abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153934648


danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

  maandag 29 juni 2015 @ 20:19:19 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_153934659
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:17 schreef b2py het volgende:
Omdat er geen koppeling is tussen systeem bijsturing en systeem lokale planning..
En dat is nog niet gefixed, want?
  maandag 29 juni 2015 @ 20:20:23 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_153934692
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat NS niet zo snel kan schakelen
Wat is dat nou toch voor totale onzin gast. Als die kennis James op tegel X op het perron kan bereiken, kan die kennis op hetzelfde moment de conductrice op tegel x+2 op hetzelfde perron bereiken 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_153934713
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dat is nog niet gefixed, want?
Omdat dat gefixed wordt met de nieuwe bijsturing eind dit jaar.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:25:26 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_153934839
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat dat gefixed wordt met de nieuwe bijsturing eind dit jaar.
Twee woorden, negen letters... (En het is niet "bier halen!")

Maar goed, er wordt dus gelukkig wel aan gewerkt. Het OBIS-scherm in de trein toonde ook keurig "Breda, eindpunt".
pi_153934911
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Twee woorden, negen letters... (En het is niet "bier halen!")

Maar goed, er wordt dus gelukkig wel aan gewerkt. Het OBIS-scherm in de trein toonde ook keurig "Breda, eindpunt".
Tsja weetje wat het is. Ik kijk met IT zaken in grote bedrijven er echt niet van op dat dit soort zaken waarvan je verwacht wordt dat ze geregeld zijn niet geregeld zijn. Het is eerder regel dan uitzondering dat zoiets niet onder controle is, in mijn opinie.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:28:38 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_153934920
Dat is altijd zo mooi die online reisinformatie. Volgende station: Apeldoorn, verwachte aankomsttijd 18:44.

Ehm het is nu 18:44 en we zijn nog niet bij Barneveld?

Verwachte aankomsttijd 18:45

en gewoon per minuut opschuiven tot je rond 19:06 eens in Apeldoorn aankomt :') Want anders krijgen de reizigers in de gaten hoeveel vertraging we hebben! En dan zouden ze weten waar ze aan toe zijn! En dat zou duidelijk zijn voor de reiziger! En dat is wat we willen! Oh nee juist niet!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 juni 2015 @ 20:29:12 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_153934935
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:28 schreef b2py het volgende:
Het is eerder regel dan uitzondering dat zoiets onder controle is, in mijn opinie.
In een capabel bedrijf wel ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_153934975
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In een capabel bedrijf wel ja.
Oh wacht, dat wil ik precies andersom zeggen :@
  maandag 29 juni 2015 @ 20:32:14 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_153935005
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh wacht, dat wil ik precies andersom zeggen :@
I know :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 juni 2015 @ 20:33:13 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_153935031
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Tsja weetje wat het is. Ik kijk met IT zaken in grote bedrijven er echt niet van op dat dit soort zaken waarvan je verwacht wordt dat ze geregeld zijn niet geregeld zijn. Het is eerder regel dan uitzondering dat zoiets onder controle is, in mijn opinie.
Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel. ;)

Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
  maandag 29 juni 2015 @ 20:35:31 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_153935084
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel. ;)

Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
Waarom is het na vier jaar "nieuws" dat er nog geen poging tot begin gemaakt is met het anonimiseren van al die miljarden reisgegevens? Dat had op dag 1 gekund, en gemoeten. En eigenlijk al drie jaar voor dag 1. Niet bij de dood van de strippenkaart, maar bij de geboorte van dat digitale chromosomenoverschot dat zich OV-Chipkaart noemt.

Mag ik dat incapabel noemen? Ik mag dat incapabel noemen [/mart]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_153935174
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel. ;)

Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
Ik denk juist dat het personeel als eerste gedaan is met de invoering van de railpocket. Helaas zijn de verbindingen met de railpocket niet zo snel meegegaan en geëvolueerd als de verbindingen met de apps waardoor nu een (onnodige) achterstand is opgelopen. In 2016 worden nieuwe railpockets uitgeleverd en zullen die ook weer door nieuwste bronnen worden gevoed. Uiteindelijk is natuurlijk het doel om die informatie zo goed mogelijk te maken maar dat bijvoorbeeld de HC nog niet op refresh heeft gedrukt en op 3G zit en jij wel en op 4G zit kan het verschil maken zoals jij aanstipte.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juni 2015 @ 20:58:53 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  Redactie Sport maandag 29 juni 2015 @ 21:14:13 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_153936160
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_153936399
Is dat dat treintje in de Efteling dat nooit rijdt?
  maandag 29 juni 2015 @ 21:22:30 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_153936427
Wel een beetje weinig uitroeptekens he kontebonker22.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 29 juni 2015 @ 21:31:01 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_153936702
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:21 schreef b2py het volgende:
Is dat dat treintje in de Efteling dat nooit rijdt?
Dat is tenminste nog een echte stoomtrein, dit kutding in Walibi heeft gewoon een dieselmotor...
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel een beetje weinig uitroeptekens he kontebonker22.
Sorry :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_153937050
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef b2py het volgende:
Wist NS maar waar zijn personeel uithing.. Dat er een HC aan trein 1969 zit is bekend, maar welke HC dat dan is weten ze niet in Utrecht. Dat weten ze bij de lokale planning van de standplaats.
Natuurlijk weet men op de regionale besturingscentra wel welke HC's en machinisten op trein X zitten.
Echter als prorail trein X opheft (in hun systeem) tussen tilburg en venlo ivm een zojuist ontstane verstoring, dan wordt deze info direct automatisch verwerkt door infoplus voor de cta's en door ar-nu voor de reisinfo in de apps of website.

Het dienstkaartje van de HC in de railpocket wordt echter pas bijgewerkt zodra men op het RBC besloten heeft wat die betreffende mdw moet gaan doen, terug naar den haag, of met een taxi naar eindhoven (ivm bijv. einde dienst). Vroeger was er regionaal ook een reisinformant die de HC vaak als eerste inlichtte over verstoringen die voor hen van toepassing waren, maar die zijn recentelijk verdwenen. Misschien omdat men iedereen een smartphone heeft gegeven en die in de toekomst push-berichtjes krijgen? Laten we het hopen :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door AIex op 29-06-2015 22:07:52 ]
pi_153937449
Je zou natuurlijk aan infoplus ook kunnen hangen dat die een bericht naar de HC en MCN stuurt. Dat die dan nog weet wat hij verder moet doen is niet zo erg toch?
  maandag 29 juni 2015 @ 23:59:37 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_153942099
FGW twitterde op maandag 29-06-2015 om 22:34:14 There will be no direct services from Paddington to Bourne End/Henley tomorrow due to hot weather: https://t.co/zAvf0KLq2Q reageer retweet
quote:
30 June 2015 - Thames Valley hot weather amended service plan
Network Rail have advised that, due to the anticipated exceptionally hot weather, there will be speed restrictions to protect track points in the Thames Valley region on Tuesday 30 June 2015. As a result there will be no fast trains between London Paddington and Bourne End or Henley-on-Thames from 12:00 until 20:00. This will affect the following services:

London Paddington to Henley-on-Thames
Trains from London Paddington will terminate at Twyford for a connection with a branch line train to Henley-on-Thames, which will remain on the branch line.
17:12 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford.
18:12 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford.
19:05 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford.

London Paddington to Bourne End
Trains from London Paddington will terminate at Maidenhead for a connection with a branch line train to Bourne End, which will remain on the branch line.

16:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead.
17:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead.
18:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead.
Hoe warm wordt het daar morgen wel niet? :o
  dinsdag 30 juni 2015 @ 00:01:01 #22
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153942138
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef James1988 het volgende:
FGW twitterde op maandag 29-06-2015 om 22:34:14 There will be no direct services from Paddington to Bourne End/Henley tomorrow due to hot weather: https://t.co/zAvf0KLq2Q reageer retweet
[..]

Hoe warm wordt het daar morgen wel niet? :o
25 tot 30 graden, net als hier.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 00:02:39 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_153942174
Ik zie het al voor me, dat ProRail de wissels van Den Haag HS naar Den Haag Centraal vastlegt "vanwege de warmte"... :+
  dinsdag 30 juni 2015 @ 00:04:16 #24
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153942214
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef James1988 het volgende:
Ik zie het al voor me, dat ProRail de wissels van Den Haag HS naar Den Haag Centraal vastlegt "vanwege de warmte"... :+
Ook wij hebben wel maatregelen bij hitte. Dat is meer gericht op voorkomen van spoorspatting en bermbrandjes, en het nog kunnen sluiten van bruggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 00:05:07 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153942241
Hoezo bermbrandjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')