ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Wat is dat nou toch voor totale onzin gast. Als die kennis James op tegel X op het perron kan bereiken, kan die kennis op hetzelfde moment de conductrice op tegel x+2 op hetzelfde perron bereiken
Twee woorden, negen letters... (En het is niet "bier halen!")
Maar goed, er wordt dus gelukkig wel aan gewerkt. Het OBIS-scherm in de trein toonde ook keurig "Breda, eindpunt".
Tsja weetje wat het is. Ik kijk met IT zaken in grote bedrijven er echt niet van op dat dit soort zaken waarvan je verwacht wordt dat ze geregeld zijn niet geregeld zijn. Het is eerder regel dan uitzondering dat zoiets niet onder controle is, in mijn opinie.
Dat is altijd zo mooi die online reisinformatie. Volgende station: Apeldoorn, verwachte aankomsttijd 18:44.
Ehm het is nu 18:44 en we zijn nog niet bij Barneveld?
Verwachte aankomsttijd 18:45
en gewoon per minuut opschuiven tot je rond 19:06 eens in Apeldoorn aankomt Want anders krijgen de reizigers in de gaten hoeveel vertraging we hebben! En dan zouden ze weten waar ze aan toe zijn! En dat zou duidelijk zijn voor de reiziger! En dat is wat we willen! Oh nee juist niet!
Tsja weetje wat het is. Ik kijk met IT zaken in grote bedrijven er echt niet van op dat dit soort zaken waarvan je verwacht wordt dat ze geregeld zijn niet geregeld zijn. Het is eerder regel dan uitzondering dat zoiets onder controle is, in mijn opinie.
Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel.
Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel.
Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
Waarom is het na vier jaar "nieuws" dat er nog geen poging tot begin gemaakt is met het anonimiseren van al die miljarden reisgegevens? Dat had op dag 1 gekund, en gemoeten. En eigenlijk al drie jaar voor dag 1. Niet bij de dood van de strippenkaart, maar bij de geboorte van dat digitale chromosomenoverschot dat zich OV-Chipkaart noemt.
Mag ik dat incapabel noemen? Ik mag dat incapabel noemen [/mart]
Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel.
Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
Ik denk juist dat het personeel als eerste gedaan is met de invoering van de railpocket. Helaas zijn de verbindingen met de railpocket niet zo snel meegegaan en geëvolueerd als de verbindingen met de apps waardoor nu een (onnodige) achterstand is opgelopen. In 2016 worden nieuwe railpockets uitgeleverd en zullen die ook weer door nieuwste bronnen worden gevoed. Uiteindelijk is natuurlijk het doel om die informatie zo goed mogelijk te maken maar dat bijvoorbeeld de HC nog niet op refresh heeft gedrukt en op 3G zit en jij wel en op 4G zit kan het verschil maken zoals jij aanstipte.
Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef b2py het volgende: Wist NS maar waar zijn personeel uithing.. Dat er een HC aan trein 1969 zit is bekend, maar welke HC dat dan is weten ze niet in Utrecht. Dat weten ze bij de lokale planning van de standplaats.
Natuurlijk weet men op de regionale besturingscentra wel welke HC's en machinisten op trein X zitten. Echter als prorail trein X opheft (in hun systeem) tussen tilburg en venlo ivm een zojuist ontstane verstoring, dan wordt deze info direct automatisch verwerkt door infoplus voor de cta's en door ar-nu voor de reisinfo in de apps of website.
Het dienstkaartje van de HC in de railpocket wordt echter pas bijgewerkt zodra men op het RBC besloten heeft wat die betreffende mdw moet gaan doen, terug naar den haag, of met een taxi naar eindhoven (ivm bijv. einde dienst). Vroeger was er regionaal ook een reisinformant die de HC vaak als eerste inlichtte over verstoringen die voor hen van toepassing waren, maar die zijn recentelijk verdwenen. Misschien omdat men iedereen een smartphone heeft gegeven en die in de toekomst push-berichtjes krijgen? Laten we het hopen :-)
[ Bericht 0% gewijzigd door AIex op 29-06-2015 22:07:52 ]
Je zou natuurlijk aan infoplus ook kunnen hangen dat die een bericht naar de HC en MCN stuurt. Dat die dan nog weet wat hij verder moet doen is niet zo erg toch?
30 June 2015 - Thames Valley hot weather amended service plan Network Rail have advised that, due to the anticipated exceptionally hot weather, there will be speed restrictions to protect track points in the Thames Valley region on Tuesday 30 June 2015. As a result there will be no fast trains between London Paddington and Bourne End or Henley-on-Thames from 12:00 until 20:00. This will affect the following services:
London Paddington to Henley-on-Thames Trains from London Paddington will terminate at Twyford for a connection with a branch line train to Henley-on-Thames, which will remain on the branch line. 17:12 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford. 18:12 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford. 19:05 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford.
London Paddington to Bourne End Trains from London Paddington will terminate at Maidenhead for a connection with a branch line train to Bourne End, which will remain on the branch line.
16:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead. 17:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead. 18:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead.
Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef James1988 het volgende: Ik zie het al voor me, dat ProRail de wissels van Den Haag HS naar Den Haag Centraal vastlegt "vanwege de warmte"...
Ook wij hebben wel maatregelen bij hitte. Dat is meer gericht op voorkomen van spoorspatting en bermbrandjes, en het nog kunnen sluiten van bruggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.