dit is Mottekruid "Verbascum blattaria"quote:IMG_2143_zpsecxlcpru.jpgKlik om te vergroten naar 1024x1024
(http://i1065.photobucket.(...)2143_zpsecxlcpru.jpg)
een verstekeling! weet iemand wat dit is?
mottekruid, schurftkruid...quote:Op maandag 6 juli 2015 23:44 schreef sjaakspark het volgende:
Even antwoord op nog een vraagje over de naam van een plant uit de vorige bloemen en planten.
[..]
dit is Mottekruid "Verbascum blattaria"
Hartstikke bedankt!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:38 schreef Gwywen het volgende:
Die onderste is kaasjeskruid, ik heb m'n tuin er ook vol mee staan ('t zaait zich nogal uit...)
Niet eetbaar maar wel leuk en favoriet bij bijtjes en hommeltjes.
Komen dáár de babybelkaasjes vandaan, gewoon door het kaasjeskruid gemaakt?quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:34 schreef Bluezz het volgende:
Het heet toch niet voor niks 'kaasjes' kruid
Was 't lekker?
Oh en kan klimhortensia in de schaduw? Ik wil er eentje hebbuh! voor een kaal stuk schutting.
Enneh wat mot ik met mijn roosHij gaat als een speer, maar na 2 blommekes niks meer te zien... is ie te jong? (vorig jaar nog als klein stokje geplant) Moet ik gaan snoeien?
Nou, het gekke is, ik plaatste een tijdje geleden een foto, toen had hij dus één bloem, maar dat bleek een soort "voorbloei" want nu bloeit hij pas echtquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:09 schreef pascal_s het volgende:
@Gwywen: mooi die Hagley Hybrid! Heb er ook 1, maar die is al weken uitgebloeid..
is een ageratum een vaste plant?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:15 schreef Teslynd het volgende:
De eerste lijkt me ageratum (paarse bloemetjes) en de tweede geranium.
Mooie Floxen, heel mooi ook die zachtrose die je meeverhuisd hebt. Denk alleen niet dat die schimmelvrij is/blijft?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:21 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou, het gekke is, ik plaatste een tijdje geleden een foto, toen had hij dus één bloem, maar dat bleek een soort "voorbloei" want nu bloeit hij pas echt![]()
Floxen staan nu ook allemaal in bloei:
[ afbeelding ]
Witte flox
[ afbeelding ]
Flox bij het tuinhuis
[ afbeelding ]
Flox die we met de verhuizing hebben meegenomen uit onze oude tuin
[ afbeelding ]
Flox "Sweet Summer Surprise" in de zijtuin.
Bij mij hebben de geraniums zich uitgezaaid over een heg, die zo'n 80 cm hoog is.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:26 schreef sacha het volgende:
ik heb dus ooit een geranium in de 60/70 cm zone geplaatst...
spannend
Wat me wel opvalt is dat iedereen blijkbaar 1 of ander soort Kaasjeskruid in de tuin heeft. Iets wat wij volgens mij niet hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:13 schreef Adelante het volgende:
Wat plaatjes uit onze tuin:
[ afbeelding ]
Hydrangea Love You Kiss
[ afbeelding ]
klassieke Engelse roos
[ afbeelding ]
Lavathera met twee kleuren wit en roze
[ afbeelding ]
Hagley Hybrid bijna uitgebloeid, maar de witte Passiflora doet het prima
Graag foto's!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:11 schreef AnneX het volgende:
De Love-you-Kiss is mooi en de witte ! Passieflora zou ik ook wel tegenaan kunnen kijken.
Terug van drie dagen weg zie ik ein.de.lijk de luie Margaret Hunt in bloei staan. Héhé.
En het gras staat zo hoog, dat het kriebelt aan de kuiten.
Straks eens tijd maken om te maaien, ben benieuwd hoe de mat eronder tevoorschijn komt.
Nog niet gesproeid hé!
En dikke knoppen in de hibiscus...dat wordt een blauw feestje vandaag of morgen.
De pppapavers zijn uitgebloeid...nu is het wachten op de rijpe zaaddozen om te oogsten voor belangstellenden.
En anders strooi ik het hier en daar wel: jungle gardening![]()
Blijkbaar zijn de aardbeien over...dan ga ik wel naar een boer in de omgeving.
Rondje bloemenfoto's misschien morgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |