abonnement Unibet Coolblue
pi_154702049
Het lijkt me dat ze net als in NL alles wel zullen gedogen, het is nogal killing nml als ze het wel doen, alleen de hele grote jongens doen aan de cookie meldingen, maar zoveel kleinere niet, het is ook zo'n onzin verder
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_154703408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:14 schreef Kemestry het volgende:
Hmmm dat geldt nu voor de hele EU? Dan zou je in principe op elke website in elke taal die melding moeten geven. Want wat als Fransen op mijn Engelstalige site met doelgroep USA terecht komt?
Het gaat om je gebruikers. Als jij je richt op gebruikers in de EU (je hebt bijvoorbeeld een Nederlandse website of een Duitse) dan moet je aan die wet voldoen. Uiteraard mag je dat doen in de voertaal van je website.

Als je een website hebt voor Amerikaans publiek dan hoef je dus niet aan deze Europese wet te voldoen (maar mogelijk wel aan andere wetten die in dat land gelden). Andersom moet een Amerikaan die een Nederlandse website begint er wél aan voldoen.

Dat is ook meteen het kromme van de cookiewet. Ze hadden veel beter de fabrikanten van de browsers iets laten toevoegen zodat ieder voor zich kan bepalen of 'ie cookies wil of niet. Nu heeft IEDEREEN er bij ELKE website opnieuw last van.
pi_154704581
Ik weiger die troep, kan niet geloven dat ze maar daarvoor gaan bannen. Vind het zelf zo schijtirritant al die cookiemeldingen, slaat echt nergens op.
Facts don't care about your feelings
pi_154704837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:39 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Het gaat om je gebruikers. Als jij je richt op gebruikers in de EU (je hebt bijvoorbeeld een Nederlandse website of een Duitse) dan moet je aan die wet voldoen. Uiteraard mag je dat doen in de voertaal van je website.

Als je een website hebt voor Amerikaans publiek dan hoef je dus niet aan deze Europese wet te voldoen (maar mogelijk wel aan andere wetten die in dat land gelden). Andersom moet een Amerikaan die een Nederlandse website begint er wél aan voldoen.

Dat is ook meteen het kromme van de cookiewet. Ze hadden veel beter de fabrikanten van de browsers iets laten toevoegen zodat ieder voor zich kan bepalen of 'ie cookies wil of niet. Nu heeft IEDEREEN er bij ELKE website opnieuw last van.
Dit hebben browsers zelfs al in zich zitten. In chrome zit het ergens bij de privacysettings. :)
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:21:49 #105
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_154725931
Een vraag, ik heb mijn theme veranderd (wordpress), een week later krijg ik het volgende bericht van Google:

quote:
Googlebot cannot access CSS and JS files on .......

Google systems have recently detected an issue with your homepage that affects how well our algorithms render and index your content. Specifically, Googlebot cannot access your JavaScript and/or CSS files because of restrictions in your robots.txt file. These files help Google understand that your website works properly so blocking access to these assets can result in suboptimal rankings.
Vervolgens heb ik mijn robots.txt via Google gecheckt en gefetched:

quote:
User-agent: *
Disallow: /wp-admin/
Is google bot nu weer allowed, of moet ik nog iets aanpassen? Snap het probleem niet echt.
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:14:49 #106
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_154726875
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:21 schreef Apekoek het volgende:
Een vraag, ik heb mijn theme veranderd (wordpress), een week later krijg ik het volgende bericht van Google:

[..]

Vervolgens heb ik mijn robots.txt via Google gecheckt en gefetched:

[..]

Is google bot nu weer allowed, of moet ik nog iets aanpassen? Snap het probleem niet echt.
Zie meer info hier: http://searchengineland.c(...)avascript-css-226227

Behoorlijke discussie in de comments op dit moment over Wordpress en deze warning :)
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:20:42 #107
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_154726961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:14 schreef JortK het volgende:

[..]

Zie meer info hier: http://searchengineland.c(...)avascript-css-226227

Behoorlijke discussie in de comments op dit moment over Wordpress en deze warning :)
Aha, het heeft dus weinig met mijn recente theme verandering te maken maar des te meer met het beleid van Google? Heb wel de site van niet mobiel ready naar mobiel ready gebouwd dmv een theme. Maar zal het eens doorlezen, heb wel gewoon op fetisjen gedrukt. Want ik zie verder niets of disallow tav seachengines.
pi_154727087
Heb gisteren even gekeken of zo'n cookiemelding er niet heel makkelijk aan te plakken is op een Wordpress site, en dat blijkt reuze simpel te zijn met de "Cookie Consent" plugin (gratis).

De vraag is alleen of het echt nodig is (afgezien wettelijk verplicht en blabla) als je maar een kleine website hebt..
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:56:07 #109
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154727769
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:27 schreef Ranjit het volgende:
Heb gisteren even gekeken of zo'n cookiemelding er niet heel makkelijk aan te plakken is op een Wordpress site, en dat blijkt reuze simpel te zijn met de "Cookie Consent" plugin (gratis).

De vraag is alleen of het echt nodig is (afgezien wettelijk verplicht en blabla) als je maar een kleine website hebt..
Wat bedoel je dan met nodig hebben?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_154728256
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:56 schreef qu63 het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met nodig hebben?
Of het nodig is om die maatregelen te nemen, zodat Google je Adsense account niet blokkeert. Ik vraag me af in hoeverre ze dit ook echt actief gaan controleren / actie op gaan ondernemen.
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:19:04 #111
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154729830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:16 schreef Ranjit het volgende:

[..]

Of het nodig is om die maatregelen te nemen, zodat Google je Adsense account niet blokkeert. Ik vraag me af in hoeverre ze dit ook echt actief gaan controleren / actie op gaan ondernemen.
Tja, dat kan niemand je zeggen denk ik..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_154730098
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:27 schreef Ranjit het volgende:
Heb gisteren even gekeken of zo'n cookiemelding er niet heel makkelijk aan te plakken is op een Wordpress site, en dat blijkt reuze simpel te zijn met de "Cookie Consent" plugin (gratis).

De vraag is alleen of het echt nodig is (afgezien wettelijk verplicht en blabla) als je maar een kleine website hebt..
Die plugin is 3 jaar geleden voor het laatste bijgewerkt. Er zijn er nog wel andere opties maar ik zal vanavond eens kijken welke ik zal gebruiken. Nu heb ik alleen een melding met een ok button :)
pi_154730749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:28 schreef WebBeestje het volgende:
Cookie Consent
Ik gebruik nu https://silktide.com/tools/cookie-consent/

Daarmee genereer je een code die je in je header zet. Je kan kiezen uit een balk / popupje.

Het is alleen een tekst (inclusief link naar meer info) en een "OK" knop. Maar dat is ook meer dan voldoende imo.
pi_154731056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:52 schreef Ranjit het volgende:

[..]

Het is alleen een tekst (inclusief link naar meer info) en een "OK" knop. Maar dat is ook meer dan voldoende imo.
Volgens de wet dus niet hè. Just sayin'.

Ik doe het ook zo, hoor. De vraag is alleen of dat straks genoeg is, nu Google het ook in hun policy heeft opgenomen. Tot nu toe hoefde je je alleen zorgen te maken om de ACM, en die ging vooralsnog alleen achter grote sites aan, maar Google is natuurlijk de afgelopen tijd behoorlijk onder druk gezet om zich aan Europese privacywetten te houden dus de vraag is hoeveel ZIJ van ons door de vingers zien. Google staat er nou niet echt om bekend dat ze heel mild zijn als het gaat om overtredingen van de policy betreffende Adsense...
pi_154739006
Ik heb op al mijn Nederlands talige WP sites Cookie Warning geinstalleerd. Dan zie je een grote groene button met OK erop, en een kleinere link als je de cookies niet accepteert. En dan kan je zelf de link instellen waar de bezoeker heen gaat als hij geen cookies accepteert. Bijboorbeeld naar een bepaalde pagina op je site met meer uitleg, of gewoon google.nl ofzo. Ik heb trouwens de plugin overal op inactief staan. Mocht het dan ooit zover komen dat ze bans of boetes gaan uitdelen dan heb ik de cookie meldingen binnen enkele klikken op elke site staan.
  woensdag 29 juli 2015 @ 19:17:49 #116
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154739527
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 18:58 schreef Kemestry het volgende:
Ik heb op al mijn Nederlands talige WP sites Cookie Warning geinstalleerd. Dan zie je een grote groene button met OK erop, en een kleinere link als je de cookies niet accepteert. En dan kan je zelf de link instellen waar de bezoeker heen gaat als hij geen cookies accepteert. Bijboorbeeld naar een bepaalde pagina op je site met meer uitleg, of gewoon google.nl ofzo. Ik heb trouwens de plugin overal op inactief staan. Mocht het dan ooit zover komen dat ze bans of boetes gaan uitdelen dan heb ik de cookie meldingen binnen enkele klikken op elke site staan.
Maar worden er ook geen cookies geplaatst voordat men op ok klikt?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_154739811
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:17 schreef qu63 het volgende:

[..]

Maar worden er ook geen cookies geplaatst voordat men op ok klikt?
Uhhhhhhhhh.. shit. Ja lijkt me wel. De hele pagina wordt immers gewoon geladen. Alleen met zo'n melding er voor 8)7
Het slaat helemaal nergens op. Dan zou je voor elke site een soort van intro scherm moeten hebben waar elke nieuwe bezoekers dan op terecht komt. Ik wacht wel af wat er gaat gebeuren. Als ze het écht door gaan zetten dan zullen er binnenkort ook betere plugins komen die het wél goed doen.

Zijn er trouwens voorbeelden van sites die alles wel goed in orde hebben?
  woensdag 29 juli 2015 @ 20:02:31 #118
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154740824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:28 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Uhhhhhhhhh.. shit. Ja lijkt me wel. De hele pagina wordt immers gewoon geladen. Alleen met zo'n melding er voor 8)7
Ja, dat is dus niet voldoende ;)
quote:
Het slaat helemaal nergens op. Dan zou je voor elke site een soort van intro scherm moeten hebben waar elke nieuwe bezoekers dan op terecht komt. Ik wacht wel af wat er gaat gebeuren. Als ze het écht door gaan zetten dan zullen er binnenkort ook betere plugins komen die het wél goed doen.

Zijn er trouwens voorbeelden van sites die alles wel goed in orde hebben?
De cookiewall van Fok en de meeste kranten voldoen volgens mij wel aan de wet.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_154741486
Waarom brengt Google niet een script uit met een cookiemelding? Oja ... Google is er niet in de eerste plaats voor wie het geld voor hun verdienen :)
pi_154743288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:02 schreef qu63 het volgende:

[..]

De cookiewall van Fok en de meeste kranten voldoen volgens mij wel aan de wet.
Bij de Volkskrant krijg je inderdaad eerst een aparte pagina. Doordat het logo met de naam bekend is zullen de meeste mensen wel verder klikken denk ik. Maar als je een onbekende site hebt zullen er veel meer mensen afhaken.

Trouw, AD, Telegraaf, Financiele Dagblad en aantal meer hebben alleen een melding en daar wordt de pagina ook al helemaal geladen. Zo lang dit soort grote sites het allemaal niet goed geregeld hebben ga ik ook niets aan mijn sites doen.
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:18:59 #121
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154743965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:03 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Bij de Volkskrant krijg je inderdaad eerst een aparte pagina. Doordat het logo met de naam bekend is zullen de meeste mensen wel verder klikken denk ik. Maar als je een onbekende site hebt zullen er veel meer mensen afhaken.

Trouw, AD, Telegraaf, Financiele Dagblad en aantal meer hebben alleen een melding en daar wordt de pagina ook al helemaal geladen. Zo lang dit soort grote sites het allemaal niet goed geregeld hebben ga ik ook niets aan mijn sites doen.
Je kan je ads ook pas later laden natuurlijk, http://cookiecuttr.com/
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_154777887
Ik ben net fulltime in dienst bij een bedrijf waar SEO en webshopoptimalisatie bij mijn taken hoort. Enorme bult werk, waar begin je natuurlijk, op de 1 woord zoektermen heb ik concurrentie van ketens als Gamma/Praxis/Wikipedia maar zeker op de 2 woord zoektermen en verdere long-tail moet ik zeker binnen één tot twee maanden goed kunnen ranken.Veel EMD kom ik nog tegen. Webshops die voor iedere productcategorie een webshop hebben. Eenbedrijf had zelfs 30 domeinnamen die allemaal naar één verzamelpagina linkt.

- Zoektermen verzamelen, behulp van bestaande content op de website, eigen combinaties, website concurrenten, KeywordPlanner. Rangschikken naar productcategorie (plusminus 6).
- Van de gevonden zoektermen een lijst gemaakt met relevante top 5/10 concurrenten die bij verschillende zoekopdrachten tevoorschijn komen. Deze ook indelen op welke categorie ze concurreren, DA/PA/Aantal links/Domeinnamen.
- Basic productpagina's die nu korte, soms nog Engelse, beschrijvingen hebben verbeteren op gebied van SEO.De URLs verbeteren en meer content schrijven voor bepaalde landingpagina's.
- Verdere functionaliteiten webshop verbeteren. Betaalopties, verzend en logistiek optimaliseren en op den duur responsive website.
- Linkbuilding, het moeilijkste aspect vind ik. Als commerciële website lijkt het mij lastig om kwalitatief en relevante links te vinden. Tweemaal per maand een blog, social media wordt bijgehouden. Het is opzich wel een coole markt, alleen wel redelijk specifiek, niet iedereen zal het leuk vinden en dat merk op je social media ook. Likes krijgen is echt sprokkelen.

Blackhat kan ik echt niet aan beginnen, zit een bedrijf achter met webshops gericht op de US, UK, DE en FR.

Iemand anders nog eventuele tips, strategieën of andere dingen die ik kan gebruiken?
- Met zuidelijke groet -
  donderdag 30 juli 2015 @ 23:39:52 #123
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154779536
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:54 schreef De-Hamster het volgende:
Ik ben net fulltime in dienst bij een bedrijf waar SEO en webshopoptimalisatie bij mijn taken hoort. Enorme bult werk, waar begin je natuurlijk, op de 1 woord zoektermen heb ik concurrentie van ketens als Gamma/Praxis/Wikipedia maar zeker op de 2 woord zoektermen en verdere long-tail moet ik zeker binnen één tot twee maanden goed kunnen ranken.Veel EMD kom ik nog tegen. Webshops die voor iedere productcategorie een webshop hebben. Eenbedrijf had zelfs 30 domeinnamen die allemaal naar één verzamelpagina linkt.

- Zoektermen verzamelen, behulp van bestaande content op de website, eigen combinaties, website concurrenten, KeywordPlanner. Rangschikken naar productcategorie (plusminus 6).
- Van de gevonden zoektermen een lijst gemaakt met relevante top 5/10 concurrenten die bij verschillende zoekopdrachten tevoorschijn komen. Deze ook indelen op welke categorie ze concurreren, DA/PA/Aantal links/Domeinnamen.
- Basic productpagina's die nu korte, soms nog Engelse, beschrijvingen hebben verbeteren op gebied van SEO.De URLs verbeteren en meer content schrijven voor bepaalde landingpagina's.
- Verdere functionaliteiten webshop verbeteren. Betaalopties, verzend en logistiek optimaliseren en op den duur responsive website.
- Linkbuilding, het moeilijkste aspect vind ik. Als commerciële website lijkt het mij lastig om kwalitatief en relevante links te vinden. Tweemaal per maand een blog, social media wordt bijgehouden. Het is opzich wel een coole markt, alleen wel redelijk specifiek, niet iedereen zal het leuk vinden en dat merk op je social media ook. Likes krijgen is echt sprokkelen.

Blackhat kan ik echt niet aan beginnen, zit een bedrijf achter met webshops gericht op de US, UK, DE en FR.

Iemand anders nog eventuele tips, strategieën of andere dingen die ik kan gebruiken?
t bedrijf deed hiervoor niets aan SEO?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_154780397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:39 schreef qu63 het volgende:

[..]

t bedrijf deed hiervoor niets aan SEO?
Nope, het bestaat wel al langer voor de USA,UK,DE maar hebben pas sinds kort de website gelanceerd voor NL. Website is grotendeels vertaald door een vertaalbureau vanuit DE/USA en hierdoor qua SEO weinig tot niets gedaan. Verkeer is ook voor 70% Adwords.
- Met zuidelijke groet -
pi_154793925
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:39 schreef qu63 het volgende:

[..]

t bedrijf deed hiervoor niets aan SEO?
ik verbaas me er ook over, ik worstel hier dagelijks met het vraagstuk SEO, en het gaat met vallen, maar vaker opstaan.
De mensen in het pand naast mij hebben een webwinkel van niks, echt anno 2002, maar dan gelanceerd in 2010, ze weten niet eens wat meta descriptions zijn, maar ranken, niet normaal, overal top3 en ze hebben er nog nooit iets voor gedaan.. En door dat ranken, verkopen ze als een malle.. Echt heel bizar, ze denken echt dat ik gek ben als ik begin over linkbuilding.. Binnenkort gaan ze een 2e shop openen, ik vreet mn beide schoenen op als die weer als een malle gaat ranken..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')