ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
net niet die docu op 3 gezien? Ging over mensen voor wie geen andere weg bestaaat dan het woord van de bijbel. Verstoten hun eigen kinderen lachend omdat ze een bikini dragen. Mensen die blij zijn met omgekomen soldaten, die god danken voor elke vorm van kanker en vooral elke dode als gevolg van welke kanker dan ook. Serious stuff.
Op zaterdag 4 juli 2015 01:27 schreef Dr_Flash het volgende: net niet die docu op 3 gezien? Ging over mensen voor wie geen andere weg bestaaat dan het woord van de bijbel. Verstoten hun eigen kinderen lachend omdat ze een bikini dragen. Mensen die blij zijn met omgekomen soldaten, die god danken voor elke vorm van kanker en vooral elke dode als gevolg van welke kanker dan ook. Serious stuff.
Westboro Baptist Church. Leuke lui ja En b2py, ik denk dat jij je wel thuis zult voelen in de metrostations van Washington DC
Op zaterdag 4 juli 2015 01:27 schreef Dr_Flash het volgende: net niet die docu op 3 gezien? Ging over mensen voor wie geen andere weg bestaaat dan het woord van de bijbel. Verstoten hun eigen kinderen lachend omdat ze een bikini dragen. Mensen die blij zijn met omgekomen soldaten, die god danken voor elke vorm van kanker en vooral elke dode als gevolg van welke kanker dan ook. Serious stuff.
Ja toen ik het in de gids zag staan dacht ik 'oh voor de garp eens kijken' maar Bert Visscher op Humor TV was leuker En dat soort mensen.. tsja. God zal blij zijn als die van deze aardbol verdwijnen
Op zaterdag 4 juli 2015 01:27 schreef Dr_Flash het volgende: net niet die docu op 3 gezien? Ging over mensen voor wie geen andere weg bestaaat dan het woord van de bijbel. Verstoten hun eigen kinderen lachend omdat ze een bikini dragen. Mensen die blij zijn met omgekomen soldaten, die god danken voor elke vorm van kanker en vooral elke dode als gevolg van welke kanker dan ook. Serious stuff.
Dat was echt bizar, je moet die website eens bezoeken www.godhatesamerica.com en dan even kijken wat er BIJ Netherlands staat.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
De NS deelt vlaggetjes uit i.v.m. de Tour kon ik zien aan het volk wat hier binnenstroomt .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In Testelt (B) is gister een trein tot stilstand gekomen nadat mensen de politie hadden gebeld "vanwege een kapotte ketelwagen". Gelukkig geen lekkage, de buitenkant was kapot van deze tankcontainer. Tijdens de rit is het helemaal losgelaten...
Men moet blij zijn dat er geen gewonden zijn gevallen, doordat de trein nog verder zou zijn gereden en dit stuk ijzer mensen geraakt zou hebben
Op zaterdag 4 juli 2015 00:38 schreef ZwarteKater het volgende: Ik snap dat sommigen misschien kosten op de VIRM of er zeeziek van worden, maar om nu een hele fucking coupe onder te kotsen... Zit nu boven, ruik het nog steeds.
Laatst had eentje in een GTW gekotst. Kwam een schoonmaker even om de boel te dweilen. Zei hij ook nog dat het tegenviel, omdat er bijna niets lag
Op zaterdag 4 juli 2015 15:08 schreef Dr_Flash het volgende: toch wel genoeg reden om hem stil te zetten. Maar zien we nou een isolatielaag van like 30 cm dik of zo?
Dat is de isolatielaag ja. Dit type tankcontainer is ervoor gemaakt om vloeistoffen te vervoeren die bijvoorbeeld koud vervoerd moeten worden, of juist warm. Volgens mij heeft dit type tankcontainer ook nog een aansluiting om de tank op te warmen met stoom, zodat de vloeistof die erin zit weer vloeibaar(der) wordt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er 28.000 liter frituurolie in zit, en dat wordt wel hard, en moet dan eerst 3 uur opgewarmd worden om te lossen.... (En ja, daar heb ik ervaring mee.....)
Dit is een tankcontainer. Ik heb al eens oude frituurolie/vet moeten lossen wat uit verweggistan komt, en hier verwerkt wordt tot iets. Lossen duurt dan circa 6-7 uur voor 28.000 kilo frituurolie, want het moet eerst 2,5-3 uur met stoom opgewarmd worden tot het vloeibaar is, en dan kan men lossen.
Op zaterdag 4 juli 2015 15:37 schreef Dr_Flash het volgende: Ben wel benieuwd in welk scenario dat zou gaan. Misschien afgewerkte frituurolie dat gegroepeerd wordt en dan naar een destructiebedrijf of zo?
Is inderdaad oude frituurolie. Wat men er precies mee doet, weet ik niet. En zo zijn er wel meer van zulke producten die via zulke tankcontainers vervoerd worden. Ook sinaasappelsap wordt bijvoorbeeld in foodgrade tankcontainers geladen.
Op zaterdag 4 juli 2015 15:37 schreef Dr_Flash het volgende: Ben wel benieuwd in welk scenario dat zou gaan. Misschien afgewerkte frituurolie dat gegroepeerd wordt en dan naar een destructiebedrijf of zo?
Als dat al gebeurd dan denk ik afgewerkte ja. Anders moet je die wagons helemaal van binnen omspoelen, want ik denk niet dat die wagons binnen een paar uur gespoeld en weer gevuld klaar voor vertrek staan.
Oh sinaasappelsap in zulke tanks had ik niet verwacht. Er zijn dus wel speciale tanks voor levensmiddelen dus. Ik wist dat dat moest, daarom had ik verwacht dat er weinig vloeibare levensmiddelen per spoor gingen.
Een tankcontainer reinigen duurt ongeveer een halfuur. Als hij nog gedroogd moet worden bij de reiniging ben je nog 10 minuten extra bezig. Er zijn diverse classificaties reiniging. Foodgrade voor voedselproducten, ADR voor gevaarlijke stoffen etc. En per classificaties zijn er weer segmenten die je kan kiezen voor de reiniging, want voor elk product geldt een afwijkende reiniging. Een foodgrade reiniging kan bijvoorbeeld zijn: - Heet stomen via het mangat - Spoelen - Reinigen - Spoelen - Buitenkant reinigen - Naspoelen - Drogen Waarbij het reinigingsproces ongeveer 20 minuten duurt. Er worden dan diverse schoonmaakmiddelen gespoeld en dergelijke. Een reiniging kost zomaar 40.000 liter water of meer.
In de tankcontainers (géén ketelwagens!) wordt dus van alles vervoerd. Een tankcontainer kan niet voor ADR en foodgrade gemengd gebruikt worden. Een foodgrade-tankcontainer moet ten alle tijden de tekst FOODGRADE dragen. Een ex-ADR tankcontainer mag ook nooit in het Foodgrade-circuit terecht komen. Een afgekeurde Foodgrade tankcontainer mag wel naar het ADR-circuit gaan.
In ketelwagens zie je vrijwel nooit levensmiddelen. Een tankcontainer kan ook per vrachtauto en schip vervoerd worden, waardoor het vervoer veel flexibeler is. Het is eigenlijk gewoon een container, maar dan voor vloeistoffen.
Ik weet wel dat er op Bullay - Traben-Trarbach ooit buuurtgoederentreinen reden waar moezelwijn in ketelwagens ging. Geen idee hoe lang geleden trouwens, maar het waren andere tijden
Op zaterdag 4 juli 2015 15:51 schreef greavy het volgende: Een tankcontainer reinigen duurt ongeveer een halfuur. Als hij nog gedroogd moet worden bij de reiniging ben je nog 10 minuten extra bezig. Er zijn diverse classificaties reiniging. Foodgrade voor voedselproducten, ADR voor gevaarlijke stoffen etc. En per classificaties zijn er weer segmenten die je kan kiezen voor de reiniging, want voor elk product geldt een afwijkende reiniging. Een foodgrade reiniging kan bijvoorbeeld zijn: - Heet stomen via het mangat - Spoelen - Reinigen - Spoelen - Buitenkant reinigen - Naspoelen - Drogen Waarbij het reinigingsproces ongeveer 20 minuten duurt. Er worden dan diverse schoonmaakmiddelen gespoeld en dergelijke. Een reiniging kost zomaar 40.000 liter water of meer.
In de tankcontainers (géén ketelwagens!) wordt dus van alles vervoerd. Een tankcontainer kan niet voor ADR en foodgrade gemengd gebruikt worden. Een foodgrade-tankcontainer moet ten alle tijden de tekst FOODGRADE dragen. Een ex-ADR tankcontainer mag ook nooit in het Foodgrade-circuit terecht komen. Een afgekeurde Foodgrade tankcontainer mag wel naar het ADR-circuit gaan.
In ketelwagens zie je vrijwel nooit levensmiddelen. Een tankcontainer kan ook per vrachtauto en schip vervoerd worden, waardoor het vervoer veel flexibeler is. Het is eigenlijk gewoon een container, maar dan voor vloeistoffen.
Aha, zal es op Foodgrade letten dan Bij tankopleggers zie je vaak 'nut für Lebensmittel' maar zag dat nooit op het spoor Deze containers zet je zo op een oplegger denk ik?
Net waren er een ICM, VIRM, DDZ, plan V en DDAR te zien vanuit de helikopter bij de toer. in het buitenland zullen ze wel zeggen, die gekken hebben zelfs hun treinen geel gemaakt
Aha, zal es op Foodgrade letten dan Bij tankopleggers zie je vaak 'nut für Lebensmittel' maar zag dat nooit op het spoor Deze containers zet je zo op een oplegger denk ik?
Klopt, deze tankcontainers kunnen, net als de andere zeecontainers, gewoon op een oplegger die geschikt is voor containervervoer. Bij de tankopleggers die in Duitsland komen, en levensmiddelen moeten vervoeren, moet er volgens een Duits regeltje in het Duits opstaan dat het voor levensmiddelen is.
Op zaterdag 4 juli 2015 16:11 schreef Prins_Pils het volgende: Die spoorbrug heeft ook wel een toepasselijke kleur Misschien dat die daarom meerdere keren in beeld was.
Weten die stokbroodvreters veel dat dat ding altijd geel is
En er komt er nog een naast, terwijl de oude autobrug net is weggehaald. Donderdag over de Lekbrug bij Nieuwegein/Vianen gefietst daar ligt ook nog een oude brug naast, daar kunnen zo 2 sporen worden aangelegd (zei de leek ).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De lijn is 125 kilometer lang. Maar met het laatste gedeelte in Italië lijkt geen rekening te zijn gehouden. De nieuwe treinen die SNCF heeft besteld voor het traject passen namelijk niet door de Italiaanse tunnels. "Ze zijn inderdaad te hoog, het gaat maar om een paar millimeter", zegt Eric Sauri, woordvoerder van een groep kritische oud-medewerkers van SNCF, tegen Nice Matin. "Daarom kunnen de treinen niet naar het eindpunt."
SNCF laat de treinen vanaf morgen rijden. Voorlopig dus tot de grens. Vanaf november kunnen ze waarschijnlijk doorrijden. Wegwerkers gaan dit najaar de tunnels bewerken met vijlen om te zorgen dat de ondoordachte aankopen er toch doorheen kunnen.
Eerst treinen die te breed voor circa 1300 perrons waren bestellen, en nu te hoge treinen bestellen....
Eerst treinen die te breed voor circa 1300 perrons waren bestellen, en nu te hoge treinen bestellen....
Dat had ik hier een paar dagen terug al gepost. Het gaat om hetzelfde materieeltype (OMNEO a.k.a. Régio2N), en om slechts één tunnel die toch al aangepakt zou gaan worden.
Oh, dat had ik gemist. Maarja, ik ben dan ook erg veel van huis geweest (en buitenland) waardoor ik niet elk bericht de afgelopen 3-4 dagen heb gelezen....
quote:
Vrouw valt tussen trein en perron De vrouw die te zien is op onderstaande foto’s had geen lekkere dag. Ze viel in het gat tussen de trein en het perron op een station in Long Island, New York.
De vrouw lag angstaanjagend dicht bij het spoor dat onder stroom stond. Ze kon dus geen kant op, schrijft Metro. Pas toen de stroom werd uitgeschakeld kon de vrouw worden bevrijd. Ze heeft 30 minuten in de benarde positie gelegen.
De vrouw lag angstaanjagend dicht bij het spoor dat onder stroom stond. Ze kon dus geen kant op, schrijft Metro. Pas toen de stroom werd uitgeschakeld kon de vrouw worden bevrijd. Ze heeft 30 minuten in de benarde positie gelegen.
LIRR maakt gebruik van 3e rail, maar het lijkt me dat die op stations niet aan de perronkant ligt?
De pers zoekt dus ook graag sensatie. Maar de stroom moest er wel af, en toen kon ze daar pas weggeholpen worden. Ze zal toch niet onder de trein langs hebben gemoeten lijkt mij?
Ze is dus wél onder de trein langs uit de benarde positie gehaald. Misschien ook wel safe, want ze lijkt goed vastgezet. Misschien iets met de nek/ribben oid mogelijk, voorzorg?
Op zaterdag 4 juli 2015 18:39 schreef greavy het volgende: Ze is dus wél onder de trein langs uit de benarde positie gehaald. Misschien ook wel safe, want ze lijkt goed vastgezet. Misschien iets met de nek/ribben oid mogelijk, voorzorg?
Nu ik het zo zie was dat misschien wel de enige mogelijkheid, als je de trein zou gaan verplaatsen zou de schoen wel eens langs haar kunnen komen...
quote:
Op zaterdag 4 juli 2015 18:40 schreef Duvel het volgende: Derde rail ligt bij perrons als het goed is in het midden. Is de regel/norm.
Wanneer: zaterdag 4 en zondag 5 juli Oorzaak: door de Tourstart in centrum Utrecht Advies: Er rijden geen treinen en bussen door de start van de Tour de France in het centrum van Utrecht kunnen er geen treinen en U-OV bussen naar het Spoorwegmuseum rijden
Zo te zien had ze wat verwondingen opgelopen, anders hoef je niet met een brancard gered te worden
Het is wel Amerika hč
Ik zat daar ooit in de bus en een meisje had iets te veel gedronken en moest overgeven. In Nederland denk je dan, prima die redt het wel, maar nee hoor, politie en ambulance erbij
Ik begreep van een collega dat er al niet sneller gereden mocht worden dan 80 of 100 ivm de hitte, maar het lijkt er op dat treinen het nu toch begeven hebben. Zijn die GTW's zo gevoelig voor de hitte of had die maximale snelheid met iets anders te maken?
DB heeft ook weer problemen met ICE's: Er zijn vandaag 2 treinparen die van treinstel in Emmerich danwel Wesel hebben gewisseld, omdat een niet-Nederlands toegelaten treinstel richting Nederland aan het rijden was. Daarbij was ICE 123 vandaag "overvol", en werd eenieder in Arnhem nog ontraden om in te stappen "want er was echt geen plek meer", gangpaden schenen vol te staan... ICE123 rijdt richting Duitsland.
Sowieso is het kommer en kwel bij de ICE's vanmiddag: ICE 129, Arnhem v. 17:37 richting Frankfurt, heeft men in Arnhem richting Venlo - Mönchengladbach gestuurd. ICE 122 naar Amsterdam heeft momenteel minstens 140 minuten vertraging door onderstaande storing en is nog niet in Köln, en zal eveneens via Mönchengladbach gaan. ICE 227 naar Frankfurt, Amsterdam v. 18:35, is bij Utrecht direct naar Mönchengladbach gestuurd en zal ook minstens 70 minuten vertraging oplopen. ICE 104 uit Basel naar Amsterdam heeft ook een nog onbekende vertraging door onderstaande verstoring.
quote:
Storing wissel: Op het traject Köln Hbf - Siegburg/Bonn tussen Köln Steinstraße (Abzw) en Porz-Wahn Süd. Er ontstaan Vertragingen in beide richtingen in Verkeer op grote lijnen van de Deutsche Bahn.
De omleiding via Mönchengladbach komt door:
quote:
Folge einer Fahrzeugstörung zwischen Duisburg Hbf und Düsseldorf Hbf verspätet Fernverkehr.
Die defecte trein staat er al sinds 17:00 ofzo......
Ik begreep van een collega dat er al niet sneller gereden mocht worden dan 80 of 100 ivm de hitte, maar het lijkt er op dat treinen het nu toch begeven hebben. Zijn die GTW's zo gevoelig voor de hitte of had die maximale snelheid met iets anders te maken?
De GTW's zouden er tegen moeten kunnen, maar er kunnen altijd storingen optreden. Denk dat het ook deels met de baan te maken heeft dat er langzamer gereden moest worden.
Een paar uitgevallen intercity's naar Rotterdam omdat er ergens een spoorbrug klem zit. Verder een beetje druk voor een zaterdagavond.
De pleuris is uitgebroken hoor...
Ik bedoelde het dan ook sarcastisch.
Voor alle azijnpissers hier die voorspelden dat de NS zou falen vandaag. Die je nu niet meer hoort, ook niet om te zeggen dat de NS het vandaag blijkbaar toch goed geregeld had rond de Tourstart. Want ja, dan is het geen zeiken en klagen meer en dus niet leuk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Optimale materieelinzet? De DDZ die nu uit Vlissingen naar Leeuwarden is vertrokken met DDZ 7649, is leeg (!) vanuit de Binckhorst naar Vs gebracht voor deze IC....
De tram in Essen(D) heeft gistermiddag enkele uren niet gereden omdat het asfalt te zacht werd, en daardoor de tram vast kwam te staan: http://www.n24.de/n24/Med(...)zenen-teer-fest.html Vanaf 01:08 in het filmpje te zien die erbij staat via de link.
Op zaterdag 4 juli 2015 20:41 schreef greavy het volgende: Optimale materieelinzet? De DDZ die nu uit Vlissingen naar Leeuwarden is vertrokken met DDZ 7649, is leeg (!) vanuit de Binckhorst naar Vs gebracht voor deze IC....
Al bijna net zo erg als de 18 (!) bakken VIRM die ze eens als ledig materieel uit Roosendaal naar Onnen gestuurd hebben
Voor alle azijnpissers hier die voorspelden dat de NS zou falen vandaag. Die je nu niet meer hoort, ook niet om te zeggen dat de NS het vandaag blijkbaar toch goed geregeld had rond de Tourstart. Want ja, dan is het geen zeiken en klagen meer en dus niet leuk.
Toch ook wel typisch dat je kennelijk verwacht dat mensen op hun knieën gaan als er eens niks fout gaat. Alsof dat "Veel beter dan de nulhypothese" zou zijn. Je zou door de jarenlange werkelijkheid wel dat idee kunnen krijgen, dat snap ik. Maar dat is dus niet zo. De norm is gewoon "alles gaat goed." En de norm is niet iets waar iemand voor op zijn knieën hoeft.
Voor alle azijnpissers hier die voorspelden dat de NS zou falen vandaag. Die je nu niet meer hoort, ook niet om te zeggen dat de NS het vandaag blijkbaar toch goed geregeld had rond de Tourstart. Want ja, dan is het geen zeiken en klagen meer en dus niet leuk.
Ik denk dat het meer aan het weer heeft gelegen dat het goed is gegaan dan aan de NS...
Bovendien is het goed uitvoeren van de dienstregeling gewoon hun taak, iets wat ze meer dan voldoende aan verdienen. Daarvoor hoef je ze toch niet op blote knien voor te danken?
Verwarring op Belgisch spoor vanwege 'kameel' 4 juli 2015 21:12
De Belgische spoorwegen ondervonden zaterdag hinder van een bijzonder probleem: er zou een kameel op het spoor gesignaleerd zijn. Vervoerder NMBS, de Belgische NS, bracht het nieuws aan het eind van de ochtend via Twitter.
Het dier zou gesignaleerd zijn in de buurt van Aywaille, een gemeente in de provincie Luik, en langs het spoor lopen. Reizigers op dat traject moesten rekening houden met tien minuten vertraging.
Belgische media vermoedden dat de kameel afkomstig was uit het dieren- en safaripark Le Monde Sauvage in Aywaille. De melding werd een uur later ingetrokken: de kameel was gevonden en het verkeer kon weer zonder problemen verder rijden.
Dode kat Toch kwam de NMBS aan het eind van de middag terug op de melding. Het bleek geen kameel te zijn geweest, maar een dode kat. De spraakverwarring was ontstaan doordat de melding in het Frans was doorgegeven: kameel is 'chameau', maar het ging om een 'chat mort'.
"t Is warm voor iedereen", voegde de NMBS op Twitter nog aan de bekentenis toe. "Neemt een slokje water." Het bericht leidde op de sociale media tot veel hilariteit.
Voor alle azijnpissers hier die voorspelden dat de NS zou falen vandaag. Die je nu niet meer hoort, ook niet om te zeggen dat de NS het vandaag blijkbaar toch goed geregeld had rond de Tourstart. Want ja, dan is het geen zeiken en klagen meer en dus niet leuk.
Ik ook, was een sneer richting types als Driek die zo vurig hoopte dat alles in de soep zou draaien.
Ik denk dat het meer aan het weer heeft gelegen dat het goed is gegaan dan aan de NS...
Bovendien is het goed uitvoeren van de dienstregeling gewoon hun taak, iets wat ze meer dan voldoende aan verdienen. Daarvoor hoef je ze toch niet op blote knien voor te danken?
Overdrijven is ook een kunst.
Nergens zeg ik dat je op je knietjes hoeft, maar het is wel opvallend dat hier steevast alles en iedereen compleet wordt afgezeken en weggezet als een stelletje chimpansees, maar dat niemand thuis geeft als ze ongelijk blijken te hebben. En dat heeft niets met normen of knietjes te maken, maar met zeiken om het zeiken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 4 juli 2015 20:41 schreef greavy het volgende: Optimale materieelinzet? De DDZ die nu uit Vlissingen naar Leeuwarden is vertrokken met DDZ 7649, is leeg (!) vanuit de Binckhorst naar Vs gebracht voor deze IC....
Toch ook wel typisch dat je kennelijk verwacht dat mensen op hun knieën gaan als er eens niks fout gaat. Alsof dat "Veel beter dan de nulhypothese" zou zijn. Je zou door de jarenlange werkelijkheid wel dat idee kunnen krijgen, dat snap ik. Maar dat is dus niet zo. De norm is gewoon "alles gaat goed." En de norm is niet iets waar iemand voor op zijn knieën hoeft.
Als je bij ieder evenement van tevoren gaat lopen kankeren dat alles fout zal gaan is het natuurlijk niet meer de norm dat alles goed zal gaan.
Nergens zeg ik dat je op je knietjes hoeft, maar het is wel opvallend dat hier steevast alles en iedereen compleet wordt afgezeken en weggezet als een stelletje chimpansees, maar dat niemand thuis geeft als ze ongelijk blijken te hebben. En dat heeft niets met normen of knietjes te maken, maar met zeiken om het zeiken.
Exact. Looizuur pissen in zijn zuiverste vorm. Ik snap het trouwens wel want er gaat veel te veel fout. Maar deze operatie hebben ze vooralsnog goed gedaan, achjah.
Ik moet trouwens zeggen dat de hoeveelheid storingen en brandmeldingen in de tunnel bij Delft me alleszins meevalt, nadat de problemen van de eerste dagen zijn opgelost. Ik had verwacht dat hij er vaker uit zou liggen.
Als je bij ieder evenement van tevoren gaat lopen kankeren dat alles fout zal gaan is het natuurlijk niet meer de norm dat alles goed zal gaan.
Als de norm toch eens afhankelijk zou zijn van mijn gekanker
Maar goed, ik heb ook niet lopen kankeren hoe het vandaag zou gaan geloof ik. Ik was nooit van plan om erheen te gaan dus ook geen reden om me druk te maken
Maar het verbaast me wel dat het zo goed gegaan is ja. Krijg je meteen het idee van "Het kān dus wčl". Maar dat zal ook wel weer zuurpruimerij heten of zo. Best
Om raadselachtige redenen een Sprinterserie opgeheven. Buiten de regio Utrecht veel treinen te kort en dus uitpuilend.
Plus die rottige storing in Utrecht van een paar dagen terug: mislukte voorbereiding voor vandaag.
Inderdaad, het had bij NS en ProRail nog beroerder gekund. Zeker. Maar om nou echt met complimenten te gaan strooien richting NS die de afgelopen dagen een aantal stevige leugens heeft verkondigd?
Oh ik gebruikte wel "je" maar ik bedoelde niet jou specifiek, ik reageerde op het bericht ansich. En nogaals; Ik snap het wel want er gaat veel te veel fout en de afgelopen dagen waren ook niet echt een goede voorbode verder ofzo.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat extreme hitte, op wat kapotte airco's na, voor veel minder materieelproblemen zorgt dan extreme kou/sneeuw of andere weersomstandigheden. Alleen kan je je kleden op een kapotte verwarming als je de gemiddelde reistijd van een forens pakt. Bij geen airco kan ik me voorstellen dat het onverantwoord is. Maarja, willen we twee keer zoveel geld uitgeven aan een heleboel dingen omdat het één keer in de zoveel jaar zo warm is. Ik liever niet, geef het maar uit aan infra.
Het ERTMS-systeem bij Zevenaar Oost was vanmiddag rond 16:00 in storing gevallen, en Keyrail en ProRail melden dat er nog steeds problemen zijn, en men probeert morgenochtend het treinverkeer weer te hervatten rondom Zevenaar Oost. Op de Betuweroute hebben daardoor diverse treinen gestrand gestaan. Gelukkig was oa DB Schenker zo vriendelijk om treinen terug naar de Kijfhoek te slepen, zodat zij alsnog via Venlo konden. ICE's reden daardoor ook om. Het is nog niet bekend of dit morgenochtend ook het geval is.
Zo, het eerste halfjaar van 2015 is voorbij, dus hier wat statistieken: Totaal aantal kilometers/tariefeenheden: 9704 - Waarvan binnenland (tariefeenheden): 6594 - Waarvan buitenland (kilometers): 3110
Binnenlandse tariefeenheden met Weekend vrij: 6583 Kosten Weekend vrij (1e klas): ¤45 x 6 = ¤270 Prijs per tariefeenheid: 4,1 cent
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon éénderde buitenland Mijn spoorkilometers.. tot nu toe 2391 per trein, 53 per metro en 20 met de tram. Vorig jaar kwam ik op 4884 per trein uit, dus ik moet deze tendens een klein beetje harder doorzetten. Misschien in september naar Berlijn, dat tikt lekker natuurlijk
Op zaterdag 4 juli 2015 23:39 schreef Prins_Pils het volgende: Gewoon éénderde buitenland Mijn spoorkilometers.. tot nu toe 2391 per trein, 53 per metro en 20 met de tram. Vorig jaar kwam ik op 4884 per trein uit, dus ik moet deze tendens een klein beetje harder doorzetten. Misschien in september naar Berlijn, dat tikt lekker natuurlijk
Gewoon even Groningen-Barcelona vv doen, kan makkelijk in een weekendje
Op zaterdag 4 juli 2015 22:46 schreef James1988 het volgende: Ik moet trouwens zeggen dat de hoeveelheid storingen en brandmeldingen in de tunnel bij Delft me alleszins meevalt, nadat de problemen van de eerste dagen zijn opgelost. Ik had verwacht dat hij er vaker uit zou liggen.
uhuh. Positief puntje is dat. Nu hopelijk ook minder problemen rond Schiphol. Daar gaat het nog te vaak mis, maar Eringa zit daar gelukkig bovenop
Veurig jaar liep je juist te zeiken dat het er teveel waren xD
ja, dat heeft ook 1 op 1 met elkaar te maken wel. Vorig jaar zo achterlijk veel gereden dat ik wel een beetje klaar ben met treinen. Ik rij nu ook niet meer dan strikt noodzakelijk. Kun je ook zien aan de uitsplitsing naar reisdoel. Woon-werkverkeer was vorig jaar 75 %, dit jaar 88 %
Op zaterdag 4 juli 2015 23:44 schreef James1988 het volgende: Hou je dat echt actief bij, Dennis? Of heb je dat ergens laten uitrekenen a.d.h.v. je in- en uitchecks?
Ik hou ze actief bij, meestal 's avonds als ik thuis kom of de volgende dag gooi ik ze in een Excel-documentje. Ook handig als ik later de foto's een terugkijk, kan ik ook nog enigszins inschatten waar ze gemaakt kunnen zijn
Mijn woon-werkverkeer bestaat uit de route Breda - Den Haag Centraal. Via Dordrecht en Delft is dat ongeveer 74 kilometer, maar de route die ik echt neem wisselt wel eens. Zo pak ik soms de HSL mee (50% van de tijd) en soms ga ik via Pijnacker i.p.v. via Delft.
Hoeveel ik tot nu toe echt heb afgelegd? Geen idee.
En hoeveel met de bus? (die hou ik trouwens ook niet bij, kan ze wel optellen als ik zou willen) Had je deze al in de collectie trouwens? http://dennistd.nl/bus/temp/stapbus.jpg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Leger komt NS voortaan te hulp tijdens hittegolf Voor het eerst heeft de Koninklijke Landmacht zaterdag paraat gestaan om te helpen bij verstoringen van het treinverkeer. Op veertien plaatsen in het land stonden groepen van tien militairen klaar om bij te springen als het nodig zou zijn. Ze konden bijvoorbeeld water uitdelen of mindervaliden vervoeren.
NS en Prorail hadden een beroep gedaan op de landmacht in verband met 'uitzonderlijke omstandigheden': de combinatie van tropische weersomstandigheden en veel evenementen in het land. De militairen waren standby onder meer in Almelo, Hoogeveen, Amersfoort, Gouda, Bergen op Zoom en Roermond.
De 'militaire steunverlening in het openbaar belang' is zaterdagavond afgesloten zonder dat de militairen in actie hoefden te komen. "Alle treinen zijn netjes blijven rijden", aldus een woordvoerder van het ministerie van Defensie.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 05-07-2015 08:30:28 ]
Om raadselachtige redenen een Sprinterserie opgeheven. [...]
Om raadselachtige redenen? Ik zag de discussie op Twitter waaruit ik heb begrepen dat er twee treinen defect stonden waardoor er te weinig capaciteit op Utrecht ontstond en er daarom besloten is om enkele treinen uit de sprinterserie Utrecht - Woerden op te heffen. Dat is toch niet raadselachtig? Rond het middaguur is het schijnbaar opgelost en zijn de sprinters gewoon weer gaan rijden.
Kennis van me zit bij de NatRes, die was in eerste instantie ook opgeroepen om gestrande treinen te ontruimen, maar vrijdag kreeg hij al bericht dat dat niet meer nodig was.
Om raadselachtige redenen? Ik zag de discussie op Twitter waaruit ik heb begrepen dat er twee treinen defect stonden waardoor er te weinig capaciteit op Utrecht ontstond en er daarom besloten is om enkele treinen uit de sprinterserie Utrecht - Woerden op te heffen. Dat is toch niet raadselachtig? Rond het middaguur is het schijnbaar opgelost en zijn de sprinters gewoon weer gaan rijden.
Dat kon NS gisteren niet uitleggen, ondanks herhaalde pogingen om het wat en hoe op tafel te krijgen. Die hadden het steeds over een "verstoring elders" zonder dat ze konden vertellen, wat die verstoring elders dan was. Bleek dus ook niet te kloppen.
Op zaterdag 4 juli 2015 23:44 schreef James1988 het volgende: Hou je dat echt actief bij, Dennis? Of heb je dat ergens laten uitrekenen a.d.h.v. je in- en uitchecks?
Ik zelf plak de csv van ns.nl in excel en dan rolt er automatisch uit hoe lang ik ingecheckt was, en hoeveel kilometers dat was
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dan mis ik heel wat kilometers: ik begin en eindig meestal in Oldenzaal en reizen met andere vervoerders staan daar niet in.
Ah, die hebben we hier nauwelijks, maar je kan ook de cvs van ov-chipkaart.nl pakken natuurlijk, zal je vermoedelijk wel eea moeten corrigeren aan stationsnamen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Er staat een ic defect langs spoor 2 op Schiphol met +30. Omroep roept dat het nog niet bekend is hoelang het duurt totdat deze vertrekt en verzoekt niemand in te stappen. Zeker een sleeptraxx aan het regelen.
De oplossing voor de overspanningen tussen Doornik en Rijsel(Lille) is tijdelijk, zoals al eerder aangehaald. De MR96 heeft een detector gekregen die deze overspanning op de frequentieband opmerkt. Daarop wordt de trein volledig uitgeschakeld, en kan in de meeste gevallen binnen 5 minuten zijn weg weer vervolgen, als de overspanning "niet" meer gedetecteerd wordt. Nog steeds heeft SNCF de oorzaak nog niet kunnen vinden, en schakelt nu hulp in vanuit "het buitenland".
Op zondag 5 juli 2015 11:10 schreef ZwarteKater het volgende: Er staat een ic defect langs spoor 2 op Schiphol met +30. Omroep roept dat het nog niet bekend is hoelang het duurt totdat deze vertrekt en verzoekt niemand in te stappen. Zeker een sleeptraxx aan het regelen.
Gisteravond was de ICdefect van 21:55 uit Breda rg Amsterdam ook al gestrand op de HSL. Vervolgens kon men met een slakkengangetje doorrijden, maar wel steeds tot stilstand komen en daarna weer een stukje rijden en weer stoppen. Iets met communicatie trein-wal ofzo gister?
Men heeft ook in België eens eens de oplossing bedacht om het sein halverwege het enkelspoor tussen Lommel en Neerpelt uit dienst te nemen, en dit baanvak als één blok te gaan beschouwen. Er hebben de afgelopen maanden diverse keren 2 treinen tegenover elkaar gestaan, elk voor een rood sein op enkelspoor zonder passeermogelijkheden. Als tijdelijke oplossing had men toen eerst bedacht dat de seingevers elkaar moesten bellen om te vragen of ze een trein het baanvak op konden sturen.
Op zondag 5 juli 2015 11:17 schreef greavy het volgende: Men heeft ook in België eens eens de oplossing bedacht om het sein halverwege het enkelspoor tussen Lommel en Neerpelt uit dienst te nemen, en dit baanvak als één blok te gaan beschouwen. Er hebben de afgelopen maanden diverse keren 2 treinen tegenover elkaar gestaan, elk voor een rood sein op enkelspoor zonder passeermogelijkheden. Als tijdelijke oplossing had men toen eerst bedacht dat de seingevers elkaar moesten bellen om te vragen of ze een trein het baanvak op konden sturen.
Ze hebben geen optie voor het instellen van langere rijwegen of ze hebben geen treindienstleiders die de dienstregeling kennen en de treinenloop echt in de gaten houden?
Op zondag 5 juli 2015 11:25 schreef Dr_Flash het volgende: Huh? Is reserveren tegenwoordig verplicht voor de ICE naar Frankfurt? Volgens de omroep in Arnhem wel...
Ze hebben geen optie voor het instellen van langere rijwegen of ze hebben geen treindienstleiders die de dienstregeling kennen en de treinenloop echt in de gaten houden?
Tsja, dat weet ik verder niet. Tot 2012 was daar een fabrieksaansluiting, en stonden er daarom seinen. Die wissels zijn in 2013 weggehaald, en nadat men begin dit jaar de blokposten heeft verplaatst naar centrale locaties voor die lijn ging het mis: Nadat het 4x misgegaan was moesten de seingevers elkaar bellen of de trein wel mocht vertrekken uit Lommel danwel Neerpelt, en men heeft nu dus het sein uitgeschakeld, er gewoon één blok van gemaakt qua seinstelsel daar en de tableau's bij de seingevers aangepast zodat het allemaal 1 blok is.
Gister heeft men zelfs instappers voor ICE 123 in Arnhem geweigerd, ook al had men voor die ICE een reservering: De trein was overvol, de gangpaden stonden overvol. Ben je dus ook hard genaaid als je een duur ticket hebt voor die ICE, of nog een vliegtuig/andere trein moet halen oid.
Op zondag 5 juli 2015 11:33 schreef greavy het volgende: Gister heeft men zelfs instappers voor ICE 123 in Arnhem geweigerd, ook al had men voor die ICE een reservering: De trein was overvol, de gangpaden stonden overvol. Ben je dus ook hard genaaid als je een duur ticket hebt voor die ICE, of nog een vliegtuig/andere trein moet halen oid.
Op deze manier stimuleer je dus geweld tegen personeel hé. Wat een idioterie.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op zondag 5 juli 2015 11:33 schreef greavy het volgende: Gister heeft men zelfs instappers voor ICE 123 in Arnhem geweigerd, ook al had men voor die ICE een reservering: De trein was overvol, de gangpaden stonden overvol. Ben je dus ook hard genaaid als je een duur ticket hebt voor die ICE, of nog een vliegtuig/andere trein moet halen oid.
hoe komen daar zoveel mensen in dan? Lijkt me niet dat iedereen spontaan braadworst is gaan eten?
Op zondag 5 juli 2015 11:33 schreef greavy het volgende: Gister heeft men zelfs instappers voor ICE 123 in Arnhem geweigerd, ook al had men voor die ICE een reservering: De trein was overvol, de gangpaden stonden overvol. Ben je dus ook hard genaaid als je een duur ticket hebt voor die ICE, of nog een vliegtuig/andere trein moet halen oid.
Hoe kun je überhaupt reserveren als alle plaatsen al bezet zijn?
Op zondag 5 juli 2015 11:33 schreef greavy het volgende: Gister heeft men zelfs instappers voor ICE 123 in Arnhem geweigerd, ook al had men voor die ICE een reservering: De trein was overvol, de gangpaden stonden overvol. Ben je dus ook hard genaaid als je een duur ticket hebt voor die ICE, of nog een vliegtuig/andere trein moet halen oid.
Lijkt me ook dat het daarmee te maken had ja. De ultieme vorm van symptoombestrijding
Tsja, dat weet ik verder niet. Tot 2012 was daar een fabrieksaansluiting, en stonden er daarom seinen. Die wissels zijn in 2013 weggehaald, en nadat men begin dit jaar de blokposten heeft verplaatst naar centrale locaties voor die lijn ging het mis: Nadat het 4x misgegaan was moesten de seingevers elkaar bellen of de trein wel mocht vertrekken uit Lommel danwel Neerpelt, en men heeft nu dus het sein uitgeschakeld, er gewoon één blok van gemaakt qua seinstelsel daar en de tableau's bij de seingevers aangepast zodat het allemaal 1 blok is.
handig
Goede kennis van de dienstregeling van de machinisten wil dan ook nog wel eens helpen om problemen te voorkomen
Nee, dat weet ik niet. Omroep Arnhem scheen omgeroepen te hebben dat de trein overvol was, en instappen niet mogelijk was. DB zelf meldde "Overbezetting van de trein, instappen niet mogelijk"
Ze hebben geen optie voor het instellen van langere rijwegen of ze hebben geen treindienstleiders die de dienstregeling kennen en de treinenloop echt in de gaten houden?
Of nog simpeler: een rijrichtinginstelling voor een baanvak. Zoals ieder eerstewereldland heeft zeg maar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 5 juli 2015 11:41 schreef greavy het volgende: Nee, dat weet ik niet. Omroep Arnhem scheen omgeroepen te hebben dat de trein overvol was, en instappen niet mogelijk was. DB zelf meldde "Overbezetting van de trein, instappen niet mogelijk"
[..]
Omdat waarschijnlijk veel mensen ZONDER reservering in de trein zaten (en stonden)?
Hoe vol die trein werkelijk was, weet ik niet. De trein had in Utrecht wel +17 opgelopen. De voorgaande ICE heeft ook gewoon gereden....
Met een reservering kon je ook niet meer instappen?
Of nog simpeler: een rijrichtinginstelling voor een baanvak. Zoals ieder eerstewereldland heeft zeg maar.
Kan je dan niet op een enkelspoor baanvak met 2 blokken van 2 kanten één trein elk blok insturen zonder passeermogelijkheden? Dat was dus het probleem. Voordat dat industriespoor opgebroken werd, gebeurde het ook wel eens, maar toen kon de trein vanuit Neerpelt op het industriespoor rijden, andere trein voorbij, en weer de hoofdbaan "achteruit" terug op, en weer verder.
Even over die warmte: hier wordt wel gezegd dat men daar geen rekening mee kan houden, maar het schijnt wel vaker voor te gaan komen. Dan is het misschien verstandig om je systemen dusdanig uit te voeren zodat ze er mee om kunnen gaan.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 5 juli 2015 11:41 schreef greavy het volgende: Nee, dat weet ik niet. Omroep Arnhem scheen omgeroepen te hebben dat de trein overvol was, en instappen niet mogelijk was. DB zelf meldde "Overbezetting van de trein, instappen niet mogelijk"
[..]
Omdat waarschijnlijk veel mensen ZONDER reservering in de trein zaten (en stonden)?
Hoe vol die trein werkelijk was, weet ik niet. De trein had in Utrecht wel +17 opgelopen. De voorgaande ICE heeft ook gewoon gereden....
Wtf? Als ik een reservering zou hebben loop ik die trein binnen en degene die op MIJN stoel zit sodemieter ik de trein uit. Kom nou toch.
Dat zijn jouw woorden. Vaak zie je bij drukke treinen dat de balkons vol zijn, maar de gangpaden nog leeg zijn. Ik was gewoon met die trein meegereden.
Op zondag 5 juli 2015 17:36 schreef Bitlord het volgende: Dat zijn jouw woorden. Vaak zie je bij drukke treinen dat de balkons vol zijn, maar de gangpaden nog leeg zijn. Ik was gewoon met die trein meegereden.
overigens vraag ik me af of machinisten wel weten dat ze zonder airco rond rijden. Anders ben je wel een beetje een lulletje lampekatoen als je dan alsnog EZ komt binnenrijden en dan ook nog 15 seconden de deuren vergrendeld houdt
Airco aan/airco uit is geen knop die een machinist bedient. Dat moet de trein zelf regelen (per bak trouwens) als de ene bak het niet doet is de kans groot dat een andere het wel doet.
Kan je dan niet op een enkelspoor baanvak met 2 blokken van 2 kanten één trein elk blok insturen zonder passeermogelijkheden? Dat was dus het probleem. Voordat dat industriespoor opgebroken werd, gebeurde het ook wel eens, maar toen kon de trein vanuit Neerpelt op het industriespoor rijden, andere trein voorbij, en weer de hoofdbaan "achteruit" terug op, en weer verder.
Rijrichting geldt (in Nederland in elk geval) niet per blok, maar voor de hele vrije baan.
En op stukken waar halverwege twee bediende seinen staan ipv P-seinen (de zogenaamde bediende baan), waardoor de rijrichting niet doorloopt, hebben we een ingebouwde deadlock-beveiliging.
Dus nee, dat kan niet.
[ Bericht 5% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 05-07-2015 18:25:28 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 5 juli 2015 17:38 schreef Dr_Flash het volgende: overigens vraag ik me af of machinisten wel weten dat ze zonder airco rond rijden. Anders ben je wel een beetje een lulletje lampekatoen als je dan alsnog EZ komt binnenrijden en dan ook nog 15 seconden de deuren vergrendeld houdt
Op zondag 5 juli 2015 18:03 schreef AIex het volgende: Airco aan/airco uit is geen knop die een machinist bedient. Dat moet de trein zelf regelen (per bak trouwens) als de ene bak het niet doet is de kans groot dat een andere het wel doet.
in de cabine kun je klimaat apart regelen van de rest van de trein
Vanwege de warme temperaturen heeft men vandaag extra wegsleeplokken paraat gezet. In Utrecht, Amersfoort, Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam en Sittard stonden er 2(!) wegsleeplokken paraat. In Zwolle was dat een 6400 van DB Schenker en de SHD 2205, die uitzonderlijk vandaag ingehuurd werd.
Ik denk dat het Fles er meer om gaat of de machinist een melding krijgt dat ergens in de trein de airco kapot is
VIRM en SLT kennen daar wel een melding voor op het diagnosescherm ja... de rest kent daarvoor in de cabine geen signalering voor zover mij bekend. wel achter het glazen deurtje op de balkons in de rijtuigen
Op zondag 5 juli 2015 19:14 schreef greavy het volgende: Vanwege de warme temperaturen heeft men vandaag extra wegsleeplokken paraat gezet. In Utrecht, Amersfoort, Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam en Sittard stonden er 2(!) wegsleeplokken paraat. In Zwolle was dat een 6400 van DB Schenker en de SHD 2205, die uitzonderlijk vandaag ingehuurd werd.
2205, vet apparaat.
Die kleine locs van NedRail zijn niet geschikt voor het afslepen? Dat staan er ook 2 van in Zwolle en die heb ik eigenlijk nooit in actie gezien.
Op zondag 5 juli 2015 19:14 schreef greavy het volgende: Vanwege de warme temperaturen heeft men vandaag extra wegsleeplokken paraat gezet. In Utrecht, Amersfoort, Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam en Sittard stonden er 2(!) wegsleeplokken paraat. In Zwolle was dat een 6400 van DB Schenker en de SHD 2205, die uitzonderlijk vandaag ingehuurd werd.
Drie of vier wegsleeplokken hadden we al een weekje paraat staan hoor. Maar vandaag was het juist niet meer zo warm, dus vanwaar al dat extra spul?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Drie of vier wegsleeplokken hadden we al een weekje paraat staan hoor. Maar vandaag was het juist niet meer zo warm, dus vanwaar al dat extra spul?
Ik weet ook niet waarom er vandaag juist een partij extra loks gereed gezet zijn, wel weet ik dat gister enkel Utrecht en Amersfoort ook 2 lokken hadden vanwege de Tour de France. Vandaag is het wel extreem.
Op zondag 5 juli 2015 18:03 schreef AIex het volgende: Airco aan/airco uit is geen knop die een machinist bedient. Dat moet de trein zelf regelen (per bak trouwens) als de ene bak het niet doet is de kans groot dat een andere het wel doet.
in dit weer moet alles gewoon aan, daar zijn we het wel over eens denk ik? Niet aan = stuk.
over extra lokken gesproken, of locs whatevah In Barneveld - Zuid staan weetikveel, minstens 12? Sikjes op rails op dwarsliggers op eoa parkeerterrein. Weet iemand wat daar de grap mee is?
Als een trein zodanig vol zit dat je er niet eens meer in mág stappen, dan gaat het je ook echt niet meer lukken om erin te komen om 'jouw' zitplek op te eisen.
Ik vraag me wel af waarom dat ding zo vol zat, Duitsers die naar de TdF hadden gekeken?
Op zondag 5 juli 2015 20:54 schreef James1988 het volgende: Als een trein zodanig vol zit dat je er niet eens meer in mág stappen, dan gaat het je ook echt niet meer lukken om erin te komen om 'jouw' zitplek op te eisen.
Ik vraag me wel af waarom dat ding zo vol zat, Duitsers die naar de TdF hadden gekeken?
Sowieso, schoolvakanties zijn ook net begonnen Geen idee hoeveel mensen met de trein op vakantie gaan, ook vast niet zoveel dat ie zo vol is...
Op zondag 5 juli 2015 20:54 schreef James1988 het volgende: Als een trein zodanig vol zit dat je er niet eens meer in mág stappen, dan gaat het je ook echt niet meer lukken om erin te komen om 'jouw' zitplek op te eisen.
Op zondag 5 juli 2015 20:26 schreef Dr_Flash het volgende: over extra lokken gesproken, of locs whatevah In Barneveld - Zuid staan weetikveel, minstens 12? Sikjes op rails op dwarsliggers op eoa parkeerterrein. Weet iemand wat daar de grap mee is?
een of andere Stichting, de locs hebben ook al in Duitsland gestaan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 5 juli 2015 20:54 schreef James1988 het volgende: Als een trein zodanig vol zit dat je er niet eens meer in mág stappen, dan gaat het je ook echt niet meer lukken om erin te komen om 'jouw' zitplek op te eisen.
Ik vraag me wel af waarom dat ding zo vol zat, Duitsers die naar de TdF hadden gekeken?
Er schijnt (van horen zeggen, dus in hoeverre het klopt weet ik niet) aan de reizigers gevraagd te zijn wie een zitplaatsreservering had, die mochten nog wel naar binnen, andere reizigers konden niet meer mee.
Tuurlijk, Lebensraum moet je afdwingen Zelf zei je ook dat als jij en Bitlord op een vierkante meter stonden Dennis er niet meer bijpaste dus zelf dwing je het blijkbaar ook af
Tuurlijk, Lebensraum moet je afdwingen Zelf zei je ook dat als jij en Bitlord op een vierkante meter stonden Dennis er niet meer bijpaste dus zelf dwing je het blijkbaar ook af
Dat heeft meer te maken met natuurwetten. En voor die vierkante meter geldt dan vol is vol
Op maandag 6 juli 2015 01:01 schreef Fietsertje70 het volgende: hoe gaat het met de verbouwing van Breda CS? Kan je er al op een wat normalere manier aan de voorkant uit?
Met "voorkant" bedoel je "centrumkant"? Nee, daarvoor moet je nog steeds over de brug. Aan de noordkant (Belcrumkant) kun je er wel gewoon op een normale manier uit.
De verwachting is dat de nieuwe ingang aan de centrumkant ergens in het voorjaar van 2016 opengaat.
Met "voorkant" bedoel je "centrumkant"? Nee, daarvoor moet je nog steeds over de brug. Aan de noordkant (Belcrumkant) kun je er wel gewoon op een normale manier uit.
De verwachting is dat de nieuwe ingang aan de centrumkant ergens in het voorjaar van 2016 opengaat.
Werkt hier ook perfect. Voor de actuele snelheid, ga naar de trein toe in de reisplanner/vertrektijden en klik op het maps icoontje. Je krijgt nu de actuele positie en snelheid te zien.
Waarom is de IC Zwolle-Roosendaal eigenlijk in Zwolle uit de knoop gehaald door die lang te laten wortelschieten in Olst? Die vertrekt nu om .07 en .37 van spoor 9, en de sprinter naar Wierden op normale tijd van spoor 10. Die zijn dus gewoon omgewisseld terwijl als reden is opgegeven 'er zijn minder sporen beschikbaar'.
Als je héél hard op je scherm tikt vliegen alle schijfjes in het rond en klapt de verkeersleidingspost er uit.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Jammer dat de update op iOS vs Android niet dezelfde functionaliteiten geeft. - Treinradar onvindbaar op iOS - Treinsamenstelling op Android wel beschikbaar op iOS (nog) niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Jammer dat de update op iOS vs Android niet dezelfde functionaliteiten geeft. - Treinradar onvindbaar op iOS - Treinsamenstelling op Android wel beschikbaar op iOS (nog) niet.
Dat soort experimentele dingen (druktemelding, spraakzoeken, etc.) proberen ze altijd al als eerste in de Android app. Voordeel voor iOS is dat die app tenminste retestabiel is / zou moeten zijn
Wat overigens ook wel een handige app voor iOS is: Forens
In de gratis versie kan je twee treinen zetten, en zodra die vertraging hebben of uitvallen krijg je een pushbericht. Ik neem praktisch altijd dezelfde trein, scheelt weer elke keer de NS app openen om te kijken of de trein rijdt / vertraagd is. Als je betaalt (weet niet hoeveel, volgens mij 2 euro) kan je meer treinen er in zetten om push berichten van te krijgen.
Oud-minister Van Boxtel is de nieuwe president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen.Hij treedt op 1 augustus aan en zal een jaar aanblijven,meldt de NS.
Roger van Boxtel volgt Timo Huges op, die onlangs opstapte vanwege onjuiste verklaringen over de aanbesteding van het ov in Limburg.Begin 2016 begint de NS met de procedure voor de definitieve invulling van de CEO-positie.
Van Boxtel,eerder namens D66 minister voor Integratiebeleid,was tot voor kort voorzitter van de raad van bestuur van zorgverzekeraar Menzis.Hij zal bij de NS geen bonus krijgen.Het bedrijf hoopt op "herstel van rust en vertrouwen".
Oud-minister Van Boxtel is de nieuwe president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen.Hij treedt op 1 augustus aan en zal een jaar aanblijven,meldt de NS.
Roger van Boxtel volgt Timo Huges op, die onlangs opstapte vanwege onjuiste verklaringen over de aanbesteding van het ov in Limburg.Begin 2016 begint de NS met de procedure voor de definitieve invulling van de CEO-positie.
Van Boxtel,eerder namens D66 minister voor Integratiebeleid,was tot voor kort voorzitter van de raad van bestuur van zorgverzekeraar Menzis.Hij zal bij de NS geen bonus krijgen.Het bedrijf hoopt op "herstel van rust en vertrouwen".
Waarom niet gewoon nu meteen??
Van Boxtel, een van de zwarte bladzijden van mijn partij. Grmbl. Hopelijk is hij een betere bestuurder dan politicus.
Ziet er goed uit. Zou ik zeker wel die paar euri voor betalen. Als het er ook voor Android was...?
Ik krijg elke maandagochtend anders een mooie Google Now kaart met alle info over mijn treinreis naar Eindhoven? Laatst zelfs het advies om de auto te pakken als ik op tijd wilde komen, omdat de IC Breda - Venlo niet reed.
Oud-minister Van Boxtel is de nieuwe president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen.Hij treedt op 1 augustus aan en zal een jaar aanblijven,meldt de NS.
Roger van Boxtel volgt Timo Huges op, die onlangs opstapte vanwege onjuiste verklaringen over de aanbesteding van het ov in Limburg.Begin 2016 begint de NS met de procedure voor de definitieve invulling van de CEO-positie.
Van Boxtel,eerder namens D66 minister voor Integratiebeleid,was tot voor kort voorzitter van de raad van bestuur van zorgverzekeraar Menzis.Hij zal bij de NS geen bonus krijgen.Het bedrijf hoopt op "herstel van rust en vertrouwen".
Waarom niet gewoon nu meteen??
Drie redenen.
1: Soms is het goed om eerst een puinruimer aan het werk te zetten, waarna de nieuwe CEO weer aan de toekomst kan bouwen. Zoals Noordzij eerder puinruimde, en Testa ooit bij het GVB.
2: Een interim is snel geworven. Procedure voor een definitieve CEO duurt wel wat langer. En NS moet zo kort mogelijk stuurloos zijn.
3: Komt bij: nu hebben weinigen zin om definitief CEO te worden ivm groot afbreukrisico. Dat ligt over een tijdje misschien anders.
Op maandag 6 juli 2015 17:52 schreef 24Fan het volgende: Ik had even een vraagje over het Dal Vrij abonnement van de NS.
- Ik kan bij het aanvinken van extra opties kiezen uit:
[..]
voor 54,05 euro.
Hoe kan het dat dit zo goedkoop is? En kun je dan alleen maar in de daluren met de bus, tram of metro of ook tijdens de spitsuren?
Voor 153,05 in totaal vrij rondreizen met elk OV-middel tijdens de daluren en het weekend, klinkt bijna te goed?
Dat het zo goedkoop is, is volgens mij omdat het eigenlijk bedoeld is als aanvulling op Altijd Vrij om zo tot OV Vrij te komen, de opvolger van de oude OV Jaarkaart. Bij een hogere prijs zouden de OV Jaarkaarthouders er wel heel erg op achteruitgaan.
Ik vind het nogal krom dat ik met Traject vrij de hoofdprijs moet betalen voor aanvullend stad- en streekvervoer (waar dat in het verleden nog tegen aanzienlijk lager tarief gekocht kon worden als uitbreiding op de Jaartrajectkaart), terwijl mensen met het veel goedkopere Dal Vrij abonnement voor slechts een fractie meer in het hele land gratis mogen reizen met Bus, Tram en Metro.
Wat is dit voor logica: ik mag van de NS Xtra app alleen zowel voor- als natransport per openbaar vervoer doen. Bijvoorbeeld voortransport fiets en natransport OV mag niet. Alle combi's met fiets, auto en lopend kunnen wel gewoon gemaakt worden.
eigenlijk had er gv moeten staan vanwege grande vitesse, maar ik denk niet dat de Fransen er blij mee zijn dat een goederenwagon hun paradepaardje nadoet
Dat het zo goedkoop is, is volgens mij omdat het eigenlijk bedoeld is als aanvulling op Altijd Vrij om zo tot OV Vrij te komen, de opvolger van de oude OV Jaarkaart. Bij een hogere prijs zouden de OV Jaarkaarthouders er wel heel erg op achteruitgaan.
Ik vind het nogal krom dat ik met Traject vrij de hoofdprijs moet betalen voor aanvullend stad- en streekvervoer (waar dat in het verleden nog tegen aanzienlijk lager tarief gekocht kon worden als uitbreiding op de Jaartrajectkaart), terwijl mensen met het veel goedkopere Dal Vrij abonnement voor slechts een fractie meer in het hele land gratis mogen reizen met Bus, Tram en Metro.
Ik zal voor de zekerheid eens een mailtje sturen naar de NS.
Het is inderdaad krom dat je niet met Traject Vrij ook voor de BTM een extra optie hebt..
Voor mij is het in ieder geval een aantrekkelijk alternatief voor een auto. Voor 153 euro praktisch onbeperkt rondreizen door Nederland. Daar kan geen auto tegen op!
Op maandag 6 juli 2015 21:22 schreef Yreal het volgende: Die ov gratis optie op dalvrij, waar kan ik die vinden? Aanzienlijk goedkoper dan een htm abbo
Als je al Dal Vrij hebt, kun je hem via Mijn NS > Mijn producten > Details en wijzigen > Extra opties aan je abonnement toevoegen.