Het gaat even niet om de betrouwbaarheid, aangezien ik niks ga kopen. Het ging er meer om dat het idee creatief is en ik lomp ben wat betreft ideeën voor een webshop.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Een site kopen voor 15k die maandelijks 10k opbrengt.
Maar natuurlijk.
Het is een beetje alsof iemand vraagt om hem te helpen een lievelingskleur te kiezen, maar vooruit..quote:Op maandag 20 juli 2015 13:40 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Nee, ik hoop wat hulp te krijgen in hoe ik tot ideeën kan komen. Ik vraag dus niet om ideeën ansich, maar meer om hulp hoe ik zelf tot ideeën kan komen. Ik ben lomp wat betreft ideeën verzinnen.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Skv het volgende:
Je begint niet met het willen van een bedrijf. Je begint met een idee en bouwt daaromheen je bedrijf op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Houd er aub ook rekening mee dat een "webshopje houden" niet zomaar een leuk bijbaantje is, maar er heel veel meer bij komt kijken.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:49 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Ik heb al eventuele links proberen te leggen met mijn hobbies. De kans dat ik als beginnend webshophouder fatsoenlijk de kneepjes kan leren, is klein. Dit omdat in die sectoren de concurrentie enorm hoog is en grote webshops, zoals bol.com, deze producten al aanbieden.
Hobbies/interesses:
Auto's >> auto-componenten(?)
Computers >> hardware-componenten(?) >> veel concurrentie, waaronder alternate.nl/azerty etc.
Gamen >> games verkopen >> veel concurrentie, steam, g2a.com, discounts
Films >> films verkopen >> onnuttig, want Netflix en andere alternatieven
Series >> series verkopen >> onnuttig, want Netflix en andere alternatieven
TV >> Tv's verkopen onhaalbaar i.c.m. dropship, in verband met eventuele hoge kans op garantieclaims
Boeken >> Grote webshophouders verkopen al enorm veel boeken, zoals bol.com
Meubilair: Bestaat volgens mij al, waaronder HACO, leenbakker, IKEA etc. die ook gebruik maken van een webshop.
Dit is een beetje hoe ik tot ideeën probeer te komen, maar ik stuit al gauw op blokkades en barrières.
Ik denk dat we wel hebben kunnen vaststellen dat je qua creativiteit niet boven het maaiveld uitsteekt.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:22 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Qua technische kennis maak ik mij niet druk om, dat komt zeker wel goed. Daarnaast doe ik liever alles zelf dan het uitbesteden aan een 'vage' kennis. Ik maak mij eerder druk om mijn creatieve brein.
Daar gaat 't al zo'n beetje mis. Alles zelf willen doen.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:22 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Qua technische kennis maak ik mij niet druk om, dat komt zeker wel goed. Daarnaast doe ik liever alles zelf dan het uitbesteden aan een 'vage' kennis. Ik maak mij eerder druk om mijn creatieve brein.
Dus eigenlijk wil je geld verdienen met een eigen onderneming, zonder al teveel te moeten investeren?quote:Op maandag 20 juli 2015 14:25 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Upstream bedrijven natuurlijk, zoals groothandels die niet direct contact hebben met consumenten.
Ik heb al gauw een angst om te starten met het idee dat ik straks met bomvol kosten zit, zonder überhaupt iets verkocht te hebben/krijgen.
Het is mijn pessimisme van succes (succes in deze context dat ik überhaupt break-even draai) dat mij blokkeert om überhaupt tot ideeën te komen.
Overigens is mij wel duidelijk dat je gaten kunt vinden door je geografisch te gaan differentiëren zoals jouw olijfolie voorbeeld, maar desondanks schieten mij dat soort voorbeelden dus niet te binnen..
Risico hoort nou eenmaal bij ondernemen. Als je daar geen zin in hebt houdt het op.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:25 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Upstream bedrijven natuurlijk, zoals groothandels die niet direct contact hebben met consumenten.
Ik heb al gauw een angst om te starten met het idee dat ik straks met bomvol kosten zit, zonder überhaupt iets verkocht te hebben/krijgen.
Het is mijn pessimisme van succes (succes in deze context dat ik überhaupt break-even draai) dat mij blokkeert om überhaupt tot ideeën te komen.
Overigens is mij wel duidelijk dat je gaten kunt vinden door je geografisch te gaan differentiëren zoals jouw olijfolie voorbeeld, maar desondanks schieten mij dat soort voorbeelden dus niet te binnen..
Nou, laten we het ook niet groter maken dan het is. Het is immers geen 2004 meerquote:Op maandag 20 juli 2015 14:28 schreef Civilian het volgende:
[..]
Daar gaat 't al zo'n beetje mis. Alles zelf willen doen.
Heb je ervaring in het onderhouden van een webshop? Of ga je zelf maar wat prutsen met als mogelijk gevolg dat jouw klantgegevens op straat liggen?
Een webshop is wel even wat anders dan zomaar een site ofzo.
Ja, dan spring je morgen op de scooter, rij je in het zonnetje richting Frankrijk en ga je uitgebreid door de Carrefour of Hypermarche banjeren. Alle producten waarvan je denkt "He, die kunnen we nog niet krijgen in Nederland" noteer je even. Kans is groot (99%) dat je dan al vrij snel een goed idee voor een klein handeltje hebt opgedaan.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:25 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Ik had het even specifiek over financiële risico's.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:33 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de specifieke risico's. ...
Is echt een niche, idee klinkt ook niet gek. Hoe heet het?quote:Op maandag 20 juli 2015 16:08 schreef gast0205 het volgende:
Ik las laatst een berichtje over een kleine start up in engeland ofzo
Dat was een soort airbnb aleen dan voor mensen die hun tuin verhuren om te kamperen.
ik vond het een leuk idee maar die site redelijk waardeloos wel hadden ze door heel europa al 1200 aanmeldingen
misschien dat je iets moet proberen met zo een concept
Ja zoiets zou misschien ook wel kunnen voor boten etc caravans en campers ik zal even zoeken of ik het nog ergens terug kan vindenquote:Op maandag 20 juli 2015 16:11 schreef KraantjeFappie het volgende:
[..]
Is echt een niche, idee klinkt ook niet gek. Hoe heet het?
Ja, je ziet de laatste jaren sowieso steeds meer van dit soort gemeenschappen ontstaan waarin mensen dingen delen.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:13 schreef gast0205 het volgende:
[..]
Ja zoiets zou misschien ook wel kunnen voor boten etc caravans en campers ik zal even zoeken of ik het nog ergens terug kan vinden
Ja en ik denk ook gezien de populariteit dat er aleen nog meer van dat soort diensten zullen komenquote:Op maandag 20 juli 2015 16:13 schreef KraantjeFappie het volgende:
[..]
Ja, je ziet de laatste jaren sowieso steeds meer van dit soort gemeenschappen ontstaan waarin mensen dingen delen.
Ik ben misschien wat simpel maar een niche kan je vergelijken met de uitlaat van een auto het is een klein stuk van een groter geheel (de auto)quote:Op maandag 20 juli 2015 16:33 schreef ColePhelps het volgende:
Ik ben nu hevig ideeën aan het verzinnen. Nja ik probeer het.
Alleen 1 vraag, hoe kan ik testen of ik in een nichemarkt zit? Moet ik naar google resultaten kijken, google trends of iets anders?
Ofwel hoe kan ik weten of er vraag naar is en in hoeverre, evenals naar in hoeverre ik goed zit wat betreft de niche-erigheid en lage concurrentie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |