abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154527506
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dit weerspreekt toch totaal niet dat zionisten joden zijn? :')
.....
Maar wel dat joden geen zionisten zijn. Dus als ik zeg dat zionisten nazis zijn, zeg ik niet dat joden nazis zijn. Dus dat jij mijn woorden verdraaide door te zeggen "joden zijn nazis". Dat heb ik neit gezegd.

Als ik zeg VVDers zijn nazis bedoel ik toch ook niet Nederlanders zijn nazis?

Moet ik alles voorkauwen?

D
pi_154527683
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:04 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

.....
Maar wel dat joden geen zionisten zijn. Dus als ik zeg dat zionisten nazis zijn, zeg ik niet dat joden nazis zijn. Moet ik alles voorkauwen?
WIki: Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroegere tijden de Israëlitische koninkrijken Israël en Judea lagen
Volgens mij is die staat er al en zijn zionisten dus al 67 jaar werkeloos. De term "zionisten" wordt alleen maar gebruikt omdat de term "joden", niet zo lekker meer bekt in politiek correcte taal.
Racist
pi_154527730
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:08 schreef Toga het volgende:

[..]

WIki: Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroegere tijden de Israëlitische koninkrijken Israël en Judea lagen
Volgens mij is die staat er al en zijn zionisten dus al 67 jaar werkeloos. De term "zionisten" wordt alleen maar gebruikt omdat de term "joden", niet zo lekker meer bekt in politiek correcte taal.
De Zionistische Unie (Zionist Union) is de naam van de gezamenlijke lijst van de Israëlische Arbeidspartij, geleid door Yitzhak Herzog en Hatnuah, geleid door Tzipi Livni, voor de Israëlische parlementsverkiezingen van 2015. De Hebreeuwse naam is Ha-Machanèh Ha-Tsioni (המחנה הציוני, 'Het Zionistische Kamp'). De oprichters van de Zionistische Unie omschreven hun partij als een centrumlinkse partij.

:')

Dan zijn die Zionisten zelf ook niet zo politiek correct of wel?

Is dat vermoeiend? Iedereen die kritiek heeft als jodenhater proberen te framen?
pi_154527853
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:32 schreef Geoffrey het volgende:
http://www.jewsagainstzionism.com/
Denk dat deze joden daar heel anders over denken..
Niet elke Jood is een zionist of Israëliër en niet elke zionist of Israëliër is een Jood. Daarom vind ik het ook altijd behoorlijk vreemd om kritiek op zionisme of Israël af te doen als antisemitisme.
Incelfrikandel
pi_154527953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:10 schreef Geoffrey het volgende:

[..]Dan zijn die Zionisten zelf ook niet zo politiek correct of wel?
Nee, je leest mijn post verkeerd; joden nazi's noemen komt niet zo lekker meer binnen, dus noemen we de slechterikken gewoon zionisten. Maar kan iemand mij vertellen wat een zionist dan wèl is, en wat ze doen?
Racist
pi_154528084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:16 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, je leest mijn post verkeerd; joden nazi's noemen komt niet zo lekker meer binnen, dus noemen we de slechterikken gewoon zionisten. Maar kan iemand mij vertellen wat een zionist dan wèl is, en wat ze doen?
:') moet jij eerst antwoord op mijn vraag geven. Is het vermoeiend?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 23:30:46 #207
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_154528410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Niet elke Jood is een zionist of Israëliër en niet elke zionist of Israëliër is een Jood. Daarom vind ik het ook altijd behoorlijk vreemd om kritiek op zionisme of Israël af te doen als antisemitisme.
Is niet echt vreemd, gezien er geen goede argumenten zijn om zionisme/israel te verdedigen. Dus dan moet je maar op de man spelen en alle kritiek als jodenhaat bestempelen. :')
pi_154528774
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat is niet "vreemd", maar zeer triest. Een echte zionist weet zijn ideologie op een fatsoenlijke manier te verdedigen en heeft niet dat soort discussietechnieken nodig.
pi_154528838

Om mijn punt nog even kracht bij te zetten..

Zijn dit ook jodenhaters?
pi_154530348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:32 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Ik heb je twee stukken tekst gegeven die niet aan jouw eisen voldeden.

[..]

http://www.jewsagainstzionism.com/
Denk dat deze joden daar heel anders over denken..
Je hebt me een stuk tekst gelezen en Joden die om religieuze reden denken tegen Israel te moeten zijn kan je moeilijk als argumentatie in deze discussie aanhalen wanneer we het gedrag van Israel bespreken.
pi_154530833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:30 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Is niet echt vreemd, gezien er geen goede argumenten zijn om zionisme/israel te verdedigen. Dus dan moet je maar op de man spelen en alle kritiek als jodenhaat bestempelen. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:42 schreef Proudzionist het volgende:

[..]

Dat is niet "vreemd", maar zeer triest. Een echte zionist weet zijn ideologie op een fatsoenlijke manier te verdedigen en heeft niet dat soort discussietechnieken nodig.
In sommige gevallen begrijp ik het wel omdat, ondanks dat het vast niet zo is bedoelt, er toch bekritiseert wordt met een antisemitische ondertoon.

Wat mij ergert is wanneer elke vorm van kritiek, ook goed onderbouwde, wordt afgedaan als antisemitisme. Ik heb daar in dit topic nog een goede column van Abraham Foxman over gepost. Juist door elke vorm van kritiek af te doen als antisemitisme saboteer je de aanpak van de echte antisemieten en geef je hen de kans om met hun vergif te strooien.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:47 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Wat houdt voor jou zionisme in?
Voor mij is het de overtuiging of het idee dat de Joden een land mogen/moeten hebben waar ze hun beschermd zijn van antisemitisme en vervolging waarmee ze op andere plekken worden geconfronteerd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Frikandelbroodje op 22-07-2015 01:08:37 ]
Incelfrikandel
pi_154531351
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Voor mij is het de overtuiging of het idee dat de Joden een land mogen/moeten hebben waar ze hun beschermd zijn van antisemitisme en vervolging waarmee ze op andere plekken worden geconfronteerd.
Volgens mij is het eerder de overtuiging dat elke geboren jood (van een joodse moeder) een onherroepelijk recht heeft om de eigenaar te zijn van een specifiek gebied in wat wij vandaag het M-Oosten noemen op basis van een bepaalde historische lezing en men daar dus een "joods thuisland" of "joodse staat" mag stichten (meerderheid etnische joods). Ook als dat ten kost van de lokale bevolking gaat. Want in deze lezing waren "de joden er immers ooit eerder al". Men neemt dus slechts terug wat ooit van hen was.

Je hoeft geen einstein te zijn om te zien dat zo'n overtuiging tot gigantische botsingen gaat leiden en het ook samenhangt van de aannames. De grootste aanname is nog wel dat de hedendaagse mensen die zich joods noemen ook echt "afstammen" van de mensen die meer dan 2000 jaar geleden in een Israelisch rijk woonden. Als joden dat willen geloven is dat hun probleem, net zoals Moslims mogen geloven van Adam en Eva af te stammen. Maar om dat nou als basis te nemen om internationale politiek mee te bedrijven en een volk een land en staat toe te kennen is gestoord. Al helemaal als er een lokale bevolking is die "in de weg zit" en je gewoon opzij moet zetten. Als het om ISIS gaat snappen we dit wel, niemand zegt dat we hen staatsrechtelijk moeten erkennen ondanks dat zij menen slechts hun Islamitische historie te herstellen bijv. Als het om Israel gaat snappen we het niet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_154531491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:08 schreef Toga het volgende:
Volgens mij is die staat er al en zijn zionisten dus al 67 jaar werkeloos.
Ze zijn juist nog niet werkloos omdat die koninkrijken in gebieden lagen waar de huidige Israelische staat internationaal gezien (nog) niet toe gerekend wordt. Met andere woorden; voordat men werkloos is moet men eerst nog andere gebieden inlijven om het overeen te laten komen aan deze Israelitishe koninkrijken. De grenzen van '67 zorgen ervoor dat er nog (veel) werk aan de winkel is voor een overtuigd zionist. Voorlopig nog geen AOWtje dus of vervroegd pensioen dus.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_154533489
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:19 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

:') moet jij eerst antwoord op mijn vraag geven. Is het vermoeiend?
Nee, ik noem Israëlcritici geen jodenhaters, ik ben blij dat er mensen zijn die kritisch blijven. Ikzelf heb bijvoorbeeld ook mijn vraagtekens bij de settlements.
Maar als iemand "dood aan de zionisten" of "zionisten zijn nazi's" roept, moet die persoon me toch kunnen vertellen wie die zionisten zijn? Als het om de settlers in de West bank gaat, waarom komen de raketten dan vanuit de Gaza? De Gaza is allang vrij van "zionisten". Als het om de IDF gaat, is de IDF een zionistenideologie? Ik begrijp het eerlijk niet.
Als die persoon gewoon (Israëlische) joden bedoelt, zeg dat dan gewoon (en blijf van joden buiten Israël af).
Racist
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:35:37 #215
176916 Karrs
2007-2017
pi_154534174
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 08:44 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, ik noem Israëlcritici geen jodenhaters, ik ben blij dat er mensen zijn die kritisch blijven. Ikzelf heb bijvoorbeeld ook mijn vraagtekens bij de settlements.
Maar als iemand "dood aan de zionisten" of "zionisten zijn nazi's" roept, moet die persoon me toch kunnen vertellen wie die zionisten zijn? Als het om de settlers in de West bank gaat, waarom komen de raketten dan vanuit de Gaza? De Gaza is allang vrij van "zionisten". Als het om de IDF gaat, is de IDF een zionistenideologie? Ik begrijp het eerlijk niet.
Als die persoon gewoon (Israëlische) joden bedoelt, zeg dat dan gewoon (en blijf van joden buiten Israël af).
Dat is ook het dubbele aan het verwijt "alle kritiek op Israël wordt direct jodenhaat genoemd". De Israëlische overheid overdrijft doorgaans nogal, maar verder?

Het omgekeerde zie ik vaker: jodenhaters die zich proberen in te dekken door hun haat "kritiek op Israël", of "zionistenhaat" te noemen. Soms geloven ze het zelf ook nog.

Alsof het beter is om iemand die je niet kent, te haten omdat hij 'een zionist' is (en jouw vraag is terecht: wat is dan een zionist?). Het is gewoon not done om mensen te haten wegens een afkomst of overtuiging. Als ik lees dat 75% van alle moslims, ook hier in NL, joden wantrouwt (niet zionisten - joden. Niet Israëliërs - JODEN), dan is het niet zo raar dat er ook op deze site veel reacties worden geplaatst die niet vanuit bezorgdheid voor het welzijn van Palestijnen, of daadwerkelijke verbolgenheid over Israëls houding, maar vanuit antisemitisme komen. Maar o wee als je dat hardop zegt... dan maken ze de hoogste bokkesprongen om vooral maar tegen te spreken dat ze joden haten! De joodse vriendinnetjes worden er met de haren bijgesleept! :P

Het verminkt de discussie af en toe wel, maar daar is helaas niets tegen te doen zolang haat een groot deel van de argumenten blijft vormgeven.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_154534372
Dat is de reden waarom ik het filmpje van "We love Iranians" plaatste. De overgrote meerderheid van de Israëlische bevolking wil helemaal geen oorlog en is ook helemaal niet geïnteresseerd in zwaar verdedigde lapjes grond in de Westbank, die willen gewoon rust, de was doen in de huisbunkers en de kost verdienen.
Als die rust wordt verstoord eisen ze dat de IDF ingrijpt (ook al betekent dat dat hun eigen kinderen daarvoor opgetrommeld moeten worden, wat ouders bij de geboorte al als een blok om de nek hangt).

Dus nogmaals; wie zijn die zionisten die zgn. het leven van de Palestijnen zuur maakt?
Racist
pi_154534848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 01:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerder de overtuiging dat elke geboren jood (van een joodse moeder) een onherroepelijk recht heeft om de eigenaar te zijn van een specifiek gebied in wat wij vandaag het M-Oosten noemen op basis van een bepaalde historische lezing en men daar dus een "joods thuisland" of "joodse staat" mag stichten (meerderheid etnische joods). Ook als dat ten kost van de lokale bevolking gaat. Want in deze lezing waren "de joden er immers ooit eerder al". Men neemt dus slechts terug wat ooit van hen was.
Het hele M-Oosten nog wel, volgens mij krijgt geen enkele jood zomaar recht op een gebied. Ze zijn welkom in de staat Israël, dat wel, maar dan nog moeten ze hun eigen plekje vinden en betalen, zoals elke nieuwkomer in een land. Over de Westbank valt te twisten, hoewel dat stuk land tijdens de oorlog in 1967 toch ècht in handen viel van Israël en Jordanië het niet terug heeft geclaimd. Die hele discussie wil ik nu niet aangaan.

Maar dan nog; waarom zou er in dat gebied geen joden mogen wonen? Het gaat andersom toch prima met 1,5 miljoen arabieren in Israël? In 1950 werd het door Jordanië verboden voor joden om zich daar te vestigen, chistenen moesten zelfs bewijzen geen jood te zijn.

Als er een Palestijnse staat zou komen, zouden die joden als het aan mij lag echter wèl een Palestijns paspoort krijgen (zoals de arabieren in Israël een Israëlisch paspoort hebben), ik ben benieuwd of ze dan nog willen blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toga op 22-07-2015 10:22:10 ]
Racist
  woensdag 22 juli 2015 @ 10:45:44 #218
176916 Karrs
2007-2017
pi_154535418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:15 schreef Toga het volgende:

[..]

Maar dan nog; waarom zou er in dat gebied geen joden mogen wonen? Het gaat andersom toch prima met 1,5 miljoen arabieren in Israël? In 1950 werd het door Jordanië verboden voor joden om zich daar te vestigen, chistenen moesten zelfs bewijzen geen jood te zijn.
Nicht für Juden.

Letten we even op? Wie waren ook alweer de nazi's?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_154535749
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:35 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat is ook het dubbele aan het verwijt "alle kritiek op Israël wordt direct jodenhaat genoemd". De Israëlische overheid overdrijft doorgaans nogal, maar verder?

Het omgekeerde zie ik vaker: jodenhaters die zich proberen in te dekken door hun haat "kritiek op Israël", of "zionistenhaat" te noemen. Soms geloven ze het zelf ook nog.

Alsof het beter is om iemand die je niet kent, te haten omdat hij 'een zionist' is (en jouw vraag is terecht: wat is dan een zionist?). Het is gewoon not done om mensen te haten wegens een afkomst of overtuiging. Als ik lees dat 75% van alle moslims, ook hier in NL, joden wantrouwt (niet zionisten - joden. Niet Israëliërs - JODEN), dan is het niet zo raar dat er ook op deze site veel reacties worden geplaatst die niet vanuit bezorgdheid voor het welzijn van Palestijnen, of daadwerkelijke verbolgenheid over Israëls houding, maar vanuit antisemitisme komen. Maar o wee als je dat hardop zegt... dan maken ze de hoogste bokkesprongen om vooral maar tegen te spreken dat ze joden haten! De joodse vriendinnetjes worden er met de haren bijgesleept! :P

Het verminkt de discussie af en toe wel, maar daar is helaas niets tegen te doen zolang haat een groot deel van de argumenten blijft vormgeven.
Ik heb niet een keer het woord jood in mijn mond genomen. Ik heb mij constant uitgesproken tegen de Zionisten. Ik heb het woord haat ook niet in de mond genomen. Ik heb gezegd Zionisten zijn nazis.

Dat is vrijheid van meningsuiting. Jij noemt Moslims jodenhaters, israelcritici jodenhaters. Ik vind antisemiet een erger scheldwoord dan nazi. het nazionisme is een politieke overtuiging. Antisemitisme is een woord om de tegenpartij zwart te maken.

Tot nu toe heb je niet 1 argument aangevoerd waarom het uitmoorden van de palestijnen niet hetzelfde is als het uitmoorden van de joden. Het enige wat je constant doet is mijn woorden verdraaien, je eigen aannames plaatsen en dan zo het gevoel bij iedereen oproepen dat ik joden haat.

Als er iemand antisemitisch is, ben jij het wel.
pi_154535818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:15 schreef Toga het volgende:

[..]

Het hele M-Oosten nog wel, volgens mij krijgt geen enkele jood zomaar recht op een gebied. Ze zijn welkom in de staat Israël, dat wel, maar dan nog moeten ze hun eigen plekje vinden en betalen, zoals elke nieuwkomer in een land. Over de Westbank valt te twisten, hoewel dat stuk land tijdens de oorlog in 1967 toch ècht in handen viel van Israël en Jordanië het niet terug heeft geclaimd. Die hele discussie wil ik nu niet aangaan.

Als er een Palestijnse staat zou komen, zouden die joden als het aan mij lag echter wèl een Palestijns paspoort krijgen (zoals de arabieren in Israël een Israëlisch paspoort hebben), ik ben benieuwd of ze dan nog willen blijven.
Wát een onzin. Jordanie is de grootste vriend van Israel.

Maar, aangezien jij er zo over denkt. Wat als alle "moslims" hier een land uitroepen en dan alle blanken eruit schoppen, ongeacht of ze gelovig zijn of niet. Ga je dat dan ook accepteren?

Niemand heeft gezegd dat joden niet in Palestina mogen komen wonen. H
et gaat erom dat ze een apartheidsstaat uitroepen en de oorspronkelijke bewoners uitmoorden.
  Moderator woensdag 22 juli 2015 @ 11:50:19 #221
8781 crew  Frutsel
pi_154536815
Nou... slotje dan maar ?
pi_154536859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:04 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Wát een onzin. Jordanie is de grootste vriend van Israel.
Er zijn landen die voorzichtig meeliften met de westerse beschaving inderdaad, maar dat was wel anders.

quote:
Maar, aangezien jij er zo over denkt. Wat als alle "moslims" hier een land uitroepen en dan alle blanken eruit schoppen, ongeacht of ze gelovig zijn of niet. Ga je dat dan ook accepteren?
Ik was er niet bij, maar het feit dat er nu zo'n 1,5 miljoen arabieren vreedzaam in Israël wonen toont aan dat het niet zo zwart-wit was als men doet voorkomen, (anders waren ze allemaal we uitgemoord of weggemoffeld). Zou het kunnen zijn dat er voor die tijd ook een flinke toename arabieren uit Egypte en Jordanië het land instroomden en dat Israël die tijdens de oorlog de grootste heethoofden eruitgekikkerd heeft? Arafat en deze Mushir al-Masri zijn aardige voorbeelden;

quote:
Niemand heeft gezegd dat joden niet in Palestina mogen komen wonen.
Welles
quote:
Het gaat erom dat ze een apartheidsstaat uitroepen en de oorspronkelijke bewoners uitmoorden.
Dat wordt niet gedaan.
Racist
pi_154536898
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:51 schreef Toga het volgende:

Dat wordt niet gedaan.
Dan stel ik voor dat je even een paar geschiedenisboeken opentrekt of even naar het nieuws kijkt....
Hier heb je een mooie docu. Kan je zien wat je geliefde nazionisten doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Geoffrey op 22-07-2015 11:59:23 ]
pi_154537176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:51 schreef Toga het volgende:

Ik was er niet bij, maar het feit dat er nu zo'n 1,5 miljoen arabieren vreedzaam in Israël wonen toont aan dat het niet zo zwart-wit was als men doet voorkomen, (anders waren ze allemaal we uitgemoord of weggemoffeld). Zou het kunnen zijn dat er voor die tijd ook een flinke toename arabieren uit Egypte en Jordanië het land instroomden en dat Israël die tijdens de oorlog de grootste heethoofden eruitgekikkerd heeft? Arafat en deze Mushir al-Masri zijn aardige voorbeelden;

Hadden ze een alternatief?

Wát een onzin. Nu zijn het de arabieren die massaal Palestina binnenstroomde, en de zionistische helden die de heethoofden eruit hebben geknikkerd?

Geloof je het zelf? :')

Alle arabieren vinden hun oorsprong in Yemen, Oman en de Hejaz. Dat filmpje wat je plaatst bewijst helemaal niets. Alleen dat meneer aan wilt tonen dat hij toch echt een arabier is..
pi_154537271
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:53 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
1913 hè? Vreemd, dat de "Palestijnen" (w.o. christenen en joden die in 1913 ook in Jeruzalem woonden) geen problemen hadden met de Ottomaanse bezetting. Ook de Jordaanse bezetting van de Westbank ging zonder slag of stoot. Maar onder een joodse bezetter moet het voor een arabier toch verschrikkelijk zijn.
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')