ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
net niet die docu op 3 gezien? Ging over mensen voor wie geen andere weg bestaaat dan het woord van de bijbel. Verstoten hun eigen kinderen lachend omdat ze een bikini dragen. Mensen die blij zijn met omgekomen soldaten, die god danken voor elke vorm van kanker en vooral elke dode als gevolg van welke kanker dan ook. Serious stuff.
Op zaterdag 4 juli 2015 01:27 schreef Dr_Flash het volgende: net niet die docu op 3 gezien? Ging over mensen voor wie geen andere weg bestaaat dan het woord van de bijbel. Verstoten hun eigen kinderen lachend omdat ze een bikini dragen. Mensen die blij zijn met omgekomen soldaten, die god danken voor elke vorm van kanker en vooral elke dode als gevolg van welke kanker dan ook. Serious stuff.
Westboro Baptist Church. Leuke lui ja En b2py, ik denk dat jij je wel thuis zult voelen in de metrostations van Washington DC
Op zaterdag 4 juli 2015 01:27 schreef Dr_Flash het volgende: net niet die docu op 3 gezien? Ging over mensen voor wie geen andere weg bestaaat dan het woord van de bijbel. Verstoten hun eigen kinderen lachend omdat ze een bikini dragen. Mensen die blij zijn met omgekomen soldaten, die god danken voor elke vorm van kanker en vooral elke dode als gevolg van welke kanker dan ook. Serious stuff.
Ja toen ik het in de gids zag staan dacht ik 'oh voor de garp eens kijken' maar Bert Visscher op Humor TV was leuker En dat soort mensen.. tsja. God zal blij zijn als die van deze aardbol verdwijnen
Op zaterdag 4 juli 2015 01:27 schreef Dr_Flash het volgende: net niet die docu op 3 gezien? Ging over mensen voor wie geen andere weg bestaaat dan het woord van de bijbel. Verstoten hun eigen kinderen lachend omdat ze een bikini dragen. Mensen die blij zijn met omgekomen soldaten, die god danken voor elke vorm van kanker en vooral elke dode als gevolg van welke kanker dan ook. Serious stuff.
Dat was echt bizar, je moet die website eens bezoeken www.godhatesamerica.com en dan even kijken wat er BIJ Netherlands staat.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
De NS deelt vlaggetjes uit i.v.m. de Tour kon ik zien aan het volk wat hier binnenstroomt .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In Testelt (B) is gister een trein tot stilstand gekomen nadat mensen de politie hadden gebeld "vanwege een kapotte ketelwagen". Gelukkig geen lekkage, de buitenkant was kapot van deze tankcontainer. Tijdens de rit is het helemaal losgelaten...
Men moet blij zijn dat er geen gewonden zijn gevallen, doordat de trein nog verder zou zijn gereden en dit stuk ijzer mensen geraakt zou hebben
Op zaterdag 4 juli 2015 00:38 schreef ZwarteKater het volgende: Ik snap dat sommigen misschien kosten op de VIRM of er zeeziek van worden, maar om nu een hele fucking coupe onder te kotsen... Zit nu boven, ruik het nog steeds.
Laatst had eentje in een GTW gekotst. Kwam een schoonmaker even om de boel te dweilen. Zei hij ook nog dat het tegenviel, omdat er bijna niets lag
Op zaterdag 4 juli 2015 15:08 schreef Dr_Flash het volgende: toch wel genoeg reden om hem stil te zetten. Maar zien we nou een isolatielaag van like 30 cm dik of zo?
Dat is de isolatielaag ja. Dit type tankcontainer is ervoor gemaakt om vloeistoffen te vervoeren die bijvoorbeeld koud vervoerd moeten worden, of juist warm. Volgens mij heeft dit type tankcontainer ook nog een aansluiting om de tank op te warmen met stoom, zodat de vloeistof die erin zit weer vloeibaar(der) wordt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er 28.000 liter frituurolie in zit, en dat wordt wel hard, en moet dan eerst 3 uur opgewarmd worden om te lossen.... (En ja, daar heb ik ervaring mee.....)
Dit is een tankcontainer. Ik heb al eens oude frituurolie/vet moeten lossen wat uit verweggistan komt, en hier verwerkt wordt tot iets. Lossen duurt dan circa 6-7 uur voor 28.000 kilo frituurolie, want het moet eerst 2,5-3 uur met stoom opgewarmd worden tot het vloeibaar is, en dan kan men lossen.
Op zaterdag 4 juli 2015 15:37 schreef Dr_Flash het volgende: Ben wel benieuwd in welk scenario dat zou gaan. Misschien afgewerkte frituurolie dat gegroepeerd wordt en dan naar een destructiebedrijf of zo?
Is inderdaad oude frituurolie. Wat men er precies mee doet, weet ik niet. En zo zijn er wel meer van zulke producten die via zulke tankcontainers vervoerd worden. Ook sinaasappelsap wordt bijvoorbeeld in foodgrade tankcontainers geladen.
Op zaterdag 4 juli 2015 15:37 schreef Dr_Flash het volgende: Ben wel benieuwd in welk scenario dat zou gaan. Misschien afgewerkte frituurolie dat gegroepeerd wordt en dan naar een destructiebedrijf of zo?
Als dat al gebeurd dan denk ik afgewerkte ja. Anders moet je die wagons helemaal van binnen omspoelen, want ik denk niet dat die wagons binnen een paar uur gespoeld en weer gevuld klaar voor vertrek staan.
Oh sinaasappelsap in zulke tanks had ik niet verwacht. Er zijn dus wel speciale tanks voor levensmiddelen dus. Ik wist dat dat moest, daarom had ik verwacht dat er weinig vloeibare levensmiddelen per spoor gingen.
Een tankcontainer reinigen duurt ongeveer een halfuur. Als hij nog gedroogd moet worden bij de reiniging ben je nog 10 minuten extra bezig. Er zijn diverse classificaties reiniging. Foodgrade voor voedselproducten, ADR voor gevaarlijke stoffen etc. En per classificaties zijn er weer segmenten die je kan kiezen voor de reiniging, want voor elk product geldt een afwijkende reiniging. Een foodgrade reiniging kan bijvoorbeeld zijn: - Heet stomen via het mangat - Spoelen - Reinigen - Spoelen - Buitenkant reinigen - Naspoelen - Drogen Waarbij het reinigingsproces ongeveer 20 minuten duurt. Er worden dan diverse schoonmaakmiddelen gespoeld en dergelijke. Een reiniging kost zomaar 40.000 liter water of meer.
In de tankcontainers (géén ketelwagens!) wordt dus van alles vervoerd. Een tankcontainer kan niet voor ADR en foodgrade gemengd gebruikt worden. Een foodgrade-tankcontainer moet ten alle tijden de tekst FOODGRADE dragen. Een ex-ADR tankcontainer mag ook nooit in het Foodgrade-circuit terecht komen. Een afgekeurde Foodgrade tankcontainer mag wel naar het ADR-circuit gaan.
In ketelwagens zie je vrijwel nooit levensmiddelen. Een tankcontainer kan ook per vrachtauto en schip vervoerd worden, waardoor het vervoer veel flexibeler is. Het is eigenlijk gewoon een container, maar dan voor vloeistoffen.
Ik weet wel dat er op Bullay - Traben-Trarbach ooit buuurtgoederentreinen reden waar moezelwijn in ketelwagens ging. Geen idee hoe lang geleden trouwens, maar het waren andere tijden
Op zaterdag 4 juli 2015 15:51 schreef greavy het volgende: Een tankcontainer reinigen duurt ongeveer een halfuur. Als hij nog gedroogd moet worden bij de reiniging ben je nog 10 minuten extra bezig. Er zijn diverse classificaties reiniging. Foodgrade voor voedselproducten, ADR voor gevaarlijke stoffen etc. En per classificaties zijn er weer segmenten die je kan kiezen voor de reiniging, want voor elk product geldt een afwijkende reiniging. Een foodgrade reiniging kan bijvoorbeeld zijn: - Heet stomen via het mangat - Spoelen - Reinigen - Spoelen - Buitenkant reinigen - Naspoelen - Drogen Waarbij het reinigingsproces ongeveer 20 minuten duurt. Er worden dan diverse schoonmaakmiddelen gespoeld en dergelijke. Een reiniging kost zomaar 40.000 liter water of meer.
In de tankcontainers (géén ketelwagens!) wordt dus van alles vervoerd. Een tankcontainer kan niet voor ADR en foodgrade gemengd gebruikt worden. Een foodgrade-tankcontainer moet ten alle tijden de tekst FOODGRADE dragen. Een ex-ADR tankcontainer mag ook nooit in het Foodgrade-circuit terecht komen. Een afgekeurde Foodgrade tankcontainer mag wel naar het ADR-circuit gaan.
In ketelwagens zie je vrijwel nooit levensmiddelen. Een tankcontainer kan ook per vrachtauto en schip vervoerd worden, waardoor het vervoer veel flexibeler is. Het is eigenlijk gewoon een container, maar dan voor vloeistoffen.
Aha, zal es op Foodgrade letten dan Bij tankopleggers zie je vaak 'nut für Lebensmittel' maar zag dat nooit op het spoor Deze containers zet je zo op een oplegger denk ik?
Net waren er een ICM, VIRM, DDZ, plan V en DDAR te zien vanuit de helikopter bij de toer. in het buitenland zullen ze wel zeggen, die gekken hebben zelfs hun treinen geel gemaakt
Aha, zal es op Foodgrade letten dan Bij tankopleggers zie je vaak 'nut für Lebensmittel' maar zag dat nooit op het spoor Deze containers zet je zo op een oplegger denk ik?
Klopt, deze tankcontainers kunnen, net als de andere zeecontainers, gewoon op een oplegger die geschikt is voor containervervoer. Bij de tankopleggers die in Duitsland komen, en levensmiddelen moeten vervoeren, moet er volgens een Duits regeltje in het Duits opstaan dat het voor levensmiddelen is.
Op zaterdag 4 juli 2015 16:11 schreef Prins_Pils het volgende: Die spoorbrug heeft ook wel een toepasselijke kleur Misschien dat die daarom meerdere keren in beeld was.
Weten die stokbroodvreters veel dat dat ding altijd geel is
En er komt er nog een naast, terwijl de oude autobrug net is weggehaald. Donderdag over de Lekbrug bij Nieuwegein/Vianen gefietst daar ligt ook nog een oude brug naast, daar kunnen zo 2 sporen worden aangelegd (zei de leek ).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De lijn is 125 kilometer lang. Maar met het laatste gedeelte in Italië lijkt geen rekening te zijn gehouden. De nieuwe treinen die SNCF heeft besteld voor het traject passen namelijk niet door de Italiaanse tunnels. "Ze zijn inderdaad te hoog, het gaat maar om een paar millimeter", zegt Eric Sauri, woordvoerder van een groep kritische oud-medewerkers van SNCF, tegen Nice Matin. "Daarom kunnen de treinen niet naar het eindpunt."
SNCF laat de treinen vanaf morgen rijden. Voorlopig dus tot de grens. Vanaf november kunnen ze waarschijnlijk doorrijden. Wegwerkers gaan dit najaar de tunnels bewerken met vijlen om te zorgen dat de ondoordachte aankopen er toch doorheen kunnen.
Eerst treinen die te breed voor circa 1300 perrons waren bestellen, en nu te hoge treinen bestellen....
Eerst treinen die te breed voor circa 1300 perrons waren bestellen, en nu te hoge treinen bestellen....
Dat had ik hier een paar dagen terug al gepost. Het gaat om hetzelfde materieeltype (OMNEO a.k.a. Régio2N), en om slechts één tunnel die toch al aangepakt zou gaan worden.
Oh, dat had ik gemist. Maarja, ik ben dan ook erg veel van huis geweest (en buitenland) waardoor ik niet elk bericht de afgelopen 3-4 dagen heb gelezen....
quote:
Vrouw valt tussen trein en perron De vrouw die te zien is op onderstaande foto’s had geen lekkere dag. Ze viel in het gat tussen de trein en het perron op een station in Long Island, New York.
De vrouw lag angstaanjagend dicht bij het spoor dat onder stroom stond. Ze kon dus geen kant op, schrijft Metro. Pas toen de stroom werd uitgeschakeld kon de vrouw worden bevrijd. Ze heeft 30 minuten in de benarde positie gelegen.
De vrouw lag angstaanjagend dicht bij het spoor dat onder stroom stond. Ze kon dus geen kant op, schrijft Metro. Pas toen de stroom werd uitgeschakeld kon de vrouw worden bevrijd. Ze heeft 30 minuten in de benarde positie gelegen.
LIRR maakt gebruik van 3e rail, maar het lijkt me dat die op stations niet aan de perronkant ligt?
De pers zoekt dus ook graag sensatie. Maar de stroom moest er wel af, en toen kon ze daar pas weggeholpen worden. Ze zal toch niet onder de trein langs hebben gemoeten lijkt mij?
Ze is dus wél onder de trein langs uit de benarde positie gehaald. Misschien ook wel safe, want ze lijkt goed vastgezet. Misschien iets met de nek/ribben oid mogelijk, voorzorg?
Op zaterdag 4 juli 2015 18:39 schreef greavy het volgende: Ze is dus wél onder de trein langs uit de benarde positie gehaald. Misschien ook wel safe, want ze lijkt goed vastgezet. Misschien iets met de nek/ribben oid mogelijk, voorzorg?
Nu ik het zo zie was dat misschien wel de enige mogelijkheid, als je de trein zou gaan verplaatsen zou de schoen wel eens langs haar kunnen komen...
quote:
Op zaterdag 4 juli 2015 18:40 schreef Duvel het volgende: Derde rail ligt bij perrons als het goed is in het midden. Is de regel/norm.
Wanneer: zaterdag 4 en zondag 5 juli Oorzaak: door de Tourstart in centrum Utrecht Advies: Er rijden geen treinen en bussen door de start van de Tour de France in het centrum van Utrecht kunnen er geen treinen en U-OV bussen naar het Spoorwegmuseum rijden
Zo te zien had ze wat verwondingen opgelopen, anders hoef je niet met een brancard gered te worden
Het is wel Amerika hè
Ik zat daar ooit in de bus en een meisje had iets te veel gedronken en moest overgeven. In Nederland denk je dan, prima die redt het wel, maar nee hoor, politie en ambulance erbij
Ik begreep van een collega dat er al niet sneller gereden mocht worden dan 80 of 100 ivm de hitte, maar het lijkt er op dat treinen het nu toch begeven hebben. Zijn die GTW's zo gevoelig voor de hitte of had die maximale snelheid met iets anders te maken?
DB heeft ook weer problemen met ICE's: Er zijn vandaag 2 treinparen die van treinstel in Emmerich danwel Wesel hebben gewisseld, omdat een niet-Nederlands toegelaten treinstel richting Nederland aan het rijden was. Daarbij was ICE 123 vandaag "overvol", en werd eenieder in Arnhem nog ontraden om in te stappen "want er was echt geen plek meer", gangpaden schenen vol te staan... ICE123 rijdt richting Duitsland.
Sowieso is het kommer en kwel bij de ICE's vanmiddag: ICE 129, Arnhem v. 17:37 richting Frankfurt, heeft men in Arnhem richting Venlo - Mönchengladbach gestuurd. ICE 122 naar Amsterdam heeft momenteel minstens 140 minuten vertraging door onderstaande storing en is nog niet in Köln, en zal eveneens via Mönchengladbach gaan. ICE 227 naar Frankfurt, Amsterdam v. 18:35, is bij Utrecht direct naar Mönchengladbach gestuurd en zal ook minstens 70 minuten vertraging oplopen. ICE 104 uit Basel naar Amsterdam heeft ook een nog onbekende vertraging door onderstaande verstoring.
quote:
Storing wissel: Op het traject Köln Hbf - Siegburg/Bonn tussen Köln Steinstraße (Abzw) en Porz-Wahn Süd. Er ontstaan Vertragingen in beide richtingen in Verkeer op grote lijnen van de Deutsche Bahn.
De omleiding via Mönchengladbach komt door:
quote:
Folge einer Fahrzeugstörung zwischen Duisburg Hbf und Düsseldorf Hbf verspätet Fernverkehr.
Die defecte trein staat er al sinds 17:00 ofzo......
Ik begreep van een collega dat er al niet sneller gereden mocht worden dan 80 of 100 ivm de hitte, maar het lijkt er op dat treinen het nu toch begeven hebben. Zijn die GTW's zo gevoelig voor de hitte of had die maximale snelheid met iets anders te maken?
De GTW's zouden er tegen moeten kunnen, maar er kunnen altijd storingen optreden. Denk dat het ook deels met de baan te maken heeft dat er langzamer gereden moest worden.
Een paar uitgevallen intercity's naar Rotterdam omdat er ergens een spoorbrug klem zit. Verder een beetje druk voor een zaterdagavond.
De pleuris is uitgebroken hoor...
Ik bedoelde het dan ook sarcastisch.
Voor alle azijnpissers hier die voorspelden dat de NS zou falen vandaag. Die je nu niet meer hoort, ook niet om te zeggen dat de NS het vandaag blijkbaar toch goed geregeld had rond de Tourstart. Want ja, dan is het geen zeiken en klagen meer en dus niet leuk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Optimale materieelinzet? De DDZ die nu uit Vlissingen naar Leeuwarden is vertrokken met DDZ 7649, is leeg (!) vanuit de Binckhorst naar Vs gebracht voor deze IC....
De tram in Essen(D) heeft gistermiddag enkele uren niet gereden omdat het asfalt te zacht werd, en daardoor de tram vast kwam te staan: http://www.n24.de/n24/Med(...)zenen-teer-fest.html Vanaf 01:08 in het filmpje te zien die erbij staat via de link.
Op zaterdag 4 juli 2015 20:41 schreef greavy het volgende: Optimale materieelinzet? De DDZ die nu uit Vlissingen naar Leeuwarden is vertrokken met DDZ 7649, is leeg (!) vanuit de Binckhorst naar Vs gebracht voor deze IC....
Al bijna net zo erg als de 18 (!) bakken VIRM die ze eens als ledig materieel uit Roosendaal naar Onnen gestuurd hebben
Voor alle azijnpissers hier die voorspelden dat de NS zou falen vandaag. Die je nu niet meer hoort, ook niet om te zeggen dat de NS het vandaag blijkbaar toch goed geregeld had rond de Tourstart. Want ja, dan is het geen zeiken en klagen meer en dus niet leuk.
Toch ook wel typisch dat je kennelijk verwacht dat mensen op hun knieën gaan als er eens niks fout gaat. Alsof dat "Veel beter dan de nulhypothese" zou zijn. Je zou door de jarenlange werkelijkheid wel dat idee kunnen krijgen, dat snap ik. Maar dat is dus niet zo. De norm is gewoon "alles gaat goed." En de norm is niet iets waar iemand voor op zijn knieën hoeft.
Voor alle azijnpissers hier die voorspelden dat de NS zou falen vandaag. Die je nu niet meer hoort, ook niet om te zeggen dat de NS het vandaag blijkbaar toch goed geregeld had rond de Tourstart. Want ja, dan is het geen zeiken en klagen meer en dus niet leuk.
Ik denk dat het meer aan het weer heeft gelegen dat het goed is gegaan dan aan de NS...
Bovendien is het goed uitvoeren van de dienstregeling gewoon hun taak, iets wat ze meer dan voldoende aan verdienen. Daarvoor hoef je ze toch niet op blote knien voor te danken?
Verwarring op Belgisch spoor vanwege 'kameel' 4 juli 2015 21:12
De Belgische spoorwegen ondervonden zaterdag hinder van een bijzonder probleem: er zou een kameel op het spoor gesignaleerd zijn. Vervoerder NMBS, de Belgische NS, bracht het nieuws aan het eind van de ochtend via Twitter.
Het dier zou gesignaleerd zijn in de buurt van Aywaille, een gemeente in de provincie Luik, en langs het spoor lopen. Reizigers op dat traject moesten rekening houden met tien minuten vertraging.
Belgische media vermoedden dat de kameel afkomstig was uit het dieren- en safaripark Le Monde Sauvage in Aywaille. De melding werd een uur later ingetrokken: de kameel was gevonden en het verkeer kon weer zonder problemen verder rijden.
Dode kat Toch kwam de NMBS aan het eind van de middag terug op de melding. Het bleek geen kameel te zijn geweest, maar een dode kat. De spraakverwarring was ontstaan doordat de melding in het Frans was doorgegeven: kameel is 'chameau', maar het ging om een 'chat mort'.
"t Is warm voor iedereen", voegde de NMBS op Twitter nog aan de bekentenis toe. "Neemt een slokje water." Het bericht leidde op de sociale media tot veel hilariteit.
Voor alle azijnpissers hier die voorspelden dat de NS zou falen vandaag. Die je nu niet meer hoort, ook niet om te zeggen dat de NS het vandaag blijkbaar toch goed geregeld had rond de Tourstart. Want ja, dan is het geen zeiken en klagen meer en dus niet leuk.
Ik ook, was een sneer richting types als Driek die zo vurig hoopte dat alles in de soep zou draaien.
Ik denk dat het meer aan het weer heeft gelegen dat het goed is gegaan dan aan de NS...
Bovendien is het goed uitvoeren van de dienstregeling gewoon hun taak, iets wat ze meer dan voldoende aan verdienen. Daarvoor hoef je ze toch niet op blote knien voor te danken?
Overdrijven is ook een kunst.
Nergens zeg ik dat je op je knietjes hoeft, maar het is wel opvallend dat hier steevast alles en iedereen compleet wordt afgezeken en weggezet als een stelletje chimpansees, maar dat niemand thuis geeft als ze ongelijk blijken te hebben. En dat heeft niets met normen of knietjes te maken, maar met zeiken om het zeiken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 4 juli 2015 20:41 schreef greavy het volgende: Optimale materieelinzet? De DDZ die nu uit Vlissingen naar Leeuwarden is vertrokken met DDZ 7649, is leeg (!) vanuit de Binckhorst naar Vs gebracht voor deze IC....
Toch ook wel typisch dat je kennelijk verwacht dat mensen op hun knieën gaan als er eens niks fout gaat. Alsof dat "Veel beter dan de nulhypothese" zou zijn. Je zou door de jarenlange werkelijkheid wel dat idee kunnen krijgen, dat snap ik. Maar dat is dus niet zo. De norm is gewoon "alles gaat goed." En de norm is niet iets waar iemand voor op zijn knieën hoeft.
Als je bij ieder evenement van tevoren gaat lopen kankeren dat alles fout zal gaan is het natuurlijk niet meer de norm dat alles goed zal gaan.
Nergens zeg ik dat je op je knietjes hoeft, maar het is wel opvallend dat hier steevast alles en iedereen compleet wordt afgezeken en weggezet als een stelletje chimpansees, maar dat niemand thuis geeft als ze ongelijk blijken te hebben. En dat heeft niets met normen of knietjes te maken, maar met zeiken om het zeiken.
Exact. Looizuur pissen in zijn zuiverste vorm. Ik snap het trouwens wel want er gaat veel te veel fout. Maar deze operatie hebben ze vooralsnog goed gedaan, achjah.
Ik moet trouwens zeggen dat de hoeveelheid storingen en brandmeldingen in de tunnel bij Delft me alleszins meevalt, nadat de problemen van de eerste dagen zijn opgelost. Ik had verwacht dat hij er vaker uit zou liggen.
Als je bij ieder evenement van tevoren gaat lopen kankeren dat alles fout zal gaan is het natuurlijk niet meer de norm dat alles goed zal gaan.
Als de norm toch eens afhankelijk zou zijn van mijn gekanker
Maar goed, ik heb ook niet lopen kankeren hoe het vandaag zou gaan geloof ik. Ik was nooit van plan om erheen te gaan dus ook geen reden om me druk te maken
Maar het verbaast me wel dat het zo goed gegaan is ja. Krijg je meteen het idee van "Het kàn dus wèl". Maar dat zal ook wel weer zuurpruimerij heten of zo. Best
Om raadselachtige redenen een Sprinterserie opgeheven. Buiten de regio Utrecht veel treinen te kort en dus uitpuilend.
Plus die rottige storing in Utrecht van een paar dagen terug: mislukte voorbereiding voor vandaag.
Inderdaad, het had bij NS en ProRail nog beroerder gekund. Zeker. Maar om nou echt met complimenten te gaan strooien richting NS die de afgelopen dagen een aantal stevige leugens heeft verkondigd?
Oh ik gebruikte wel "je" maar ik bedoelde niet jou specifiek, ik reageerde op het bericht ansich. En nogaals; Ik snap het wel want er gaat veel te veel fout en de afgelopen dagen waren ook niet echt een goede voorbode verder ofzo.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat extreme hitte, op wat kapotte airco's na, voor veel minder materieelproblemen zorgt dan extreme kou/sneeuw of andere weersomstandigheden. Alleen kan je je kleden op een kapotte verwarming als je de gemiddelde reistijd van een forens pakt. Bij geen airco kan ik me voorstellen dat het onverantwoord is. Maarja, willen we twee keer zoveel geld uitgeven aan een heleboel dingen omdat het één keer in de zoveel jaar zo warm is. Ik liever niet, geef het maar uit aan infra.
Het ERTMS-systeem bij Zevenaar Oost was vanmiddag rond 16:00 in storing gevallen, en Keyrail en ProRail melden dat er nog steeds problemen zijn, en men probeert morgenochtend het treinverkeer weer te hervatten rondom Zevenaar Oost. Op de Betuweroute hebben daardoor diverse treinen gestrand gestaan. Gelukkig was oa DB Schenker zo vriendelijk om treinen terug naar de Kijfhoek te slepen, zodat zij alsnog via Venlo konden. ICE's reden daardoor ook om. Het is nog niet bekend of dit morgenochtend ook het geval is.
Zo, het eerste halfjaar van 2015 is voorbij, dus hier wat statistieken: Totaal aantal kilometers/tariefeenheden: 9704 - Waarvan binnenland (tariefeenheden): 6594 - Waarvan buitenland (kilometers): 3110
Binnenlandse tariefeenheden met Weekend vrij: 6583 Kosten Weekend vrij (1e klas): ¤45 x 6 = ¤270 Prijs per tariefeenheid: 4,1 cent
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon éénderde buitenland Mijn spoorkilometers.. tot nu toe 2391 per trein, 53 per metro en 20 met de tram. Vorig jaar kwam ik op 4884 per trein uit, dus ik moet deze tendens een klein beetje harder doorzetten. Misschien in september naar Berlijn, dat tikt lekker natuurlijk
Op zaterdag 4 juli 2015 23:39 schreef Prins_Pils het volgende: Gewoon éénderde buitenland Mijn spoorkilometers.. tot nu toe 2391 per trein, 53 per metro en 20 met de tram. Vorig jaar kwam ik op 4884 per trein uit, dus ik moet deze tendens een klein beetje harder doorzetten. Misschien in september naar Berlijn, dat tikt lekker natuurlijk
Gewoon even Groningen-Barcelona vv doen, kan makkelijk in een weekendje