Uitlezen kan alleen met een daarvoor bestemd apparaat. Dat zal bij een dierenarts of dierenambulance zijn. En die zullen in alle beschikbare databases kijken.quote:Op zondag 5 juli 2015 08:40 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo Dida.
Een kort vraagje over het chippen van katten.
Ik dacht dus dat er maar een soort chip was maar nu hoorde ik laatst dat er verschillende chips met verschillende databases zouden bestaan.
Klopt dit? En zo ja, welke kan ik het beste kiezen? (Ik wil natuurlijk de meestgebruikte database zodat de kans groter is dat de vinder de chip uit kan lezen)
Het probleem is vaak dat mensen niet realiseren dat zij meestal zelf het dier moeten registreren. Ook als je gaat verhuizen moet je je gegevens veranderen. En als je het dier wegdoet/ verkoopt moeten de gegevens ook veranderd worden. Dat gaat niet "semi-automatisch" zoals bij een auto (bij een auto moet je ook een moeite voor doen, maar minder dan bij het registreren van een huisdier).quote:Op zondag 5 juli 2015 08:40 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo Dida.
Een kort vraagje over het chippen van katten.
Ik dacht dus dat er maar een soort chip was maar nu hoorde ik laatst dat er verschillende chips met verschillende databases zouden bestaan.
Klopt dit? En zo ja, welke kan ik het beste kiezen? (Ik wil natuurlijk de meestgebruikte database zodat de kans groter is dat de vinder de chip uit kan lezen)
quote:Op zondag 5 juli 2015 19:46 schreef gehotseflotst het volgende:
met totale anarchie tot gevolg, mijn katten kennende
quote:
Schattigquote:Op maandag 6 juli 2015 11:28 schreef deedeetee het volgende:
edit : aangepaste tekst![]()
We krijgen binnenkort een nieuwe pup.
Deze pup krijgt alleen kvv te eten maar we krijgen ook een kilo zak brokjes mee van royal canin. Wanneer kan ik beginnen met het omzetten op brokjes en hoe kan ik dat het beste aanpakken ? De fokker geeft ook advies hoor ( en mijn da ook al ik t vraag ) maar ik hoor t ook graag eens van een ander.
Ik kan het merk kvv dat hij nu gewend is toevallig hier in de buurt ook krijgen maar wil hem idg ook aan brokken wennen zodat hij zonder problemen allebei( ik weet dat het niet gemengd mag worden geven in één maaltijd) kan eten. Maar hoe ga ik dat zo snel mogelijk aanleggen zonder dat de pup last van zijn darmen krijgt ?
En voor je er zelf om vraagt.....![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 juli 2015 15:53 schreef Valerie. het volgende:
Misschien heb je z'n hersenen eruit getrokken
quote:Op maandag 6 juli 2015 16:56 schreef deedeetee het volgende:
Propje oorsmeer ? Ik weet niet hoe dat bij vogels zit maar mijn man zijn oren moet ik regelmatig uitspuiten en dan komen er onsmakelijk uitziende propjes uit.
Haha ja echt dat dus. Wat er uitstak was hard en vies en bah en ik durfde eerst niet , wilde een vriendin bellen of ze even wilde komen helpen of naar da gaan, maar toen dacht ik kom op, eerst ff proberen. Het kwam er echt makkelijk uit en Pablo gaf geen kik.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:16 schreef Holyme het volgende:
[..]![]()
Zoiets eruit trekken lijkt me een gruwel actie en tegelijkertijd ook best bevredigend, als het er helemaal uit is
quote:Op maandag 6 juli 2015 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Hey dda, ik zag net bij een van mijn vogels iets uit zijn oor steken:
[ afbeelding ]
Hij deed verder niet gek, niet krabben of met zijn kop schudden of wat dan ook.
Ik trok er even voorzichtig aan en PLOPPPP:
[ afbeelding ]
Het witte deel stak uit, het bruine zat in zijn oor, huuuu.
En nee het is geen teek of zo, en ik heb net alle vogels gecheckt ( wat een pokkewerk) en ze hebben allemaal brandschone oren. Ik kan ook niet echt ergens iets vinden over oormijt of zo. Mijn vermoeden is dat ie een vuiltje in zijn oor geeft gehad en dat dat zo een weg naar buiten gezocht heeft of zo?
Hij reageerde er niet op toen ik het eruit haalde en ging gewoon weer zitten eten en spelen daarna.
Any insight?
quote:Op maandag 6 juli 2015 21:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
en nee, nog steeds geen ander hondjeIn overweging als er een spontaan iets aan komt rollen maar we zijn er nog niet echt aan toe. Komt misschien iets ooit op ons pad maar we zoeken niet omdat zowel Pepper en zeker Lotje zeer logisch op ons pad kwamen wachten we maar af of iets ons zoekt en niet wij een hond moeten zoeken. Voor ons is het logisch maar het begint wel stiekem te kriebelen weer zo'n lijfje te mogen kroelen en te verzorgen, bij man meer dan bij mij. Maar de deur is niet definitief gesloten
Als hij er verder geen last van heeft jeuk of zo - en dat lijkt niet het geval- dan zal het wel los lopen. Het ziet er idd best wel goor uit. En stinken klinkt al helemaal vies.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:26 schreef oh-oh het volgende:
Die zei dat ie wss een zaadje in zijn oor gekregen heeft of een vliesje en dat dat zich zo met een beetje een onstekinkje naar buiten gewerkt heeft ( dat bruine spul stinkt ook echt) en dat ik nu goed in de gaten moet houden of het oor schoon blijft. Maar wss is het probleem nu opgelost. Pfieuw!
Ik denk dat het eigenlijk een gier is!quote:Op maandag 6 juli 2015 21:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoi DDDA, we hebben achter de sloot een nest waterhoentjes (en ja, de gemeente die deze week zou gaan maaien al tegengehouden) maar 1 van de kleintjes lijkt ietwat "mislukt", is kleiner wat kan als laatst geborene maar het koppie is kaal en echt anders. Hoewel de foto niet erg scherp is,, heb jij enig idee over het verdere lot van dit lelijke "eendje" qua afwijkingen of zo?
[ afbeelding ]
Komt vast wel eens een keertje iets aan sjokken dat met jullie weer vrolijk verder kan huppelen. Alles op zijn tijd...quote:Op maandag 6 juli 2015 21:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Deedeetee, je wil niet weten wat er al op ons pad kwam, via feestboek en zo, maar vooral oude hondjes van overleden baasjes waar geen van de tig kinderen "tijd" voor had![]()
Ik wil best een wat beschdigd hondje want Lot was het voorbeeld van wat heel veel TLC kan doen maar een al zwaar bejaard hondje wil ik niet, te veel verdriet weer na korte tijd want ik hecht al na een dag voor altijd (en ik jank nog steeds regelmatig mijn mascara compleet aan gort) Een pupje willen we niet maar een afdankertje die nog jong genoeg is om weer behalve vertrouwen in ons voornamelijk weer een hele boel zelfvertrouwen en gevoel van veiligheid (en een hele pot liefde) te mogen geven, zoiets
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the druids turn to stone...
Ochos, het arme ding, wat een joekel van een akelig wat het ook is.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Hey dda, ik zag net bij een van mijn vogels iets uit zijn oor steken:
[ afbeelding ]
Hij deed verder niet gek, niet krabben of met zijn kop schudden of wat dan ook.
Ik trok er even voorzichtig aan en PLOPPPP:
[ afbeelding ]
Het witte deel stak uit, het bruine zat in zijn oor, huuuu.
En nee het is geen teek of zo, en ik heb net alle vogels gecheckt ( wat een pokkewerk) en ze hebben allemaal brandschone oren. Ik kan ook niet echt ergens iets vinden over oormijt of zo. Mijn vermoeden is dat ie een vuiltje in zijn oor geeft gehad en dat dat zo een weg naar buiten gezocht heeft of zo?
Hij reageerde er niet op toen ik het eruit haalde en ging gewoon weer zitten eten en spelen daarna.
Any insight?
quote:Op maandag 6 juli 2015 21:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat het eigenlijk een gier is!
Zou kunnen maar er zitten elk jaar vele nesten in de sloten maar dit is "mijn" eerste minkukel in de 23 jaar dat we hier wonen dus geen flauw idee. Hij/zij doet wel prima met het andere grut mee maar het is aandoenlijk lelijk dus extra aandoenlijk wat mij betreft. Ik ben een watjequote:Op maandag 6 juli 2015 22:06 schreef Isegrim het volgende:
Maar waterhoentjes hebben volgens mij wel vaker van die wat mislukte kinders.
Aangezien het minkukeltje in zalige onwetendheid verkeerd en de anderen hem/haar er blijkbaar niet op attent maken, lijkt mij dat alles prima in orde is. En idd de lelijkste uit het nest groeit wel vaker uit tot een echte mooiert, toch ?quote:Op maandag 6 juli 2015 22:10 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Zou kunnen maar er zitten elk jaar vele nesten in de sloten maar dit is "mijn" eerste minkukel in de 23 jaar dat we hier wonen dus geen flauw idee. Hij/zij doet wel prima met het andere grut mee maar het is aandoenlijk lelijk dus extra aandoenlijk wat mij betreft. Ik ben een watje
Misschien wordt het ooit wel een mooie zwaan, al is het dan geen zwaan maar toch, zo een met een kroontje en uiteindelijk trouwen met een prins(es)![]()
Ochos, het ding
Ja, ik ben de enige overlevende uit het nest en nog de lelijkste ook en ik leef ook nog, sterker nog, ik heb ook mijn prins, soort van (en zonder kroon FTW)quote:Op maandag 6 juli 2015 22:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Aangezien het minkukeltje in zalige onwetendheid verkeerd en de anderen hem/haar er blijkbaar niet op attent maken, lijkt mij dat alles prima in orde is. En idd de lelijkste uit het nest groeit wel vaker uit tot een echte mooiert, toch ?
Zie je nou wel.... alles komt goedquote:Op maandag 6 juli 2015 22:21 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ja, ik ben de enige overlevende uit het nest en nog de lelijkste ook en ik leef ook nog, sterker nog, ik heb ook mijn prins, soort van (en zonder kroon FTW)
quote:
Ik heb een merel nest in de tuin en ren met de plantenspuit of een emmertje water naar buiten zodra pa merel alarm slaat omdat een kat op het muurtje bij de buren ligt te loeren. De 1ste x zat dat loeder al boven op het hek met het nest maar toen heb ik een teiltje water naar dat arrogante poezenbeest gegooit. Dat had hij niet verwacht. Nu houdt hij wat meer afstand.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:30 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]Maar het is een aandoenlijk ding, mooi door lelijkheid maar daarom ook kwetsbaar.
Het is ook zo'n leuk grut en volwassen zijn ze ook zo guitig
(en als je mij al een watje vindt, man zet bij hitte altijd het garagedak vol water om de vogels een poedelbadje te gunnen)
quote:Op maandag 6 juli 2015 20:26 schreef oh-oh het volgende:
Die zei dat ie wss een zaadje in zijn oor gekregen heeft of een vliesje en dat dat zich zo met een beetje een onstekinkje naar buiten gewerkt heeft ( dat bruine spul stinkt ook echt) en dat ik nu goed in de gaten moet houden of het oor schoon blijft. Maar wss is het probleem nu opgelost. Pfieuw!
Ah, gossiequote:Op maandag 6 juli 2015 21:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoi DDDA, we hebben achter de sloot een nest waterhoentjes (en ja, de gemeente die deze week zou gaan maaien al tegengehouden) maar 1 van de kleintjes lijkt ietwat "mislukt", is kleiner wat kan als laatst geborene maar het koppie is kaal en echt anders. Hoewel de foto niet erg scherp is,, heb jij enig idee over het verdere lot van dit lelijke "eendje" qua afwijkingen of zo?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 juli 2015 21:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
Maar de deur is niet definitief gesloten
quote:Op maandag 6 juli 2015 22:01 schreef Panthera1984 het volgende:
Een vriendin van mij heeft een kat (geholpen kater) welke al ruim een jaar in meer of mindere last heeft van open wonden in zijn nek. Dit komt (lijkt het) door overmatig krabben. Ze is er uiteraard mee naar de dierenarts geweest, die gaf eerst stress aan, later is er een kweek je gemaakt. daarop kreeg ze wel zalf, maar hij is weg zodra ze het open doet. Op moment heeft ze net een week een feliway hangen.
Ik ben benieuwd of je dit eerder hebt gezien of misschien nog ideeën hebt wat ze voor haar kat kan doen. Foto achter spoiler.Oh jeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voordat je het "stress" mag doen of "idiopatisch" (dat is een dure woord voor als een dokter het echt niet weet), moeten eerst alle andere dingen uitgesloten worden. Een afkrabsel nemen, een biopt, oren goed nakijken, allergie uitsluiten enz. Eosinofiele granuloma uitgesloten? Met andere woorden een uitgebreid dermatologisch onderzoek doen, die helaas wel veel tijd en geld gaat kosten (tenzij je geluk heeft en er heel snel een diagnose gesteld kan worden).
Ik zeg toch: adopteren en Tyrion noemenquote:Op maandag 6 juli 2015 22:10 schreef knoblaucha6 het volgende:
Misschien wordt het ooit wel een mooie zwaan, al is het dan geen zwaan maar toch, zo een met een kroontje en uiteindelijk trouwen met een prins(es)
Hoe ziet het hoornvlies uit? Als het troebel/blauwig is, moet je vandaag naar de dierenarts.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:52 schreef pfaf het volgende:
Hoi, onze kat had vanmorgen een dik, roodomrand, knipperend oog, wat later wat ging tranen. In de loop van de ochtend leek het minder te worden, al traande hij wel wat meer. Zojuist heeft hij even geslapen en nu is het weer erg rood (dus zijn 'oogleden' zeg maar) en heeft hij moeite t open te houden. Hij gedraagt zich verder wel normaal.
Ik heb de neiging het nog even aan te zien, maar omdat het nu toch weer wat erger lijkt te worden maak ik me wat zorgen. Is het verstandiger meteen naar de arts te gaan, of is zoiets 9/10 keer een vuiltje wat er uit moet en zou in het ergste geval bij een ontsteking een dagje afwachten ook geen kwaad kunnen?
Bedankt. Ik zal zo even kijken. Troebelig, blauwig is het sowieso niet. Hij is nu vooral z'n op erg aan het wassen, waardoor het wel roder wordt. Net als ik met hooikoorts.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe ziet het hoornvlies uit? Als het troebel/blauwig is, moet je vandaag naar de dierenarts.
Als je met een lampje in de ogen schijnt, is zijn ene pupil kleiner dan de andere? Indien ja --> dierenarts
Ook als hij erg met zijn oog zit te knijpen, betekent het dat zij pijn heeft, dus dan moet er snel naar gekeken worden.
Beterschap voor de poezel
Als hij het oog aan het wrijven is, dan zit er toch iets wat het oog irriteert / het hoornvlies beschadigt. Toch even laten nakijken. En niet laten wrijven!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zal zo even kijken. Troebelig, blauwig is het sowieso niet. Hij is nu vooral z'n op erg aan het wassen, waardoor het wel roder wordt. Net als ik met hooikoorts.
Maar dit kuiken heeft zijn hele snavel nog hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2015 08:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik zeg toch: adopteren en Tyrion noemen![]()
Tja, de draken moet je ook erbij fantaseren.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar dit kuiken heeft zijn hele snavel nog hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |