200 gaten in beton boren, welke machine je nodig heb dat is een goede vraag. Wat voor gaten zijn het? Welke diameter en hoe diep moet het? Als het serieuze gaten zijn kan je kijken naar een GBH 4-32 DFR of een GBH 5-38 D.quote:Op maandag 21 september 2015 23:48 schreef Fogel het volgende:
Ja, OK, maar ik heb al 3 of 4 andere machines waar ik prima mee in hout kan boren. Dus de noodzaak van het flexibel maken van een ander stuk gereedschap is niet perse aanwezig.
Als mixer gebruiken is wel een leuke optie, want ik merk dat de machine die ik daar nu voor gebruik het maar net trekt. Maargoed, ook met dingen mixen ben ik zo goed als klaar. Ben op zich altijd in voor "nice to have" dingen maar het moet wel leuk blijven
Ik weet dat er in Amstelveen een ijzerwaren winkel zit die machines ook repareert. Er zal bij jou in de buurt vast ook een dealer van DeWalt zijn die de machine voor jou kan repareren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:23 schreef Nico987 het volgende:
Hallo.
De kop van mijn DeWalt klopboor is krom. Ronde gaten boren lukt nog wel. Maar de spanner gaat niet open en dicht. Wanneer ik er een paar tikken met een hamer op geef doet die het wel weer even.
Kun je die koppen zelf vervangen. Wat kost het ongeveer om te laten doen. En waar kan dat?
quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:45 schreef Maquez het volgende:
[..]
200 gaten in beton boren, welke machine je nodig heb dat is een goede vraag. Wat voor gaten zijn het? Welke diameter en hoe diep moet het? Als het serieuze gaten zijn kan je kijken naar een GBH 4-32 DFR of een GBH 5-38 D.
Zijn machines die volgens mij wel iets duurder zijn.
Ik heb ervaring met de GBH 5-38, om te boren in beton en om beton uit te bikken. Prachtig apparaat, helemaal geen te kort aan vermogen. MAAR de machine opzich is best zwaar als je 200 gaten moet boren boven je hoofd. Omdat je aangeeft dat je huis voornamelijk van hout is, vermoed ik dat het niet boren is boven je hoofd.
Ik heb geen ervaring met de GBH 2-28 DFV. Kan ook een goede oplossing zijn, mits de gaten niet van een behoorlijke diameter zijn dat je straks spijt heb, niet een zwaardere machine heb gekocht.
Waar je op moet letten is het vermogen (watt) en de maximale slagenergie (Joule)
Wat voor andere gaten dan ronde gaten zou je willen boren dan?quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:23 schreef Nico987 het volgende:
Hallo.
De kop van mijn DeWalt klopboor is krom. Ronde gaten boren lukt nog wel. Maar de spanner gaat niet open en dicht. Wanneer ik er een paar tikken met een hamer op geef doet die het wel weer even.
Kun je die koppen zelf vervangen. Wat kost het ongeveer om te laten doen. En waar kan dat?
Dan voldoet de andere suggestie prima! GBH 2-28 DFV heeft best een behoorlijke slagenergie voor zijn formaat en wattage denk ik. 8mm is niet spannend en de diepte ook niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:02 schreef Fogel het volgende:
[..]![]()
Het worden gaten van 8mm diameter en 4 a 5 cm diep. En dat in staande betonkolommen, dus inderdaad niks boven mijn hoofd. Hoogste punt is ca 270 vanaf de grond, dus prima te bereiken.
Vrij simpel werk dus.
Dat gaat prima met die 2-24. Ik weet niet wat verzendkosten zijn voor verzending van D naar N maar de GBH 2-24 D kost daar maar ¤149quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:02 schreef Fogel het volgende:
[..]![]()
Het worden gaten van 8mm diameter en 4 a 5 cm diep. En dat in staande betonkolommen, dus inderdaad niks boven mijn hoofd. Hoogste punt is ca 270 vanaf de grond, dus prima te bereiken.
Vrij simpel werk dus.
Stanley Sweetheart schijnen goed te zijn een redelijk betaalbaar. Ook Kirschen is betaalbaar, maar je kunt nog veel duurder als je wiltquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:43 schreef Atmoz het volgende:
Ik heb de GBH 2-28 DFV ook. Ben er zeer positief over![]()
Ben zelf opzoek naar een goede/complete set houtbeitels.
Iemand een tip? (die Bahco's wat ik nu heb daar gaat één voor één het handvat los).
quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:49 schreef derLudolf het volgende:
Stanley Sweetheart schijnen goed te zijn een redelijk betaalbaar. Ook Kirschen is betaalbaar, maar je kunt nog veel duurder als je wilt![]()
https://www.baptist.nl/m/zoeken/Beitelset/1
Als je maar niet zo warrig gaat typen als soms hans1985 deedquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:58 schreef Atmoz het volgende:
[..]Oops.... ik had volgens mij zojuist even een FLINKE blackout
![]()
![]()
Ik bedoelde vijlenset. (zat zojuist ook echt naar plaatjes te zoeken van beitels, en niet dat 't me dan al doordringt ofzo he)
Dus even opnieuw: ik ben opzoek naar een goede/complete set vijlen
Zou natuurlijk wel bij zijn Blauw Bosch verzameling passen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je maar niet zo warrig gaat typen als soms hans1985 deed(lang niet gezien hier trouwens)
Die Sweetheart was achteraf ook niet geschikt, daar kun/mag je niet op hameren
Heeft Facom geen vijlen?Of een elektrische vijl van Bosch
Tuurlijk heeft facom vijlenquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je maar niet zo warrig gaat typen als soms hans1985 deed(lang niet gezien hier trouwens)
Die Sweetheart was achteraf ook niet geschikt, daar kun/mag je niet op hameren
Heeft Facom geen vijlen?Of een elektrische vijl van Bosch
Ah, dat is "lopend" werk, zo zwaar is dat niet voor een fatsoenlijke boorhamer.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:02 schreef Fogel het volgende:
![]()
Het worden gaten van 8mm diameter en 4 a 5 cm diep.
Hans post tegenwoordig veel in het "politiek" topic op motor-forum (onder een andere usernaam)quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:02 schreef derLudolf het volgende:
Nicholson (Usa) en Pferd (Duits) zijn hele goede en grote vijlenfabrikanten, waarschijnlijk komt een Facom vijl uit 1 van hun fabriekenquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:58 schreef Atmoz het volgende:
Dus even opnieuw: ik ben opzoek naar een goede/complete set vijlen
Die 3e lijn is wel handig! Ik heb er een van laserliner zonder die 3e lijn, ben zo blij met dat ding. Sommige klusjes worden echt zoveel gemakkelijker van zon kruislijnlaser.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:26 schreef mister_white het volgende:
Ik was altijd van de waterpassen, loodlijnen, potloodstrepen op de muur etc. voor uitzetten tegelwerk of als ik een wandje moest uitspatten. Jarenlang zo gedaan, ik wist niet beter.
Ik heb nu een Bosch GLL3x kruislijnlaser gekocht toen ik een aannemer zo'n ding zag gebruiken. Deze geeft naast het gebruikelijke automatisch waterpas '+' patroon op de muur ook aan de zijkant een verticale lijn die exact 90 graden is t.o.v. de voorste verticale lijn. Geen 3-4-5 methode meer nodig om te kijken of je een 90 graden hoek hebt. Bereik van 15m. En alles in 1 klap waterpas en haaks.
Wat een genot zo'n ding...<snif> ik werd er helemaal emotioneel van toen ik hem gebruikte![]()
[ afbeelding ]
ik vind hem beetje prijzigquote:Op dinsdag 22 september 2015 14:22 schreef Atmoz het volgende:
Thanks voor 't meedenken allemaal
Iemand toevallig ervaring met deze set?
https://www.destil.nl/pro(...)vijlensets/200148488
Lijkt me prima, ook fijn met die wandmontage erbij.
Mijn onderverdieping is van Nordic Isoelementer gemaakt. Dat zijn elementen van piepschuim waar zuilen van beton in gestort worden en aan de binnenkant zitten gipsplaten en de buitenkant cementplaten.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:34 schreef Maquez het volgende:
[..]
Dan voldoet de andere suggestie prima! GBH 2-28 DFV heeft best een behoorlijke slagenergie voor zijn formaat en wattage denk ik. 8mm is niet spannend en de diepte ook niet.
Nu ben ik wel nieuwsgierig, 200 gaten van 8 mm met een diepte van 40-50mm diep. Waarvoor?
quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat gaat prima met die 2-24. Ik weet niet wat verzendkosten zijn voor verzending van D naar N maar de GBH 2-24 D kost daar maar ¤149
Punt is dat ik geen kennis had van wat een "fatsoenlijke" boorhamer is voor het werk dat ik er mee wil doenquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:36 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ah, dat is "lopend" werk, zo zwaar is dat niet voor een fatsoenlijke boorhamer.
Ik ook, maar aan de andere kant kon ik zo 1, 2, 3 niet ergens een goedkopere (en tevens goede + complete) set vindenquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:52 schreef bartos het volgende:
ik vind hem beetje prijzigde wand montage is los te bestellen voor ¤15,-
Thanks!quote:zelfde set iets goedkoper:
http://www.tooltopper.nl/vijlenset-p-25933.html
Iets kleinere set:
https://www.klium.nl/facom-stg-set-van-5-vijlen-94817
Prima alternatief: (gaatje er in en een etui is ook wand montage)
https://www.klium.nl/pfer(...)-200-11800531-270463
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik ben zelf toch wel redelijk merkgetrouw (zal je vast wel zijn opgevallen met elektrisch gereedschap hahaquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik weet niet waarom Atmoz nu specifiek voor Facom vijlen kiest![]()
Het is niet dat niet dat Facom nu opeens bekend staat als een geweldige vijlenfabrikant.
En omdat het past bij de rest van je Facom hoef je ook niet te doen, want deze hebben houten handvaten.
Zeker ook mooie set, maar niet zo compleet. Ik wilde liever toch wat meer soorten vijlen hebben. (ben ik nu ook gewend met de Bahco's die helaas allemaal loslaten).quote:Zo,n Nicholson set is ook wel mooi https://www.gereedschapla(...)t-nicholson,-5-delig en die kunststof handvaten lijken mij prettiger dan de houten van Facom
True, true. Ik besef heel goed dat ik niet het beste van alles kan hebben als ik me wend tot maar enkele merken. Maar het zal ook geen troep zijnquote:Bijna geen een gereedschapsfabrikant is overal goed in, ook Facom niet.
Ik heb van alle merken wat, tangen van Knipex, een Bahco van Bahco, schroevendraaiers van wera en wiha, hamers van Peddinghaus en Estwing, meetapparatuur van Fluke en Benning, etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |