Dus!
Twee weken geleden zijn hier twee slaapkamers gestukadoord, alles netjes glad! Nu is het plan om die kamers te gaan schilderen, latex om precies te zijn. Maar gips zuigt, dus ik zal er iets mee moeten.
Mijn zoektocht op teh intarwebz levert me meer op dan me lief is, hoe langer ik zoek hoe meer variaties ik tegenkom.
Er is een kamp dat voor het gebruik van een speciaal voorstrijk middel is. Dat is wel helder, instructies volgen en laten drogen, dan latex erop.
Er is ook een kamp tégen die speciale middelen. Er zouden glimmende plekken en patronen ontstaan, het zou beter zijn om de latex te verdunnen met water. Verhoudingen variëren van 1 op 10 tot wel 1 op 2. Ik kwam er zelfs een tegen die het gebruik van een paar eetlepels behanglijm in de verdunde latex aanbeveelde.
Dan is er nog een kamp dat de latex zo op het gips smijt, want dat kan prima als je goede latex hebt. Ofzo.
Dus. Wie is er stucadoor of schilder en kan in deze berg van (mis)informatie enige helderheid scheppen?
Uiteraard heb ik de stucadoor zelf om advies gevraagd, maar de beste man is op vakantie en reageert dus nog niks te best. Maar ik wil morgen eigenlijk wel aan de slag
[b]Op
maandag 28 mei 2012 19:03 schreef
freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.