abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:04:01 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_154176542
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja superleuk enzo, maar zoveel aandacht en focus geeft de Koran ook weer niet op Jezus. Zeker niet om het te benoemen als iets wat centraal om de Jezus figuur draait met wat aanvullingen.
maar Jezus is na Mohammed toch de belangrijkste profeet?
pi_154176623
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:04 schreef Manke het volgende:

[..]

maar Jezus is na Mohammed toch de belangrijkste profeet?
Op grond waarvan?

Mohammed en Jezus behoren tot de 'ulu al-azm'

quote:
(Those of) firm resolution. Addressing the Prophet, the Qur’an said (46:35), “Observe patience then, as the Messengers of firm resolution observed patience.”

For want of a hadith to this effect, the Messengers of firm resolution could not be identified. Quite a few scholars have named Nuh, Ibrahim, Musa, `Isa and Muhammad, while others add a few more names, while Jabir b. `Abdullah held that there have been 313 Messengers of firm resolution.
http://islamicencyclopedi(...)1030/page/Ulu-Al-128
pi_154176650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:26 schreef Weetnietwaarhijstaat het volgende:
Ik ga het boek bestellen.
Ze hebben wel bepaalde uitspraken in het filmpje, waar ik mijn twijfels wel bij heb.
In België hebben ze dit in zowat elke bib. Hoe zit het in Nederland ( heb geen idee ).
Nog een boek wat zeer goed te combineren is met het vorige :
http://cobra.be/cm/cobra/(...)e-recensie/1.1256450
Elk aangehaald feit in dit boek kan je zo op Wiki natrekken als een gesloten keten.
( misschien tweedehands ? kost minder )
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:17:27 #29
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_154176898
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op grond waarvan?

weet niet.
Jullie halen ook hele wetenschappelijke theorieën uit een enkele vers, zoals de big bang :P dus die 10 zijn genoeg om jullie te laten geloven dat de koran gelijk heeft over jezus.
pi_154177029
Een ex-moslim vinden gaat een beetje lastig vinden. Ze zijn er wel, maar die trekken echt hun mond niet open. Aan geloofsafval wordt binnen de islam nogal zwaar getild, en maar weinigen hebben alle ellende ervoor over.
pi_154177056
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:17 schreef Manke het volgende:

[..]

weet niet.
Jullie halen ook hele wetenschappelijke theorieën uit een enkele vers, zoals de big bang :P dus die 10 zijn genoeg om jullie te laten geloven dat de koran gelijk heeft over jezus.
Wie is 'jullie'? Je bent in gesprek met een individu. Om even alvast mezelf te identificeren dan, voor zover ik het weet zaag ik ook geen koppen af, doe ik niet mee met relnichterige moslims schreeuwend op de dam enzo, 'jullie' evenmin denk ik.

Daarnaast, 10, 100, of 1000 verzen zeggen natuurlijk niets over het (on)gelijk van de Koran, Jezus of loempia's. De statement an sich dat stelt dat de Koran maar een doel heeft en dat is een offer van Jezus ontkennen is daarbovenop nog eens een boude statement.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:24:46 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:27:58 #33
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_154177144
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie is 'jullie'?
sunni islam geleerden en sprekers, neem aan dat je het met ze eens bent, misschien niet, kan ook.
pi_154177190
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:27 schreef Manke het volgende:

[..]

sunni islam geleerden en sprekers, neem aan dat je het met ze eens bent, misschien niet, kan ook.
De Sunni wereld is een bijzonder groot en divers groep, maar al was het een geïndoctrineerd homogeen groep heb ik toch echt liever dat je mij aanspreekt op mijn claims en niet wat mijn eventuele soortgenoot wel / niet heeft gezegd.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:38:45 #35
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_154177402
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Sunni wereld is een bijzonder groot en divers groep, maar al was het een geïndoctrineerd homogeen groep heb ik toch echt liever dat je mij aanspreekt op mijn claims en niet wat mijn eventuele soortgenoot wel / niet heeft gezegd.
ok, zo dan ;) :
Geloof jij dat die bekende korte verzen wetenschappelijke verschijnselen beschrijven?
Geloof jij door die 10 verzen over isa's ongoddelijkheid dat hij niet (de zoon van) God is?
Is hij na Mohammad volgens jou de belangrijkste en meest geliefde profeet?
pi_154177494
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:38 schreef Manke het volgende:

[..]

ok, zo dan ;) :
Geloof jij dat die bekende korte verzen wetenschappelijke verschijnselen beschrijven?
Nee.
quote:
Geloof jij door die 10 verzen over isa's ongoddelijkheid dat hij niet (de zoon van) God is?
Wat Jezus betreft ben ik atheïst en geloof met of zonder Islam sowieso niet in z'n goddelijkheid.
quote:
Is hij na Mohammad volgens jou de belangrijkste en meest geliefde profeet?
Ik zou serieus niet weten op grond waarvan, speelt hij een prominente rol? Ja, meer dan Mozes of Abraham? Geen idee.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:50:35 #37
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_154177675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Wat Jezus betreft ben ik atheïst en geloof met of zonder Islam sowieso niet in z'n goddelijkheid.

[..]

Ik zou serieus niet weten op grond waarvan, speelt hij een prominente rol? Ja, meer dan Mozes of Abraham? Geen idee.
ok bedankt :)

Dat laatste weet ik ook niet, het werd me verteld door moslims die ik sprak.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:51:04 #38
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154177684
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:26 schreef Weetnietwaarhijstaat het volgende:

[..]

Past goed bij mij... dat twijfelen...
Twijfel is gezond! ^O^

Of zoals Tim Minchin zegt:

"We must think critically, and not just about the ideas of others. Be hard on your beliefs. Take them out onto the veranda and beat them with a cricket bat. Be intellectually rigorous. Identify your biases, your prejudices, your privileges."

_O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_154179173
Aantal jaren geleden heb ik ook poging tot... om me te bekeren tot de Islam. Maar dit was niet omdat ik de waarheid zag in de Koran maar vanwege mijn achtergrond. Maar het voelde niet vertrouwd omdat ik niet bekend ben met de Islam

Omdat mijn moederskant Joods is ben ik me gaan richten op het Jodendom. Maar ook daar voelde ik me eigenlijk niet thuis. Sterker nog ik ging weer een beetje richting de Islam. Het Jodendom is zo gesloten.

Heb het nog even bij de (oosters) Christendom geprobeerd maar helaas. Dus weer met hangende pootjes terug bij het Jodendom. Maar de schijnheiligheid. Het was zo frustrerend. Totdat ik besefte waarom ik eigenlijk op zoek was

Eigenlijk is het ( in mijn geval) meer een soort hang naar cultuur. Iets waar je bij wilt horen. Het gemis van mijn vader ( Tunesië) , andere cultuur moederskant.

Ik ben me toen gaan richten op iets anders. En dat gaf me rust. Niet altijd hoor.

Religie is vooral voor de mens. Iets aards, een houvast. Dat gecreeërd is door de mens puur voor de mens. Eigenlijk heeft het niets met Allah / Elohim te maken maar met cultuur.

Maar ik herken je twijfels. Ik ken zelf geen ex Moslims wel Moslims die niets met hun religie doen ( zijn ze dan nog moslims?)
pi_154179472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee.

[..]

[..]

Mozes is superieur aan Adam , Noach , Abraham, Izaak en Jakob
In de tora noemt men Mozes ish ha- Elohim = een man van God , en eved Adonai = een dienaar van de Eeuwige
en de tora zegt : " nooit meer stond er in Israël een profeet op als Mozes, die de Eeuwige van aangezicht tot aangezicht kende"
pi_154179526
quote:
16s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:54 schreef Szikha het volgende:

[..]

In de tora noemt men Mozes ish ha- Elohim = een man van God , en eved Adonai = een dienaar van de Eeuwige
en de tora zegt : " nooit meer stond er in Israël een profeet op als Mozes, die de Eeuwige van aangezicht tot aangezicht kende"
Dat kan, ben volgens mij ook niet echt Joodse opvattingen aan het uitdagen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 20:26:33 #42
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154180459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:11 schreef Weetnietwaarhijstaat het volgende:

[..]

Nee, zover ik heb gezien valt dat wel tegen. Iets wat mijn twijfel natuurlijk weer minder kracht bijzet.
Aha. Dat snap ik ergens wel. Dan houden we het simpel.

Volgens de koran worden mensen uit bloed (en klei?! Of stof, dat kan ook!) gemaakt. Klopt niet want

Blood formation in the human embryo begins in the liver at about week 5 and at week 12 in the spleen, red bone marrow, and thymus. http://discovery.lifemapsc.com/in-vivo-development/blood

Alleen wisten de mensen die de koran geschreven hebben dat niet en dachten ze niet alleen dat bloed al vanaf dag 1 aanwezig was, maar meenden ze zelfs dat de embryo eruit gemaakt wordt.

Wat ook wel logisch is aangezien dat de mythe was die toen de ronde deed aangezien die ver daarvoor bedacht was door de Grieken.

http://www.expliciet.nl/ex_files/koran/96.html (96-2)

http://www.expliciet.nl/ex_files/koran/40.html (40-67)
67. Hij is het Die u uit stof schiep, dan uit een levenskiem en uit een klonter bloed, vervolgens brengt Hij u voort als een kind, dan bereikt gij de volwassenheid, daarna wordt gij oud. Sommigen sterven eerder, en anderen onder u zullen een vastgestelde tijd bereiken; opdat gij tot inzicht komt.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_154180465
quote:
16s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:54 schreef Szikha het volgende:

[..]

He kijk, een hele rits verzonnen personages. :)
  woensdag 8 juli 2015 @ 20:34:02 #44
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154180629
Even verderop zie ik toevallig nog een mooi voorbeeld van begrip, compassie en tolerantie vanuit de koran jegens andersdenkenden:

70. Degenen die het Boek en hetgeen waarmee Wij Onze boodschappers zonden, verloochenden, zullen weldra (de waarheid) te weten komen,

71. Wanneer zij met boeien en kettingen om hun hals zullen worden gesleept

72. In kokend water; dan zullen zij in het vuur worden geworpen.

Maar we moeten dit natuurlijk in de context zien. Want dit gaat eigenlijk alleen over een groep ongelovigen in het jaar 1021. En met ongelovigen bedoelen ze eigenlijk mensen die nooit bestaan. En met kettingen en boeien wordt eigenlijk madeliefjes en kussentjes bedoeld en kokend heet water is overduidelijk maar een metafoor. En dan natuurlijk een metafoor voor een lauwwarm bad op precies de juiste temperatuur overgoten met heerlijk geurende olie en rozenblaadjes. Hoe ik dat weet? Omdat het natuurlijk verkeerd vertaald is want kokend is in deze zin in het Arabisch ''Alquaddah'' en dat betekent ''iets'' of ''iets anders'' of ''wat je maar wil''. Ohja en vuur is natuurlijk geen echt vuur maar kan beter vertaald worden door ''Hästens matras uit de top-serie met driedubbele vering en gevuld met handgekozen Zuid-Zweedse Albino-Ponyharen.''

Ik heb eindelijk door hoe exegese werkt! Best leuk :)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_154180724
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:26 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Aha. Dat snap ik ergens wel. Dan houden we het simpel.

Volgens de koran worden mensen uit bloed (en klei?! Of stof, dat kan ook!) gemaakt. Klopt niet want
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:34 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik heb eindelijk door hoe exegese werkt! Best leuk :)
hehehe :')

haal je nou niet iets door elkaar?

De vaakgenoemde bloed en klomp ontwikkelingen slaan inderdaad op een soort van embryo-proces, althans hoe men het uitlegt, maar de klei, aarde, stof gebeuren slaat specifiek op hoe Adam, de eerste mens persoonlijk door Allah zou gevormd zijn en niet wat zich in de baarmoeder afspeelt.
  woensdag 8 juli 2015 @ 20:46:36 #46
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154180979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

hehehe :')

haal je nou niet iets door elkaar?

De vaakgenoemde bloed en klomp ontwikkelingen slaan inderdaad op een soort van embryo-proces, althans hoe men het uitlegt, maar de klei, aarde, stof gebeuren slaat specifiek op hoe Adam, de eerste mens persoonlijk door Allah zou gevormd zijn en niet wat zich in de baarmoeder afspeelt.
Ik ben bekend met dat verweer. Vandaar dat ik een algemeen vers uitkies waar het nog eens herhaald wordt samen met de mededeling dat men kind, volwassene en daarna oudere wordt en dan doodgaat en dat dit bij sommigen eerder gebeurt dan bij anderen.

Dit gaat dus niet over één persoon maar over de mensheid.

22:5 O mankind! if ye are in doubt concerning the Resurrection, then lo! We have created you from dust, then from a drop of seed, then from a clot, then from a little lump of flesh shapely and shapeless, that We may make (it) clear for you.

Lijkt me niet dat de koran vertelt dat Adam gemaakt werd uit stof (of klei of water, dat verschilt ook nog eens per vers) dan uit een bloedklonter en dan uit een klomp vlees en dat de koran tegelijkertijd voor alle mensen die erna komen een ontwikkeling beschrijft die overeenkomt met dit: http://www.menselijk-lich(...)ryonale-ontwikkeling

Plus dat ik me afvraag van wie dat ''zaad'' dan is. Kan Allah klaarkomen? Heeft Allah een piemel?
pi_154181195
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:46 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ik ben bekend met dat verweer. Vandaar dat ik een algemeen vers uitkies waar het nog eens herhaald wordt samen met de mededeling dat men kind, volwassene en daarna oudere wordt en dan doodgaat en dat dit bij sommigen eerder gebeurt dan bij anderen.

Dit gaat dus niet over één persoon maar over de mensheid.

22:5 O mankind! if ye are in doubt concerning the Resurrection, then lo! We have created you from dust, then from a drop of seed, then from a clot, then from a little lump of flesh shapely and shapeless, that We may make (it) clear for you.

Lijkt me niet dat de koran vertelt dat Adam gemaakt werd uit stof (of klei of water, dat verschilt ook nog eens per vers) dan uit een bloedklonter en dan uit een klomp vlees en dat de koran tegelijkertijd voor alle mensen die erna komen een ontwikkeling beschrijft die overeenkomt met dit: http://www.menselijk-lich(...)ryonale-ontwikkeling

Plus dat ik me afvraag van wie dat ''zaad'' dan is. Kan Allah klaarkomen? Heeft Allah een piemel?
Als we het dan toch over exegese hebben:

quote:
O mankind, in other words, [O] people of Mecca, if you are in doubt about the Resurrection, then lo! [consider that] We have created you, that is, [We have created] your origin — Adam — from dust then, We created his progeny, from a drop, a sperm-drop, then from a clot, congealed blood, then from a [little] lump of flesh (mudgha), a piece of flesh, the size of what one would [be able to] chew (mā yumdagh), partly formed, shaped, complete in form, and partly unformed, that is, uncomplete in form, that We may make clear to you, the perfect nature of Our power, that you might [then] infer from this initial act of creation, the [reality of its future] restoration. And We establish (nuqirru, marks a new [grammatically independent] sentence) in the wombs whatever We will for a specified time, that is, until the time for it to come out, then We bring you forth, from the bellies of your mothers, as infants, and then, We extend your life, that you may come of age (ashuddakum), that is to say, [your] prime and strength, which is [that age] between thirty and forty years. And there are some of you who are taken away, by death, before coming of age, and there are some of you who are relegated to the most abject time of life, its most despicable [state] of decrepitude and senility, so that after [having had] some knowledge, he no longer knows anything — ‘Ikrima said, ‘Whoever recites the Qur’ān, such a state will not befall him’. And you see the earth torpid, barren, yet when We send down water upon it, it stirs, it moves, and swells, it rises and grows, and grows [plants of] (anbatat min, min is extra) every delightful, fair, kind, species.
Jalaleyn

quote:
(O mankind!) i.e. O people of Mecca (if ye are in doubt concerning the Resurrection) after death, then reflect upon your initial creation, for bringing you back to life is not more difficult than your initial creation, (then lo! We have created you from dust) We have created you from Adam and Adam is from dust, (then) We created you after that (from a drop of seed, then from a clot) of blood after the drop of semen, (then from a little lump of flesh) after the clot of blood (shapely) in a perfect shape (and shapeless) when miscarriage takes place, (that We may make (it) clean for you) in the Qur'an after you are created. (And We cause what We will) of unborn children (to remain in the wombs) preventing it from miscarriage; and it is also said that this means: We leave it in the wombs (for an appointed time) for a certain number of months, (and afterward We bring you forth) from the wombs (as infants, then (give you growth) that ye attain your full strength) from the age of 18 to the age of 30 years old. (And among you there is he who dieth (young)) before the age of puberty, (and among you there is he who is brought back to the most abject time of life) is brought back to his initial state after he reaches abject age, (so that, after knowledge) after his first initial knowledge, (he knoweth naught) such that he becomes undiscerning. (And thou (Muhammad) seest the earth barren) dead and cracked, (but when We send down water thereon, it doth thrill) with vegetation; it is also said that this means: it vibrates and cheers up (and swell) for the vegetation (and put forth) by means of water (ever lovely kind (of growth)) of every comely kind of plants.
Ibn Abbas
http://www.altafsir.com/T(...)ofile=0&LanguageId=2
  woensdag 8 juli 2015 @ 21:03:24 #48
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154181455
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als we het dan toch over exegese hebben:

[..]

Jalaleyn

[..]

Ibn Abbas
http://www.altafsir.com/T(...)ofile=0&LanguageId=2
Ik kan uiteraard geen Arabisch dus als dat de juiste vertaling is dan zal dat ongetwijfeld. Blijft mijn vraag over het sperma (van allah?) wel staan.

En nog steeds denk ik ook dat dat eerste vers dat ik plaatste over mensen gaat.

61. Allah is Degene Die de nacht voor u aanwees opdat gij er in moogt rusten en de dag om u licht te geven. Voorwaar, Allah is vol genade voor de mensen, toch zijn de meeste mensen ondankbaar.

(...)

64. Allah is het, Die de aarde voor u als een rustplaats heeft gemaakt en de hemelen als gewelf, Die u gevormd heeft en u een schone vorm heeft gegeven en u van goede dingen heeft voorzien. Dit is Allah uw Heer. Gezegend is Allah, de Heer der Werelden.

(...)

67. Hij is het Die u uit stof schiep, dan uit een levenskiem en uit een klonter bloed, vervolgens brengt Hij u voort als een kind, dan bereikt gij de volwassenheid, daarna wordt gij oud. Sommigen sterven eerder, en anderen onder u zullen een vastgestelde tijd bereiken; opdat gij tot inzicht komt.

Want anders zouden deze verzen telkens over de lezers gaan (U licht te geven- ''voor de mensen'''staat hier nota bene letterlijk-, u aanwees, u moogt rusten, u zus ,u zo etc etc ) en dan zou ongemerkt het perspectief verschuiven waarbij, voor het eerst voor zover ik weet, de 'u' niet de menselijke lezer is die aangesproken wordt maar dat het een persoonlijke boodschap voor Adam is. Waarbij Adam ook nog opgesplitst kan worden in u'en (jawel, neologisme) die eerder sterven dan anderen.

Alsof ik zeg: ''hee Triggershot luister eens: sommige van jou zullen eerder sterven dan andere van jou!'' Of is dat een verwijzing naar het feit dat sommige cellen eerder sterven dan anderen, waarmee we prompt nog een ongelooflijk accuraat wetenschappelijk wonder in de koran ontdekt hebben? ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Uitstekelbaars op 08-07-2015 21:08:27 ]
pi_154181575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:03 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ik kan uiteraard geen Arabisch dus als dat de juiste vertaling is dan zal dat ongetwijfeld.
Je kunt gewoon een exegese op de link klikken en verschijnt het in het Engels.

quote:
Blijft mijn vraag over het sperma (van allah?) wel staan.
De sperma van Adam, nadat hij was gevormd.

quote:
En nog steeds denk ik ook dat dat eerste vers dat ik plaatste over mensen gaat.

61. Allah is Degene Die de nacht voor u aanwees opdat gij er in moogt rusten en de dag om u licht te geven. Voorwaar, Allah is vol genade voor de mensen, toch zijn de meeste mensen ondankbaar.

(...)

64. Allah is het, Die de aarde voor u als een rustplaats heeft gemaakt en de hemelen als gewelf, Die u gevormd heeft en u een schone vorm heeft gegeven en u van goede dingen heeft voorzien. Dit is Allah uw Heer. Gezegend is Allah, de Heer der Werelden.

(...)

Want anders zouden deze verzen telkens over de lezers gaan (U licht te geven- ''voor de mensen'''staat hier nota bene letterlijk-, u aanwees, u moogt rusten, u zus ,u zo etc etc ) en dan zou ongemerkt het perspectief verschuiven waarbij, voor het eerst voor zover ik weet, de 'u' niet de menselijke lezer is die aangesproken wordt maar dat het een persoonlijke boodschap voor Adam is.

Voel je vrij om de exegeses op te zoeken om te kijken of ze zijn uitgelegd zoals jij dat denkt?
  woensdag 8 juli 2015 @ 21:22:58 #50
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154182033
quote:
De sperma van Adam, nadat hij was gevormd.
Huh? Adam is gemaakt uit sperma van Adam nadat hij gevormd is?

quote:
Voel je vrij om de exegeses op te zoeken om te kijken of ze zijn uitgelegd zoals jij dat denkt?
Gedaan: ik heb natuurlijk voor de major Tafsirs gekozen want die andere scholen snappen helemaal niks van vroeg-middeleeuws Arabisch!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allebei worden ze dus zo gemaakt. ''You'' slaat niet op Adam want daar wordt hier apart naar verwezen, maar op de lezer. Dat then de hele tijd past ook mooi in het rijtje van de rest van het leven. Allah zegt dus: ik heb jou (of jullie eigenlijk ) gemaakt door zus en zo te doen net als bij je voorouder en daarna gebeurt er zus en zo met jullie in de rest van jullie leven. En de soennieten zijn het blijkbaar ook met me eens: dat is fijn om te weten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sperm drops of your fathers. Of zou Adam meerdere vaders hebben gehad? Dat zou wel een doorbraak zijn van een paar taboe's denk je niet? Dan zou Erdogan voortaan alle kinderen verplicht op laten nemen door stellen bestaand uit één geslacht!

Maar het is wel een verwarrende bende weer, dat geef ik meteen toe. Blijkbaar moet je niet-alwetend zijn om een éénduidige en bovendien wetenschappelijk juiste beschrijving van de ontwikkeling van een embryo te kunnen schrijven. Zoiets: https://nl.wikipedia.org/wiki/Embryogenese

Want het lijkt alsof de almachtige gebonden was aan de woordenschat en het intellect van een gewoon persoon uit de tijd dat de Koran geschreven werd. Wauw....Zou dat iets betekenen? Vast niet! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')