quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:07 schreef Estolan het volgende:
Nou, waarom zou het duurder moeten zijn als het donker was? Dat zoud an bij de Show horen, maar Mojo vond dat blijkbaar niet nodig ofzo.
Justin Timberlake vind dat niet nodig, anders had die daar wel voor laten zorgen.
Zoals ik al zei, een stadion compleet donker maken kost nu eenmaal geld. Dat kan niet gratis.
quote:
Bij Pink was het een complete set, met hang constructies voor de danseressen enz, dus dat zou dan duurder moeten zijn dan bv bij Incubus die gewoon een normaal podium hadden, en dat was dus niet zo
Misschien vraag Incubus meer geld om te komen optreden. Daar hangt het ook vanaf. De ene artiest is nou eenmaal goedkoper dan de ander. De Rolling Stones vragen heel wat meer dan Pink om te komen optreden.
Bij Pink is er bijvoorbeeld maar 1 "hoofdpersoon" want zij is eigenlijk een solo artiest. Incubus is een band waarbij er meerdere bandleden zijn die veel willen verdienen.
Daarnaast stond Pink twee avonden in de HMH. Dat scheelt ook in de kosten.
En vergeet ook niet dat de HMH een zaal is die gemaakt is voor concerten. Daar zijn al concertfaciliteiten aanwezig. In de ArenA is dat allemaal veel minder. Daar moet ook nog een vloer over het gras worden gelegd etc.
quote:
Je betaald toch geen 50euro voor JT omdat het podium kan draaien ofzo? daar word de prijs toch niet op gebaseerd
Tuurlijk wel. Wie betaalt anders dat podium?
Je betaalt ook voor Timbaland en co, de 14 dansers, 4 achtergrondzangers en de uitgebreide band die JT bij zich had. Die moeten ook allemaal in een (goed) hotel zitten. Dan heeft Pink het veel goedkoper met een kleinere band.
quote:
zou betekenen datt bij Genesis of The Police ( 85euro volgens mij ) het nog groter spectacel zou moeten zijn dan bij JT
Niet perse. Je kunt ervan uitgaan dat bijv. The Police meer geld vraagt om uberhaupt te komen zoals ik eerder deze post al zei.
En ik denk dat bij Genesis het spektakel wel groter zijn dan bij JT. Niet qua band en dansers, maar wel qua decor. Dat is een videoscherm wat zelfs bij daglicht goed te zien is. Heel wat beter dan die gordijnen bij JT.
quote:
Denk het niet, weet wel zeker dat veel mensen gaan klagen als het geluid daar ook zo slecht was, en dat dan voor die 85euro per kaartje
Dat denk ik ook.