abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154252330
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een hoge pief van het IMF schrijft iets en het is waar? Die lui zijn zo onbetrouwbaar als andere soorten van Mafia.

En hij zegt trouwens dat er meerdere hervormingen wel zijn door gevoerd.
De IMF is een van de organisaties die dit moet testen. Dus die zullen er inderdaad redelijk kijk op hebben.
En als ze alles wel hebben doorgevoerd, waarom is er dan al maanden zo'n gedoe?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 20:52:00 #152
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154254667
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:48 schreef de_ier het volgende:

[..]

Meestal geven geldschieters een schuldvermindering als het duidelijk is dat ze anders al hun geld verliezen. Momenteel hoeft dat niet bij Spanje en Nederland, dus de geldschieters vinden het best.

Schäuble en Dijsselbloem zijn liever al ons geld kwijt dan dat ze moeten toegeven dat ze fout hebben gedaan. Idioot. Gaat ons vele miljarden kosten ook. Gewoon zodat ze lekker leraar met de lange vinger kunnen spelen.
Ik denk eerder dat Schauble en Dijsselbloem niet zoveel vertrouwen hebben in alle beloftes van de Grieken en dat is ook niet zo gek als je kijkt wat er de afgelopen maanden is gebeurd.

Wat mij betreft had dit overigens al veel eerder moet gebeuren.
Bedankt Hans.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:58:37 #153
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154258007
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:52 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Schauble en Dijsselbloem niet zoveel vertrouwen hebben in alle beloftes van de Grieken en dat is ook niet zo gek als je kijkt wat er de afgelopen maanden is gebeurd.

Het gaat moeizaam, zoals verwacht en elke keer weer is gebleken als je een paar boekhouders bij elkaar zet. . Het is morgen aan de regeringsleiders om de Grieken meer tijd te geven, of eruit te gooien.
pi_154258152
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het gaat moeizaam, zoals verwacht en elke keer weer is gebleken als je een paar boekhouders bij elkaar zet. . Het is morgen aan de regeringsleiders om de Grieken meer tijd te geven, of eruit te gooien.
Volgens mij is er een iets andere situatie aan het ontstaan. In Griekenland zelf is gezegd dat de kapitaalcontroles in stand blijven. In Brussel lijkt er te zijn gezegd dat de plannen onvoldoende zijn. Maar de Grieken krijgen enerzijds wel de tijd om hun plannen te verbeteren EN anderzijds moeten ze beginnen met de doorvoering van hervormingen in de komende dagen. Daarna kan worden gesproken over een derde pakket.
  zondag 12 juli 2015 @ 00:37:18 #155
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_154260727
Er zal altijd geld naar de Grieken moeten omdat de euro veel te duur voor hen is geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_154262694
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:52 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet.

Een Grexit gaat Europa 300 miljard kosten.

Een schuldvermindering 100 miljard.

En dan gewoon kiezen voor Grexit? Het slaat nergens op.
pi_154262780
IMF wilt dat men nog meer gaat hervormen:

quote:
The priorities are reforms for growth, credible, but gradual, fiscal consolidation,
and measures to address lingering financial stability concerns.

Bold and rapidly implemented structural reforms would improve labor market performance and boost productivity, while facilitating structural adjustment. The government reform program is making progress, but the full agenda has yet to be implemented.

Credible fiscal adjustment phased-in over the medium-term would support fiscal sustainability while protecting the fragile recovery. A frontloaded fiscal adjustment, as is envisaged in the government’s recent spending limits decision, could weaken the recovery.

A better alternative would be to increase the pace of consolidation only as the economy strength
ens, along with structural reforms to raise medium-term growth.

Strengthening the macroprudential framework is critical. This would help guard against underlying vulnerabilities and promote regulatory harmonization within the Nordic region..
Dit is trouwns het IMF rapport voor Finland, het land die het hardst schreeuwt dat de Grieken moeten hervormen.

^O^
  zondag 12 juli 2015 @ 08:40:45 #158
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154263686
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 02:30 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet.

Met die 300 miljard ben je dan wel klaar. Men moet dan wel zo dapper zijn ook geen humanitaire, of noodhulp te gaan sturen als het land in een burgeroorlog,of hongersnood raakt. Gewoon niets doen en kijken wat er gebeurt is een interessante optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 12-07-2015 08:59:44 ]
  zondag 12 juli 2015 @ 08:59:03 #159
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154263744
Ik hoorde nu ook mensen spreken over "gewenste" unanimiteit, maar dat igg dat ze er echt niet uit zouden komen bijvoorbeeld Finland niet mee zou doen met de deze bailout ronde en dat unanimiteit niet helemaal zo'n keiharde eis meer is.
  zondag 12 juli 2015 @ 09:04:17 #160
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154263775
quote:
Blijft het doormodderen of wordt het Grexit?
© ANP
Het kan een historische dag worden voor de toekomst van Europa. Vandaag wordt het lot bepaald voor Griekenland. Blijft het land doormodderen in de eurozone of gebeurt wat niemand voor mogelijk hield; een Grexit, Griekenland uit de euro.

"Het klinkt wellicht wat dramatisch, maar hier staat heel veel op het spel. In feite maakt Brussel vandaag keuzes die ingrijpen op alles wat we de afgelopen decennia hebben opgebouwd. Vergeet niet waar de Europese Unie in de kern voor bedoeld was: het brengen van langdurige vrede en stabiliteit in Europa", zegt Perry Feenstra, chef van de RTL Nieuws-economieredactie.

ZIE OOK: Finland ligt dwars in Brussel: hoe zit dat?

De ministers van Financiën gingen gisteravond in ieder geval in grote verdeeldheid uiteen. Na afloop van de vergadering zei Dijsselbloem dat "de grote problemen op tafel nog niet zijn opgelost” en dat het “zeker een moeilijke vergadering was." Volgens een bron zou Dijsselbloem de vergadering hebben geschorst omdat de gemoederen oververhit raakten, schrijft Reuters. Dat zou zijn geweest toen werd gesproken wat de Grieken precies zouden moeten doen en wanneer.

Grote dwarsligger was Finland, waar regeringspartij Ware Finnen niets voelt voor nieuwe leningen aan de Finnen. Ook in Estland, Slowakije en Duitsland is weinig enthousiasme voor een nieuw hulppakket. Net als in Nederland is er twijfel of de Griekse regering van premier Alexis Tsipras van plan is de voorstellen van afgelopen donderdag ook daadwerkelijk uit te voeren. "Dit gaat over voorstellen die massaal zijn afgewezen door de Griekse bevolking en waarover de Griekse regering zei dat het ook het beste was deze te verwerpen. Daar zijn grote zorgen over'', zei staatssecretaris Eric Wiebes voor de vergadering.

Wantrouwen en vraagtekens
Niet alleen is er wantrouwen, er zijn ook nog veel vraagtekens of de plannen wel opleveren wat de Grieken zeggen en of ze het gewenste effect hebben. Dijsselbloem wilde niet ingaan op wat de grote struikelblokken zijn: "De gesprekken zijn moeilijk, maar het werk gaat door.''

De eurogroep vergadert vandaag om 11:00 uur verder, maar het is goed mogelijk dat de uiteindelijke beslissing op het bord van de regeringsleiders van de eurozone wordt geschoven, die vergaderen om 16:00 uur in Brussel.

Volg zondag vanaf 09:00 uur onze extra uitzendingen op RTL 4.
Popcorn erbij dus... " de gemoederen raakten oververhit" eurogroep ministers op de vuist!! *O* *O* *O*
pi_154264135
quote:

[..]

Ik snap het echt niet.

Hoezo? Het is niet alsof Griekenland na een Grexit ineens minder hoeft te betalen hoor. Ze hebben dan in principe nog steeds een even grote, in Euro's genoteerde schuld.
  zondag 12 juli 2015 @ 10:39:09 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154264511
quote:

[..]

Ik snap het echt niet.

Ook bij een faillissement blijft de schuld staan. Anders had Griekenland zich natuurlijk allang failliet verklaard.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_154264775
Als Griekenland uit de euro wordt gegooid dan gaan ze op al die schuld defaulten.

Want die schuld is niet in bezit van capital markets maar in bezit van eurolanden. Enige reden om die schuld nog te betalen is om in de euro te blijven.
pi_154264832
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 10:56 schreef de_ier het volgende:
Als Griekenland uit de euro wordt gegooid dan gaan ze op al die schuld defaulten.

Want die schuld is niet in bezit van capital markets maar in bezit van eurolanden. Enige reden om die schuld nog te betalen is om in de euro te blijven.
Je vergeet dat dat ook betekent dat de schulden eeuwig blijven staan, staten hoeven itt particuliere schuldeisers nooit af te schrijven.
pi_154264875
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 10:56 schreef de_ier het volgende:

Zo simpel ligt dat denk ik niet. Het gaat ook erom welke leningen preferent zijn. De EFSF- en ESM-leningen zijn direct opeisbaar bij een faillissement en terugbetaling daarover heeft vast voorrang boven later aangegane leningen, dus als Griekenland dan een private schuldeiser terugbetaalt, dan kan de Eurozone die terugbetaling confisqueren. (Ik geloof dat zo'n probleem momenteel ook bij Argentinië speelt.) Op die manier zal Griekenland natuurlijk nooit een goede toegang tot de kapitaalmarkt krijgen.
pi_154265283
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je vergeet dat dat ook betekent dat de schulden eeuwig blijven staan, staten hoeven itt particuliere schuldeisers nooit af te schrijven.
Je zou in een woordenboek kunnen opzoeken wat het verschil is tussen een afschrijving en een default.
pi_154266125
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo simpel ligt dat denk ik niet. Het gaat ook erom welke leningen preferent zijn. De EFSF- en ESM-leningen zijn direct opeisbaar bij een faillissement en terugbetaling daarover heeft vast voorrang boven later aangegane leningen, dus als Griekenland dan een private schuldeiser terugbetaalt, dan kan de Eurozone die terugbetaling confisqueren. (Ik geloof dat zo'n probleem momenteel ook bij Argentinië speelt.) Op die manier zal Griekenland natuurlijk nooit een goede toegang tot de kapitaalmarkt krijgen.
Lijkt me sterk.

Als mensen geloven dat Griekenland straks met een sterk gedevalueerde drachma hun in euro gedomineerd schuld alsnog zullen terugbetalen....... then I'll have what you're smoking.
pi_154266301
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:22 schreef de_ier het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.
Hier: http://www.ibtimes.co.uk/(...)ond-payments-1493076
quote:
Griesa had earlier ruled in favour of the so-called vulture funds, barring Argentina from paying the holders of its restructured debt unless it pays the hedge funds. The ruling led to a second Argentine default last summer.

The ruling also created a deadlock for Argentina, as any payment to the holdouts would trigger litigation from restructured bondholders, demanding higher payments on their bonds as well. If all bondholders demand full payment, Argentina would have to find about $100bn, which it cannot afford at present.
Dit soort dingen gebeuren dus in de praktijk. Een land kan niet zomaar zelf uitkiezen aan wie ze wel of niet schulden terugbetalen!
quote:
Als mensen geloven dat Griekenland straks met een sterk gedevalueerde drachma hun in euro gedomineerd schuld alsnog zullen terugbetalen....... then I'll have what you're smoking.
Ik denk dat er dan vrij gauw wel een deal komt over een schuldenherstructurering met een gedeeltelijke kwijtschelding, zodat Griekenland nog steeds een deel moet terugbetalen maar door de deal ook uit de staat-van-faillissement komt en dan dus weer op de kapitaalmarkt kan lenen.
pi_154266334
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:22 schreef de_ier het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.

Ik neem ook een hijsje, Griekenland gaat zich richten op de upperclass dollar vakantievierders zoals Dubai ook doet. De dollar wordt ten opzichte van de euro flink duurder en Griekenland kan dan met 2 vingers in de neus de euro schulden terug betalen. :+
pi_154267865
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:32 schreef de_ier het volgende:

[..]

Je zou in een woordenboek kunnen opzoeken wat het verschil is tussen een afschrijving en een default.
Dat zou ik kunnen doen, mwaar waarom als de post waarop ik reageerde suggereerde dat een default door Griekenland een eenzijdige afschrijving betekent.?
pi_154268230
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik neem ook een hijsje, Griekenland gaat zich richten op de upperclass dollar vakantievierders zoals Dubai ook doet. De dollar wordt ten opzichte van de euro flink duurder en Griekenland kan dan met 2 vingers in de neus de euro schulden terug betalen. :+
Doet me denken aan een Ierse plan uit 2006:

zondag 12 juli 2015 @ 15:21:07 #172
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154270219
Laatste nieuws is dat de eurogroep met een advies komt aan de regeringsleiders een besluit te nemen over uitstel tot eind deze week, de Grieken moeten dan een aantal voorstellen door het parlement loodsen. Lukt dat Tsipras krijgen ze een lening van 82 miljard euro, waarmee ze 2 jaar vooruit kunnen.lukt het niet, volgt de week erop opnieuw overleg.
  zondag 12 juli 2015 @ 15:29:03 #173
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154270446
Als er nu weer uitstel komt vraag ik mij serieus af of er alleen geestelijk gehandicapten bij dit soort vergaderingen mogen plaatsnemen. :')
Bedankt Hans.
  zondag 12 juli 2015 @ 16:08:10 #174
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154271636
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:29 schreef bascross het volgende:
Als er nu weer uitstel komt vraag ik mij serieus af of er alleen geestelijk gehandicapten bij dit soort vergaderingen mogen plaatsnemen. :')
er moet een besluit komen , zo zei Tusk. Dit besluit zal zijn dat er volgende week verder gepraat wordt en dat de Grieken deze week maatregelen door het parlement moeten loodsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 12-07-2015 16:13:31 ]
pi_154273017
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Laatste nieuws is dat de eurogroep met een advies komt aan de regeringsleiders een besluit te nemen over uitstel tot eind deze week, de Grieken moeten dan een aantal voorstellen door het parlement loodsen. Lukt dat Tsipras krijgen ze een lening van 82 miljard euro, waarmee ze 2 jaar vooruit kunnen.lukt het niet, volgt de week erop opnieuw overleg.
Dat kan helemaal niet. Technisch is dit een onmogelijk idee. Waarschijnlijker is dat ze een overbruggingskrediet krijgen om tot eind van augustus te overleven. In de tussentijd zou dan een nieuwe bail out onderhandeld kunnen worden. De onmiddellijke wetgeving zou de overbruggingskredieten vrijmaken.

Het gaat dan overigens vooral om geld dat de Grieken zijn kwijtgeraakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')