quote:'Zweetdruppels nog te zien' in nieuw Tour-progamma
Ander tijdstip, nieuw presentatieduo, meer tempo en het afscheid van Dalida. Het is een greep uit de veranderingen die ons te wachten staan in de NOS-programmering tijdens de Tour de France, van 4 tot en 26 juli.
Dione de Graaff presenteert vanaf 2 juli het televisieprogramma Studio Tour. Het nieuwe avondprogramma, dat de Avondetappe opvolgt, is elke dag te zien tussen 19.00 en 19.55 uur op NPO 1.
Nieuw avondprogramma
Studio Tour zit 'dicht op de koers' en neemt met een actuele gast de laatste ontwikkelingen uit La Grande Boucle door.
"In tegenstelling tot de Avondetappe, die vaak rond 22.00 uur werd uitgezonden, zitten we nu dichter op de koers. We willen het zweet op het voorhoofd van de renners zien", licht eindredacteur Jeroen Koster toe.
Zeven 'wegkapiteins'
Gert van 't Hof neemt de presentatie vanuit de studio in Hilversum voor z'n rekening. Hij wordt bijgestaan door een prominente wielerliefhebber en afwisselend door zeven 'wegkapiteins', te weten: Henk Lubberding, Rob Harmeling, Niki Terpstra, Michiel Elijzen, Theo Bos, Marijn de Vries en Karsten Kroon.
Er zijn meer veranderingen aanstaande. "De eindtune verdwijnt. Dalida paste bij een avondprogramma. Nu eindigen we het programma op een moment dat de avond nog jong is. Een bandje met muziek ligt dan minder voor de hand", aldus Koster.
Extra livestream
Ook op internet zijn er de nodige aanpassingen in aantocht. Er komt op NOS.nl naast de gebruikelijke livestream een tweede stream met extra aangeleverde beelden uit de Tour van vijf motorcamera's.
Bovendien heeft de NOS een speciale Tour-app ontwikkeld. De app heeft een functie waarmee de gebruiker een 'live-presentatie' van de Tour kan doen. Het is aan de gebruiker of hij/zij dit thuis op de bank of in de koers doet.
Radio
Op de radio wordt eveneens uitgebreid stilgestaan bij de Tour-start in Utrecht. Op 2, 3 en 4 juli komt er tussen 18.00 en 23.00 vanuit het oude postkantoor een programma vanuit de Domstad.
En, zoals elk jaar, ontbreekt Radio Tour de France niet. Elke dag tussen 14.00 en 18.00, gepresenteerd door Robbert Meeder en Jurgen van den Berg.
Mart Smeets
Mart Smeets was jarenlang het gezicht van de Avondetappe. Mart blijft voor het nieuwe programma behouden. In een dagelijkse rubriek neemt hij de historische Tour de France van 1989 onder de loep.
Het was de Tour die met het kleinste verschil in de geschiedenis van de Ronde van Frankrijk werd beslist. Greg LeMond bleef die zomer Laurent Fignon acht seconden voor.
quote:
quote:
quote:
Dat is 'leuk' vermoed ik.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Even serieus, waarom zit die tekenaar daar?
Geld overquote:Op zondag 5 juli 2015 19:14 schreef Ajacied422 het volgende:
beetje vreemd jaquote:Op zondag 5 juli 2015 19:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Heb het gevoel dat vandaag tot nu toe net iets minder kut is dan gister.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat een kansloze boel van de NOS sinds gisteren al.
Ik word er gewoon naar van. Ik mis Mart.
Dat durven ze niet bij NOSquote:Op zondag 5 juli 2015 19:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Waar blijft de kritiek op Kelderman en de TLJ leiding.
Dat noemen we VIquote:Op zondag 5 juli 2015 19:18 schreef marcodej het volgende:
Het is alsof twee voetballers uit de 1e klasse B Messi en Ronaldo aan het analyseren zijn.
Tja, hij moet wat minder vallen. Voor de rest kun je er weinig over zeggen.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Waar blijft de kritiek op Kelderman en de TLJ leiding.
En gister ook 1 keer. Hij loopt keurig 1:1.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Tja, hij moet wat minder vallen. Voor de rest kun je er weinig over zeggen.
Hij is overigens 1 keer gevallen, de eerste keer had ie wat met z'n ketting.
Ja, dit dus. Terug naar Mart, graag vanaf morgen al.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat een kansloze boel van de NOS sinds gisteren al.
Ik word er gewoon naar van. Ik mis Mart.
Kenny kwam dan ook geen drempel overquote:Op zondag 5 juli 2015 19:24 schreef Evertjan het volgende:
2 matige sprinters die zelf nog nooit zich hebben gemeten in een massa sprint in de Tour de France
Theo heeft natuurlijk wel ff wat meer bereikt in zijn leven.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:24 schreef Evertjan het volgende:
2 matige sprinters die zelf nog nooit zich hebben gemeten in een massa sprint in de Tour de France
op de baan was hij een wereldtopper op de weg is het maar een matig sprintertjequote:Op zondag 5 juli 2015 19:25 schreef danos het volgende:
[..]
Theo heeft natuurlijk wel ff wat meer bereikt in zijn leven.
De enige 'concurrent' waarop hij heeft verloren is Tejayquote:Op zondag 5 juli 2015 19:28 schreef Evertjan het volgende:
ze doen net alsof Gesink 10 minuten heeft verloren vandaag die komt heus nog wel terug in de top 10 van het AK
B-sport in je broekjequote:Op zondag 5 juli 2015 19:28 schreef Zipportal het volgende:
B-sporters in een bus zien kruipen, top reportage.
dit iddquote:Op zondag 5 juli 2015 19:28 schreef Sked het volgende:
[..]
De enige 'concurrent' waarop hij heeft verloren is Tejay
Alsnog knap dat hij het uberhaupt gehaald heeft, je hebt een compleet ander lichaam nodig om op de weg te kunnen sprinten en ook eersr nog ff 200km te rijden.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:26 schreef Evertjan het volgende:
[..]
op de baan was hij een wereldtopper op de weg is het maar een matig sprintertje
Dion en Gert zijn in ieder geval niet geselecteerd op wielerkennis.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:30 schreef marcodej het volgende:
Gert begrijpt niet dat alleen mannen die sowieso wel voor hem zouden eindigen, voor hem reden.
Dat is dan ook gewoon zoquote:Op zondag 5 juli 2015 19:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Filemons stem doet vermoeden dat die de baard nog in de keel moet krijgen
Is goed. Doe ik: Parijs is nog ver.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:30 schreef Szura het volgende:
Dione
Ik neem me voor in elk topic van deze reeks die post te maken
Had een prima analyse over de sprint van vandaag, niets mis mee.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:30 schreef Revanches het volgende:
Theo Bos heeft er totaal geen kijk op. Hij heeft überhaupt weinig gepresteerd op de weg.
quote:Op zondag 5 juli 2015 19:30 schreef Szura het volgende:
Dione
Ik neem me voor in elk topic van deze reeks die post te maken
hij is al bijna 40 ofzoquote:Op zondag 5 juli 2015 19:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Filemons stem doet vermoeden dat die de baard nog in de keel moet krijgen
Kopman zijn in je eerste tourquote:Op zondag 5 juli 2015 19:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat een slappe reactie van kelderman. Ja ja m'n klassement is weg, dat is balen. Gast je bent kopman in de tdf, hier draait je jaar om en na twee dagrn is je klassement weg. Dan wil je door de grond zakken.
Wat hij zegt over dat verlies van belangrijke minuten niet.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Had een prima analyse over de sprint van vandaag, niets mis mee.
Ja ze heeft lekkere ballen maar van wielrennen weet ze geen klotequote:
Autocue oplezen kan elke downie en schaatsen presenteren ook, want daar valt niks over te zeggenquote:Op zondag 5 juli 2015 19:34 schreef Pedroso het volgende:
Dione is prima voor het studio commentaar bij Studio Sport en bij C sporten als schaatsen enzo.
Bij het wielrennen moet je mensen hebben die er een beetje kijk op hebben en niet iemand die maar wat weglult.
Waar zie jij Stomphorst, die is bij de beachvolleybal. Opzouten dus.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:36 schreef Zipportal het volgende:
Stomphorst met zijn 3-delig pak aan. Net begrafenis gehad zeker?
hij klust bij als Monuta vertegenwoordigerquote:Op zondag 5 juli 2015 19:36 schreef Zipportal het volgende:
Stomphorst met zijn 3-delig pak aan. Net begrafenis gehad zeker?
Zelfs Jinek is redelijk vergeleken met deze baggerquote:Op zondag 5 juli 2015 19:35 schreef Zhero het volgende:
Mart zou bij deze beelden fantastisch commentaar geven, Gert komt niet verder dan: Ja, te gek hè?
Die hebben altijd briljante reclamesquote:Op zondag 5 juli 2015 19:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij klust bij als Monuta vertegenwoordiger
schaatsen is ze wel redelijk up to datequote:Op zondag 5 juli 2015 19:36 schreef Revanches het volgende:
Dione is een leuke vrouw om te zien, maar ik kan eigenlijk geen 1 sport bedenken waar zij verstand van heeft.
Die andere mongool dan.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Waar zie jij Stomphorst, die is bij de beachvolleybal. Opzouten dus.
Schaatsenquote:Op zondag 5 juli 2015 19:37 schreef Evertjan het volgende:
[..]
schaatsen is ze wel redelijk up to date
lijkt juist alsof ze alleen maar verder van de koers zittenquote:Op zondag 5 juli 2015 19:40 schreef Zhero het volgende:
Hun paradepaardje dit jaar was "We zitten dit jaar echt OP de koers, net na de finish, het zweet staat de renners nog op het voorhoofd!!"
Weinig van te merken...
Enig idee hoelaat de finish is morgen ?quote:Op zondag 5 juli 2015 19:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Als zelfs Steven denkt dat Tom morgen geel kan pakken.
Lotto NL mist een ploegleider als de Jonghquote:Op zondag 5 juli 2015 19:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Als zelfs Steven denkt dat Tom morgen geel kan pakken.
Nee. Weet niet eens hoe laat het begintquote:Op zondag 5 juli 2015 19:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Enig idee hoelaat de finish is morgen ?
tussen 16.30 en 17.30quote:Op zondag 5 juli 2015 19:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Enig idee hoelaat de finish is morgen ?
alsof Dione wist wie Djos van Emden was 2 dagen geledenquote:Op zondag 5 juli 2015 19:43 schreef Ajacied422 het volgende:
En maar een interview met Jos van Emden,
Wilson? Met welk rugnummer rijdt die?quote:Op zondag 5 juli 2015 19:44 schreef Zhero het volgende:
Dus toch gewoon Wilson die niet oplette, sjonge
Dat is een van de weinige dingen die hetzelfde is gebleven. Mart had nou ook geen matquote:Op zondag 5 juli 2015 19:47 schreef Moonlighter het volgende:
Moeten we nu elke dag naar dat kale achterhoofd van gert kijken als ze naar dione overschakelen? Waardeloos programma dit
Wat is deze?quote:Op zondag 5 juli 2015 19:50 schreef Abrikozentaart het volgende:
ik wil wel in Herman zijn fietsbroekje
Gert. Duidelijk.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:53 schreef showtimer het volgende:
wie is een groter talent? jeroen of gert?
Het is dan ook verreweg het slechtste wielerprogramma ooitquote:Op zondag 5 juli 2015 19:58 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik wordt depressief van dit topic .
Mijn god, wat een negativiteit.
Dionne is een genot om te zien, en misschien moet zo'n programma ook wat groeien.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:58 schreef Sked het volgende:
[..]
Het is dan ook verreweg het slechtste wielerprogramma ooit
Dione zit er aardig uit, maar inhoudelijk heeft ze gewoon niks te melden. En Gert van 't Hof heeft ook nog eens helemaal geen kennis van wielrennen. En al die kleine rotitems en gebrek aan een discussie of gesprek is ook tenenkrommend.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:01 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dionne is een genot om te zien, en misschien moet zo'n programma ook wat groeien.
Daar had Mart idd totaal geen last vanquote:Op maandag 6 juli 2015 00:20 schreef Andromache het volgende:
Een egotripperij van de gasten in de studio van jewelste,
Valt toch nog wel mee vandaag? Een paar jaar geleden veroorzaakten ze in de Vuelta zelf de valpartij, om vervolgens volle bak door te trekken.quote:
Zo hard doorrijden als de koers net vrij is gegeven is gewoon respectloos en hoe Vroem zat te beuken onderaan Huy was ook echt niet netjesquote:Op maandag 6 juli 2015 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Valt toch nog wel mee vandaag? Een paar jaar geleden veroorzaakten ze in de Vuelta zelf de valpartij, om vervolgens volle bak door te trekken.
Joh, ik bedoelde dat ze deze keer iig niet zelf de valpartij veroorzaakt hadden, dus dat er al vooruitgang in zit.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Zo hard doorrijden als de koers net vrij is gegeven is gewoon respectloos en hoe Vroem zat te beuken onderaan Huy was ook echt niet netjes
Gewoon een jointje gerookt johquote:Op maandag 6 juli 2015 19:10 schreef silverhill het volgende:
Die zat flink onder de pijnstillers ja. Sterk spul
nee hoor alleen Herman de schermman maar die zit niet in de studioquote:Op maandag 6 juli 2015 19:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Jij vindt die halve studio lekker vgm
Ik hoor bij de Huy steeds dit in mijn hoofd:quote:Op maandag 6 juli 2015 19:11 schreef Abrikozentaart het volgende:
in het hoofd van Gerrie van het Hof is het altijd Sesamstraat
Neequote:Op maandag 6 juli 2015 19:17 schreef Abrikozentaart het volgende:
is de Gees nu wel of niet gevallen tijdens de grote crash?
Niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:17 schreef Abrikozentaart het volgende:
Nietesquote:Op maandag 6 juli 2015 19:17 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wie?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:20 schreef Abrikozentaart het volgende:
heeft die ene gast nou glittertjes op zijn shirt?
Jaquote:Op maandag 6 juli 2015 19:20 schreef Abrikozentaart het volgende:
heeft die ene gast nou glittertjes op zijn shirt?
Bonificatie verrekenen ze in het GC, niet in de ritquote:Op maandag 6 juli 2015 19:24 schreef Joezi het volgende:
[..]
was minstens 2 seconden, of was het verrekend met bonificatie
Lijkt mij ookquote:Op maandag 6 juli 2015 19:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Bonificatie verrekenen ze in het GC, niet in de rit
Sws had Rodriguez meer boni's.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Bonificatie verrekenen ze in het GC, niet in de rit
quote:Op maandag 6 juli 2015 19:24 schreef Joezi het volgende:
[..]
was minstens 2 seconden, of was het verrekend met bonificatie
twitter:rubendemuynck twitterde op maandag 06-07-2015 om 18:38:03@thijszonneveld het verschil is via de fotofinish blijkbaar 0,93s, dus geen volle seconden en geen geel voor Tony Martin reageer retweet
klinkt plausibel, bedankt thijsquote:Op maandag 6 juli 2015 19:26 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]twitter:rubendemuynck twitterde op maandag 06-07-2015 om 18:38:03@thijszonneveld het verschil is via de fotofinish blijkbaar 0,93s, dus geen volle seconden en geen geel voor Tony Martin reageer retweet
Inderdaad! Hoewel vele malen veiliger, is het het fietsen zonder helm toch wel charme van weleerquote:
Nah die verkleinde pupillen van Dumoulin was ook niet kosjerquote:Op maandag 6 juli 2015 19:29 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Theunisse zag er gedrogeerder uit dan Dumoulin toen die het ziekenhuis uitstapte.
Beleid van de NOS. Nobuddies uitnodigen die toevallig soms op tv komen en de Tour kijkenquote:Op maandag 6 juli 2015 19:29 schreef Zipportal het volgende:
Zijn er ook Hongerbuikneggers/dobberneggers of Het Glazenhuis in De Tour? Nee, wat doet die paardenpik van Eric daar dan?
Is ook gevallen, twee weken niet kunnen fietsenquote:Op maandag 6 juli 2015 19:29 schreef Zipportal het volgende:
Zijn er ook Hongerbuikneggers/dobberneggers of Het Glazenhuis in De Tour? Nee, wat doet die paardenpik van Eric daar dan?
hij is fan van het wielrennenquote:Op maandag 6 juli 2015 19:29 schreef Zipportal het volgende:
Is groot wielerliefhebber. Heeft er ook best wel wat verstand van.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:29 schreef Zipportal het volgende:
ik geniet altijd weer van de telegraaf reacties tijdens de TDFquote:
Volgens het PDM aantekeningenboekje keurig netjes vol steroïden en testosteron.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:29 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Theunisse zag er gedrogeerder uit dan Dumoulin toen die het ziekenhuis uitstapte.
Bedorven kip onderweg gegeten denk ikquote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens het PDM aantekeningenboekje keurig netjes vol steroïden en testosteron.
Ik ben net ook gevallen in de douchequote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ik wil Tom vanavond wel troosten in Maastricht
Nu.nl niks mis mee.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ik geniet altijd weer van de telegraaf reacties tijdens de TDF
Het eten wacht niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:48 schreef TheArt het volgende:
Leuk zo´n programma op een tijdje waarop geen enkele renner nog beschikbaar is voor een gesprek omdat het etenstijd isDat hadden ze zich ook van te voren wel kunnen bedenken.
Er mag niemand vooraf langs de kant gaan staan met een goede fiets?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Knecht haalt fiets, rijdt naar voren, knecht en kopman gaan naar zijkant, fietswissel en klaar lijkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |