Ik had het even specifiek over financiële risico's.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:33 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de specifieke risico's. ...
Is echt een niche, idee klinkt ook niet gek. Hoe heet het?quote:Op maandag 20 juli 2015 16:08 schreef gast0205 het volgende:
Ik las laatst een berichtje over een kleine start up in engeland ofzo
Dat was een soort airbnb aleen dan voor mensen die hun tuin verhuren om te kamperen.
ik vond het een leuk idee maar die site redelijk waardeloos wel hadden ze door heel europa al 1200 aanmeldingen
misschien dat je iets moet proberen met zo een concept
Ja zoiets zou misschien ook wel kunnen voor boten etc caravans en campers ik zal even zoeken of ik het nog ergens terug kan vindenquote:Op maandag 20 juli 2015 16:11 schreef KraantjeFappie het volgende:
[..]
Is echt een niche, idee klinkt ook niet gek. Hoe heet het?
Ja, je ziet de laatste jaren sowieso steeds meer van dit soort gemeenschappen ontstaan waarin mensen dingen delen.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:13 schreef gast0205 het volgende:
[..]
Ja zoiets zou misschien ook wel kunnen voor boten etc caravans en campers ik zal even zoeken of ik het nog ergens terug kan vinden
Ja en ik denk ook gezien de populariteit dat er aleen nog meer van dat soort diensten zullen komenquote:Op maandag 20 juli 2015 16:13 schreef KraantjeFappie het volgende:
[..]
Ja, je ziet de laatste jaren sowieso steeds meer van dit soort gemeenschappen ontstaan waarin mensen dingen delen.
Ik ben misschien wat simpel maar een niche kan je vergelijken met de uitlaat van een auto het is een klein stuk van een groter geheel (de auto)quote:Op maandag 20 juli 2015 16:33 schreef ColePhelps het volgende:
Ik ben nu hevig ideeën aan het verzinnen. Nja ik probeer het.
Alleen 1 vraag, hoe kan ik testen of ik in een nichemarkt zit? Moet ik naar google resultaten kijken, google trends of iets anders?
Ofwel hoe kan ik weten of er vraag naar is en in hoeverre, evenals naar in hoeverre ik goed zit wat betreft de niche-erigheid en lage concurrentie?
QFTquote:Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Skv het volgende:
Je begint niet met het willen van een bedrijf. Je begint met een idee en bouwt daaromheen je bedrijf op.
Dat zou ik niet weten daar hou ik me ook niet mee bezig er is niks mis met een eigen bedrijfje opzetten hoe klein ook je leert altijd wel bepaalde vaardighedenquote:Op maandag 20 juli 2015 17:33 schreef Zolder het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van die studenten met een "eigen bedrijfje" het doen om interessant te kunnen doen
Je moet zelf een inschatting/ analyse maken naar de verwachtte vraag naar jouw onderscheidende product.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:33 schreef ColePhelps het volgende:
Ik ben nu hevig ideeën aan het verzinnen. Nja ik probeer het.
Alleen 1 vraag, hoe kan ik testen of ik in een nichemarkt zit? Moet ik naar google resultaten kijken, google trends of iets anders?
Ofwel hoe kan ik weten of er vraag naar is en in hoeverre, evenals naar in hoeverre ik goed zit wat betreft de niche-erigheid en lage concurrentie?
Je hoeft ook niet te verwachten een compleet nieuw product te verzinnen.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:15 schreef ColePhelps het volgende:
Ik zit momenteel hier maar wat te staren.. Ik had even een inleving, maar ik heb maar één productcategorie gevonden waar ik bij nader inzien ook geen vertrouwen meer heb..
Aangezien de het aantal resultaten nog steeds hoog is:
>> *** kopen
[ afbeelding ]
>> ** online kopen
[ afbeelding ]
Ik tref ook gauw al de grote webshops die in de eerste 5-6 resultaten verschijnen met :
*** kopen? ** koop je online bij bol/beslist
etc..
dat is juist de truc van het kennen?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:51 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Al die termen zoals het 5 krachten model van Porter ken ik en begrijp ik allemaal wel, echter is het in de praktijk brengen zeer lastig..
Spijker op de kop. Als je een onderneming alleen als een soort zelfstandig studie-projectje op wilt zetten is het volgens mij ten dode opgeschreven. Een eigen bedrijf lukt alleen met een groot geloof in je eigen kunnen en idee, en als je bereid bent om risico's te nemen en kansen te zien in plaats van problemen. Ik zie TS bij ieder idee een probleem opwerpen. Dat is een prima karaktereigenschap voor een accountant of een jurist maar niet voor een ondernemer. Misschien moet je een partner zoeken die juist behoefte heeft aan iemand die kritisch kan kijken naar een idee daardoor een aanvulling kan betekenen in een startup.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik had het even specifiek over financiële risico's.
Maar serieus, je bent dus geen kei in het verzinnen van creatieve ideeën, risico loop je liever niet en problemen zorgen ervoor dat je vastloopt. Een ondernemer kenmerkt zich doorgaans door exact het tegenovergestelde!
Mja je zult dus ergens moeten beginnen. Webshopsoftware kan je ook in abonnementsvorm aanschaffen en is beschikbaar vanaf zo'n 19,- per maand.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:48 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Nou ik moet zeggen dat ik een zeer gering startbudget heb. Het grenst tegen nul, desondanks kan ik wel een hosting en domein aanschaffen. Voor de rest zeer beperkt. Aangezien ik zelf mijn eigen college-geld e.d. moet betalen en met een duo lening zit opgescheept, die ik gebruik voor collegegeld en boeken e.d.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |