Start: 12:00quote:Wat denkt Thierry Gouvenou (Parcoursdirecteur)?
Deze Belgisch-Franse beproeving is met 221,5 kilometer de langste rit van de ronde. Het is goed om te vermelden dat we redelijk normale afstanden aanhouden waarmee we de renners de kans willen geven om na elke rit te kunnen herstellen.
Wat staat er vandaag op het menu? Zeven secties van in totaal 13,3 kilometer over de kasseien. De favorieten zien er als een berg tegenop, het is niet voor niets dat Quintana aan de start stond van enkele Vlaamse voorjaarskoersen. Achteraf gezien legde Vincenzo Nibali in een soortgelijke etappe vorig jaar de basis voor zijn eindzege.
Wat zal ditmaal de uitkomst zijn? Ik denk dat deze stroken iets beter te doen zijn, het grootste deel van de secties vergt minder stuurcapaciteiten dan in 2014. Maar er zullen hoe dan ook verschillen ontstaan, dat is iets wat zeker is. We zijn pas vier dagen onderweg en er gaan nu al slachtoffers vallen?
Africhtenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:52 schreef ForzaMilan het volgende:
Hopen dat me moeder niet het eten vroeg op tafel zet, anders mis ik de finish.
Voor 18u etenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:52 schreef ForzaMilan het volgende:
Ga zelf eens koken.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:52 schreef ForzaMilan het volgende:
even appen danquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:52 schreef ForzaMilan het volgende:
Saboteren, als ze even weg is het vuur omhoog zodat het aanbrand.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:52 schreef ForzaMilan het volgende:
Vuelta had al een proloog op het assen circuit dus kan best.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:48 schreef Maver24 het volgende: [..] Tijdrit op het lemans circuit. Is dat niet gewoon een leuk idee
Niet bij je ouders wonenquote:
Gewoon bord op schoot tochquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:54 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Nee, woon niet voor niets nog thuis.
De Tour wacht op niemand.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:55 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ouders die geen rekening houden met de Tour.
Pas over 28km wordt het leuk.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:55 schreef DeeBee het volgende:
Nog 75 kilometer, duurt lang voordat het spektakel wordt.
Hartstikke erg allemaal ja, nu weer over de Tour graagquote:
Als er een tijd is dat je op jezelf moet wonen is het juist tijdens studeren...quote:
Er gebeurt weinig, niet gek dat het dan wat offtopic gaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hartstikke erg allemaal ja, nu weer over de Tour graag
Ik zit dan ook niemand te executeren ofzo.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er gebeurt weinig, niet gek dat het dan wat offtopic gaat.
Gewoon luisteren naar de eindredacteur van FOK! Sport Mex.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er gebeurt weinig, niet gek dat het dan wat offtopic gaat.
andersomquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:59 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Stybar wint hier voor Degelkolb.
Heerlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Windkracht 4 op de schaal van Richter.
Goed bezig.
Daar gaat het niet omquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed bezig.
Martijn corrigeerde zichzelf al en hij mag dat gewoon zeggen!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed bezig.
12 Voltquote:
Heel Sky weg, dat zou genot zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:05 schreef Abdus18 het volgende:
al die teamtreintjes, wanneer komt de volgende valpartij? x)
Zul je net zien dat ze te lang wachten...en straks het peleton in 100 stukken is verbrokkeld als Sep moet wisslen.quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:06 schreef Slobeend het volgende:
'Wat zou geel Van Avermaet mooi staan met z'n donkere huid.'
Vind het al aardig laat als hij nu nog zou moeten wisselen. Tempo gaat aardig omhoog en dan nog weer helemaal naar voren rijden om je positie te heroverern kost ook veel kracht, weet niet of dat het waard is.quote:
Krek is eigenlijk een Jamaicaanse manquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:06 schreef Slobeend het volgende:
'Wat zou geel Van Avermaet mooi staan met z'n donkere huid.'
twitter:arjanschouten twitterde op dinsdag 07-07-2015 om 16:04:23Naar het schijnt is de complete AD-equipe 'Blocked' bij Astana. ''Until @thijszonneveld dies''#Juistja… reageer retweet
De vader van Voeckler, vertelquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:10 schreef Mani89 het volgende:
Dat wist je dat Westra vroeger 100 kilo woog een stratenmaker was? is inmiddels een beetje van hetzelfde niveau als de vader van Voeckler of dat Nico Dijkshoorn ooit op FOK! is begonnen.
#vinomaffiaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:10 schreef Slobeend het volgende:
twitter:arjanschouten twitterde op dinsdag 07-07-2015 om 16:04:23Naar het schijnt is de complete AD-equipe 'Blocked' bij Astana. ''Until @thijszonneveld dies''#Juistja… reageer retweet
Koning Alexandrequote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:10 schreef Slobeend het volgende:
Kristoff?quote:
Astanagodenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:10 schreef Slobeend het volgende:
stoephoer hihihihiquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:11 schreef TheVulture het volgende:
Wat voor beroep had de moeder van Westra eigenlijk?
Sunfield binnenkort een polonium vergiftiging.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:10 schreef Slobeend het volgende:
En T-Mobilequote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Astana nog steeds een kutteam
#bringbackonce
Ik wil Festina en Gerolsteiner terug.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Astana nog steeds een kutteam
#bringbackonce
Ik snap het nietquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:10 schreef Slobeend het volgende:
Hopelijk blijft zijn schouder in de kom.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
El Tie Die gaat alvast achteraan zitten.
Levi Leipheimerquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:12 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik wil Festina en Gerolsteiner terug.
Zonneveld heeft een nare column over Boom geschreven.quote:
Astana praat niet meer met het Algemeen Dagblad tot Zonneveld het tijdige voor het eeuwige verwisselt.quote:
quote:Rain coming soon
Latest weather forecast: some rain is expected during the last hour of racing in the area situated between Valenciennes and Cambrai, which coincides with the cobbled sections. The second section is located with 46km to go, in Famars, very close to Valenciennes.
Waar staat die column?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zonneveld heeft een nare column over Boom geschreven.
Belachelijke column ook.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zonneveld heeft een nare column over Boom geschreven.
Mwah hij heeft op zich een punt dat een zichzelf respecterende renner die zo fel was over alle dopingperikelen in zijn oude ploeg doodleuk naar het meest verdachte team overstapt, of hij nu zelf clean is of niet.quote:
Same.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:16 schreef Drolflap het volgende:
Als ik aan iemand een schijt hekel heb dan is het Thijs Zonneveld wel
Gevolgd door Froomequote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:16 schreef Drolflap het volgende:
Als ik aan iemand een schijt hekel heb dan is het Thijs Zonneveld wel
Nee Froome isquote:
Nee joh, de teleurstelling van een wielrenner die nooit is doorgebroken klinkt er te veel in door.quote:
Mooi herkenbaar tochquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:17 schreef maerk het volgende:
Zo mooi aan Sagan, die rijdt ook altijd in bijzonder lelijke truien. Altijd een mix van nationale titel, teamshirt en klassementstrui.![]()
[ afbeelding ]
en rastahelmquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:17 schreef maerk het volgende:
Zo mooi aan Sagan, die rijdt ook altijd in bijzonder lelijke truien. Altijd een mix van nationale titel, teamshirt en klassementstrui.![]()
[ afbeelding ]
Hij heeft gelijk, Zonneveld.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:16 schreef ForzaMilan het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)op-de-bravoure.dhtml
Die helm ookquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:17 schreef maerk het volgende:
[ afbeelding ]
kijk jij als Belg,NOS? foei jungquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:13 schreef Tommeke het volgende:
Ducrot raaskalt een beetje over dat men zo smal mogelijke en zo hard mogelijke banden wil.
De tendens de laatste jaren is juist bredere banden, met wat minder lucht. En ook wat bredere velgen, zodat die bredere banden daar mooi omheen vallen. Tegenwoordig rijdt bijna elke prof op 25mm of zelfs 27mm banden. Waar vroeger de standaard 23mm met 8 bar was.
Het klinkt heel paradoxaal, maar zo'n bredere band heeft minder rolweerstand omdat ie zich beter vervormt om oneffenheden in het wegdek.
nee hij moet hem na elke rit inleverenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:21 schreef ForzaMilan het volgende:
Vraagje he. Die Rodriquez van gisteren heeft nu de bolletjestrui omdat die 1 karig bergje van de vierde categorie is opgefietst. Mag die dan nu gewoon dagenlang rijden met die trui?
Zolang hij bovenaan het klassement staat wel ja.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:21 schreef ForzaMilan het volgende:
Vraagje he. Die Rodriquez van gisteren heeft nu de bolletjestrui omdat die 1 karig bergje van de vierde categorie is opgefietst. Mag die dan nu gewoon dagenlang rijden met die trui?
Ja, als er geen andere bergjes zijn wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:21 schreef ForzaMilan het volgende:
Nee hij krijgt elke dag verse truiquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:21 schreef ForzaMilan het volgende:
Er waren gisteren 3 bergbeklimmingen , 2 van 4de en 1 van 3ste categorie.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:21 schreef ForzaMilan het volgende:
Tuurlijk had Boom na wat ie gezegd had niet naar Astana moeten gaan, maar ik word een beetje moe van de journalisten die renners nu indirect al aan het bekritiseren zijn om een te laag cortisolwaarde. Laat hem lekker voor die kutploeg rijden, hopelijk wint ie vandaag en als ie doping gebruikt heeft, heeft Zonneveld pas recht van spreken. Wat een zeikwijf die vent.quote:
Waarschijnlijk wel...zaterdag is er weer een fatsoenlijk heuveltje.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:21 schreef ForzaMilan het volgende:
3stequote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:22 schreef Momo... het volgende:
[..]
Er waren gisteren 3 bergbeklimmingen , 2 van 4de en 1 van 3ste categorie.
Ik vind het zo vervelend dat er zo gereageerd wordt op Astana, alsof dat de evil zelf is terwijl de rest engelen zijn. Oké ze doen het misschien minder dan de rest maar is Vino nu zoveel minder als iemand als Riis of een Lefevre?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:16 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]Juist 1 van de betere stukjes van Sunfield.
Ja en omdat hij als eerste op de Huy was won hij dus de bergtrui.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:22 schreef Momo... het volgende:
[..]
Er waren gisteren 3 bergbeklimmingen , 2 van 4de en 1 van 3ste categorie.
3e categorie en dat zijn twee punten. Zo lang niemand hem in haalt, houdt hij de trui. Dat gaat sowieso nog tot de zesde etappe duren.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:21 schreef ForzaMilan het volgende:
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee hij krijgt elke dag verse trui
Dat is gewoon de koersradio.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:23 schreef Revanches het volgende:
Weer het mysterieuze microfoontje in beeld
Dat is niet mysterieusquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:23 schreef Revanches het volgende:
Als er wat te horen was dan lulde D&D er toch overheen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:23 schreef Revanches het volgende:
Daar is niets mysterieus aan.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:23 schreef Revanches het volgende:
Ideaal voor Saganquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:24 schreef baggerbaas het volgende:
Loopt echt wel lekker omhoog naar de finish.
[ afbeelding ]
Nee, dat zeggen leraren die kinderen gerust willen stellen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:24 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen die net een domme vraag hebben gesteld
Wat tijdverlies voor Froome zou het wel leuker maken.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vliegende aanloop naar kasseien
Froome direct onderuit
waar kopgroep fietst beste regen hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:25 schreef Momo... het volgende:
Ziet er alleen meer uit als motregen in plaats van stortregen helaas.
Jawel, hij was stratenmaker vroegerquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:26 schreef ForzaMilan het volgende:
Is Gesink een beetje goed op de kasseien?
Goed in wat op de kasseien ?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:26 schreef ForzaMilan het volgende:
Is Gesink een beetje goed op de kasseien?
Ik ookquote:
Fixed.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:25 schreef McGrath het volgende:
[..]
Een OOT voor Froome zou het wel leuker maken.
Dit is feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij noemt Stybar als hij niet meerijdt.
Keigave grapquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:28 schreef ledlamp het volgende:
Het wegdek is natter dan een tokkiewijf bij een toppersconcert
Was te verwachtenquote:
Als het goed is heb je een afstandsbedieningquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:30 schreef venomsnake het volgende:
Hebben ze nog steeds die achterlijke Herbert Dijkstra bij de NOS?
lolquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:31 schreef Pedroso het volgende:
Boom rijdt gemakkelijk, zal zometeen wel wegvallen dus.
Die springen zo naar westra toe, die rijdt zich compleet kapot en haakt dan af waarna boom en nibali verder chillen en boom de rit wordt gegundquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:30 schreef Sked het volgende:
Boom met Nibali aan het chillen, die gaan wat proberen
Hij valt naar voren weg samen met Nibaliquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:31 schreef Pedroso het volgende:
Boom rijdt gemakkelijk, zal zometeen wel wegvallen dus.
Want je hebt Dan Martin?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Talansky als kopman is echt beroerd voor mijn pooltje.
lekker rijsten tochquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:31 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Die springen zo naar westra toe, die rijst zich compleet kapot en haakt dan af waarna boom en nibali verder chillen en boom de rit wordt gegund
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |