En dit..quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:55 schreef Digi2 het volgende:
Je zult zien dat de arme grieken die nu roepen om geen deal te sluiten vanwege de "harde" bezuinigen het hardst getroffen gaan worden zodra ze straks hun pensioentje gaan pinnen en ontdekken dat er drachmen uitkomen die veel minder waard zijn dan euro's. Ja, maar het kan niet erger. Met die illusie gaan ze straks hard op hun bek als ze in de werkelijkheid belanden.
Ik denk dat ze al een aantal maanden in de werkelijkheid zijn beland aangezien Europa en het IMF niet willen meewerken aan Tsipras' achterlijke verkiezingsbeloften.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:55 schreef Digi2 het volgende:
Je zult zien dat de arme grieken die nu roepen om geen deal te sluiten vanwege de "harde" bezuinigen het hardst getroffen gaan worden zodra ze straks hun pensioentje gaan pinnen en ontdekken dat er drachmen uitkomen die veel minder waard zijn dan euro's. Ja, maar het kan niet erger. Met die illusie gaan ze straks hard op hun bek als ze in de werkelijkheid belanden.
De ultra-rijken met hun jachten daar vinden wel een weg. Yannis met de pet, die waarschijnlijk Syriza gestemd heeft, die gaat het voelen...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik denk dat ze al een aantal maanden in de werkelijkheid zijn beland aangezien Europa en het IMF niet willen meewerken aan Tsipras' achterlijke verkiezingsbeloften.
inderdaad, de EU en IMF rekenden erop dat ze eender wat konden eisen omdat het alternatief erger was. Nu blijkt die strategie te mislukken...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:55 schreef Digi2 het volgende:
twitter:dannyctkemp twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 16:54:43Eurozone ministers have rejected Greece bailout extension, sources tell @AFP reageer retweet
Van Zwitserland wordt ook gedoogd dat ze het vrije verkeer van personen eenzijdig hebben afgeschaft ondanks hun EU-verdrag. Wat de vluchtelingen betreft valt het wel mee denk ik. We zullen gaan zien wat ze op vrijwillige basis gaan verdelen en welke landen eraan meedoen. Er niet aan meedoen vergroot natuurlijk niet de goodwill naar de andere landen toe. Als je als land in nood komt is dat niet echt handig want dan krijg je te maken met het reciprociteitsbeginsel wat je dan hard kan treffen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:55 schreef crystal_meth het volgende:
Griekenland gaat uit de Euro, geen EU solidariteit wat betreft de vluchtelingenstroom, de Britten mogen binnenkort de uitspraken van het ECHR naast zich neerleggen. het gaat goed met de EU...
Het spel is op de wagen Renaat..quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:59 schreef L3gend het volgende:
twitter:dannyctkemp twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 16:54:43Eurozone ministers have rejected Greece bailout extension, sources tell @AFP reageer retweet
quote:Onderhandelingen met Griekenland vastgelopen
De onderhandelingen in Brussel over de redding van Griekenland zijn vastgelopen. De landen van de Eurogroep willen het referendum niet afwachten dat de Griekse regering wil houden over het hervormings- en bezuinigingspakket dat de geldschieters uitgevoerd willen zien. Als het referendum nog doorgaat, wordt het volgende week zondag gehouden.
Nu de onderhandelingen zijn vastgelopen, loopt Griekenland een lening van meer dan 7 miljard euro mis. Die heeft het nodig om dinsdag een ruim een miljard grote schuld aan het Internationaal Monetair Fonds af te lossen. Griekenland is dan bankroet.
Wat daarvan de gevolgen zijn is onduidelijk.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)and-speelt-hoog-spel
Heb ik me altijd afgevraagd hoe dat kon trouwens?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Van Zwitserland wordt ook gedoogd dat ze het vrije verkeer van personen eenzijdig hebben afgeschaft ondanks hun EU-verdrag. Wat de vluchtelingen betreft valt het wel mee denk ik. We zullen gaan zien wat ze op vrijwillige basis gaan verdelen en welke landen eraan meedoen. Er niet aan meedoen vergroot natuurlijk niet de goodwill naar de andere landen toe. Als je als land in nood komt is dat niet echt handig want dan krijg je te maken met het reciprociteitsbeginsel wat je dan hard kan treffen.
Zwitserland is geen Lidstaat hč, 'slechts' bijzonder fragmentarische en ingewikkelde associatieakkoorden. Enige EFTA lid wat niet in de EER zit...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb ik me altijd afgevraagd hoe dat kon trouwens?
Dat maakt niet zo veel uit, de lange termijn winst is veel groter. We zouden terug een stabiele munt krijgen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel zou ik dan verliezen tegenover de gulden, heb al ingeleverd toen de euro kwam nou nog eens dan?
quote:Eurolanden praten verder zonder Grieken
Het overleg tussen de ministers van Financiėn van de negentien eurolanden (de eurogroep) is afgelopen. Een gezamenlijk akkoord over de aanpak van de Griekse schuldenkwestie tussen de geldschieters en Griekenland is er niet, zo stellen bronnen in Brussel. Na een persconferentie door eurogroepvoorzitter Jeroen Dijsselbloem praten de andere achttien eurolanden verder zonder Griekenland.
Dan zal er nadrukkelijk gesproken worden over een plan B.
De extra vergadering in Brussel begon rond 14.30 uur. De Griekse premier Alexis Tsipras legde in de nacht van vrijdag op zaterdag een bommetje onder het overleg door een referendum aan te kondigen over een financieel reddingsplan voor het land. Voor de geldschieters (eurolanden, de Europese Centrale Bank en het Internationaal Monetair Fonds) sloot Tsipras met die actie de deur voor verdere onderhandelingen over een afronding van het lopende steunprogramma voor Griekenland, dat dinsdag om middernacht afloopt.
http://www.volkskrant.nl/(...)-oplossing~a4089812/
twitter:SpiegelPeter twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 16:58:25I'm being told #Eurogroup break will be a short one with 18 reconvening without #Greece delegation after. reageer retweet
yeah right, ze zouden er de volgende twee jaar 40000 verdelen over andere EU landen, terwijl er dit jaar al 153000 zijn binnengekomen en het hoogseizoen wat vluchtelingen betreft nog niet begonnen is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Van Zwitserland wordt ook gedoogd dat ze het vrije verkeer van personen eenzijdig hebben afgeschaft ondanks hun EU-verdrag. Wat de vluchtelingen betreft valt het wel mee denk ik. We zullen gaan zien wat ze op vrijwillige basis gaan verdelen en welke landen eraan meedoen. Er niet aan meedoen vergroot natuurlijk niet de goodwill naar de andere landen toe. Als je als land in nood komt is dat niet echt handig want dan krijg je te maken met het reciprociteitsbeginsel wat je dan hard kan treffen.
De Grexident tekende zich al af na de uitspraken van Rutte, Schauble en Dijsselbloem. Vooral de grieken gaan daar last van krijgen die lijken niet over en plan B te beschikken. De EU-lidstaten gaan gewoon hun draaiboek plan B erbij pakken en uitwerken.quote:
Die titel gaat al een vijftal topics mee, staat tussen quotes, en verwijst naar een uitspraak van de Griekse centrale bank voorzitter die de gevolgen van het niet sluiten van een akkoord beschreefquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:08 schreef Hoplahopla het volgende:
![]()
Mij een beetje lekker maken met een loktitel... Er moet eerst nog een referendum komen. Dat zal wel weer met een sisser aflopen.
Eh, dat referendum wordt niet geaccepteerd en is dus achterhaald.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:08 schreef Hoplahopla het volgende:
![]()
Mij een beetje lekker maken met een loktitel... Er moet eerst nog een referendum komen. Dat zal wel weer met een sisser aflopen.
Hebben ze ook een plan C of D als die andere erachteraan komen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De Grexident tekende zich al af na de uitspraken van Rutte, Schauble en Dijsselbloem. Vooral de grieken gaan daar last van krijgen die lijken niet over en plan B te beschikken. De EU-lidstaten gaan gewoon hun draaiboek plan B erbij pakken en uitwerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |