Als een bootwerker. Mooie drollen, nette plasjes. Had bij binnenkomst wat prutjes in de ooghoekjes maar dat is over. Kittens mag/durf ik nu niet te voelen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Maar zij is verder dus ok? Eet goed? Niet ziek? De kittens bewegen nog in de buik?
Ja, dit systeem is een tijdje terug ingevoerd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
België heeft een andere wet wat betreft castratie, daar moet elk kitten verplicht geholpen en gechipt zijn voor je 'm mag plaatsen of verkopen (fokkers kunnen een uitzondering aanvragen). Het asiel waar ik voor opvang, stuurt een oproep met 6mnd waarmee mensen gratis de kat kunnen laten helpen. De aanschafprijs houdt daar dus al wel rekening mee, soortgelijk systeem als bij Cat dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-07-2015 19:56:17 ]Waar het stinkt is het warm.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:47 schreef knoblaucha6 het volgende:
O, enne, ik heb echt met de telefoon in mijn handen gezeten vanmiddag, puur voor meer info op zich maar toch niet gebeld. Ik twijfel zelfs om meer info aan te vragen en bij twijfel: niet inhalen feitelijk maar och toch
http://ikzoekbaas.dierenb(...)-schiedam/hond/91820Rustig doorgaan met ademhalen. In geval van twijfel kalm afwachten, mss neemt iemand anders ze en dan hoef jij niet meer te piekerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoewel ik Sinaasappel de kat wel erg aantrekkelijk vind klinken. Leuk bedacht van het baasje.Amerikaanse cocker heeft een erg bewerkelijke vacht. Van groot belang dat de hond geen bezwaar heeft tegen kammen/borstelen anders = probleem.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
Er waren geloof ik ook wel wat mensen het er niet mee eens, want als alle HTK-tjes geholpen worden, dan heb je dus over 'n heel aantal jaar alleen raskat en minder sociale zwerfkatten. En dat klinkt ook logisch. Maar net wat jij aangeeft, er is nog steeds zoveel te vinden, een wet invoeren is 1 ding, maar mensen zich er aan laten houden...quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:51 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ja, dit systeem is een tijdje terug ingevoerd.Geweldig.
(Helaas staat speurders, facebook enz helemaal vol met mensen die zich er niet aan houdenen die durven zichzelf dan ook nog dierenvriend te noemen met hun onnodige oepsnestjes)
Hier gaan wij dus niet aan meewerken. Zodra we terug zijn van vakantie gaan we de asiels langs op zoek naar twee nieuwe kattendames.
Spannend, gaat voor mij de eerste keer zijn om een kitten in huis te hebben.
(Toen mijn man bij me kwam wonen had ie Cleo al en van haar mocht ik ook blijven wonenmits ik een poes afstand op de bank aanhield
)
Wat ik heb gehoord van niet gekamd willen worden van de am cockertjes was bijten/agressie en da's heul andere koek dus.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:03 schreef knoblaucha6 het volgende:
Lot moest ook elke dag uitgebreid uitgekamd worden omdat ik haar met wat langer haar nog koddiger vond en die wilde eerst ook absoluut nooit, man wat een gedoe was dat in het begin, ze liet het wel doen maar trillend op haar pootjes toen we haar net hadden, zo bang maar uiteindelijk lag ze op mijn benen op haar rug gewoon te snurken als ik haar kamde en borstelde, heel stiekem vond ze het heerlijk. Vooral na het kammen en verzorgen, meteen als een wilde gaan rollebollen en er meteen weer uitzien als een halve bootwerker![]()
. Een boel geduld en liefde doet heel veel, vooral als je alles rustig doet, niet gaat dwingen en de hond laat wennen en ruiken aan alles wat met kammen en verzorging te maken heeft. Niet dat dat altijd werkt, dan maar eerst wat klitten, die knippen we er na gewenning wel uit
![]()
Klopt en daarom ook twijfel (ik had me al in het ras verdiept) In eerste instantie viel ik op Djanko en hoewel ze apart geadopteerd mogen worden vind ik dat je ze eigenlijk niet mag scheiden, daarom ook de telefoon maar weer neergelegd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat ik heb gehoord van niet gekamd willen worden van de am cockertjes was bijten/agressie en da's heul andere koek dus.
Cockers en agressie moet je niet onderschatten. Ze zien er zo lief uit maar dat kan bedrieglijk zijn. Agressie hoeft zich ook niet meteen te uiten. Ik ken een geval waarbij het pas na een paar weken steeds erger fout ging. In het begin niks aan de hand. Maar goed de vacht is een ramp zeker bij een gecastreerde cocker. Ik spreek uit ervaringquote:Op woensdag 8 juli 2015 20:16 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Klopt en daarom ook twijfel (ik had me al in het ras verdiept) In eerste instantie viel ik op Djanko en hoewel ze apart geadopteerd mogen worden vind ik dat je ze eigenlijk niet mag scheiden, daarom ook de telefoon maar weer neergelegd.
Onze voorkeur gaat uit naar een htk. Veel raskatten hebben gezondheidsproblemen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Cleo was ook een htk en dat was een geweldige baas om voor te werken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:08 schreef Holyme het volgende:
[..]
Er waren geloof ik ook wel wat mensen het er niet mee eens, want als alle HTK-tjes geholpen worden, dan heb je dus over 'n heel aantal jaar alleen raskat en minder sociale zwerfkatten. En dat klinkt ook logisch. Maar net wat jij aangeeft, er is nog steeds zoveel te vinden, een wet invoeren is 1 ding, maar mensen zich er aan laten houden...
Afijn, kittens, leuk! En tof dat je ze in een asiel gaat halen(heb er nu ook weer 3 in opvang zitten, ik waarschuw je alvast, die kleine pluizebollen zijn soms best verslavend
) Veel plezier alvast met de zoektocht
Er is (nog) geen officiële keurmerk oid, en zijn ook geen officiële verplichtingen voor gezelschapsdieren-dierenartsen. Hoe kom je er achter? Door je dierenarts daarover te vragen en binnen bij de praktijk te kijken. Heel goed dat je er zich bezig mee houdtquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:54 schreef valentijn101 het volgende:
Dida nog een korte vraag.
Hoe weet ik of een dierenarts goed is. Met nieuwe technieken, apperatuur en kennis/ bijscholing werkt?
Op internet kom ik enkel reviews over de prijs tegen. Voor mijn beestjes wil ik natuurlijk de beste DA en niet zo nodig de goedkoopste.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:47 schreef knoblaucha6 het volgende:
O, enne, ik heb echt met de telefoon in mijn handen gezeten vanmiddag, puur voor meer info op zich maar toch niet gebeld. Ik twijfel zelfs om meer info aan te vragen en bij twijfel: niet inhalen feitelijk maar och toch
http://ikzoekbaas.dierenb(...)-schiedam/hond/91820Leuke beestjes en coole namen. Sinaasappel de kat moet dan ook mee, vind ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jammer dat er niet zo veel bekend over is...
Voor de zekerheid toch behandelen tegen vlooien. Hoe zien zijn huid en vacht eruit?quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:02 schreef Kadooosh het volgende:
Mijn driepootige kat jeukt opeens erg veel. Kan geen vlooien of vlooien poep vinden met de vlooienkam.
Wat kan het nog meer zijn?
Ga volgende week wel langs de DA.
Is goed ga het morgen kopen. Vacht ziet er gewoon goed uit.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:46 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Voor de zekerheid toch behandelen tegen vlooien. Hoe zien zijn huid en vacht eruit?
Gelukkig alles goed met moeders en de kleintjes.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:52 schreef Cat22 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mag weerWist je trouwens dat je met je neus prima de fotoknop op een ipad kan induwen?
En er werd gevoetbaldMoedertje is zo tonnetjesrond, hopelijk duurt het niet te lang meer. Vandaag voor het eerst haar vlees niet helemaal op, wie weet spaart ze de maag voor de grote
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |