abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153975633
quote:
Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.

,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."

Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.

Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.

Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.

In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.

In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
Update:
quote:
Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.

De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.

Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.

Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.

http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html

[ Bericht 19% gewijzigd door Specularium op 01-07-2015 12:45:00 ]
U MAD?
pi_153975649
Schuldig ja?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_153975663
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:36 schreef Hathor het volgende:
Schuldig ja?
Het zijn nu verdachte.
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 12:36:54 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_153975670
quote:
Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.

De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.

Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.

Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.
http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_153975676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het zijn nu verdachte.
Dan is schuldig roepen nog een beetje te vroeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_153975690
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Doet het altijd goed in een TT.
U MAD?
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:37:52 #7
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_153975693
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dus moord.
Dat lijkt mij niet.

quote:
Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade beëindigen van het leven van een ander. Iemand die een moord begaat wordt moordenaar genoemd.

Een moord wordt per definitie met voorbedachten rade gepleegd. Indien iemand in een opwelling wordt gedood, wordt dit doodslag genoemd. De vaak gebruikte term "moord met voorbedachte(n) rade" is dus een pleonasme.[1]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord
Krekker is de bom!
pi_153975704
quote:

[..]

Uiteraard is dat te vroeg ja :P
pi_153975712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet.

[..]

Dood door schuld dan.
U MAD?
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:40:40 #10
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_153975770
Mja benieuwd of ze dit nu als aanleiding gaan gebruiken voor een extra 'feestje' vanavond.
pi_153975856
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Mja benieuwd of ze dit nu als aanleiding gaan gebruiken voor een extra 'feestje' vanavond.
Uiteraard, dit roept weer een hoop verdriet op dat verwerkt moet worden door een supermarkt in de fik te steken ofzo.
pi_153975878
quote:
Hoofdofficier van Justitie Nooy erkende dat het Openbaar Ministerie in eerste instantie een persbericht met onjuiste informatie heeft uitgegeven over de dood van Henriquez. Het OM beweerde abusievelijk dat Henriquez in het arrestantenbusje onwel was geworden. Dat was in werkelijkheid tijdens zijn arrestatie al gebeurd. Nooy zei dat de foutieve informatie door de politie was geleverd.
Ik neem aan dat er proces-verbaal is opgemaakt, en indien daarin de foute informatie door de politie is geleverd lijkt me dat er een verdachte van meineed is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_153975886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Uiteraard, dit roept weer een hoop verdriet op dat verwerkt moet worden door een supermarkt in de fik te steken ofzo.
Dat zou triest zijn. Beter koelt de menigte haar woede op het bureau, politieauto's en als het meezit timmeren ze nog wat agenten het ziekenhuis in. ^O^
pi_153975909
quote:
Uiteraard.
U MAD?
  roze woensdag 1 juli 2015 @ 12:48:52 #17
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_153975915
Godver...
Your beauty never ever scared me.
pi_153975919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:47 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat zou triest zijn. Beter koelt de menigte haar woede op het bureau, politieauto's en als het meezit timmeren ze nog wat agenten het ziekenhuis in. ^O^
Worden nu al random agenten bedreigd.
pi_153975921
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:47 schreef Downwards het volgende:

[..]

Als dat het rouwproces versnelt.
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2015 @ 12:49:40 #20
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153975934
quote:
Een betere aanleiding voor een Haags feestje is er bijna niet :X
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_153975959
Overigens even ter nuancering;

ik zag vanmorgen op het nieuws van de NOS dat twee stereotype bontkraagjes (petje, tasje) bezig waren met een brandblusser een terrasscherm te blussen. Dus het kan toch dacht ik nog.
Alleen jammer dat het volgend beeld wat ze lieten zien twee Marocs op een scooter waren die de brandweer hinderden en een vervelend gebaar naar de hulpdienst maakte :')
U MAD?
pi_153975972
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:50 schreef de_boswachter het volgende:

ik zag vanmorgen op het nieuws van de NOS dat twee stereotype bontkraagjes (petje, tasje) bezig waren met een brandblusser een terrasscherm te blussen. Dus het kan toch dacht ik nog.
Alleen jammer dat het volgend beeld wat ze lieten zien twee Marocs op een scooter waren die de brandweer hinderden en een vervelend gebaar naar de hulpdienst maakte :')
En je punt is?
pi_153975977
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:50 schreef de_boswachter het volgende:

Lieten ze niet zien dat ze de brandblusser vervolgens door een raam gooiden?
pi_153975995
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarschijnlijk zuurstof gebrek, geen natuurlijke reden kunnen vinden, geen sporen van drugs en overmatig drank tot nu toe, 5 politieagenten worden als verdachten gehoord
Dacht ik al. Hij is gewoon gewurgd door die agent(en). Veruit het meest kwalijke is nog dat ze dachten weg te komen met ''hij is onwel geworden in de politiebus''. Wat mij betreft worden ze, vooral voor het laatste, zwaar gestraft.
pi_153975998
quote:

[..]

idd, ze zullen waarschijnlijk worden vrijgesproken net als die agent die rishi doodschoot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')