Ik heb veel oudere boeken gelezen, die zeer interessant waren. Het hele denken van Rand is in mijn ogen volstrekt oninteressant en, belangrijker nog, irrelevant. Dat heeft zijn weerslag op haar boeken aangezien die daar sterk op leunen en meer wat slappe politieke pamfletten zijn dan boeiende romans of interessante filosofische werken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is een boek uit 1943. Net als bij oude films ligt het tempo lager. Je moet je gewoon in die tijd verplaatsen.
Ze is een van de meest invloedrijkste schrijvers in de VS. De relevantie ontgaat ook mij idd volkomen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb veel oudere boeken gelezen, die zeer interessant waren. Het hele denken van Rand is in mijn ogen volstrekt oninteressant en, belangrijker nog, irrelevant. Dat heeft zijn weerslag op haar boeken aangezien die daar sterk op leunen en meer wat slappe politieke pamfletten zijn dan boeiende romans of interessante filosofische werken.
Iemand die 70 jaar geleden onze huidige maatschappij wist te beschrijven zou ik eerder een ziener noemen.quote:
Vind ze beter dan bv Sartre of Foucault hun pseudo intellectueel geneuzel waar veel mensen zo weg van zijn (zonder ze ooit gelezen te hebben)quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb veel oudere boeken gelezen, die zeer interessant waren. Het hele denken van Rand is in mijn ogen volstrekt oninteressant en, belangrijker nog, irrelevant. Dat heeft zijn weerslag op haar boeken aangezien die daar sterk op leunen en meer wat slappe politieke pamfletten zijn dan boeiende romans of interessante filosofische werken.
Net als de schrijvers van Harry Potter en 50 shades of grey. Die boeien mij ook niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze is een van de meest invloedrijkste schrijvers in de VS. De relevantie ontgaat ook mij idd volkomen.
De EU is een "feest" van herkenningquote:Op woensdag 8 juli 2015 20:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iemand die 70 jaar geleden onze huidige maatschappij wist te beschrijven zou ik eerder een ziener noemen.
Als je het daarmee vergelijkt weet ik ook gelijk hoe serieus ik jou moet nemenquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Net als de schrijvers van Harry Potter en 50 shades of grey. Die boeien mij ook niet.
Voor een zelfbenoemde intellectueel komt u wat kortzichtig over. De laatste twee hebben geen enkele invloed gehad op het denken en handelen van politici.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Net als de schrijvers van Harry Potter en 50 shades of grey. Die boeien mij ook niet.
Helaas is dat niet zo'n feest.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De EU is een "feest" van herkenning
Behalve van Sarah Palin wellichtquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor een zelfbenoemde intellectueel komt u wat kortzichtig over. De laatste twee hebben geen enkele invloed gehad op het denken en handelen van politici.
De bekende uitzondering.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Behalve van Sarah Palin wellicht
Als Dystopie is Atlas Schrugged iig meer visionair dan 1984quote:
Hoewel dat laatste boek ook steeds meer waarheid wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als Dystopie is Atlas Schrugged iig meer visionair dan 1984
Brave New World veel meerquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoewel dat laatste boek ook steeds meer waarheid wordt.
In Rotterdam hingen links en rechts verkiezingsaffichetjes, in winkels en zo, van het PvdA; op het woord Delfshaven na geheel in een vreemde taal. Aan de ene kant begrijp ik dat best, aan de andere kant zorgt dat er wel voor dat autochtonen hun vraagtekens bij die partij zullen zetten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:55 schreef Monolith het volgende:
Ah de plichtmatige partij van de allochtonen opmerking. Die mocht ook niet ontbreken natuurlijk.
Dat is de schrijfster van 50 shades of grey ook...quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze is een van de meest invloedrijkste schrijvers in de VS. De relevantie ontgaat ook mij idd volkomen.
Wel!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door BaardaapAd op 08-07-2015 23:18:16 ]De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
Als libertariër hecht u verdacht veel waarde aan de opvattingen en inspiratiebronnen van politici. Ik beoordeel een werk op haar merites niet op feit dat het hooggeplaatste mensen bevestigt in hun zelf(waan)beeld cq wereldbeeld.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor een zelfbenoemde intellectueel komt u wat kortzichtig over. De laatste twee hebben geen enkele invloed gehad op het denken en handelen van politici.
Analogieën zijn lastig voor sommige mensen. Helemaal wanneer het hun bijbel betreft.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het daarmee vergelijkt weet ik ook gelijk hoe serieus ik jou moet nemen
Wat jij innovatie noemt, is het uitrollen van reeds bestaande kennis.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je wilt meer innovatie en geen concurrentie. Jaja....
Als ik me niet vergis, ik herinner het me vaag, heb je in het verleden vraagtekens bij de relevantie van PISA gezet en hoe zinvol het is om hier specifiek beleid op te maken (wat Nederland itt andere landen doet).quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nederland scoort met een plek 10-15 in de PISA rankings toch vrij aardig. Zeker als je de Aziatische landen weglaat waar men kinderen verkapte onderwijsslavernij oplegt.
PISA is inderdaad meer een gemiddelde, maar daar doet Nederland het dan toch heel redelijk. Ik kan me niet herinneren specifiek vraagtekens bij de scores gezet te hebben, maar de onderwijsrealiteit is natuurlijk wel wat complexer dan een paar simpele scores.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, ik herinner het me vaag, heb je in het verleden vraagtekens bij de relevantie van PISA gezet en hoe zinvol het is om hier specifiek beleid op te maken (wat Nederland itt andere landen doet).
Deze plek van 10-15 is natuurlijk een gemiddelde. Als je de uiteenzetting van o.a. Dronkers op zoekt dan zie je dat de betere leerlingen lager staan (de vorige post).
Is wel erg off topic aan het gaan hoor!quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, ik herinner het me vaag, heb je in het verleden vraagtekens bij de relevantie van PISA gezet en hoe zinvol het is om hier specifiek beleid op te maken (wat Nederland itt andere landen doet).
Deze plek van 10-15 is natuurlijk een gemiddelde. Als je de uiteenzetting van o.a. Dronkers op zoekt dan zie je dat de betere leerlingen lager staan (de vorige post).
Ik leef in een wereld waar politici mijn leven grotendeels bepalen. Als ze dat doen geïnspireerd door Paulus de Boskabouter dan kan mijn enige conclusie zijn dat de kleine man enige relevantie heeft.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als libertariër hecht u verdacht veel waarde aan de opvattingen en inspiratiebronnen van politici. Ik beoordeel een werk op haar merites niet op feit dat het hooggeplaatste mensen bevestigt in hun zelf(waan)beeld cq wereldbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |