal haalbare.
pi_154253407
quote:
Welke kopman gaat hier demarreren van z'n ploeggenoten? Ik zet in op Mollema.
pi_154253425
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:55 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Als ze allemaal heel waren misschien.
Jij denk niet dat Jos het tempo in z'n eentje kan onderhouden tot aan de voet van de slotklim?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 20:00:30 #12
311468 Van_Poppel
pi_154253466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Jij denk niet dat Jos het tempo in z'n eentje kan onderhouden tot aan de voet van de slotklim?
Je moet met 5 man boven komen op dat klimmetje...met een fitte ploeg kan Van Emden zich de eerste 25km helemaal kapot fietsen. Nu moet hij mee op het slotklimmetje.
pi_154253525
Verrassing van MTN morgen.
pi_154253627
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:03 schreef McGrath het volgende:
Verrassing van MTN morgen.
Met dezelfde ploeg als hier (min Kudus) werden ze 15e in de Dauphiné. Als je een gevaarlijke outsider gaat zoeken kom je eerder bij IAM uit.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 20:10:13 #15
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_154253674
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nibali probeert het maar komt niet weg.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_154253685
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Met dezelfde ploeg als hier (min Kudus) werden ze 15e in de Dauphiné. Als je een gevaarlijke outsider gaat zoeken kom je eerder bij IAM uit.
ik was ook heel serieus.
pi_154253921
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:00 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je moet met 5 man boven komen op dat klimmetje...met een fitte ploeg kan Van Emden zich de eerste 25km helemaal kapot fietsen. Nu moet hij mee op het slotklimmetje.
Gezien de uitslag van Ten Dam vandaag denk ik dat hij eerder dat slotklimmetje doet dan van Emden.. Zal wel Gesink, Tankink, Martens, Kruijswijk en dan Vanmarcke/Ten Dam worden.. Denk dat van Emden zich onderweg wel leeg gaat rijden.
pi_154253952
Ook maar wat ingezet op Tinkoff (18.00 bij de bookies). BMC met 1.90 de grote favoriet, gevolgd door Sky, Movistar, Astana en Etixx.
pi_154254149
BMC lijkt me de grote favoriet ja, ben wel benieuwd wie er naast Tejay, Greg, Caruso en Sanchez overblijven op dat klimmetje, Dennis zou dat normaal moeten kunnen
pi_154254188
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als Jos vol gaat dan zet hij zijn teamgenoten twee keer op een rondje.
pi_154254266
Sky heeft als enige geen 1 renner gehad die hard gevallen is. Kan wel in hun voordeel zijn. Al is het dan weer gissen naar de vorm van Porte
pi_154254734
Welke tijd telt?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_154254753
BMC wint en TJ pakt Geel
  Moderator zaterdag 11 juli 2015 @ 21:14:50 #24
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_154255315
Denk niet dat er veel tijdsverschillen zullen zijn tussen de topploegen onderling, seconde of 40 hooguit. LottoNLJumbo schat ik wel in ongeveer op 40 seconden van de winnaar.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_154255337
Volgens mij was het in het verleden zo dat er nog bonificatietijd bij kwam voor de nr. 1 + 2 + 3 maar dat weet ik niet zeker meer.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:46:07 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_154255942
Denk ook BMC Of Sky. Beide ploegen hebben weinig te lijden gehad
pi_154256032
Vind het op zich prima als BMC met genoeg wint om Froome uit het geel te rijden. Ik schat de kans wel groot in dat Froome de Tour gaat winnen, maar om vanaf nu al de hele tijd in het geel te rijden... nee daar ben ik toch niet genoeg fan voor.
pi_154256102
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:49 schreef Cootz het volgende:
Vind het op zich prima als BMC met genoeg wint om Froome uit het geel te rijden. Ik schat de kans wel groot in dat Froome de Tour gaat winnen, maar om vanaf nu al de hele tijd in het geel te rijden... nee daar ben ik toch niet genoeg fan voor.
Ook al neemt Tejay hem over, denk dat Froome hem dan dinsdag wel weer terug pakt ;)
pi_154256120
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:20 schreef Pedroso het volgende:
Volgens mij was het in het verleden zo dat er nog bonificatietijd bij kwam voor de nr. 1 + 2 + 3 maar dat weet ik niet zeker meer.
Tijdje geweest dat de nummer 2 maximum 20 seconden achterstand kreeg, de derde dan 30 seconden, 4de 40 seconden,... zo tot de nummer 22. Maar als je dan 4 de werd op 22 seconden was dat ook de achterstand die je aangesmeerd kreeg.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:53:09 #31
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_154256123
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Valverde natuurlijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_154256134
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:20 schreef Pedroso het volgende:
Bonificaties hebben ze nooit gehad, wel maximale tijdsverschillen bij een bepaalde positie, maar toen waren de ploegentijdritten ook nog veel langer.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:54:02 #33
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_154256148
Maakt Movistar niet ook een kleine kans? Die hebben drie pure tijdrijders bij zich, waarvan alleen Dowsett gehavend is.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:54:23 #34
168304 Mani89
pi_154256156
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:54 schreef hhh38 het volgende:
Maakt Movistar niet ook een kleine kans? Die hebben drie pure tijdrijders bij zich, waarvan alleen Dowsett gehavend is.
Ja die hebben zeker een kans.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:54:36 #35
168304 Mani89
pi_154256159
Als Valverde niet gaat zitten trollen.
pi_154256164
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:54 schreef hhh38 het volgende:
BMC, Movistar en Sky schat ik als sterksten in ja
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:55:52 #37
168304 Mani89
pi_154256185
En IAM heeft zich echt vol op deze TTT gefocused, ik ben benieuwd hoe ver ze komen.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:02:09 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154256311
Gaat het een trend worden voor de komende jaren? Alle finishes berg op?
So we just called him Fred
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:19:10 #39
40566 Ericr
Livewrong
pi_154256806
quote:
“Astana, Movistar, BMC still have their teams on the rails, but they’ve worked a lot during the previous stages so they might be tired," he said. "Before this Tour de France nobody would’ve noted LottoNL-Jumbo down as a possible winner of the team time trial. We’re very motivated to do well in it. It’s really a topic in our team. We will try to gain time on my rivals.”
http://www.cyclingnews.co(...)k-for-top-10-overall

Gesink heeft er in ieder geval vertrouwen in.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:20:27 #40
168304 Mani89
pi_154256843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:19 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)k-for-top-10-overall

Gesink heeft er in ieder geval vertrouwen in.
Goede teksten, de sleutelfiguur zal Jos zijn. Ik heb er ook wel vertrouwen in.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:22:36 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154256928
Keldergod leek vandaag weer wat beter te zijn, hopelijk kan hij wat langer mee bergop, dan kunnen andere vijf het afmaken. Jos op het vlakke zich naar kloten rijden
pi_154257147
Ik denk wel dat Lotto top 5 kan rijden hier, alleszins zullen de verliezen beperkt blijven.
pi_154257184
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:02 schreef FredvZ het volgende:
Gaat het een trend worden voor de komende jaren? Alle finishes berg op?
Ze hebben ons horen zeiken op Fok over die afdalingen naar de finish... laat staan vlakke uitlopers na bergetappes. Eindelijk gerechtigheid.
pi_154257437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:53 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Valverde natuurlijk.
Die kijkt standaard om als hij ergens op kop komt, dus dat lijkt me sterk.
pi_154257469
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Keldergod leek vandaag weer wat beter te zijn, hopelijk kan hij wat langer mee bergop, dan kunnen andere vijf het afmaken. Jos op het vlakke zich naar kloten rijden
In zijn interview klonk het niet zo positief
  zaterdag 11 juli 2015 @ 23:11:46 #46
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_154258348
BMC voor Sky en Movistar
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 juli 2015 @ 23:42:26 #47
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154259128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:54 schreef Cootz het volgende:
Welke tijd telt?
Vijfde renner.
pi_154259807
De Tank heeft last van een derde Lottobal :{
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 02:30:34 #49
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_154262697
Etappe 9: Vannes - Plumelec, 28 km (TTT)

Aan het eind van de eerste week krijgen we een ploegentijdrit. Best opvallend, normaal is een ploegentijdrit vaak aan het begin van een grote ronde. Dit heeft een nogal praktische reden, dan is er weinig kans voor renners om uit te vallen. Ondertussen zijn er al redelijk wat renners uitgevallen en zijn enkele ploegen best zwaar getroffen. Orica GreenEDGE is een van die getroffen ploegen. Normaal doen ze altijd mee om de overwinning in een ploegentijdrit, maar daar kan nu geen sprake meer van zijn. Ze zijn nog met zes en een van die zes is ook nog eens half kreupel. Etixx mist grote motor Tony Martin en ook de locomotief van Trek ontbreekt. Het is een beetje een ontsierde ploegentijdrit. Er zijn renners speciaal voor deze ploegentijdrit meegenomen, maar veel van deze renners hebben al op de grond gelegen en sommige renners zijn er niet eens meer bij. Movistar dacht zo slim te zijn om Dowsett mee te nemen, maar ook hij is al eens flink gevallen en het is maar afwachten of hij nu in staat is nog iets bij te dragen. Ook Lotto Djumbo heeft een probleem nu redelijk goede tijdrijders als Kelderman en Kruijswijk half gehandicapt rondrijden. Ploegentijdritje aan het eind van de eerste week, eerlijk gezegd niet zo'n goed idee.

Deze ploegentijdrit zal starten in Vannes, een stad in Bretagne met 55.000 inwoners. Het is de stad waar Benoit Vaugrenard geboren is, een renner van FDJ die op dit moment rondfietst in de Tour. Een erg opvallende renner is het niet, de laatste jaren vooral een knecht. In een wat verder verleden won hij nog wel eens wat wedstrijden. Vannes is een stad met een redelijk grote historie in de Tour. Er zijn hier al best veel ritten vertrokken. Ook wat ritten aangekomen, maar die zijn in de minderheid. De laatste winnaar in Vannes is de Belg Wilfried Nelissen die in 1993 in de straten van Vannes wist te winnen. Iets minder dan 40 jaar daarvoor werd een rit met aankomst in Vannes gewonnen door de Fransman Jacques Vivier. Voor de volgende rit die aankwam in Vannes moet je dan weer terug naar 1931. Rond die tijd kwam er ieder jaar wel een rit aan in deze stad, maar daarna is Vannes een beetje uit de Tour verdwenen. In 2000 vertrok er voor het laatst een rit in Vannes, die rit eindigde in Vitre en werd gewonnen door de Duitser Marcel Wüst. 15 jaar later is de Tour dus terug in Vannes en nu met een ploegentijdrit. Een ploegentijdrit over een glooiend parcours, met dus een start in Vannes, waar de starten aan het Place de la Libération en kort na de start al een bochtje krijgen. De renners rijden door het oude stadscentrum en komen langs prachtige vakwerkhuisjes. Al vrij snel komen ze bij een rotonde uit, waar ze scherp naar links mogen en daarna komen ze terecht op de weg die ze langs de oude stadsmuren brengt. Prachtige route in Vannes.

Over een brede weg zonder veel obstakels en bochten verlaten de renners Vannes. Het is hier nog vlak, goed moment om warm te draaien voor alles dat nog komen gaat. Net buiten Vannes wel een flinke rotonde, waar je toch wel goed moet sturen. Na deze rotonde gaat het een paar kilometer rechtdoor, tot kilometer 7, waar er een scherpe bocht naar links is. De renners komen nu op een wat bochtigere weg terecht en al vrij snel begint het omhoog te lopen. Na 9 kilometer komen de renners langs Saint-Avé en vlak voor dit dorpje moeten ze door een klein, smal tunneltje. In Saint-Avé zitten er een paar listige bochten kort na elkaar en daarna ook nog een rotonde. Vervolgens komen de renners weer op een brede weg terecht en gaan ze op weg naar het eerste tussenpunt. De eerste tijdsmeting is in Lesnevé en Lesnevé is precies helemaal niets. Het is geen dorp, het is geen gehucht, het is eigenlijk helemaal niets. Een klein straatje. Beetje een willekeurige plaats om de tijd op te meten, maar er zal vast een idee achter zitten. Het loopt gestaag verder omhoog, van 30 meter in Saint-Avé naar 134 meter boven de zeespiegel in Monterblanc. Een paar kilometer voor Monterblanc komen de renners al boven. Dat wil dan toch zeggen dat ze in een kilometer of drie meer dan 100 hoogtemeters overwinnen. Toch net even iets meer dan vals plat omhoog.

Erg ingewikkeld is het parcours hier niet. Het gaat omhoog, zonder veel bochten. Richting Monterblanc, waar de ploegen na 15 kilometer passeren, wel wat meer bochten. Niet echt lastige bochten, prima te doen. Eén bocht die wat scherper is, maar in de bocht loopt het licht omhoog, dus ook dat moet geen probleem zijn. De renners rijden op een paar kilometer lang op een plateautje en voorbij Monterblanc wordt er even afgedaald. Van 134 meter hoogte in Monterblanc naar 71 meter in Kermabolivier. In Kermabolivier passeren de ploegen na 18,5 kilometer, iets minder dan 10 kilometer van de streep. De afdaling is heel simpel, rechtdoor naar beneden. Een echte afdaling is het ook niet, het lijkt haast niet naar beneden te lopen. Eenmaal voorbij het gehucht Kermabolivier loopt het weer omhoog. Drie kilometer klimmen richting La Croix Peinte. Halverwege dit klimmetje komen de ploegen langs Le Croiseau, waar de tweede tijdsmeting is. Dit tussenpunt is na 20,5 kilometer, op 7,5 kilometer van de streep. Er zitten hier een paar bochten in het parcours, maar omdat het toch wat omhoog loopt is dat prima te doen. Tussen Kermabolivier en La Croix Peinte overwinnen de renners in drie kilometer 60 hoogtemeters. Dat stelt dus qua percentages niet veel voor, redelijk vals plat omhoog.

Eenmaal boven volgt er een afdaling van 5,5 kilometer richting Cadoudal, net buiten Plumelec. Deze afdaling is redelijk bochtig, met een paar bochten die redelijk lastig kunnen zijn. De renners dalen in 5,5 kilometer 70 meter af, dus erg steil naar beneden is het niet. Goede verkenning is in ieder geval wel belangrijk, want de renners zullen hier met een hoge snelheid rondrijden en dan is het wel handig al die bochten goed in je geheugen te hebben. Eerste deel van deze afdaling, als je het zo mag noemen, is ook door een bos, waardoor het net even wat minder goed te zien is hoe de weg loopt na een bocht. Vlak voor de renners beneden in Cadoudal zijn nog een lastige bocht naar links, maar met een beetje verkenning moet dat ook geen probleem zijn. In het gehuchtje Cadoudal zelf nog een scherp bochtje naar rechts, over de rivier La Claie.

In Cadoudal is het nog 2 kilometer tot de finish, op de Côte de Cadoudal. Meteen na het oversteken van het riviertje La Claie begint de weg op te lopen. De klim is volgens de organisatie 1,7 kilometer lang aan 6,2% gemiddeld, maar op twee kilometer van de streep begint de klim eigenlijk al. Het eerste deel van dit klimmetje gaat het rechtdoor omhoog. Een stukje aan 6,6%, daarna 500 meter aan 5,8% en het zwaarste stuk komt net na het passeren van de boog van de laatste kilometer. 500 meter aan 7,2%, met nog een paar bochten erbij. In de laatste kilometer een makkelijke bocht naar links en op een meter of 300 van de streep nog een scherpere bocht naar rechts. Dit laatste stuk is minder steil, nog maar een procentje of twee. We finishen ergens in het midden van het niets, buiten Plumelec. Troosteloze plaatsen om te finishen wel de laatste dagen. Enfin, merk je door al die hekken en het publiek niets van.

Deze redelijk korte ploegentijdrit is door al dat klimwerk nog wel redelijk lastig. Het is nooit echt enorm klimmen, maar al dat vals plat gaat toch in de benen zitten. Vooral als je dan aan het eind nog een echte klim te verwerken krijgt. Geen heel technisch parcours, je hoeft er niet echt heel goed voor te kunnen sturen. Grote stukken rechtdoor en de meeste bochten zijn best simpel. De finish ligt eigenlijk net buiten Plumelec. Op de achtergrond is dit dorpje met 2750 inwoners wel te zien. Als je kijkt naar het inwonersaantal van Plumelec is het best opvallend dat dit dorpje al vaker is aangedaan in de Tour. Voor het laatst in 2008. De eerste etappe van de Tour van 2008 vertrok in Brest en eindigde in Plumelec. Of beter gezegd, de etappe eindigde op de Côte du Candoudal. Precies dezelfde aankomst in 2008 als we nu gaan krijgen, via Cadoudal twee kilometer klimmen. Alejandro Valverde won die rit in 2008, hij plaatste op het juiste moment een aanval en wist onder andere Philippe Gilbert en Jerome Pineau af te houden. Kim Kirchen leek een tijd op weg naar de overwinning, maar zijn aanval bleek toch te vroeg en de demarrage van Piti was perfect getimed. In 1997 was er ook een rit met aankomst in Plumelec, deze rit werd gewonnen door Erik Zabel. Plumelec heeft ook een eigen wedstrijd, Grand Prix de Plumelec-Morbihan. Deze koers komt ook ieder jaar aan op de Côte de Cadoudal. De laatste jaren werd deze wedstrijd gewonnen door Julien Simon, Samuel Dumoulin en in 2015 door de winnaar van etappe 8, Alexis Vuillermoz. Deze Fransman heeft dus wel vaker laten zien dat hij aardig aan kan komen op zo'n klim.

Het zal waarschijnlijk droog zijn tijdens deze ploegentijdrit. De neerslagkans is precies 0%. Erg warm zal het niet worden, graadje of 21 in de middag. Er schijnt wel een aardig windje te zijn. Rond vijf uur zou het harder waaien dan rond drie uur, maar die voorspellingen blijken wel vaker op niks te trekken. Het weer zal, als ik het nu zo bekijk, waarschijnlijk niet heel veel invloed hebben. Om 15:00 zal Orica GreenEDGE het spits afbijten. In het roadboak staat deze ploeg groot afgebeeld, dat blijkt achteraf nogal een jinx te zijn geweest. Orica is de ploeg die het meest geraakt is door alle valpartijen van de eerste week. Normaal een ploeg die altijd voor de overwinning gaat in een ploegentijdrit, nu hebben ze nog maar 6 man over. Dat gaat geen groot succes worden. Sporza en de NOS zullen er rond een uur of drie ook wel bij zijn. Team Sky is de ploeg die als laatste vertrekt, om 16:45. Kort Tourdagje, met daarna een rustdag.

15:00 Orica GreenEDGE
15:05 Bretagne - Seche Environnement
15:10 Lampre - Merida
15:15 FDJ
15:20 Team Europcar
15:25 Bora-Argon 18
15:30 Lotto-Soudal
15:35 IAM Cycling
15:40 MTN-Qhubeka
15:45 Lotto Djumbo
15:50 Trek Factory Racing
15:55 Astana Pro Team
16:00 Team Cannondale-Garmin
16:05 Cofidis, Solutions Credit
16:10 Team Katusha
16:15 Movistar Team
16:20 Team Giant-Alpecin
16:25 AG2R La Mondiale
16:30 Etixx-Quick Step
16:35 Tinkoff-Saxo
16:40 BMC Racing Team
16:45 Team Sky

Normaal schrijf je bij een ploegentijdrit altijd Orica en Quick Step op. Dat gaat nu een lastig verhaal worden, de eerste week heeft zijn sporen toch wel nagelaten. Quick Step is de grootste motor kwijt, Tony Martin. Tel daar dan nog bij op dat de wereldkampioen Lollerkowski echt lachwekkend slecht aan het rondfietsen is en die ploeg kan je eigenlijk al bijna afschrijven. Orica is liefst drie man kwijt en Matthews is ook nog steeds half kreupel. Zo zijn er wel wat meer ploegen gehavend, Trek bijvoorbeeld. Mollema likte zijn vingers waarschijnlijk af bij het idee dat hij Cancellara aan zijn zijde had tijdens de ploegentijdrit, maar dat is ook weer even net wat anders gelopen. De ploegen die nog weinig mee hebben gemaakt zijn hier uiteraard in het voordeel, dan kan je denken aan ploegen als Sky en BMC, die eigenlijk niet veel hebben meegemaakt en normaal al best goed presteren in ploegentijdritten.
1. BMC. Ik lees overal dat BMC de grote favoriet is. Wie ben ik dan om daar tegen in te gaan. In ieder geval wel een hele sterke ploeg, met bijna alleen maar jongens die echt hard kunnen fietsen. Wyss, Schär en Quinziato kunnen in het eerste deel flink doorfietsen, mogen Van Garderen, Caruso, Dennis, Sanchez en d'n Olvarit het afmaken. Ook nog Oss erbij, sterke ploeg.
2. Sky. Hebben nog weinig meegemaakt, iedereen is nog heel. Met Froome, Kennaugh, Rowe, Stannard en Thomas Geraint ook best sterke renners voor zo'n ploegentijdritje. Porte zal waarschijnlijk na twee kilometer lossen, maar dat mag de pret niet drukken. König kan dit werk ook wel aan. Onze Wout dan weer niet, maar die zien we vast in de Pyreneeën wel. Froome moet alleen oppassen dat hij niet weer zijn hele ploeg op gaat blazen op een van die klimmetjes. Tactisch dom als hij is kan dat wel gebeuren natuurlijk.
3. Movistar. Doen het altijd goed in een ploegentijdrit, nu ook natuurlijk. Wel lullig, neem je Dowsett mee speciaal met het oog op de ploegentijdrit, gaat hij hard op zijn plaat. Geen idee hoe het nu met hem is, maar veel hoeft het ook niet uit te maken. Altijd Malori en Castroviejo nog, geweldige motoren. Gorka Izagirre is ook ijzersterk bezig dit jaar en ook in deze Tour al, hoewel je 'm niet vaak zit. Valverde kan dit werk ook wel aan. Nairito gaat gewoon in het laatste wiel zitten en laat zich lachen meezuigen richting Plumelec.
4. Astana. Ondanks dat de boeven van Vino nog niet echt lekker bezig zijn hebben ze wel een uitstekend ploeg voor dit werk. Boom, Westra, Taaramae, Kangert, Grivko, die weten wel wat hard fietsen is. Nibali heeft ook wel wat goed te maken na etappe 8, moet wel een aardig resultaat worden.
5. Tinkoff-Saxo. Bertje gaat wel wat tijd verliezen. Zijn ploeg is eigenlijk best slecht bezig tot nu toe. Basso, Bennati, Majka, Tosatto, allemaal bepaald niet wat het geweest is. Toch zullen ze wel een aardig resultaat boeken, omdat het nu eenmaal moet. Hoewel het ook echt tegen kan vallen, ik zie een Basso er ook wel voor aan om na een kilometertje te passen. Met hem nog wel een paar renners. Rip Bert in dat geval.

Lotto Djumbo gaat zesde worden en Etixx pas zevende. IAM achtste en daarna weet ik het niet meer. Al die Fransen gaan weer tijd verliezen, genot.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_154263637
Ik denk BMC voor Movistar en Sky. Dan Tinkoff-Saxo, Astana, IAM en Lotto Jumbo. Maximaal 10e voor Lotto Jumbo vind ik wel erg somber. Er zin al een aantal ploegen flink gehavend en het is niet alsof ze zelf totaal geen team voor dit werk hebben. 10e kan nog steeds maar dan hebben ze een redelijk matige TTT gereden in mijn ogen.
  Miss 200.000.000! zondag 12 juli 2015 @ 09:49:42 #51
367000 roos94
pi_154264022
Zin in :)
pi_154264079
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 08:20 schreef TheArt het volgende:
Ik denk BMC voor Movistar en Sky. Dan Tinkoff-Saxo, Astana, IAM en Lotto Jumbo. Maximaal 10e voor Lotto Jumbo vind ik wel erg somber. Er zin al een aantal ploegen flink gehavend en het is niet alsof ze zelf totaal geen team voor dit werk hebben. 10e kan nog steeds maar dan hebben ze een redelijk matige TTT gereden in mijn ogen.
Tijdverschil maakt natuurlijk ook wel uit. Als je net 10e wordt als er 5 ploegen binnen 10 seconde van elkaar finishen maakt het niet zo uit...

Jammer dat TLJ wat geblesseerden heeft, want gezien hoe ze reden in de proloog ook zijn ze best lekker bezig qua tijdrijden.
Jack does it in real time...
pi_154264122
TLJ was de enige met 5 renners bij de top 36 bij de 1e etappe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport zondag 12 juli 2015 @ 11:00:26 #54
274204 crew  Mexicanobakker
pi_154264816
TLJ gaat vandaag winnen _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 12 juli 2015 @ 11:02:49 #55
405682 maerk
Highbury
pi_154264852
Mijn verwachting: Movistar of Sky, met daarachter BMC en Tinkoff.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_154265033
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
TLJ gaat vandaag winnen _O_
HALLO JUMBO!
Jack does it in real time...
  zondag 12 juli 2015 @ 12:06:24 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154265837
Nog 2 uur en 53 minuten en wat seconden
pi_154265843
Stiekem hoop ik op top 3 voor LTJ
pi_154265995
TLJ rijdt wel rond met een 19e bal.
  zondag 12 juli 2015 @ 12:42:35 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_154266467
Het is jammer dat Kelderman en LtD last hebben. Anders was top-5 nu wel mogelijk geweest voor Lotto Jumbo
pi_154267684
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 09:49 schreef roos94 het volgende:
Zin in :)
Ik vind een ploegentijdrit van maar 28 kilometer wat te kort. Van mij mag het drie keer zo lang zijn. Dan krijg je ook wat verschillen.
pi_154267983
Ik sla vandaag over. Vind de ploegentijdrit het minst leuke onderdeel van wielrennen.
  zondag 12 juli 2015 @ 13:56:27 #63
168304 Mani89
pi_154268015
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik sla vandaag over. Vind de ploegentijdrit het minst leuke onderdeel van wielrennen.
Ok, tot dinsdag!
  Redactie Sport zondag 12 juli 2015 @ 14:04:03 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_154268200
letour twitterde op zondag 12-07-2015 om 14:00:11 H-1 🚴 🚴 🚴 🚴 🚴 🚴 🚴 🚴 🚴VS🕟🕠🕡🕢🕣🕤🕥🕦🕗🕘🕙🕚 reageer retweet
Daar draait het om vandaag jongens.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_154268291
Ik wacht nog altijd op een ploegen-daal-tijdrit.
  zondag 12 juli 2015 @ 14:09:03 #66
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_154268311
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:08 schreef Cavaliers het volgende:
Ik wacht nog altijd op een ploegen-daal-tijdrit.
Of een tijdrit over kasseien. _O-
  zondag 12 juli 2015 @ 14:22:58 #67
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_154268584
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Of een tijdrit over kasseien. _O-
Whehe sadist. _O-
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_154268599
Saaiste etappe in de Tour. Volgens mij kun je als kijker ook niet echt blij zijn mocht TLJ winnen, t voelt niet echt als een etappe.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 12 juli 2015 @ 14:29:40 #69
194695 franklop
Fran knock
pi_154268718
ik vind de ploegentijdrit juist een van de mooiste disciplines..
pi_154268758
Het zou wel weer een keer leuk zijn om een (ploegen)tijdrit te zien van 100+ km. De verschillen zullen dan meteen in de tientallen minuten zitten, maar dan zullen we meer aanvallen zien in de bergen, gewoon omdat ze geen gevaar vormen voor de gele trui.
pi_154268790
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:31 schreef kilon het volgende:
Het zou wel weer een keer leuk zijn om een (ploegen)tijdrit te zien van 100+ km. De verschillen zullen dan meteen in de tientallen minuten zitten, maar dan zullen we meer aanvallen zien in de bergen, gewoon omdat ze geen gevaar vormen voor de gele trui.
Dan is het klassement direct beslist
pi_154268795
quote:
11s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:29 schreef franklop het volgende:
Als het maar niet te veel km is.
Zoals vandaag is prima.

Geldt overigens ook voor ITT.
  zondag 12 juli 2015 @ 14:33:55 #73
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_154268815
quote:
Dan krijgen we Cancellera en Martin op het podium in Parijs.
sig verwijderd door FA
  zondag 12 juli 2015 @ 14:34:08 #74
194695 franklop
Fran knock
pi_154268821
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Zoals vandaag is prima.

Precies :Y

Dubbele waaiers :9~
pi_154268826
quote:
11s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:29 schreef franklop het volgende:
Als ploeg is het een mooie discipline, maar als individu ben je van je ploeg afhankelijk, dus het is niet zo dat de sterkste renner hier wint. Ik ben meer van het man tegen man gevecht.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_154268902
Dat Studio Tour is echt een matig programma
  zondag 12 juli 2015 @ 14:39:16 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_154268938
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:34 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Als ploeg is het een mooie discipline, maar als individu ben je van je ploeg afhankelijk, dus het is niet zo dat de sterkste renner hier wint. Ik ben meer van het man tegen man gevecht.
Ik vind het ook een mooie discipline, alleen vind ik het heel erg jammer dat in dit geval de uitslag wel heel erg wordt beinvloed door de etappes ervoor. Van de top4 van afgelopen zaterdag is alleen Rohan Dennis nog over.
pi_154268945
quote:
Dan wint de rijkste ploeg de Tour, omdat die alle goede tijdrijders kan kopen. Kun je net zo goed voetbal gaan kijken. :')
pi_154268948
.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:19 schreef Pedroso het volgende:
Denk niet dat er veel tijdsverschillen zullen zijn tussen de topploegen onderling, seconde of 40 hooguit. LottoNLJumbo schat ik wel in ongeveer op 40 seconden van de winnaar.
Hoe dan ook. Ik ben er fucking klaar voor.
Lekker met een katertje op de bank fles spa in de klauw je kent het wel
  zondag 12 juli 2015 @ 14:39:45 #80
194695 franklop
Fran knock
pi_154268952
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind het ook een mooie discipline, alleen vind ik het heel erg jammer dat in dit geval de uitslag wel heel erg wordt beinvloed door de etappes ervoor. Van de top4 van afgelopen zaterdag is alleen Rohan Dennis nog over.
Het had inderdaad wel paar daagjes eerder mogen zijn
  Miss 200.000.000! zondag 12 juli 2015 @ 14:40:03 #81
367000 roos94
pi_154268960
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:37 schreef Paxcon het volgende:
Dat Studio Tour is echt een matig programma
ja? Vind t wel leuk eigenlijk
pi_154268970
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:40 schreef roos94 het volgende:

[..]

:') .
pi_154269060
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Zoals vandaag is prima.

Lange ITT vind ik ook niets mis mee, moeten er wel voldoende tussenpunten zijn met tijdswaarnemingen. Zeker nu Dumoulin het zo goed doet op dit onderdeel is het wel leuk om te volgen en te vergelijken.
pi_154269105
Ik denk TJ van Garderen na vandaag in het geel
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_154269116
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:40 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ook alleen maar vanwege Dioon.
pi_154269121
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:45 schreef TLC het volgende:
Ik denk TJ van Garderen na vandaag in het geel
staat genoteerd
pi_154269143
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:43 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Zeker nu Dumoulin het zo goed doet op dit onderdeel is het wel leuk om te volgen en te vergelijken.
Dat helpt inderdaad wel om het leuker te vinden.
  zondag 12 juli 2015 @ 14:49:40 #88
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154269225
Froome beweert dat de Tour hier beslist kan worden :')

Geloof er niks van, verschillen tussen Tinkoff, Sky, BMC en Astana zullen niet meer dan enkele tientallen seconden zijn. Dat is peulenschil in de bergen.

Wel erg benieuwd hoe TLJ het doet, en hoe OGE van start gaat :P
pi_154269295
Zo ff Dries uit de speakers laten knallen! Heb er zin in!
  zondag 12 juli 2015 @ 14:53:18 #90
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_154269305
Jammer dat deze ploegentijdrit komt nu er al flink wat renners uit zijn :{
pi_154269362
Mathieu Heijboer hoopt op een top 8 notering voor TLJ. Ik help het ze hopen, maar ik vrees ervoor. :{
leven zoals het leven is
  Redactie Sport zondag 12 juli 2015 @ 14:55:44 #92
pi_154269371
Ik kijk nu ook.
  Miss 200.000.000! zondag 12 juli 2015 @ 14:56:07 #93
367000 roos94
pi_154269384
Sjoerd _O_
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 14:56:46 #95
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_154269405
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:55 schreef Jason22 het volgende:
Mathieu Heijboer hoopt op een top 8 notering voor TLJ. Ik help het ze hopen, maar ik vrees ervoor. :{
Dat is nog eens ambitie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_154269415
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat is nog eens ambitie.
#samen8eworden
pi_154269418
Vroeger toen poep nog met lange oe werd geschreven
pi_154269426
Ik verheug me nu al op alle ploegen die uit elkaar vallen op dat slotklimmetje _O_
  Redactie Sport zondag 12 juli 2015 @ 14:57:53 #99
pi_154269446
Die ploeg van Peter Post vond ik altijd een beetje verdacht.
  zondag 12 juli 2015 @ 14:58:13 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154269454
Met een fitte Ten Dam en Keldermerckx zou top-8 best realistisch kunnen zijn, maar nu weet ik het niet zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')