abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juli 2015 @ 10:34:38 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154136369
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

whehehe O+ arme poezebeesten ook. Jarenlang een rustig sluimerleven geleefd. Je bent content en gelukkig. En dan neemt je personeel ineens zo'n gillende accessoire :(
_O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_154136896
Wauw al die foto's O+
Ik heb gelukkig alles wel vrij bewust meegekregen en kan me vrijwel alles ook nog goed herinneren :)

Douchen was hier minder geslaagd :+ vk gaf aan dat ik wel mocht proberen om te plassen en precies op dat moment kreeg ik een fluxus...ik nog zeggen "volgens mij deed ik dat niet zelf hoor :o" en 2 tellen later was er alom paniek en moest ik terug op bed gaan liggen (en ik bleef ook nog netjes voor het bed staan omdat er nog geen schoon matje lag :') ).

SQ en Razz ik moet echt heel erg lachen om jullie soort humor :D
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:43:00 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154137962
Ik zie geen bewegend beeld SQ, hoor alleen geluid! Ik gok het flapperen van handjes op de vloer :+

Ja dan is het ineens opletten he, en met een nieuwe blik naar je woonkamer kijken. Wat overigens bij nr 2 net zo erg is als bij nr 1 :'). Eén grote aha erlebnis.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juli 2015 @ 11:48:32 #204
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154138142
Net bij het verschonen ..

Voor het eerst z'n voetje vast O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:49:59 #205
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_154138176
Gisteren hebben we de as van mijn lieve opaatje uitgestrooid met mijn familie..
Prachtige dag.. een beekje op de Veluwe..
Het was mooi... O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder redelijk bijgelezen..
Hartverzakkingsverhalen.. :o
Klussels van Kwak! En die super leuke 'school'-foto van Toastje O+
Selv lekker wandelen tussen de schotse hooglanders O+
De mooie tattoo van GM!
Stappende soesje *O*
Smurf-eend met mini Suus O+
Die animatie van DJ hihi :D
Kwak die hoofd-uit-buik-foto is echt zooooo moooooiii!!! O+ (die heb ik niet eens.. man durfde ook niet achter het OK-doek te kijken.. laat staan foto's te nemen).
Waauw razz jou net-uit-buik foto spreekt boekdelen.. wat een pracht en trots.. prachtige foto O+
Sicilia wat een bijzondere foto's! En wat mooi zo met de placenta er nog aan vast!
Spring jouw verse baby foto's.. ook zo mooi.. genietend O+ En die zwart-witte.. die emotie!
Lijn en Skittles wat ruk van de korte slaaps :{
Razz toch maar eens denken over een 2e ventilator voor je marsmannetje ;) Hopelijk vinden jullie je kat snel terug!
SQ wat zielig voor M ;( Heeft ze nu een bult op haar hoofd? Kruipertje! *O*
DJ wat wordt hij al groot! :o

En ik kwam ook nog een paar foto's tegen die niet meer te zien zijn :(
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:50:41 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_154138192
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zie geen bewegend beeld SQ, hoor alleen geluid! Ik gok het flapperen van handjes op de vloer :+

Ja dan is het ineens opletten he, en met een nieuwe blik naar je woonkamer kijken. Wat overigens bij nr 2 net zo erg is als bij nr 1 :'). Eén grote aha erlebnis.
Echt he. Waar ze al die dingen gevonden krijgt. Een kamer vol met kindveilige spullen, bakken met speelgoed, maar dan proberen toch onder de bank te kruipen om daar in de laptopadapter te kunnen bijten. Armpje uitgestrekt en HUUUNNNNGGGG HUMMMMMMM steunend. :')
disclaimer
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:52:18 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_154138235
Michael heeft voetjes! *O*

Rady, fijn dat het mooi was O+ klinkt als een prachtige plek! Ben je bij de Loenense watervallen geweest?
disclaimer
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:53:25 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154138272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Echt he. Waar ze al die dingen gevonden krijgt. Een kamer vol met kindveilige spullen, bakken met speelgoed, maar dan proberen toch onder de bank te kruipen om daar in de laptopadapter te kunnen bijten. Armpje uitgestrekt en HUUUNNNNGGGG HUMMMMMMM steunend. :')
Ja precies dat! En altijd, ALTIJD een papiertje in haar mond. Hoezo heb ik overal papiertjes liggen :') Of zou broer ze stiekem voeren :o
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:53:53 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154138284
Fijn Rady!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:54:06 #210
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_154138297
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
Michael heeft voetjes! *O*

Rady, fijn dat het mooi was O+ klinkt als een prachtige plek! Ben je bij de Loenense watervallen geweest?
Ja O+
Daarom stond die link onder mijn paste-knop de vorige keer ;)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:54:57 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_154138319
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:53 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja precies dat! En altijd, ALTIJD een papiertje in haar mond. Hoezo heb ik overal papiertjes liggen :') Of zou broer ze stiekem voeren :o
En BOOS jonge, als je dat papier uit d'r mond vist. Wijde armgebaren en dikke tranen :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:54 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Ja O+
Daarom stond die link onder mijn paste-knop de vorige keer ;)
Dat dacht ik al :D O+
disclaimer
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:56:36 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154138359
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En BOOS jonge, als je dat papier uit d'r mond vist. Wijde armgebaren en dikke tranen :')

[..]

Hahaha, dat dan weer niet hier maar ik kan het me bij Mauw goed voorstellen O+
pi_154138499
Laat geworden gisteravond. Pas half 1 thuis.
Bij de hap was er natuurlijk niks meer aan de hand. Dus ik zat daar de overbezorgde moeder uit te hangen. Y viel in slaap in de tula in de wachtkamer. Blij dat ik die mee had.
Maar nu, na de tweede poepluier in een uur toch maar weer temperatuur en nu is het weer 38,0
Alsof ze haar warmte niet kwijt kan in deze warmte. -O-
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:04:41 #214
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_154138583
Was er zelf nog nooit geweest... maar mijn opa en oma gingen daar vroeger met mijn moeder en haar zus op vakantie. Het is er erg mooi :)

Als die uk hier gaat kruipen moeten we echt rigoureus de boel eens gaan aanpassen hier (boekenkasten tot aan de grond.. overal kabels.. lage lades die open kunnen..).. dat wordt nog wat :P

Risu wat sneu toch. Wel fijn dat het gisteren avond weer goed leek te zijn.. maar temp nu weer hoog... hadden ze nog tips bij de HAP? Beterschap :*
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:06:40 #215
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154138635
Gelukkig is het allemaal nagekeken. Vervelend van de verhoging maar misschien is het wel zo dat wij allemaal een beetje verhoging hebben als we het zo warm hebben met dit weer? Geen idee of dat klopt hoor, maar dat komt wel eens in me op.
pi_154138683
Ja, wat erin gaat moet er ook weer uit. -O-
Hij heeft naar longen en hart gekeken, maar omdat ze gewoon alert was enzo was er niks ergs.
Maar nu weet ik het weer niet. Ik denk dat ik nog even kijk of ze meer poepluiers heeft vandaag, of dat deze gewoon het restje was. Straks even naar buiten, volgens mij is het buiten cooler dan binnen. Nadeel van goede isolatie, blijft lang warm hier.
De poep zelf ziet er trouwens wel al beter uit, dus het zal dan wel beter gaan al.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:09:24 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_154138705
Risu, kan ze niet gewoon een beetje verkouden zijn? Of een tand krijgen?
disclaimer
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:12:00 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154138771
Is ze nu alert en actief? Dat is altijd het belangrijkste. Wat verhoging of veel poepluiers gebeurt al zo snel bij baby's. Apathie of droge luiers of niet drinken zou ik wel verontrustend v inden.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:14:04 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_154138822
Luiers zijn hier trouwens nog steeds niet wat we gewend zijn :( Weinig plas. Maar ze kakt wel als normaal, drinkt als normaal en is vrolijk als normaal. Ze zal wel meer verdampen :')
disclaimer
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:16:01 #220
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154138873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
Luiers zijn hier trouwens nog steeds niet wat we gewend zijn :( Weinig plas. Maar ze kakt wel als normaal, drinkt als normaal en is vrolijk als normaal. Ze zal wel meer verdampen :')
Hier ook! Tot vorige week iedere ochtend en tweede luier van de dag met bijnadoorleks en nu nooit. Drinkt wel goed dus denk idd verdampen!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:16:36 #221
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_154138888
Risu wat rot dat je er niet gerust op bent. Is het heel waterige poep? Als ze gewoon alert is, voldoende drinkt en niet heel jengelig ofzo, zou ik me toch niet zo'n zorgen maken. Wat Spees zegt, dus.

DJMO wat een lieve foto's. Hij lijkt op de tweede foto erg blij dat hij zijn voet gevonden heeft :D.

Kruipende Mauw! *O* Knap hoor! En autschj d'r arme hoofdje ;( .

Mijnes tijgert ook alleen nog maar. Daarentegen heeft ze het langs randjes lopen wel helemaal onder de knie :7 . Vreemde-volgorde-boks met Skittles! (Toch? Was toch Skittles he?)

Plasluiers deze dagen zijn ook minder. Vind ik ook wel logisch. Als ze slaapt, zweet ze sowieso.
pi_154139404
Ik ontdek bij K net een flink ingedeukte fontanel. :/ Maar hij drinkt goed en had net een megazware plasluier, dan zal het wel niks zijn toch?

Wat een snoezige foto DJMO O+
pi_154139461
De eerste van vanmorgen was wel wat waterig, maar de tweede en derde waren alweer de normale brei zegmaar. Allen nog niet geel zoals normaal, beetje tegen het groene aan. Stinken ook al minder dan gisteren.
Verder wel alert, drinkt goed, maar wel meer huilerig dan normaal. Dus ik kijk het vandaag maar weer aan, af en toe kijken of ze niet te warm wordt en verder maar gewoon doen.
pi_154139530
Is de fontanel niet altijd wat ingedeukt :@ ? Ik heb daar nooit op gelet eigenlijk. Eng ding.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:45:09 #225
250838 Fee-nix
pi_154139606
Bij L.aura altijd wel een beetje. Maar hij is niet heel 'diep' ofzo. Vind m ook maar eng :P.
pi_154139754
Zo op het eerste gezicht zie je de fontanel niet echt bij Y. Wel als je over haar hoofd aait, dan voel je hem zitten. Maar niet echt ingedeukt ofzo. Als je goed kijkt, dan zie je haar hartslag ook. Vreemd gezicht.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:52:40 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_154139784
Zeker bij newborns. Omdat ie zo groot is nog!
disclaimer
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:53:11 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_154139793
Verder +1. Fontanellen :r
disclaimer
pi_154139812
Ik zat eerlijk zelf ook aan een tand te denken, maar ze is nog geen 4 maanden, dus vond het wat vroeg. En in combinatie met deze enorme warmte vind ik het ook gek. Maar voel me zelf ook niet echt super de afgelopen dagen. Misschien hebben we hetzelfde.

HA gebeld, hij denkt virusje of warmte, maar mag vanmiddag even langskomen met haar. Geen zorgen. Tot 40 is het sowieso niet zo erg.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:05:02 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_154140053
Mijne had ook twee tanden met 4 maanden en een week :+
disclaimer
pi_154140081
Goed dat je gaat hoor Risu. Als je het niet vertrouwt, gewoon laten nakijken ^O^ .
pi_154140100
De ironie :D :')

Ik plak beschermende hoekjes op de punten van de tafel, want ze heeft nu al een paar keer zo'n snoekduik er vlák langs gemaakt. Dat zie ik nog wel eens misgaan.

En natuurlijk... nu zijn de hoekjes onweerstaanbaar interessant }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:10:56 #233
250838 Fee-nix
pi_154140167
Haha Razz! Wat is ze lekker aan t kletsen :).
pi_154140179
Bij K was ie ook altijd wel wat ingedeukt, maar het leek nu meer dan anders. Kon 'm ineens ook zien zitten. Maar K hangt nu aan de borst en het lijkt alweer minder te worden.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:12:10 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_154140191
Ahaha ja, die zijn hier ook geliefd sloop- en pulkobject :')

Ze krijgt echt een enorme bos haar nu Razz! O+
disclaimer
pi_154140205
Ja dat geklets gaat écht de hele dag door O+ (heeft ze van mij :@ kuch) .

Geluid van vandaag is: bwahbwahbwah.

Maar ze zegt me ook steeds na :D. We oefenen nu met het niet-klooien-met-eten-als-je-niet-meer-hoeft. Dus als ze alles naast haar blad begint te gooien zeg ik "kláááár" en dan pak ik het weg. Zegt zij ook "káááááá". En veegt nog net even alles eraf, natuurlijk. Maar dat heb ik haar dan allang vergeven want OMG ZO CUTE O+ .
pi_154140286
Whehe Razz jouw A O+ O+

Bijslapen gaat 'm niet worden. Ik werk vandaag tot 5, daarna Lou snel ophalen en dan naar huis om de auto af te leveren aan vriend zodat hij kan werken. Dan werkt hij tot half 6, komt thuis en dan neem ik de auto weer mee om Lou weg te brengen en te werken tot 5.
Het is ook een gesloten drukke afdeling (love it O+ ) dus er kan geen raam of deur open en geen airco. Het was net binnen 31,5 graden :o Zo, einde geklaag! Want ik voel me niet moe.

Papiertjes, plastic, draden, broodkruimels dat wordt hier allemaal gevonden. Echt, waar komt het allemaal vandaan joh. En net als Mauw boos worden als je het uit de mond vist. (Ze houdt haar mond gewoon stijf dicht :') )
pi_154140351
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:07 schreef Razztwizzle het volgende:
De ironie :D :')

Ik plak beschermende hoekjes op de punten van de tafel, want ze heeft nu al een paar keer zo'n snoekduik er vlák langs gemaakt. Dat zie ik nog wel eens misgaan.

En natuurlijk... nu zijn de hoekjes onweerstaanbaar interessant }:|

SPOILER
O+ Wat ontzettend leuk, en dat geklets ook :D

Wij hebben die hoekjes ook op ons bed zitten, want ik loop er 's nachts vaak tegenaan als ik naar de wc moet. Het is ook mogelijk om zo'n hoekje met je dijbeen eraf te stoten en dan op de terugweg erop te gaan staan }:| Met pijn aan dijbeen en onder voet natuurlijk }:|

Vanmorgen weer gebabyzwemd met Sjaak. Hij vond het buikzwemmen super en het rugzwemmen mwoh. Nu is het zomervakantie daar, helaas.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:29:19 #239
250838 Fee-nix
pi_154140539
Wat knap van het nazeggen Razz!

Skittles wat een drukte! Blij dat je je niet moe voelt tenminste...

Dat in de mond stoppen, het verschilt hier per baby hoe erg ze dat deden/doen. J deed het helemaal niet (de heerlijkheid!), S stopte werkelijk alles in zijn mond (een keer een slak... en ja de slak zat nog in het huisje. Brr... Gelukkig had hij hem nog niet stuk gebeten toen ik hem eruit vistte) en L zit tussen die twee in.
pi_154140875
Omnomnom :Y)
pi_154140895
DJMO lieve foto!
Haha lekker Fee!

Risu :*

Razz
O+ leukerd

Het is weer dinsdag...Zus niet thuis en een hele dag gemiep gemiep/gehuil -O- ben echt zo geïrriteerd. Fles/pap/water ze willen niets!
Ben er ff helemaal klaar mee :@

Gooi ze zo in de buggy en dan ff lekker buiten..
Hier is het 22graden gelukkig
pi_154142021
Poeh, klinkt vermoeiend Zoë! Kun je niet ergens een peuter lenen ter vermaak van je tweeling :+ ? Fijn naar buiten straks! Ik wil ook, maar hier regent het steeds zo -O- .
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:36:43 #243
250838 Fee-nix
pi_154142057
Oef sterkte Zoë... Heel begrijpelijk hoor, van je irritatie. :* Goed plan om even naar buiten te gaan.
pi_154142423
O+

Haha ja heb een peuter buurjongen maar die is nogal uh..van het slopen :9
Ze slapen, ik heb gedouched. Het regent nu ook. Bakje c_/ ^O^
Zometeen komt mijn lieve peuter weer thuis

Als ze weg is ontbreekt er iets hier..de baby's missen haar zo. Is altijd al zo geweest .Te rustig ofzo. Kindertv opzetten helpt eventjes.

Ik ben van plan ze na de zomervakantie naar het kdv te brengen 1 dag per week. Peuter gaat dan van 8:30-14 naar de peuterspeelzaal (zelfde gebouw) kunnen E en S ook aan andere kindjes wennen.
pi_154144459
Ik ben op vorige pagina maar moet echt FF reageren op de geweldige mooie verhalen en grapppig soms en foto's O+

Ken weer herinneringen terug zeg,van die katheter, omdat ik niet kon plassen en toen werd die twee keer gezet :') en bleek er geen plas... En ik had niet eens door dat ik een kind had gekregen, toen hij even op me lag totdat vk zei: kijk wat een kleine handjes oid. :P En maffe opmerkingen na bevalling ja. Ik vroeg onder de bevalling of ik het einde van het bed eraf moest halen toen hij bleef hangen :D Wel meteen erna gedoucht. Kind was toch bij me weggehaald, diezag ik uren later pas. Op de stoel zittend, en au plassen :o Ze droogde me af gelukkig en daarna als een koningin door het ziekenhuis gereden worden, dat vond ik stoer en wou zwaaien naar mensen :+ :') Toen alleen in een kamer, geen benul van wat er gebeurd was. Tsja...

Haha onze hond vind het ook wat minder succesvol, dat kruipen.

De spin die DJ heeft, hebben wij nu ook. En ik vind het doodeng :X maar R vindt hem mooi.
pi_154145487
Skittles! :W ik ben dus vandaag even wezen kijken in het winkeltje bij mij om de hoek. Een Xylofoon hadden ze niet, maar dit wel:

http://www.newclassictoys(...)ano-red-18-tone.html O+ 49,95. Wel prijzig dus.

Overigens had ik het even met die mevrouw over een Xylofoon en eigenlijk zou ze dat afraden tot 2 jaar, officieel zijn ze voor vanaf 3, vanwege de stokjes en lopen. Natuurlijk verkoop je zo'n ding niet voor een driejarige, maar voor een kindje van 1 bijv vond ze het wel gevaarlijk, of je moet er bij blijven. Zo'n piano kan weinig mis aan gaan, behalve dat ze hem omgooit oid - maar dat komt dan ook niet van grote hoogte.

Verder had ze nog wat ruis-instrumenten zoals "kleppers" (wtf) en wat van die sambaballen van hout. En daarna dingen voor veel oudere kindjes zoals gitaren enzo.

Anyway het was een mooie aanleiding voor mij om daar eens te gaan kijken :7 mén wat een leuke spulletjes! Wel zijn de allerleukste dingen voor meisjes natuurlijk }:|
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:45:23 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_154145520
Wie bepaalt of een stuk speelgoed voor meisjes is?
disclaimer
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:46:26 #248
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154145553
Wij zijn bij Ikea geweest en Melle vond het een groot feest. Hij heeft een nieuwe beste vriend:

Hij mocht kiezen tussen de bruine en deze. Hij moest keihard lachen en greep deze O+
Kwak
pi_154145680
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:45 schreef Stormqueen het volgende:
Wie bepaalt of een stuk speelgoed voor meisjes is?
Mama, in dit geval. En ik zei spulletjes he. Hoe mooi zn haar ook is, W krijgt geen rood met witte stippen haarspeldjes in. :')
pi_154145905
Oooh de IKEA pop kwak! Benieuwd hoe hij het verder gaat vinden. Wil ik misschien ook nog kopen.

Een fb groep bij mij in de buurt heeft een plastic xyolofoon van little tike ofzo, voor een paar euro. Maar lijkt me nog niet zo voor een baby maar zoveel weet ik er niet van. De houten blokken kar hebben we nu een paar dagen staan. Lopen doet hij er nog niet achter natuurlijk :P maar blokjes zijn cool.

Wat apart he Zoë, dat ze zo aan zus gehecht zijn O+

Het ledikant is vandaag naar beneden gezet. Werd toch wel erg eng met hem staand in bed :o Nu hopen dat ik hem snachts wel slapend weg kan leggen zonder vrije val }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')