quote:Griekenland verlaat waarschijnlijk de eurozone en de Europese Unie als er geen akkoord over de schuldenkwestie wordt bereikt.
Dat stelt de Griekse centrale bank woensdag.
Het mislukken van een akkoord leidt volgens de Bank of Greece tot het begin "van een pijnlijk verloop dat in eerste instantie zal leiden tot een Grieks faillissement en uiteindelijk tot een vertrek van het land uit de eurozone en hoogstwaarschijnlijk uit de Europese Unie".
De centrale bank noemt het bereiken van een nieuw akkoord met de geldschieters "van het grootste belang om de directe gevaren voor de economie af te wenden, de onzekerheid te verminderen en zich te verzekeren van een duurzame groei".
Bank of Greece denkt dat de huidige schuldencrisis dan snel verandert in een oncontroleerbare crisis, met grote risico's voor de bankensector en financiële stabiliteit.
Diepe recessie
"Een vertrek uit de eurozone zal de toch al ongunstige situatie alleen maar verergeren, omdat de daaruit voortvloeiende wisselkoerscrisis de inflatie zal laten stijgen", aldus de centrale bank.
Dat zal dan leiden tot een diepe recessie, drastische inkomensdalingen, een grote groei van de werkloosheid en een grote economische terugval. "Vanuit zijn positie als belangrijk lid van de EU, zal Griekenland zichzelf gedegradeerd zien naar de rang van een arm land in Zuid-Europa."
Daarom heeft Bank of Greece de stellige overtuiging dat het bereiken van een akkoord "een historische noodzaak" is die niet genegeerd kan worden.
Tot nu toe lijkt het er volgens de centrale bank op dat er een compromis is bereikt over de belangrijkste voorwaarden van het akkoord. De kloof tussen de partijen zou klein zijn.
Levensvatbaar
"Wat we nu nodig hebben is een levensvatbaar akkoord", schrijft Bank of Greece. Maar wel een akkoord waarbij toekomstige generaties zoveel mogelijk worden ontzien, "omdat we geen recht hebben om ze daarmee op te zadelen".
Ondertussen halen Grieken weer veel geld van hun bankrekeningen. Op maandag en dinsdag zouden ze volgens Griekse media gezamenlijk 850 miljoen euro hebben opgenomen, meldt Het Financieele Dagblad.
http://www.nu.nl/economie(...)d-wordt-bereikt.html
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:18:33BREAKING: Greece to hold national referendum on debt deal http://t.co/oJEKR2uriP http://t.co/ygxKTfDjXx reageer retweet
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 01-07-2015 om 14:37:03Tsja, voorpagina Telegraaf 18 mei 2011. http://t.co/J0cOeJl6Cy reageer retweet
Alsof Wilders zo'n goed begrip van de situatie heeft. Hij lult maar wat en hoopt dan ooit gelijk te hebben.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:43 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 01-07-2015 om 14:37:03Tsja, voorpagina Telegraaf 18 mei 2011. http://t.co/J0cOeJl6Cy reageer retweet
Heeft niet iedereen gelijk als ik het maar door de juiste bril bekijk?quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:48 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Alsof Wilders zo'n goed begrip van de situatie heeft. Hij lult maar wat en hoopt dan ooit gelijk te hebben.
Nee, velen hebben doorgaans ongelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heeft niet iedereen gelijk als ik het maar door de juiste bril bekijk?
Ligt dat eens toe.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:00 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nee, velen hebben doorgaans ongelijk.
Dat denk ik ook,maar eerder uit hun eigen belang dan vanwege ons belang. Met de drachme kunnen ze zelf weer concurrerend worden. Met de euro helpen ze alleen ons concurrerend te zijn door de koers omlaag te trekken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:46 schreef Molurus het volgende:
Ik ben het liever niet eens met Wilders, maar de Grieken kunnen inderdaad beter uit de Euro stappen.
Nou John, de EU dacht dat een land als Griekenland in de eurozone kon. Daarin hadden de hoge heren ongelijk.quote:
"Juist nu premier Tsipras geen akkoord heeft kunnen bereiken met de Eurogroep, moet je je huisdier op tijd borstelen, wassen en controleren op parasieten. Houd intussen het economische nieuws goed in de gaten en raadpleeg bij twijfel de dierenarts."quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:01 schreef Infection het volgende:
Hoe bereid je huisdieren voor op een Grexit?
http://speld.nl/2015/07/0(...)-voor-op-een-grexit/
Het zou gekund hebben als met goede begeleiding niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:03 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nou John, de EU dacht dat een land als Griekenland in de eurozone kon. Daarin hadden de hoge heren ongelijk.
As Mr Varoufakis told Die Zeit: “Why does a kilometer of freeway cost three times as much where we are as it does in Germany? Because we’re dealing with a system of cronyism and corruption. That’s what we have to tackle. But, instead, we’re debating pharmacy opening times."quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:29 schreef Intellectueel het volgende:
Zo, de ECB en IMF worden lekker aangepakt in dit op-ed zeg.
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-War-of-finance.html
Een land begeleiden gaat niet zo makkelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zou gekund hebben als met goede begeleiding niet?
Er zit altijd wel een kern van waarheid in artikelen van De Speld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Juist nu premier Tsipras geen akkoord heeft kunnen bereiken met de Eurogroep, moet je je huisdier op tijd borstelen, wassen en controleren op parasieten. Houd intussen het economische nieuws goed in de gaten en raadpleeg bij twijfel de dierenarts."
Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
Nou de IMF legt er nog even een schepje boven op. Griekenland moet wel erg sterk zijn om een Nee te blijven willen. Jammer dit, de macht van het geld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:17 schreef Dance99Vv het volgende:
REPORT: IMF ORDERS US TOUR OPERATORS TO WITHHOLD PAYMENTS TO GREEK HOTELS
Blogger: "To crush us is their aim"
http://www.infowars.com/r(...)nts-to-greek-hotels/
http://www.skai.gr/mobile/article?aid=284772
Dus men wou het makkelijk hebben en hoopte maar dat het goed zou komen?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Een land begeleiden gaat niet zo makkelijk.
Volgens mij ja of nee stemmen brengt voor die mensen geen verschil?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou de IMF legt er nog even een schepje boven op. Griekenland moet wel erg sterk zijn om een Nee te blijven willen. Jammer dit, de macht van het geld.
Vooral dat laatste ja.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus men wou het makkelijk hebben en hoopte maar dat het goed zou komen?
Ik geloof dit bericht niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou de IMF legt er nog even een schepje boven op. Griekenland moet wel erg sterk zijn om een Nee te blijven willen. Jammer dit, de macht van het geld.
Behalve dat ze dan weer steun krijgen van de EU en dit soort sancties niet meer toegepast hoeven te worden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij ja of nee stemmen brengt voor die mensen geen verschil?
De bron is inderdaad niet echt heel erg betrouwbaar nu je het zegt. infowars is dat niet van Alex Jones ofzo?quote:
Ik weet niet wat er van waar is maar als het waar is worden de amerikaanse toeristen ook de dupe als ze betaald hebben en on the spot nog een keer moeten betalen. (ellende dus)quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dan wel onder begeleiding hoop ik dan toch of niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Behalve dat ze dan weer steun krijgen van de EU en dit soort sancties niet meer toegepast hoeven te worden.
Tja ik weet het ook niet, het zou wel een bittere maatregel zijn van het IMF die weer direct het volk pakt en niet de politiek.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er van waar is maar als het waar is worden de amerikaanse toeristen ook de dupe als ze betaald hebben en on the spot nog een keer moeten betalen. (ellende dus)
Daarnaast waarom moeten ondernemers in de usa het probleem van de imf oplossen?
bronvermelding is het 2de linkje alex mag het gaan roeptoeterenquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De bron is inderdaad niet echt heel erg betrouwbaar nu je het zegt. infowars is dat niet van Alex Jones ofzo?
Persoonlijk heb ik niet zo'n vertrouwen in deze hele kwestie, met begeleiding of niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan wel onder begeleiding hoop ik dan toch of niet?
Ik ook niet, dacht dat dat wel onderhand duidelijk was, en ja betekend nieuwe geld en schulden terug betalen dacht ik nee is geen geld en ook schulden terug betalen of niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik niet zo'n vertrouwen in deze hele kwestie, met begeleiding of niet.
Een nee is een nee tegen het voorstel van 25 juni dat al lang niet meer op tafel ligt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ook niet, dacht dat dat wel onderhand duidelijk was, en ja betekend nieuwe geld en schulden terug betalen dacht ik nee is geen geld en ook schulden terug betalen of niet?
Tevens volgens mij nee is uit de eurozone en hun eigen valuta weer terug of zit ik daar fout mee.
Daar Italie nog achter aan en Spanje en Portugal dacht ik, maar dat is wensdenken van mijn kant dan he?
Linksom of rechtsom die welke met zoiets dreigen zie ik voor alles aan!quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:26 schreef BarryOSeven het volgende:
In Duitsland ook:
Zonder mandaat van de bundestag kunnen we niets.
Hier:
Dijsselbloem: we maken alles over zonder bericht, en zeggen dat we het van Brussel niet naar buiten mogen brengen.
Fantastisch dat Brussel vanmorgen Dijsselbloem heeft verlinkt dat het een beslissing van Den Haag was, en niet die van Brussel.
Brussel gaat nu kijken of de naheffingsstukken alsnog vanuit Brussel openbaar gemaakt kunnen worden.
Maar Jeroentje blijft gewoon zitten hoor, de kneus.
Het is een gigantische schande dat onze politiek ons voorliegt en de schuld bij een ander neerlegt, welke zich heel terecht verdedigd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom die welke met zoiets dreigen zie ik voor alles aan!
Noui was dat Jeroen niet maar dan nog hij hoort bij het kabinet of niet?
Gezeik over Blatter en Griekenland; we zijn in 4 jaar tijd geen millimeter verder gekomen blijkbaarquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:43 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 01-07-2015 om 14:37:03Tsja, voorpagina Telegraaf 18 mei 2011. http://t.co/J0cOeJl6Cy reageer retweet
heel veel roddels, zelfs het referendum in griekenland is niet zekerquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:40 schreef Wijnbo het volgende:
Is er nou al een persco geweest? Of nog niets?
nope, zijn veel te veel gestegen dit jaar.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:07 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand een idee waarom de Chinese beurzen zo hard dalen?
Komt dat ook door de Griekse crisis?
http://money.cnn.com/2015/07/01/investing/china-stocks/quote:The Shanghai Composite has lost 21% in a little more than two weeks, while the Shenzhen market has declined by 25% over the same time period.
The nerve-shredding moves may be hard to stomach, but there is a silver lining for investors. Despite recent losses, the Shanghai Composite has still surged 25% so far this year, and the Shenzhen Composite is up 65%, making it the world's top-performing index.
http://www.rte.ie/news/2015/0701/711831-greece/quote:Decision on Greece needed 'immediately' - Hollande
French President Francois Hollande has expressed his frustration with the slow progress on Greece's debt crisis, saying an agreement was needed "immediately".
"Let's be clear, the agreement must come immediately," said Mr Hollande, arriving in the southern city of Lyon for a climate change conference.
"It's been a while that we've been talking about this agreement - it must happen now."
Die voelt hem aankomen, de beurzen stijgen veel te hard vandaag. En ze blijven stijgen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
http://www.rte.ie/news/2015/0701/711831-greece/
twitter:Reuters twitterde op woensdag 01-07-2015 om 16:30:39BREAKING: Greek PM Tsipras says referendum of Sunday does not concern whether we stay in Euro or not. reageer retweet
Werkelijk?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:31 schreef Infection het volgende:
twitter:Reuters twitterde op woensdag 01-07-2015 om 16:30:39BREAKING: Greek PM Tsipras says referendum of Sunday does not concern whether we stay in Euro or not. reageer retweet
Omdat het bergachtig is in Griekenlandquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
As Mr Varoufakis told Die Zeit: “Why does a kilometer of freeway cost three times as much where we are as it does in Germany? Because we’re dealing with a system of cronyism and corruption. That’s what we have to tackle. But, instead, we’re debating pharmacy opening times."
IMF ontkent in ieder geval dat het zo'n maatregel genomen zou hebbenquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Tja ik weet het ook niet, het zou wel een bittere maatregel zijn van het IMF die weer direct het volk pakt en niet de politiek.
Euro is vandaag 1 cent gezakt tov. de US dollar.....quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die voelt hem aankomen, de beurzen stijgen veel te hard vandaag. En ze blijven stijgen.
Ben benieuwd als straks alles weer gebakken lucht blijkt te zijn
BAM
quote:Schäuble haalt uit naar Griekse regering
De Duitse minister van Financiën Minister Wolfgang Schäuble heeft woensdag stevige kritiek geuit op de Griekse regering van Alexis Tsipras.
Volgens de bewindspersoon is de situatie in Griekenland ernstig verslechterd sinds Tsipras aan de macht is gekomen.
''Deze regering heeft nog niets gedaan sinds haar aanstelling. Ze is alleen maar teruggekomen op eerdere afspraken.", zei Schäuble in het Duitse parlement.
Hij liet ook weten niet met de Grieken in gesprek te willen gaan voor er duidelijkheid is over het mogelijke referendum van zondag. ''We weten niet of er een referendum komt. Je kan niet van ons verwachten dat we in deze situatie met de Grieken gaan praten."
Ook de Duitse bondskanselier Angela Merkel liet al weten het referendum af te wachten. Zij sluit een akkoord en onderhandelingen voor die tijd dan ook uit.
twitter:cnni twitterde op woensdag 01-07-2015 om 16:36:37BREAKING: Greek PM Alexis Tsipras slams Europe, calling it “shameful” that Greek banks had been forced to shut. http://t.co/gdCQ5i079c reageer retweet
1) ja dat kan maar ook gesteldheid van de bodem is een factor en aanvoer materiaal.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat het bergachtig is in Griekenland
Maar niet om het een of ander maar de corruptie aanpakken kan hij toch ook doen zonder akkoord?
aex 2%? alle beurzen behalve chinese in de plus?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:42 schreef DUTCHKO het volgende:
Euro is vandaag 1 cent gezakt tov. de US dollar.....
Precies. Ze willen iemand die wat meer slaafs is.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Propaganda. Ze willen snel van de rebelse Tsipras af.
Over appels en peren gesproken...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:51 schreef crystal_meth het volgende:
Schäuble, minister van een land dat de grootste schuldenkwijtschelding in de Europese geschiedenis gekregen heeft.
tja, wat weten economisten van Columbia University ook van economie...quote:
quote:“Tsipras is right to remind Germans how well they were treated, with both debt relief and money from the Marshall Plan,” says Professor Stephany Griffith-Jones, an economist at Columbia University, referring to the US programme to help rebuild European economies after World War II. She believes Greece is justified in demanding a more generous approach from its creditors, despite obvious differences between its current plight and that of war-ravaged Germany. “In fact, Greece’s situation is perhaps more urgent because the pressure from markets and the financial sector is so much stronger than in the 1950s,” she says.
Denk je serieus dat als de schulden kwijt gescholden worden, Griekenland een belangrijke industrienatie wordt binnen de Euro?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:51 schreef crystal_meth het volgende:
Schäuble, minister van een land dat de grootste schuldenkwijtschelding in de Europese geschiedenis gekregen heeft.
Niet alles blijkbaar. Want ook hun stellen de oorzaken van die schulden gelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
tja, wat weten economisten van Columbia University ook van economie...
[..]
waar lees je dat in hemelsnaam?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je serieus dat als de schulden kwijt gescholden worden, Griekenland een belangrijke industrienatie wordt binnen de Euro?
Je antwoord is dus nee, dat denk ik niet?quote:
Duitsers hebben tenminste ook schuldgevoel over hetgeen waardoor ze in de problemen kwamen, doen alles eraan om te zorgen dat het nooit weer gebeurt, en zijn destijds in eerste instantie ook onder curatele gezet (Oost-Duitsland onder een heeeeele lange curatele).quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:51 schreef crystal_meth het volgende:
Commentaar op dit twitterbericht: "Tsipras ïs toch niet zo rijk dat hij dit kan garanderen?quote:Tsipras promises that the deposits of Greek people will not be lost; he says he takes full responsibility of a solution.
http://theweek.com/articl(...)e-murdersuicide-pactquote:The eurozone has become a murder-suicide pact
It's coming down to the wire in Greece. A few days ago, the Greek government instituted capital controls to prevent its banks from collapsing. At loggerheads with its European taskmasters, they have scheduled a referendum on their policy trajectory: "Yes" means austerity and sticking with the euro; "no" means default and likely leaving the monetary union. Most recently, the government missed an IMF payment, making it the first "developed" nation to do so.
The politics of the eurozone have rotted into almost the exact opposite of its original purpose. A policy intended to bind Europe together, so that the awesome horror of the Great Depression and World War II could never be repeated, has instead laid waste to entire nations, and fueled galloping mistrust and hatred. Greece is first on the chopping block — but absent wholesale changes in European politics and policy, it won't be the last.
It's worth carefully examining the timeline of events since Syriza was elected in January, as Dylan Matthews does here. For all their bluster and radical rhetoric, Syriza has basically given up on most of their core commitments, because they simply don't have much leverage now that Greece has been financially ring-fenced. In February, they agreed to an austerity agreement in return for a four-month delay, and in the most recent negotiations, they accepted the amount of demanded austerity, only asking that it be implemented in the form of corporate tax increases rather than pension cuts and a VAT increase. Euro elites would not accept this — essentially demanding full control over all aspects of Greek budget policy — which led to the impasse and referendum.
The politics of the this crisis hinge entirely on resentment, suspicion, and xenophobia rapidly curdling into racism. Northern Europeans are incoherently furious at the supposedly shiftless Greeks for needing a bailout, while Syriza hasn't been above pulling the Nazi card.
Even at the top, it's obvious that most eurozone elites, like German Finance Minister Wolfgang Schaeuble, basically despise Syriza, and are half aiming at regime change in Greece like the one they pulled in Italy. Nations like Ireland meekly accepted the elite judgment and as a consequence got some minor control over their budget policy, including the right to favor tax increases. (Would you like your strychnine injected or snorted?) But Syriza is composed of true leftists who don't hesitate to say in clear language that European elites are a pack of colossal bunglers who have laid waste to Greece for no real reason.
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL8N0ZH3DZ20150701quote:UPDATE 1-German frustration with Greece bubbles over in feisty Bundestag debate
* Schaeuble says situation in Greece much worse since Tsipras
* Merkel rules out talks before referendum, signals tough terms
* Opposition leader accuses government of pursuing regime change (Adds quotes, background)
http://www.euroweeklynews(...)t%E2%80%99-in-greecequote:Rajoy calls for yes vote and ‘new government’ in Greece
PRIME MINISTER Mariano Rajoy has stated his support for a new government in Greece, the first European leader to back a regime change in Athens amidst the heat of the crisis.
Spain’s right-wing leader has openly said it would be “a good thing” if the left-wing leader of Syriza in Greece, Alexis Tsipras, resigned.
http://www.rte.ie/news/2015/0630/711773-irish-reaction-greece/quote:Sinn Féin accuses EU/IMF of 'putting the boot in'
Sinn Féin has accused the ECB and IMF of being involved in a regime change in Greece.
Rajoy is ook wel een beetje een idioot. Die man heeft meer merkwaardige uitspraken op zijn naam staan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:27 schreef Perrin het volgende:
Lekker zo, via de media. De euro zorgt echt voor saamhorigheid.
Kan dat wel, dan zou ik ook willen graaien, moet hier toch net zo kunnen dan of niet?quote:
Hoezo zou je niet je mening mogen spuien als ambtenaarquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:29 schreef Andromache het volgende:
Ik kan het niet meer aanzien. Huilen om Griekenland.![]()
Even in het midden latend wat mijn persoonlijke mening is, aangezien ik beperkt ben in mijn vrijheid van meningsuiting als ambtenaar.
Ik geloof dat momenteel 18 eurolanden best saamhorig zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:27 schreef Perrin het volgende:
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De Griekse premier Alexis Tsipras heeft de Grieken woensdag andermaal opgeroepen tegen te stemmen bij het referendum dat zondag wordt gehouden over het noodprogramma voor het noodlijdende eurozoneland.
Een 'nee' tegen de voorwaarden van het steunpakket betekent volgens hem geen vertrek uit de eurozone, maar geeft de Griekse regering een sterkere positie om een 'duurzame oplossing' voor de schuld van het land te onderhandelen.
"Een 'nee' betekent geen breuk met Europa, maar een terugkeer naar Europa met waarden", zei Tsipras in een tv-optreden waarin hij zijn volk toesprak.
De geruchten dat hij een geheime agenda heeft om de eurozone te verlaten bij een tegenstem noemde Tsipras 'leugens' die bedoeld zijn om de uitkomst van het referendum te beinvloeden.
De Griekse premier bleef vastbesloten om een referendum te houden op 5 juli, maar voegde eraan toe dat hij open staat voor een nieuw positief voorstel van de ministers van financien van de eurozone. De eurogroep overlegt woensdag over de nieuwe voorstellen uit Athene.
Dow Jones Nieuwsdienst
Hoewel ik het triest voor de normale Griek en Europeaan vind, moet ik eigenlijk wel hard lachen dat een munt die verkocht is door roze bril politici zoveel onenigheid in Europa aan het brengen is.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:27 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij moet er eens iemand met cojones opstaan die de beulbijl pakt en een einde maakt aan dit lijden.quote:
Als die munt maar geen oorlog teweeg brengt vindt ik het verder best.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoewel ik het triest voor de normale Griek en Europeaan vind, moet ik eigenlijk wel hard lachen dat een munt die verkocht is door roze bril politici zoveel onenigheid in Europa aan het brengen is.
Uuhh wie zijn schuld is datquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:45 schreef Infection het volgende:
twitter:cnni twitterde op woensdag 01-07-2015 om 16:36:37BREAKING: Greek PM Alexis Tsipras slams Europe, calling it “shameful” that Greek banks had been forced to shut. http://t.co/gdCQ5i079c reageer retweet
Ach joh sturen wij toch even onze 500 militairen met een granaat op de fiets daar bij Griekeland naar binnen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:59 schreef john2406 het volgende:
Als die munt maar geen oorlog teweeg brengt vindt ik het verder best.
eerlijk gezegd verwacht ik een opleving van extreem-links terrorisme.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als die munt maar geen oorlog teweeg brengt vindt ik het verder best.
Dit is een anoniem forum, dus zolang jij niet precies zegt wie je bent er waar je werkt kan je zeggen wat je wilt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:29 schreef Andromache het volgende:
Ik kan het niet meer aanzien. Huilen om Griekenland.![]()
Even in het midden latend wat mijn persoonlijke mening is, aangezien ik beperkt ben in mijn vrijheid van meningsuiting als ambtenaar.
Het gaat wel over levens he, en niet over wie de langste heeft toch?quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik herhaal: wat een linkse incompetente idioten daar aan het bewind in Griekenland. Bluffen, pokeren en dan je hand zo overspelen......
Vertel dat aan onze speltheoreticus V.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het gaat wel over levens he, en niet over wie de langste heeft toch?
25% werkloosheid. Wat een incompetente idioten daar bij het IMF en de eurogroep...quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik herhaal: wat een linkse incompetente idioten daar aan het bewind in Griekenland. Bluffen, pokeren en dan je hand zo overspelen......
Denk dat dat wel al doorgedrongen is, en er geen weg terug meer is, ik was er helemaal niet aan begonnen denk ikquote:Op woensdag 1 juli 2015 18:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Vertel dat aan onze speltheoreticus V.
Dus volgens jou omdat Griekenland 25% werklozen heeft mogen ze de gekste toeren uithalen op kosten van de rest van Europa, in plaats van aan een levensvatbare economie te gaan werken?quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
25% werkloosheid. Wat een incompetente idioten daar bij het IMF en de eurogroep...
Wat is een levensvatbare economie, iets maken en dat verkopen toch of niet, wat als wat ik wat maak en verkoop het niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dus volgens jou omdat Griekenland 25% werklozen heeft mogen ze de gekste toeren uithalen op kosten van de rest van Europa, in plaats van aan een levensvatbare economie te gaan werken?
De meest schurkachtige bankiers afschieten?quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
eerlijk gezegd verwacht ik een opleving van extreem-links terrorisme.
Dat zou voor de Grieken een optie kunnen zijn, als ze elke twijfel willen wegnemen dat ze écht in het rijtje van Somalië en Zimbabwe thuis horen. Maar in een Europese rechtsstaat doen we zulke dingen natuurlijk niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meest schurkachtige bankiers afschieten?
Zo had jij het willen zien? :quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
25% werkloosheid. Wat een incompetente idioten daar bij het IMF en de eurogroep...
In een Europese rechtsstaat niet nee, maar het punt dat enige mate van geweld legitiem wordt is al een tijdje gepasseerd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou voor de Grieken een optie kunnen zijn, als ze elke twijfel willen wegnemen dat ze écht in het rijtje van Somalië en Zimbabwe thuis horen. Maar in een Europese rechtsstaat doen we zulke dingen natuurlijk niet.
In de jaren 70 anders wel, in.... Duitsland gebeurde dat met de RAF.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou voor de Grieken een optie kunnen zijn, als ze elke twijfel willen wegnemen dat ze écht in het rijtje van Somalië en Zimbabwe thuis horen. Maar in een Europese rechtsstaat doen we zulke dingen natuurlijk niet.
Dat is van voor mijn tijd maar zo op het eerste gezicht moet dat ook vrij belachelijk zijn geweest.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
In de jaren 70 anders wel, in.... Duitsland gebeurde dat met de RAF.
Van dit antwoord begrijp ik NIETS....quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat is een levensvatbare economie, iets maken en dat verkopen toch of niet, wat als wat ik wat maak en verkoop het niet?
Volgens mij hebben ze dat hier in het noorden ook nog niet door, het vertrouwen moet terug volgens mij?
Dit Grexit is niet iets om het vertrouwen te winnen van de mensen die het geld uitgeven of wel?
Of in het noorden of het zuiden toch?
Ik denk dat de Grieken die nu Syriza aanhangen dan nog steeds niet tevreden waren geweest. Want volgens mij is het een trots volkje dat nogal neerkijkt op bijv. de buurlanden; het zou ongetwijfeld ook als een vernedering worden gezien om officieel te worden benoemd tot het enige Europese land dat zo kansloos is dat ze permanente steun nodig hebben.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zo had jij het willen zien? :
IMF en Eurogroep: 'Onee, Griekenland kan geen geld meer lenen op de financiële markten, omdat beleggers denken dat het zijn schulden niet meer kan terugbetalen. Het blijkt dat de Grieken veel te veel geld hebben uitgegeven. Laat ze daar maar mee doorgaan, wij financieren Griekenland wel vanaf nu, omdat wij toegang hebben tot een onuitputtelijke geldbron: de belastingbetaler. Hervormingen? Nee joh, dan stijgt de werkloosheid op de korte termijn! We hebben liever een structureel Grieks probleem zodat we het eindeloos voor ons kunnen uitschuiven.'
Ja, dit kunnen de Griekse politici beter met de Chinezen doen. Die houden namelijk wel van pokerspelen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |