http://nos.nl/artikel/204(...)mste-nacht-ooit.htmlquote:Afgelopen nacht was de warmste nacht die in Nederland ooit is gemeten. Op sommige plaatsen bleef het rond de 24 graden.
Het oude record lag op 23,1 graden. Die temperatuur werd in 2012 gemeten in Maastricht.
In De Bilt werd het 's nachts nooit warmer dan 20,8 graden, in 2004. De metingen begonnen in 1901.
Vandaag wordt het opnieuw erg warm. In het binnenland kan het lokaal 36 graden worden.
Huilenquote:Op donderdag 2 juli 2015 07:05 schreef quinoahipster het volgende:
Ranzig warm, 27 graden hier binnen, nu al
Echt, vreselijk.quote:
Gast, in de hel hebben ze zelfs medelijden met ons.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:26 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
De warmte valt allemaal wel mee, erger is al die zuchtende en steunende mensen die doen alsof de wereld vergaat
Dit!quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:26 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Echt, vreselijk.
De warmte valt allemaal wel mee, erger is al die zuchtende en steunende mensen die doen alsof de wereld vergaat
Het is gewoon een vorm van massahysterie. Elkaar gek maken en de media die nog effe lekker meedoen en iedereen vind het verschrikkelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gast, in de hel hebben ze zelfs medelijden met ons.
Zomer is dan ook gewoon een kut seizoen. Geef mij maar lente of winter.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:33 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Het is gewoon een vorm van massahysterie. Elkaar gek maken en de media die nog effe lekker meedoen en iedereen vind het verschrikkelijk.
als er geen aandacht aan werd besteed had iedereen nu gewoon geroepen dat het eindelijk lekker zomer is
WAAAT kan je gewoon boven je dekens liggen? Snel... zet het op de FP.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb heerlijk geslapen hoor. Als het je te warm wordt, ga dan gewoon lekker boven de dekens liggen. Helpt prima
Sarcasme beantwoord met sarcasmequote:Op donderdag 2 juli 2015 09:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
WAAAT kan je gewoon boven je dekens liggen? Snel... zet het op de FP.
Kut ging voor de 9.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Sarcasme beantwoord met sarcasme.
Van mij krijg je een 8
Dit!quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:26 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Echt, vreselijk.
Aha! Je moest het dus tenminste een keer tegen een winterliefhebber hebben gezegd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ook tegen mij in de winter.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:14 schreef Heksje. het volgende:
[..]
Aha! Je moest het dus tenminste een keer tegen een winterliefhebber hebben gezegd.
Nee hoor. Heb je een minderwaardigheidscomplex of zo? 'op sommige plaatsen' Randstad en Limburg blijkbaar. is Limburg randstad?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:19 schreef Nemephis het volgende:
Ah de randstad is weer eens heel Nederland![]()
[ afbeelding ]
Ik keek naar het noorden, waar ik woon.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee hoor. Heb je een minderwaardigheidscomplex of zo? 'op sommige plaatsen' Randstad en Limburg blijkbaar. is Limburg randstad?
Het is lekker als je in het water ligt, verder is het gewoon warm en al helemaal als je moet werken of treinen of wat dan ook.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:33 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Het is gewoon een vorm van massahysterie. Elkaar gek maken en de media die nog effe lekker meedoen en iedereen vind het verschrikkelijk.
als er geen aandacht aan werd besteed had iedereen nu gewoon geroepen dat het eindelijk lekker zomer is
Friezen zijn in ieder geval coole kikkers blijkt maar weer.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik keek naar het noorden, waar ik woon.
Limburg tel ik als reserve-Belgen
Alleen in de ochtend.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je op om te pissen dan?
Oke dacht aan je hart met dat zweten van je?quote:
Ik heb paar weken geleden de ventilator weggegooid in de bak klein elektriek. Naar nu blijkt was dit een misverstand. Was niets mis met dat ding. Vrouw had hem bij een defecte oude broodrooster gezet en ik heb de handel meegenomen en weggegooid. Enfin, no problemos, probeer ik hier in het dorp vanmiddag een nieuwe ventilator te kopen.... niks, nada, noppes, verzamelde middenstand heeft niet eens een waaier. En dan hoor je de ganse dag de airco bij de buren snorren, ken je dat?quote:
De bovenbuurman heeft een airco, ben voor het eerst in mijn leven jaloers op die mankequote:Op donderdag 2 juli 2015 14:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb paar weken geleden de ventilator weggegooid in de bak klein elektriek. Naar nu blijkt was dit een misverstand. Was niets mis met dat ding. Vrouw had hem bij een defecte oude broodrooster gezet en ik heb de handel meegenomen en weggegooid. Enfin, no problemos, probeer ik hier in het dorp vanmiddag een nieuwe ventilator te kopen.... niks, nada, noppes, verzamelde middenstand heeft niet eens een waaier. En dan hoor je de ganse dag de airco bij de buren snorren, ken je dat?
quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Winter is ook mooi maar niet in dit pokkeland!quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat water wat valt zal wel ergens anders verdampen dan he!quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:00 schreef quinoahipster het volgende:
Hopelijk vanavond onweer
Dat er opeens zo'n frisse bries gaat waaien
Dat je het zo in de verte hoort rommelen
Dat de lucht donkergroen wordt
Dat er van die mooie rollende wolken aankomen
Dat het harder gaat waaien
Dat je het onweer steeds dichterbij hoort komenEn dat het dan helemaal los gaat met donder en bliksem en stortregen en hagel en rukwinden (hehehe, ik zei rukwinden
)
Ik ga eens kijken of ik morgen zelf een airco in mekaar kan knutselen...quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De bovenbuurman heeft een airco, ben voor het eerst in mijn leven jaloers op die manke
Doe dat dan hoop ik dat je door deze actie ervoor zorgt dat de temp omlaag gaat. LOL.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken of ik morgen zelf een airco in mekaar kan knutselen...
met een compressor van een oude ijskast kan je iets in elkaar knutselen. Flesje butaangas (voor aanstekers) als koelgas. Ik gebruikte een naaldventiel als smoorklep/reduceerventiel, wat niet ideaal was. Koperbuis was ook te weinig oppervlak om de lucht merkbaar te koelen, zelfs met een ventilator erop. Leuk experiment, maar weinig praktisch...quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken of ik morgen zelf een airco in mekaar kan knutselen...
Ik ga kijken of ik bij de action zo'n box en een 5 volt ventilatortje kan kopen. Kleine flesjes met water bevriezen of koelelementen. 1 gat in de deksel voor de ventilator. 2 gaten voor outlet, outlet met doorgezaagde limonadeflessen aan zijkant. Tuindeur dicht en draaien maar...quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
met een compressor van een oude ijskast kan je iets in elkaar knutselen. Flesje butaangas (voor aanstekers) als koelgas. Ik gebruikte een naaldventiel als smoorklep/reduceerventiel, wat niet ideaal was. Koperbuis was ook te weinig oppervlak om de lucht merkbaar te koelen, zelfs met een ventilator erop. Leuk experiment, maar weinig praktisch...
Heb je wel veel ijs nodig. Een 12000 BTU airco bvb komt neer op het smelten van 40 kg ijs per uur.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga kijken of ik bij de action zo'n box en een 5 volt ventilatortje kan kopen. Kleine flesjes met water bevriezen of koelelementen. 1 gat in de deksel voor de ventilator. 2 gaten voor outlet, outlet met doorgezaagde limonadeflessen aan zijkant. Tuindeur dicht en draaien maar...
Gaat je niet de hele woonkamer mee redden, maar wel plaatselijk koelte in de woonkamer, denk ik.
Ja, ik zeg al: hoeveel kuub ruimte ga je dan afkoelen van welke temp naar welke temp?quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb je wel veel ijs nodig. Een 12000 BTU airco bvb komt neer op het smelten van 40 kg ijs per uur.
Idd 83 pond (engels of nederlands? dus 41,5 kg of 37,35 kg)quote:Om een pond ijs te doen smelten, is 143 BTU vereist
Want er zijn nu niet tyfus veel muggen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:13 schreef Postbus100 het volgende:
Shit, dit was een geschikte nacht om buiten te slapen zonder teveel muggen.
Zeker veel vijvers in je buurt, gelukkig heeft het gros ze hier dicht gegooid.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:10 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Want er zijn nu niet tyfus veel muggen?
Ik verzeker je van wel.
Ah undercoverbelgen. voor de geplande invasie natuurlijkquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik keek naar het noorden, waar ik woon.
Limburg tel ik als reserve-Belgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |