Dat hoeft niet waar te zijn, verdunde verf duur verkopen omdat er een ander etiket op zit is ook voordelig voor de fabrikantquote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:15 schreef Spanky78 het volgende:
Hangt er een beetje vanaf. Stucwerk moet nromaliter wel voorgestreken worden, anders houdt de verf niet goed. Maar dat voorstrijken doe je wel alleen als het een zuigede ondergrond is (normaliter is stucwerk dat). Je kunt het testen door de muur nat te spetteren met water, trekt het erin moet je zeker voorstrijken, trekt er niets in en druppelt het eraf moet je dat dus niet doen.
Vroeger deed men ook wel voorstrijken met verdunde verf, zodat de latex ook in het stucwerk terecht kwam en zo beter zou hechten. Maar voorstrijk is niet voor niets bedacht, het zou toch wel beter moeten werken.
17,74 ex btw voor 5 liter Alabastine voorstrijk bij de bouwmaat. Ik denk dat jij de verkeerde zit te bekijken.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:28 schreef Bartholomeus het volgende:
41 eurie voor 5 liter alebastine dekkend wit voorstrijk is ook niet bizar goedkoop anders. En dat is voor 35m2, ik moet er ruim 60
Je hoeft ook niet de witte te hebben, de transparante is prima.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:53 schreef Bartholomeus het volgende:
Deze heb ik.
Bij de gamma, waar ik blijkbaar ouderwets teveel betaald heb.
Kan je als particulier überhaupt terecht bij bouwmaat?
Nee, maar bij Pontmeyer kan je als particulier wel een pas krijgen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:53 schreef Bartholomeus het volgende:
Kan je als particulier überhaupt terecht bij bouwmaat?
Ditquote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:15 schreef A_Fortiori het volgende:
Voorstrijken, voorstrijken, voorstrijken, het kan niet vaak genoeg gezegd worden
voor 10 euro koop je 10 liter voorstrijkquote:Op maandag 13 juli 2015 11:24 schreef Zolderkamer het volgende:
Een beetje achteraf.. maar het had ook wit gestuct kunnen worden.. voordeel is dat het dan "door" wit is..
Enne alabastine is goed voor de portemonnee van bastine, maar verder wil ik er niet mee werken.. het is rotzooi.. en nog veel te duur ook (sommige muurverf reageert er op)
Je kan het simpel zelf maken met behangplaksel
Je kan het er ook gewoon tegenaan gooien...quote:Op maandag 13 juli 2015 18:39 schreef hans1985 het volgende:
[..]
voor 10 euro koop je 10 liter voorstrijk
Kun je gewoon met een vergifspuit erop knallen.
Ah er zijn dus verschillende soorten diepgrond? Goed om te wetenquote:Op zondag 19 juli 2015 20:51 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is lastig te zeggen want het is niet altijd hetzelfde.
Meestal wel, gewoon een acrylaatdispersie.
Ja, je moet de juiste gebruiken voor de verf die je erover zet. Een veegvaste muurverf vraagt een andere dan een minerale verf.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:56 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ah er zijn dus verschillende soorten diepgrond? Goed om te weten.
Die heb ik. Roeren met zo'n houtje is voor het plebsquote:Op maandag 20 juli 2015 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets aanlengen kan, maar niet teveel, heel goed roeren is iig belangrijk, neem zo een opzetstuk voor de boormachine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |