abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154487491
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:33 schreef ColePhelps het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de specifieke risico's. ...
Ik had het even specifiek over financiële risico's.

Maar serieus, je bent dus geen kei in het verzinnen van creatieve ideeën, risico loop je liever niet en problemen zorgen ervoor dat je vastloopt. Een ondernemer kenmerkt zich doorgaans door exact het tegenovergestelde!
pi_154489384

[ Bericht 100% gewijzigd door ColePhelps op 22-07-2015 11:33:25 ]
pi_154489738
Ik las laatst een berichtje over een kleine start up in engeland ofzo

Dat was een soort airbnb aleen dan voor mensen die hun tuin verhuren om te kamperen.
ik vond het een leuk idee maar die site redelijk waardeloos wel hadden ze door heel europa al 1200 aanmeldingen

misschien dat je iets moet proberen met zo een concept

Ik denk dat er misschien wel ook wel mogelijkheden zijn voor campers caravans boten etc wie zal het zeggen
pi_154489842
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:08 schreef gast0205 het volgende:
Ik las laatst een berichtje over een kleine start up in engeland ofzo

Dat was een soort airbnb aleen dan voor mensen die hun tuin verhuren om te kamperen.
ik vond het een leuk idee maar die site redelijk waardeloos wel hadden ze door heel europa al 1200 aanmeldingen

misschien dat je iets moet proberen met zo een concept
Is echt een niche, idee klinkt ook niet gek. Hoe heet het?
pi_154489878
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:11 schreef KraantjeFappie het volgende:

[..]

Is echt een niche, idee klinkt ook niet gek. Hoe heet het?
Ja zoiets zou misschien ook wel kunnen voor boten etc caravans en campers ik zal even zoeken of ik het nog ergens terug kan vinden
pi_154489892
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:13 schreef gast0205 het volgende:

[..]

Ja zoiets zou misschien ook wel kunnen voor boten etc caravans en campers ik zal even zoeken of ik het nog ergens terug kan vinden
Ja, je ziet de laatste jaren sowieso steeds meer van dit soort gemeenschappen ontstaan waarin mensen dingen delen.
pi_154489933
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:13 schreef KraantjeFappie het volgende:

[..]

Ja, je ziet de laatste jaren sowieso steeds meer van dit soort gemeenschappen ontstaan waarin mensen dingen delen.
Ja en ik denk ook gezien de populariteit dat er aleen nog meer van dat soort diensten zullen komen
pi_154490348
Ik ben nu hevig ideeën aan het verzinnen. Nja ik probeer het.

Alleen 1 vraag, hoe kan ik testen of ik in een nichemarkt zit? Moet ik naar google resultaten kijken, google trends of iets anders?

Ofwel hoe kan ik weten of er vraag naar is en in hoeverre, evenals naar in hoeverre ik goed zit wat betreft de niche-erigheid en lage concurrentie? Revisie #0 (origineel bericht) - ingevoerd op 20-07-2015 16:33
Ik ben nu hevig ideeën aan het verzinnen..

Alleen 1 vraag, hoe kan ik testen of ik in een nichemarkt zit?

[ Bericht 76% gewijzigd door Mark op 22-07-2015 12:27:13 ]
pi_154490946
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:33 schreef ColePhelps het volgende:

Alleen 1 vraag, hoe kan ik testen of ik in een nichemarkt zit? Moet ik naar google resultaten kijken, google trends of iets anders?

Ofwel hoe kan ik weten of er vraag naar is en in hoeverre, evenals naar in hoeverre ik goed zit wat betreft de niche-erigheid en lage concurrentie?
Ik ben misschien wat simpel maar een niche kan je vergelijken met de uitlaat van een auto het is een klein stuk van een groter geheel (de auto)
ondanks dat het een onderdeel is is een niche belangerijk om het grotere geheel te laten functioneren en draaien

een tuin verhuren in een airbnb concept is dus geen niche van een site als airbnb aangezien het op zichzelf staat en het grotere concept een woning verhuren en de site airbnb dus niet nodig heeft om te kunnen functioneren

[ Bericht 1% gewijzigd door gast0205 op 20-07-2015 17:14:05 ]
pi_154491461
je kan op die manier eigenlijk alles wel vergelijken als je een biertje als een geheel ziet dan is het ingredient hop een niche
iemand die hop verbouwt zit dus in een nichemarkt
pi_154492084
Ik vraag me af hoeveel van die studenten met een "eigen bedrijfje" het doen om interessant te kunnen doen
  maandag 20 juli 2015 @ 17:38:55 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154492216
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Skv het volgende:
Je begint niet met het willen van een bedrijf. Je begint met een idee en bouwt daaromheen je bedrijf op.
QFT
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154492218
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:33 schreef Zolder het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van die studenten met een "eigen bedrijfje" het doen om interessant te kunnen doen
Dat zou ik niet weten daar hou ik me ook niet mee bezig er is niks mis met een eigen bedrijfje opzetten hoe klein ook je leert altijd wel bepaalde vaardigheden
wie een grote bek heeft heeft de halve wereld he
pi_154492235
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:33 schreef ColePhelps het volgende:

Ofwel hoe kan ik weten of er vraag naar is en in hoeverre, evenals naar in hoeverre ik goed zit wat betreft de niche-erigheid en lage concurrentie?
Je moet zelf een inschatting/ analyse maken naar de verwachtte vraag naar jouw onderscheidende product.

Bedenk ook hoe jij klanten wil bereiken, en probeer vervolgens vanuit klantperspectief op dezelfde manier je directe concurrenten te vinden.

Misschien kan het 5 krachten model van Porter je verder nog helpen.
pi_154492543
Al die termen zoals het 5 krachten model van Porter ken ik en begrijp ik allemaal wel, echter is het in de praktijk brengen zeer lastig..

[ Bericht 50% gewijzigd door Mark op 22-07-2015 12:27:56 ]
pi_154493066
Ik zit momenteel hier maar wat te staren.. Ik had even een inleving, maar ik heb maar één productcategorie gevonden waar ik bij nader inzien ook geen vertrouwen meer heb..

Aangezien de het aantal resultaten nog steeds hoog is:

>> *** kopen

[img]7920b8df0a.png[/img]

>> ** online kopen

[img]34ac227fc0.png[/img]

Ik tref ook gauw al de grote webshops die in de eerste 5-6 resultaten verschijnen met :

*** kopen? ** koop je online bij bol/beslist

[ Bericht 39% gewijzigd door Mark op 22-07-2015 12:28:43 ]
pi_154493709
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:15 schreef ColePhelps het volgende:
Ik zit momenteel hier maar wat te staren.. Ik had even een inleving, maar ik heb maar één productcategorie gevonden waar ik bij nader inzien ook geen vertrouwen meer heb..

Aangezien de het aantal resultaten nog steeds hoog is:

>> *** kopen

[ afbeelding ]

>> ** online kopen

[ afbeelding ]

Ik tref ook gauw al de grote webshops die in de eerste 5-6 resultaten verschijnen met :

*** kopen? ** koop je online bij bol/beslist

etc..
Je hoeft ook niet te verwachten een compleet nieuw product te verzinnen.

Bedenk een al bestaande markt waar je nog ruimte in ziet, en bedenkt vervolgens hoe je je product/ dienst in die markt onderscheidend kan maken van de concurrentie.

Dat kan bijvoorbeeld op het gebied van prijs en kwaliteit. Maar dat is bijna niet te doen als beginnend student ondernemer.

Wanneer je als verkoper van boutjes gaat richten op klusjesmannen, dan ga je paketten met een aantrekkelijke prijs verkopen. Zit deze markt al dicht? Kijk dan of er vraag is naar de verkoop van één of lage aantallen boutjes, voor de incidentele klusser.
pi_154494537
Toch zie ik een hoop beginnend student ondernemers, die een goedlopende webshop bezitten. :?

Ook zie ik een hoop achterhaalde webshops via sitedeals, zoals telefoonhoesjes webshops. Desondanks wordt er in de advertenties beweerd dat het een goedlopende webshop is met ** ¤ winst. Dat terwijl dat soort producten (zoals telefoonhoesjes) al gauw bij populaire winkels wordt gekocht; media markt, bol.com, bcc etc.. Daarnaast zijn er al tig webshops voor telefoonhoesjes... Dus ik snap daar ook niks van.

Ben een beetje in de war geraakt, wat betreft dat hele niche gedoe. :')

[ Bericht 37% gewijzigd door Mark op 22-07-2015 12:29:43 ]
pi_154495120
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:51 schreef ColePhelps het volgende:

[..]

Al die termen zoals het 5 krachten model van Porter ken ik en begrijp ik allemaal wel, echter is het in de praktijk brengen zeer lastig..
dat is juist de truc van het kennen? _O-
het toepassen
pi_154495194
Toepassen is te doen met 10 vingers in mijn twee neusgaten, desondanks betreft het hier meer mijn gebrek aan ideeën.

[ Bericht 41% gewijzigd door Mark op 22-07-2015 12:30:07 ]
pi_154496291

[ Bericht 100% gewijzigd door ColePhelps op 22-07-2015 11:34:04 ]
pi_154499417
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik had het even specifiek over financiële risico's.

Maar serieus, je bent dus geen kei in het verzinnen van creatieve ideeën, risico loop je liever niet en problemen zorgen ervoor dat je vastloopt. Een ondernemer kenmerkt zich doorgaans door exact het tegenovergestelde!
Spijker op de kop. Als je een onderneming alleen als een soort zelfstandig studie-projectje op wilt zetten is het volgens mij ten dode opgeschreven. Een eigen bedrijf lukt alleen met een groot geloof in je eigen kunnen en idee, en als je bereid bent om risico's te nemen en kansen te zien in plaats van problemen. Ik zie TS bij ieder idee een probleem opwerpen. Dat is een prima karaktereigenschap voor een accountant of een jurist maar niet voor een ondernemer. Misschien moet je een partner zoeken die juist behoefte heeft aan iemand die kritisch kan kijken naar een idee daardoor een aanvulling kan betekenen in een startup.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:45:01 #73
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_154499652
Gewoon doen zoiets, in het begin niet te hoog inzetten dat als het flopt het geen financiele ramp is.

Wat is het startbudget waar je aan zit te denken?

Belangrijk is vooral dat (als je inderdaad een webshop gaat doen) je je richt op een bepaalde niche. Bij grote algemene producten is teveel concurrentie en kan je toch niet tegen de grote spelers op.
pi_154499749
Nou ik moet zeggen dat ik een zeer gering startbudget heb. Het grenst tegen nul, desondanks kan ik wel een hosting en domein aanschaffen. Voor de rest zeer beperkt. Aangezien ik zelf mijn eigen college-geld e.d. moet betalen en met een duo lening zit opgescheept, die ik gebruik voor collegegeld en boeken e.d.

[ Bericht 100% gewijzigd door Mark op 22-07-2015 12:30:33 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 21:52:16 #75
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_154499871
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:48 schreef ColePhelps het volgende:

[..]

Nou ik moet zeggen dat ik een zeer gering startbudget heb. Het grenst tegen nul, desondanks kan ik wel een hosting en domein aanschaffen. Voor de rest zeer beperkt. Aangezien ik zelf mijn eigen college-geld e.d. moet betalen en met een duo lening zit opgescheept, die ik gebruik voor collegegeld en boeken e.d.
Mja je zult dus ergens moeten beginnen. Webshopsoftware kan je ook in abonnementsvorm aanschaffen en is beschikbaar vanaf zo'n 19,- per maand.

Ik had een (naar mijn mening) heel laag startbudget van 1000-1500,- maar ik heb ook met eigen ingekochte voorraad gewerkt, dat brengt logischerwijs meer kosten met zich mee dan dropshipping.

Daarentegen zijn de marges weer veel hoger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')