Update:quote:Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.
,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."
Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.
Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.
Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.
In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.
In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
quote:Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.
De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.
Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.
Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.
http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
Wat lul ik recht? Ontken ik dat anderen iets doen? Ze zijn alleen wel degelijk aanwezig. Dus de verhalen komen niet helemaal uit de lucht vallen. Jammer voor je.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja zo kun je ook alles recht lullen wat krom is. Gewoon lekker anderen de schuld geven joh. Daar is meneer van Aartsen toevallig ook heel gevoelig voor.
Dorien is nog lekker live met haar Twitter.twitter:doriensnijders twitterde op woensdag 01-07-2015 om 23:53:31Heel veel ME op het #hobbemaplein http://t.co/8z4g8G6zBN reageer retweet
Als er 1 lafbek is, dan is hij het wel.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:56 schreef Schapendoesj het volgende:
Zou Van Aartsen nu gewoon in zijn bed liggen of in een crisiscentumpje oid?
Waarom?quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Als er 1 lafbek is, dan is hij het wel.
En hoe weet je dat?quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Omdat ie geen kloten heeft om dit probleem goed op te lossen.
Omdat ik 29 jaar ben, niet geboren in Den Haag, ik woon in Seoul en ik volg dit toevallig en weet verder niks over mijn eigen stad. Nog meer stomme vragen?quote:
Je hebt daar verschillende varianten voorquote:Op woensdag 1 juli 2015 23:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Voor de zekerheid laat ie z'n strot maar helemaal vrij.
Nogmaals mijn vraag:quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Omdat ik 29 jaar ben, niet geboren in Den Haag, ik woon in Seoul en ik volg dit toevallig en weet verder niks over mijn eigen stad. Nog meer stomme vragen?
Omdat demonstreren in de Schilderswijk verboden is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:01 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Nogmaals mijn vraag:
Waarom heeft hij geen kloten om dit probleem goed op te lossen?
Je bent geeneens Hagenees. En dan zo dweepen met ADO en die inteeltclan van de harde kern verdedigen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Omdat ik 29 jaar ben, niet geboren in Den Haag, ik woon in Seoul en ik volg dit toevallig en weet verder niks over mijn eigen stad. Nog meer stomme vragen?
En maar vol blijven houden dat de harde kern van ado daar loopt te rellenquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je bent geeneens Hagenees. En dan zo dweepen met ADO en die inteeltclan van de harde kern verdedigen.
Iets met sarcasme...quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je bent geeneens Hagenees. En dan zo dweepen met ADO en die inteeltclan van de harde kern verdedigen.
Voor vanavond is het inderdaad verboden, en zoals je ziet heeft de burgemeester de politie ingezet om de demonstratie te verplaatsen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Omdat demonstreren in de Schilderswijk verboden is.
Het is al sinds vorig jaar verbodenquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:02 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Voor vanavond is het inderdaad verboden, en zoals je ziet heeft de burgemeester de politie ingezet om de demonstratie te verplaatsen.
laat hem met zn populaire praatquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:02 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Voor vanavond is het inderdaad verboden, en zoals je ziet heeft de burgemeester de politie ingezet om de demonstratie te verplaatsen.
Ja, alleen staan ze er nog wel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:02 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
misschien omdat je dan eerst moet openstaan voor de mogelijkheid dat de politie weleens racistisch optreedt?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:01 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Nogmaals mijn vraag:
Ik moet mijn vriend wel bijstaan. v Aartsen heeft veel goede initiatieven doorgevoerd qua politie en veiligheid.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:01 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Nogmaals mijn vraag:
Nee, Mitch is nu aan de beurt..quote:
Dat wist ik niet, maar zoals je ziet doet de burgemeester er alles aan om de demonstratie op te lossen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het is al sinds vorig jaar verboden
Toen de kaalkoppen daar een aantal demonstraties gepland hadden. (wat ik overigens ook niet goedkeur, maar dat terzijde).
Ik denk dat het de tifosi van FC Seoul is inderdaad.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En maar vol blijven houden dat de harde kern van ado daar loopt te rellen
Niet op de goede manier.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:05 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, maar zoals je ziet doet de burgemeester er alles aan om de demonstratie op te lossen.
Want ze schieten niet met scherp?quote:
Zoals je ziet heeft dit effect, de relschoppers gaan langzaam weg.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Schoonvegen met waterkanon en al. Schieten met rubber kogels.
Godver wat een kansenvolktwitter:johnvandertol twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:01:04Een man is met zijn dochter op het Hobbemaplein: 'Ik laat haar zien hoe de politie met burgers omgaat' #mitch #denhaag #aruba reageer retweet
Ken je de wijk uberhaupt?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Schoonvegen met waterkanon en al. Schieten met rubber kogels.
de praktiserende moslim zit dan te eten en te bidden lijkt mij, of loopt het na tienen leeg op het Hobbemaplein?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:05 schreef Specularium het volgende:
De ramadan is een bepalende factor hoor ik net, in combinatie met het weer.
burgervader haags_kwartierquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ken je de wijk uberhaupt?
Wil je dat ze vanaf het plein de straten in gaan trekken daar? Dan is de schijt helemaal aan.
Ja, toen was het ook even rustigquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
de praktiserende moslim zit dan te eten en te bidden lijkt mij, of loopt het na tienen leeg op het Hobbemaplein?
Eten hebben ze net gedaan. Daarna rellen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
de praktiserende moslim zit dan te eten en te bidden lijkt mij, of loopt het na tienen leeg op het Hobbemaplein?
Dat gebeurd al, maakt geen reet uit. Gewoon met harde hand regeren daar.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ken je de wijk uberhaupt?
Wil je dat ze vanaf het plein de straten in gaan trekken daar? Dan is de schijt helemaal aan.
jij denkt serieus dat die man mitch heet?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:09 schreef crystal_meth het volgende:
Mitch speelt hulpagent... "Dat is niet de bedoeling dat julie hier staan. Is dat toevallig dat jullie hier zijn?"
twitter:VSchildkamp twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:09:17ME nu ook appartementen in, voor arrestaties reageer retweet
en even na half twaalf ook?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:09 schreef Fokkeren 89 het volgende:
[..]
Ja, toen was het ook even rustig
wat maakt dat nu in hemelsnaam uit?! ow, ok, zie het alquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:10 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
jij denkt serieus dat die man mitch heet?
Waarom?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat gebeurd al, maakt geen reet uit. Gewoon met harde hand regeren daar.
dat vroeg 'mitch'quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:12 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij heel braaf was.
ja dusquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
wat maakt dat nu in hemelsnaam uit?! ow, ok, zie het al![]()
Echt? Net wou je niet eens geloven dat ze ook op de Hoefkade staan.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat gebeurd al, maakt geen reet uit. Gewoon met harde hand regeren daar.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:10 schreef YokiKater het volgende:
Rooie Reporter is ook weer aan het streamen
https://www.periscope.tv/(...)xV9u2Tgfr6Ssf_VTRGFM
quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Echt? Net wou je niet eens geloven dat ze ook op de Hoefkade staan.
Ben je uberhaupt ooit in je leven wel eens in Den Haag geweest?
Je weet dat dat Kyocera (oid)-stadion praktisch gezien in Leidschendam ligt?
Wat zit je nou dom te lullen manquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Echt? Net wou je niet eens geloven dat ze ook op de Hoefkade staan.
Ben je uberhaupt ooit in je leven wel eens in Den Haag geweest?
Je weet dat dat Kyocera (oid)-stadion praktisch gezien in Leidschendam ligt?
Dat is eigenlijk precies wat ik jou vraag in die postquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat zit je nou dom te lullen man.
Aardige man inderdaad.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:15 schreef Specularium het volgende:
Ja kijk, voor zo'n man vind ik het dus lullig want hij heeft gelijk.
Zijn weer Marokkanen en ook hij wordt er op aangekeken.
Anders kappen jullie even met dat gezeik op elkaar en gaan lekker ontopic.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, nee maar het zijn de ado hooligans hoor, aldus Sack_blabbath
jankerdquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, nee maar het zijn de ado hooligans hoor, aldus Sack_blabbath
Leuke zoom heeft ie hoor, kun je een bonnetje mee lezen van die afstand.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:16 schreef YokiKater het volgende:
Politieheli zit lekker hoog voor goed overzicht.
[ afbeelding ]
Veel ME die alles hebben vastgezet en er wordt wat vuurwerk gegooid.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:17 schreef Infection het volgende:
Er zijn dus weer rellen gaande? Of valt het wel mee?
Eens. Als je door zijn slechte Nederlands heen prikt zegt hij zinnige dingen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:15 schreef Specularium het volgende:
Ja kijk, voor zo'n man vind ik het dus lullig want hij heeft gelijk.
Zijn weer Marokkanen en ook hij wordt er op aangekeken.
Ik mag haar ook wel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vind Rooie Reporter nu al een topwijf.
Moet in de OP, en een fantopic.
I knowquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:17 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Leuke zoom heeft ie hoor, kun je een bonnetje mee lezen van die afstand.
Nu weten we wel dat het de hooligans zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Toen verdween mijn post
Maar het zijn ado hooligans hoor daar
Kekquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:19 schreef YokiKater het volgende:
[..]
I knowLater dit jaar komt er ook weer een nieuw seizoen op TV, ik hoop dat deze beelden erbij zitten.
Ja dat was ik, crewbashen mag niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Toen verdween mijn post
Maar het zijn ado hooligans hoor daar
Je bent net vader geworden, maak je niet zo druk man.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
In dit topic wordt in ieder geval wel met de harde hand opgetreden. De mods hier zouden burgemeester van Den Haag moeten zijn
twitter:VSchildkamp twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:24:57Brandweer is er ook, met waterkanon reageer retweet
Ik had het graag voor haar over.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:30 schreef 11en30 het volgende:
Wie brengt ff een volle batterij naar de rooie?
Ik heb er nog wel een paar, maar de hofstad is me iets te ver weg nu.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:31 schreef Fokker89 het volgende:
Ze heeft een Iphone, dus daar gaan we haar niet mee helpen.
Wie heeft er nog een powerbank liggen?
waar zien jullie dat?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De rust lijkt wel terug te keren nu daar.
ik had al eerder op zo'n link geklikt maar ik moest iets downloaden. Toch bedankt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:35 schreef Fokker89 het volgende:
Je kan hem hier terugkijken
Hiervoor niet, tenzij je mobiel zit.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik had al eerder op zo'n link geklikt maar ik moest iets downloaden. Toch bedankt.
dat laatste, maar ben al aan het downloadenquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:37 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Hiervoor niet, tenzij je mobiel zit.
best verslavend , moet gaan slapen maar wil niks missenquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:35 schreef 11en30 het volgende:
Eventueel komt ze later weer terug zei ze
Mwa, denk dat het voor vanavond wel weer klaar is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:38 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
best verslavend , moet gaan slapen maar wil niks missen
Schijnt nu weer op wat andere plekjes los te gaan.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:38 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
best verslavend , moet gaan slapen maar wil niks missen
krijg anders net een paar foto's geappt van een bekende die in de wijk woontquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:39 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mwa, denk dat het voor vanavond wel weer klaar is.
twitter:jsdebeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:41:49Nu worden de ruiten van een tramhalte kapotgegooid met bakstenen. Luid gejuich bij elke ruit. #Schilderswijk reageer retweet
Dat moet die rooie dan even weten, want die stond daar op een erg rustig stuk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:41 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
krijg anders net een paar foto's geappt van een bekende die in de wijk woont
helicopters zijn nog aanwezig, ook wordt er nog vuurwerk afgestoken
ook niet echt slim eigenlijk dat die gelijk gisteren vervangen zijn, zo blijf je bezigquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:jsdebeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:41:49Nu worden de ruiten van een tramhalte kapotgegooid met bakstenen. Luid gejuich bij elke ruit. #Schilderswijk reageer retweet
Nee hoor, stenen vliegen nog rond op het Hobbemaplein.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:39 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mwa, denk dat het voor vanavond wel weer klaar is.
ik heb geen twitter oid, maar t is in de omgeving van pkpquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:43 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat moet die rooie dan even weten, want die stond daar op een erg rustig stuk.
Het is maar 1 helikopter.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:41 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
krijg anders net een paar foto's geappt van een bekende die in de wijk woont
helicopters zijn nog aanwezig, ook wordt er nog vuurwerk afgestoken
Nee, Job was al snel klaar.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:45 schreef Specularium het volgende:
Is #Mitch er nog met zijn stream of ligt ie al dronken op een of andere Fatima?
Wat vinden mensen er aan, hé?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Brandjes, vuurwerk en rondvliegende stenen momenteel.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:46 schreef jcdragon het volgende:
Ja, dat zijn oude beeldenquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:46 schreef jcdragon het volgende:
De samenleving betaalt wel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:royalhighlady twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:45:15Jongeren roepen "hamas hamas alle joden aan het gas" Live op het #hobbemaplein #mitch #ME #MitchHenriquez #denhaag #rellen reageer retweet
De kick?quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat vinden mensen er aan, hé?
Snap het niet.
Oh is dat niet live meer?quote:
twitter:omroepwest twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:38:01Volgens verslaggever @rooiereporter is het weer wat rustiger in de Schilderswijk http://t.co/RPr0wx7KdR #mitch #denhaag reageer retweet
twitter:jsdebeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:47:05Verkeersborden worden omgetrokken en ze proberen de ruiten van Theater De Vaillant in te gooien. Er klinkt "Joden Joden! ". #Schilderswijk reageer retweet
Ik volg haar, zodra ze toch nog gaat streamen dump ik de link.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Oh is dat niet live meer?
Beetje jammer.
Roest op het dak is vocht in de kelder zei mijn opa altijd.
tot morgen mensenquote:Op donderdag 2 juli 2015 00:49 schreef Fokker89 het volgende:
twitter:omroepwest twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:38:01Volgens verslaggever @rooiereporter is het weer wat rustiger in de Schilderswijk http://t.co/RPr0wx7KdR #mitch #denhaag reageer retweet
Die status mogen ze inmiddels wel bijstellen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:49 schreef Fokker89 het volgende:
Ik juich het ook niet echt toe.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Alleen domme mensen rellen.
twitter:jsdebeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:48:43Paar gasten zijn Theater de Vaillant binnengedrongen, en gooien de huisraad op straat en naar ME'ers. #Schilderswijk http://t.co/LjT7jsWAqn reageer retweet
No no no..quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jsdebeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:48:43Paar gasten zijn Theater de Vaillant binnengedrongen, en gooien de huisraad op straat en naar ME'ers. #Schilderswijk http://t.co/LjT7jsWAqn reageer retweet
Helemaal gek.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jsdebeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 00:48:43Paar gasten zijn Theater de Vaillant binnengedrongen, en gooien de huisraad op straat en naar ME'ers. #Schilderswijk http://t.co/LjT7jsWAqn reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |