1: Er woonde toen ook al Joden, dit wat jij hier aan het verkondigen bent is historisch gezien onzin.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:05 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Die haat komt toch ergens vandaan. Haat die zich verder heeft kunnen verspreiden over de moslimwereld omdat Joden opeens hun eigen stukje land eisen in een gebied die al 1400 jaar in het bezit is van arabieren/moslims (op sommige korte periodes na). Je vind het allemaal gerechtvaardigd wat Israël doet, maar de reactie die het uitlokt op buurlanden vind je niet kunnen.
[..]
Ook dat is nou eenmaal een strategie om te dealen met een opponent die zich ongevraagd en ongewenst in het gebied heeft opgedrongen en vervolgens nooit de intentie had om het ook maar een cm te te wijken of toe te geven.
De plannen lagen al klaar om aanzienlijk deel van de Palestijnse bevolking tegen hun wil in te verplaatsen voordat David Ben-Gurion premier werd van een Israelische staat, zodat ze minder problemen zouden geven in de verdediging van Israel. Slimme rakkers waren het..
[..]
Toch is Iran echt zo gek niet. Het is vooral voor hardliners bedoeld.
Aan de andere kant: ze hebben er zelf voor gekozen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:12 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Juist, Free Palestine from Hamas
Volgens mij is dat de clou van het verhaal, dat er nog steeds niet geaccepteerd wordt in het MO (en pro-Palestijnen in het algemeen) dat Israel recht heeft om te bestaan. Daarom wordt Israel afgekacheld als er doden vallen, maar durft er niemand wat te zeggen als Hamas raketten zonder enig doel afschiet vanuit dichtbevolkt waarbij van te voren vaststaat dat Israel het lanceringsplatform gaat vernietigen om volgende raketten te voorkomen, er grote kans is dat er doden onder de burgers vallen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:05 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Die haat komt toch ergens vandaan. Haat die zich verder heeft kunnen verspreiden over de moslimwereld omdat Joden opeens hun eigen stukje land eisen in een gebied die al 1400 jaar in het bezit is van arabieren/moslims (op sommige korte periodes na). Je vind het allemaal gerechtvaardigd wat Israël doet, maar de reactie die het uitlokt op buurlanden vind je niet kunnen.
[..]
Ook dat is nou eenmaal een strategie om te dealen met een opponent die zich ongevraagd en ongewenst in het gebied heeft opgedrongen en vervolgens nooit de intentie had om het ook maar een cm te te wijken of toe te geven.
De plannen lagen al klaar om aanzienlijk deel van de Palestijnse bevolking tegen hun wil in te verplaatsen voordat David Ben-Gurion premier werd van een Israelische staat, zodat ze minder problemen zouden geven in de verdediging van Israel. Slimme rakkers waren het..
[..]
Toch is Iran echt zo gek niet. Het is vooral voor hardliners bedoeld.
2 !quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:21 schreef tfors het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de clou van het verhaal, dat er nog steeds niet geaccepteerd wordt in het MO (en pro-Palestijnen in het algemeen) dat Israel recht heeft om te bestaan. Daarom wordt Israel afgekacheld als er doden vallen, maar durft er niemand wat te zeggen als Hamas raketten zonder enig doel afschiet vanuit dichtbevolkt waarbij van te voren vaststaat dat Israel het lanceringsplatform gaat vernietigen om volgende raketten te voorkomen, er grote kans is dat er doden onder de burgers vallen.
Zolang die acceptatie er niet is kan het conflict ook niet opgelost worden. Zelf denk ik dat omdat de VN (od hoe het toen ook heette) de stichting van een protectoraat voor Joden in dat gebied heeft goedgekeurd, denk ik dat er genoeg legale basis is voor het bestaan (maar niet voor het landjepik want nu gebeurd).
Die nuance is er wel en daarbij Iran zelf heeft geen dood aan Israel gezegd, die heeft gezegd als Israel ons aanvalt, dan dood aan Israel.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:39 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Er is geen nuance aan slogans als "dood aan Israël'...
Het is volstrekt duidelijk wat Iran (en de milities die gefinancierd worden door Iran en/of indirect/direct gesteund) het liefst willen met Israël.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-en-Israel-2660048W/quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Die nuance is er wel en daarbij Iran zelf heeft geen dood aan Israel gezegd, die heeft gezegd als Israel ons aanvalt, dan dood aan Israel.
Maar als je je zo opstelt zal er dus ook geen oplossing komen en dat is naar mijn mening 1 van de grote problemen van Israel, ze zien geen nuance, willen het niet zien. Dat en natuurlijk vooral de collectieve straffen, het waterbeleid en het landjepik wat ze gewoon maar blijven doen.
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat die acceptatie er komt zodra Israel stopt met de collectieve straffen, stopt met landjepik en een onafhankelijke Palestijnse staat niet meer onmogelijk maakt(hiervoor moeten ze ook wat terug geven).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:21 schreef tfors het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de clou van het verhaal, dat er nog steeds niet geaccepteerd wordt in het MO (en pro-Palestijnen in het algemeen) dat Israel recht heeft om te bestaan. Daarom wordt Israel afgekacheld als er doden vallen, maar durft er niemand wat te zeggen als Hamas raketten zonder enig doel afschiet vanuit dichtbevolkt waarbij van te voren vaststaat dat Israel het lanceringsplatform gaat vernietigen om volgende raketten te voorkomen, er grote kans is dat er doden onder de burgers vallen.
Zolang die acceptatie er niet is kan het conflict ook niet opgelost worden. Zelf denk ik dat omdat de VN (od hoe het toen ook heette) de stichting van een protectoraat voor Joden in dat gebied heeft goedgekeurd, denk ik dat er genoeg legale basis is voor het bestaan (maar niet voor het landjepik want nu gebeurd).
1: Klopt, en op een aantal kleine incidentjes na, leefden zij vredig met elkaar in het voor hun beide heilige land. Nu ziet die demografie er onder Israëlisch bestuur alleen wel heel anders uit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:19 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
1: Er woonde toen ook al Joden, dit wat jij hier aan het verkondigen bent is historisch gezien onzin.
2: Die plannen waren er , inderdaad. Of dat netjes is valt over te discussiëren, maar uiteindelijk heeft elk land zijn zwarte bladzijdes .
Het punt is vooral dat Israël bestaat en dat groeperingen als Hamas dat maar eens moeten gaan accepteren. Zolang hamas er is en nog steeds veel steun krijgt van de Palestijnen, zal er nooit vrede komen.
3: Oh ok.
Waar halen jullie dat recht toch vandaan dat Israël recht heeft om te bestaan. Omdat Engeland dat toen zo bepaald heeft, of omdat 33 landen om wat voor reden dan ook hebben voorgestemd in de VNquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:21 schreef tfors het volgende:
[..]
En terecht dat hij zegt dat dit het beleid niet zal veranderen. Israel dreigt continu tegen Iran en ze hebben in het verleden al laten zien die dreigingen ook door te kunnen zetten. Israel is een zeer reeel gevaar voor Iran en een enorme stoker. Amerika heeft Iran ook al vaker dan 1 keer een loer gedraaid, dat ze nu ze gedwongen zijn met walgelijke embargo's niet gelijk vriendjes willen zijn is dus niet raar. Dat heeft tijd nodig waarin vertrouwen weer terug opgebouwd zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:27 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-en-Israel-2660048W/
'Zelfs na deze deal zal ons beleid tegenover het arrogante Amerika niet veranderen,' zei Khamenei.
Zijn volgelingen in de moskee scandeerden daarop het al veelgehoorde 'dood aan Amerika, dood aan Israël'
Als je zo begint kun je wel bijna alle landen ter wereld opheffen omdat ze geen recht hebben om te bestaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:34 schreef Odaiba het volgende:
Waar halen jullie dat recht toch vandaan dat Israël recht heeft om te bestaan. Omdat Engeland dat toen zo bepaald heeft, of omdat 33 landen om wat voor reden dan ook hebben voorgestemd in de VNIk noem het gewoon crimineel.
Hopelijk komt het ooit zover.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat die acceptatie er komt zodra Israel stopt met de collectieve straffen, stopt met landjepik en een onafhankelijke Palestijnse staat niet meer onmogelijk maakt(hiervoor moeten ze ook wat terug geven).
Dan heb ik het niet over partijen zoals Isis en co, maar wel over landen zoals Iran e.d.
Heb je ook weer gelijk in, *zucht* wat een idioterie ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:39 schreef tfors het volgende:
[..]
Als je zo begint kun je wel bijna alle landen ter wereld opheffen omdat ze geen recht hebben om te bestaan.
Tja, Israel is er en zal er blijven. Denk dat het belangrijk is dat iedereen dat idd gewoon accepteert.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:39 schreef tfors het volgende:
[..]
Als je zo begint kun je wel bijna alle landen ter wereld opheffen omdat ze geen recht hebben om te bestaan.
Ik hoop het ook, hoop het echt oprecht, want dit kan niet maar zo blijven doorgaan, voor geen van de partijen in dit conflict.quote:
Okequote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:34 schreef erodome het volgende:
[..]
En terecht dat hij zegt dat dit het beleid niet zal veranderen. Israel dreigt continu tegen Iran en ze hebben in het verleden al laten zien die dreigingen ook door te kunnen zetten. Israel is een zeer reeel gevaar voor Iran en een enorme stoker. Amerika heeft Iran ook al vaker dan 1 keer een loer gedraaid, dat ze nu ze gedwongen zijn met walgelijke embargo's niet gelijk vriendjes willen zijn is dus niet raar. Dat heeft tijd nodig waarin vertrouwen weer terug opgebouwd zou kunnen worden.
Wat mensen uit het publiek scanderen doet er niet zoveel toe, het is een feit dat de leiders hebben gezegd dat ze keihard terug zullen slaan en niet dat ze als eerste gaan slaan.
Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah ontvangen al meer dan 20 jaar lang aanzienlijke financiële, militaire en politieke steun van Iran.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:34 schreef erodome het volgende:
[..]
En terecht dat hij zegt dat dit het beleid niet zal veranderen. Israel dreigt continu tegen Iran en ze hebben in het verleden al laten zien die dreigingen ook door te kunnen zetten. Israel is een zeer reeel gevaar voor Iran en een enorme stoker. Amerika heeft Iran ook al vaker dan 1 keer een loer gedraaid, dat ze nu ze gedwongen zijn met walgelijke embargo's niet gelijk vriendjes willen zijn is dus niet raar. Dat heeft tijd nodig waarin vertrouwen weer terug opgebouwd zou kunnen worden.
Wat mensen uit het publiek scanderen doet er niet zoveel toe, het is een feit dat de leiders hebben gezegd dat ze keihard terug zullen slaan en niet dat ze als eerste gaan slaan.
Israel krijgt al decennia lang financiële, militaire en politieke steun van de VS.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:41 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah ontvangen al meer dan 20 jaar lang aanzienlijke financiële, militaire en politieke steun van Iran.
Wat doet Israel?
En terecht.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Israel krijgt al decennia lang financiële, militaire en politieke steun van de VS.
Israel valt Iran niet indirect aan. Iran valt Israel wel indirect aan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Israel krijgt al decennia lang financiële, militaire en politieke steun van de VS.
Israel bezet land dat niet van hen is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:51 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Israel valt Iran niet indirect aan. Iran valt Israel wel indirect aan.
Dat is volgens mij niet zo moeilijk om uit mijn post te halen.
Hoe is dat een dreiging voor Iran?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Israel bezet land dat niet van hen is.
Ik heb je twee stukken tekst gegeven die niet aan jouw eisen voldeden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:51 schreef Slaro het volgende:
[..]
En voor dat dikgedrukte heb je nog steeds geen argumentatie gegeven, wat zijn de overeenkomsten dan, kunnen we ten minste iets van een discussie proberen te hebben.
http://www.jewsagainstzionism.com/quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zionisten zijn joden, toch. Tomayto, tomahto.
Wat een irritante jankmuil.quote:
Dit weerspreekt toch totaal niet dat zionisten joden zijn?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:32 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Ik heb je twee stukken tekst gegeven die niet aan jouw eisen voldeden.
[..]
http://www.jewsagainstzionism.com/
Denk dat deze joden daar heel anders over denken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |