Uitlezen kan alleen met een daarvoor bestemd apparaat. Dat zal bij een dierenarts of dierenambulance zijn. En die zullen in alle beschikbare databases kijken.quote:Op zondag 5 juli 2015 08:40 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo Dida.
Een kort vraagje over het chippen van katten.
Ik dacht dus dat er maar een soort chip was maar nu hoorde ik laatst dat er verschillende chips met verschillende databases zouden bestaan.
Klopt dit? En zo ja, welke kan ik het beste kiezen? (Ik wil natuurlijk de meestgebruikte database zodat de kans groter is dat de vinder de chip uit kan lezen)
Het probleem is vaak dat mensen niet realiseren dat zij meestal zelf het dier moeten registreren. Ook als je gaat verhuizen moet je je gegevens veranderen. En als je het dier wegdoet/ verkoopt moeten de gegevens ook veranderd worden. Dat gaat niet "semi-automatisch" zoals bij een auto (bij een auto moet je ook een moeite voor doen, maar minder dan bij het registreren van een huisdier).quote:Op zondag 5 juli 2015 08:40 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo Dida.
Een kort vraagje over het chippen van katten.
Ik dacht dus dat er maar een soort chip was maar nu hoorde ik laatst dat er verschillende chips met verschillende databases zouden bestaan.
Klopt dit? En zo ja, welke kan ik het beste kiezen? (Ik wil natuurlijk de meestgebruikte database zodat de kans groter is dat de vinder de chip uit kan lezen)
quote:Op zondag 5 juli 2015 19:46 schreef gehotseflotst het volgende:
met totale anarchie tot gevolg, mijn katten kennende
quote:
Schattigquote:Op maandag 6 juli 2015 11:28 schreef deedeetee het volgende:
edit : aangepaste tekst![]()
We krijgen binnenkort een nieuwe pup.
Deze pup krijgt alleen kvv te eten maar we krijgen ook een kilo zak brokjes mee van royal canin. Wanneer kan ik beginnen met het omzetten op brokjes en hoe kan ik dat het beste aanpakken ? De fokker geeft ook advies hoor ( en mijn da ook al ik t vraag ) maar ik hoor t ook graag eens van een ander.
Ik kan het merk kvv dat hij nu gewend is toevallig hier in de buurt ook krijgen maar wil hem idg ook aan brokken wennen zodat hij zonder problemen allebei( ik weet dat het niet gemengd mag worden geven in één maaltijd) kan eten. Maar hoe ga ik dat zo snel mogelijk aanleggen zonder dat de pup last van zijn darmen krijgt ?
En voor je er zelf om vraagt.....![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 juli 2015 15:53 schreef Valerie. het volgende:
Misschien heb je z'n hersenen eruit getrokken
quote:Op maandag 6 juli 2015 16:56 schreef deedeetee het volgende:
Propje oorsmeer ? Ik weet niet hoe dat bij vogels zit maar mijn man zijn oren moet ik regelmatig uitspuiten en dan komen er onsmakelijk uitziende propjes uit.
Haha ja echt dat dus. Wat er uitstak was hard en vies en bah en ik durfde eerst niet , wilde een vriendin bellen of ze even wilde komen helpen of naar da gaan, maar toen dacht ik kom op, eerst ff proberen. Het kwam er echt makkelijk uit en Pablo gaf geen kik.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:16 schreef Holyme het volgende:
[..]![]()
Zoiets eruit trekken lijkt me een gruwel actie en tegelijkertijd ook best bevredigend, als het er helemaal uit is
quote:Op maandag 6 juli 2015 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Hey dda, ik zag net bij een van mijn vogels iets uit zijn oor steken:
[ afbeelding ]
Hij deed verder niet gek, niet krabben of met zijn kop schudden of wat dan ook.
Ik trok er even voorzichtig aan en PLOPPPP:
[ afbeelding ]
Het witte deel stak uit, het bruine zat in zijn oor, huuuu.
En nee het is geen teek of zo, en ik heb net alle vogels gecheckt ( wat een pokkewerk) en ze hebben allemaal brandschone oren. Ik kan ook niet echt ergens iets vinden over oormijt of zo. Mijn vermoeden is dat ie een vuiltje in zijn oor geeft gehad en dat dat zo een weg naar buiten gezocht heeft of zo?
Hij reageerde er niet op toen ik het eruit haalde en ging gewoon weer zitten eten en spelen daarna.
Any insight?
quote:Op maandag 6 juli 2015 21:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
en nee, nog steeds geen ander hondjeIn overweging als er een spontaan iets aan komt rollen maar we zijn er nog niet echt aan toe. Komt misschien iets ooit op ons pad maar we zoeken niet omdat zowel Pepper en zeker Lotje zeer logisch op ons pad kwamen wachten we maar af of iets ons zoekt en niet wij een hond moeten zoeken. Voor ons is het logisch maar het begint wel stiekem te kriebelen weer zo'n lijfje te mogen kroelen en te verzorgen, bij man meer dan bij mij. Maar de deur is niet definitief gesloten
Als hij er verder geen last van heeft jeuk of zo - en dat lijkt niet het geval- dan zal het wel los lopen. Het ziet er idd best wel goor uit. En stinken klinkt al helemaal vies.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:26 schreef oh-oh het volgende:
Die zei dat ie wss een zaadje in zijn oor gekregen heeft of een vliesje en dat dat zich zo met een beetje een onstekinkje naar buiten gewerkt heeft ( dat bruine spul stinkt ook echt) en dat ik nu goed in de gaten moet houden of het oor schoon blijft. Maar wss is het probleem nu opgelost. Pfieuw!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |