Dit wel. Ik vind dat ze prima omgaan met de dieren in Blijdorp (of nouja, voor een dierentuin, voor de critici onder ons). Artis vind ik trouwens persoonlijk ook niet verkeerd, maar dat is meer de afstand die me dat laat roepenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
Daar staat het belang van de bezoeker nog wel boven het belang van de dieren.
Klopt dat is met recht een mooie stadsdierentuin.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
Wildlands adventure zoo volgend jaarquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
Voor de dieren wel ja.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:04 schreef Netsplitter het volgende:
Het huidige Blijdorp is echt wel een forse verbetering tegenwoordig in vergelijking met vroeger.
Nopes.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De leeuwen zitten nog op dezelfde plek als vroeger.
Ja dat is dus vandaag geopendquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Nopes.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)wenverblijf-blijdorp
[ afbeelding ]
Ik doe het toch liever zo:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:15 schreef Isis20 het volgende:
Waarom bezoek je de dieren niet in hun eigen omgeving? Loop-safari in Afrika bijv.
Ga naar Burgersquote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:17 schreef Ceviche het volgende:
Pinguins weg bij de ingang?![]()
Daar was tenminste altijd wat te zien
Goed geschrevenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:25 schreef Elan het volgende:
Als kind van de jaren 80 wil ik even mijn beklag doen over de diergaarde anno 2015.
Alles is natuurgetrouw met zoveel mogelijk leefruimte voor de dieren ingericht dus dat is op zich een dikke plus.
Althans dat zou je denken.
Het begint al bij binnenkomst. De penguins zijn WEG, verdwenen. Was de afgelopen 50 jaar een enorm bazig stukje direct aan het begin van de dierentuin waar je de beestjes vrolijk van zeer dichtbij kon zien flaneren en gevoerd zien worden.
[ afbeelding ]
Nu zitten ze ergens op 20 minuten lopen verstopt in een of ander althans hoekje van de dierentuin bovendien achter glas.
- De Rivierahal.
[ afbeelding ]
Dit iconische stukje van de dieren herbergde jarenlang haaien, slangen, hagedissen, 2 superdikke pythons en allerlei andere interessante dieren zoals komodovaranen en iets verder krokodillen. Ook waren er talrijke schitterende exposities.
Anno 2015 is het een veredelde overdekte speeltuin met wat tentjes waar je je vol kan vreten aan ongezonde snacks.
In feite meer een soort verpauperde versie van ballorig dan iets waar je voor naar een dierentuin zou gaan.
[ afbeelding ]
Dan zijn er nog de ijsberen en zeehonden op hun prachtige locatie, dat zou je denken tenminste. Maar nee! De schitterende brug vanwaar men heerlijk de ijsberen en daarnaast de zeehonden kon observeren is omringt met schrikdraad en een kooi en nu zijn de tijgers.
[ afbeelding ]
Het verblijf is zo ingericht dat de wensen en eisen van het dier wederom centraal staan waardoor je hooguit een glimp van deze magnifieke dieren kan opvangen. Een foto nemen is nagenoeg onmogelijk!
De olifanten en leeuwen zijn ook weggemoffeld, je kunt hooguit een glimp van ze opvangen. Hoe anders was dat vroeger!
[ afbeelding ]
Dikhuidenverblijf toen en nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan zijn er nog tal van kleine klachten zoals het verblijf van de Amoerpanters (heeft iemand ze ooit gezien?) en het overdadige groen waardoor je bepaalde verblijven nauwelijks kunt waarnemen en de enorme afstanden die je met dat nieuwe stuk moet lopen. Ook het vieze glas waardoor je de meeste dieren goed kunt zien laat staan een leuke foto nemen en de overdreven formaten van de verblijven ergeren me mateloos. Je betaalt toch niet 22 euro om een glimp van een olifant op te vangen?
Ook de apenkooi en het leeuwenverblijf zijn gesloten en als je Bokito wilt zien mag je wel een hele goede verrekijker meenemen want hij woont ergens afgeschermd met zijn harem op een privé eiland.
Eigenlijk is alleen het Oceanium een echte aanwinst in mijn ogen.
Klacht: Mijn dierentuin van weleer is een soort van commercieel natuurreservaat geworden waar je veel dieren nauwelijks kunt spotten.
Op zijn Rotterdams gezegd er is geen kut te zien niet!
Ik wel maar vaak zie je ze niet nee.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
De rode panda's zijn ook anders behuisd, kunnen ze niet meer weglopen.
Dieren zoeken vond ik altijd machtig interessant, heb nog nooit een wolf gezien in blijdorp.
Daar zitten de pinguďns nog wel bij de ingangquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:27 schreef supersof het volgende:
Misschien moet je maar gewoon naar Arnhems Burgers Zoo komen
Ik was bang dat ik de enige was die nog nooit een wolf had gezien in blijdorpquote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dieren zoeken vond ik altijd machtig interessant, heb nog nooit een wolf gezien in blijdorp.
Vergeleken met Blijdorp is Artis een kinderboerderij.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
Heb één keer meegemaakt dat ze allemaal bij het glas zaten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik was bang dat ik de enige was die nog nooit een wolf had gezien in blijdorp
dus datquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:04 schreef Netsplitter het volgende:
Het huidige Blijdorp is echt wel een forse verbetering tegenwoordig in vergelijking met vroeger.
Dankzij dierentuinen kunnen bedreigde soorten ook juist in stand gehouden worden.quote:Op zondag 28 juni 2015 14:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Dierentuinen zijn sowieso klachtwaardig. Weg met die dingen. Exotische dieren horen in de natuur en niet in een hok voor de tentoonstelling.
Dat kan je ook bereiken met reservaten. Ik vind het gewoon menselijke arrogantie om dierentuinen te houden.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dankzij dierentuinen kunnen bedreigde soorten ook juist in stand gehouden worden.
In reservaten komen ook stropers, helaas.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat kan je ook bereiken met reservaten. Ik vind het gewoon menselijke arrogantie om dierentuinen te houden.
Helaas, ja. Maar dat maakt dierentuinen niet minder immoreel voor mij.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:00 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
In reservaten komen ook stropers, helaas.
Ik hoop dat je een veganist bent ook.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat kan je ook bereiken met reservaten. Ik vind het gewoon menselijke arrogantie om dierentuinen te houden.
Nee, ben ik niet. Maar ik vind het gewoon nergens op slaan dat je dieren voor je plezier tentoonstelt in gevangenschap. Circusdieren zijn ook belachelijk. En dan nog, waarom zou mijn mening meer valide zijn als ik veganist zou zijn?quote:Op maandag 29 juni 2015 02:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een veganist bent ook.
Omdat je zit te zeikstralen op een paar diertjes die een relatief goed leven hebben t.o.v. de dieren die jij gebruikt om te voorzien in je voedselconsumptie. Dat maakt je een hypocriete hond.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:05 schreef Gary_Oak het volgende:
lijk. En dan nog, waarom zou mijn mening meer valide zijn als ik veganist zou zijn?
Beetje gelul natuurlijk. Koeien en varkens zijn gefokt voor de voedselproductie. Die soorten zouden niet eens bestaan zonder de mens.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat je zit te zeikstralen op een paar diertjes die een relatief goed leven hebben t.o.v. de dieren die jij gebruikt om te voorzien in je voedselconsumptie. Dat maakt je een hypocriete hond.
Dus? Dan mag het?quote:Op maandag 29 juni 2015 02:09 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Beetje gelul natuurlijk. Koeien en varkens zijn gefokt voor de voedselproductie. Die soorten zouden niet eens bestaan zonder de mens.
Schei uit. Die dieren zijn er voor jouw plezier, niets meer, niets minder. Vee heeft tenminste nog een functie. Tijgers houden, zodat je er naar kan kijken? Waarom zou je? Je gaat mij echt niet vertellen dat wanneer je in Blijdorp bent je gaat omdat je een linkse dierenliefhebber bent, maar gewoon omdat je het leuk vindt om naar exotische beesten in gevangenschap te kijken.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat je zit te zeikstralen op een paar diertjes die een relatief goed leven hebben t.o.v. de dieren die jij gebruikt om te voorzien in je voedselconsumptie. Dat maakt je een hypocriete hond.
Je kunt best iets anders eten hoor. Wat maakt vlees eten dan niet iets wat je doet voor jouw plezier?quote:Op maandag 29 juni 2015 02:12 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Schei uit. Die dieren zijn er voor jouw plezier, niets meer, niets minder. Vee heeft tenminste nog een functie. Tijgers houden, zodat je er naar kan kijken? Waarom zou je? Je gaat mij echt niet vertellen dat wanneer je in Blijdorp bent je gaat omdat je een linkse dierenliefhebber bent, maar gewoon omdat je het leuk vindt om naar exotische beesten in gevangenschap te kijken.
Geen idee wat mag?quote:Op maandag 29 juni 2015 02:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus? Dan mag het?
Genoeg dieren die zonder dierentuin ook niet zouden bestaan trouwens.
Volgens mij moet jij nodig eens vlees gaan eten. Want je klinkt een beetje verward.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt best iets anders eten hoor. Wat maakt vlees eten dan niet iets wat je doet voor jouw plezier?
Voor mijn gezondheid, en vlees eten is normaler/natuurlijker dan dieren houden voor lolz. En je argument over dat dierentuinen nodig zijn om bedreigde soorten in stand te houden, gaat niet op. Het probleem ligt bij de mens en Chinese mannetjes met impotentie.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt best iets anders eten hoor. Wat maakt vlees eten dan niet iets wat je doet voor jouw plezier?
Vlees eten is heel natuurlijk ja, als je een beetje je best doet kun je volgens mij best gezond eten met een veganistische levensstijl.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:15 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Voor mijn gezondheid, en vlees eten is normaler/natuurlijker dan dieren houden voor lolz. En je argument over dat dierentuinen nodig zijn om bedreigde soorten in stand te houden, gaat niet op. Het probleem ligt bij de mens en Chinese mannetjes met impotentie.
Nee, dat kan niet. En ik hoop dat die zin sarcastisch is, want vlees eten is gewoon normaal voor de menselijke soort als omnivoor.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vlees eten is heel natuurlijk ja, als je een beetje je best doet kun je volgens mij best gezond eten met een veganistische levensstijl.
Argument over bedreigde soorten gaat uiteraard wel gewoon op. In het wild zouden die beesten het niet overleven omdat de wereld inderdaad opgescheept is met de mens. Je weet het wel.. Nu nog de juiste conclusies trekken.
Nee, je draait het om. Als mensen dieren niet zouden bedreigen, zouden dierentuinen niet nodig zijn. Dat is de oorzaak. Dierentuinen zijn in jouw argumenten dan slechts symptoombestrijding. De echte oorzaak ligt bij de mens. En exotische dieren worden mede gehouden voor hun exclusiviteit en het bijkomende hoge bezoekersgehalte. Want als het commercieel uitgebuit kan worden, is het natuurlijk allemaal minder erg.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:27 schreef ludovico het volgende:
Nee je zei dat dat bedreigde diersoorten argument niet opgaat, maar dat gaat dus gewoon wel op. Dierentuinen zijn er mede verantwoordelijk voor dat bepaalde diersoorten niet uitsterven.
Die neushoorn is zijn ivoor al kwijtquote:Op maandag 29 juni 2015 01:56 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Helaas, ja. Maar dat maakt dierentuinen niet minder immoreel voor mij.
Dit is wel een goede oplossing: bodyguards.
[ afbeelding ]
Hoeveel % van de mensen is in staat een tijger in zijn natuurlijke habitat te zien, ik gok minder dan 1%.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:12 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Schei uit. Die dieren zijn er voor jouw plezier, niets meer, niets minder. Vee heeft tenminste nog een functie. Tijgers houden, zodat je er naar kan kijken? Waarom zou je? Je gaat mij echt niet vertellen dat wanneer je in Blijdorp bent je gaat omdat je een linkse dierenliefhebber bent, maar gewoon omdat je het leuk vindt om naar exotische beesten in gevangenschap te kijken.
quote:Just what are zoos good for? This question comes up time and time again and people disagree on the answers to this seemingly straightforward question. Indeed, this question is not as simple as it appears, but one answer that pretty much captures what we know is that it really is questionable just how much zoos really do for education and conservation (see also). Zoos often move animals around as if they're objects, breaking up deep and long-term friendships, and also kill what they call "surplus" animals if they're not part of their long-term breeding plans. The killing of these animals is not euthanasia as zoo administrators call it, but rather zoothanasia, because getting rid of these "unneeded" animals isn't at all a mercy-killing. Many of the animals who are killed are healthy and could otherwise have long lives even if they're kept in cages.
A recent and short debate about zoos (link is external) between Will Travers of the Born Free Foundation (link is external) and conservation biologist Andrew Marshal (link is external)l of the University of York in the UK brings many of the main issues to light. Dr. Marshall points out that many animals need help and that zoos are good for them. He notes there are millions of zoo visitors a year and claims that youngsters get much needed "out of classroom education" when they go to zoos.
Marshall also maintains that there are data that show that zoos are good for education and conservation but, as Will Travers points out, there are studies that show that they do not. While zoo visitors might learn something when they're at a zoo there are no data that show that this experience actually translates into any long-term commitment to learning more about animals or to conservation. Travers correctly notes that going to a zoo is not necessarily learning. Of course we've all heard stories that going to a zoo really stimulated someone to do more for animals but compared to the millions of people who go to zoos these stories are extremely rare.
There also aren't any data that show that zoos are "bad" for education or conservation although some people worry that they send the wrong message that it's okay to keep animals in cages for our own entertainment. However, there are data that show that the way animals are (mis)represented in media, in this case endangered chimpanzees, can make people think they're doing just fine and really don't need our help. This distortion can hinder conservation efforts and we really also need to learn if zoos play a role in perpertuating this misinformation.
Travers argues that there really is no justification for keeping millions of animals in the approximately 10,000 zoos worldwide for which the budgets total billions of dollars. He also notes that for the vast majority of these species there is absolutely no prospect that any individuals will ever be returned to the wild or that their presence in a zoo helps wild relatives. Available data show he is correct. But some people are beginning to try to get captive animals back into the wild. For example, to get this "reintroduction" process going, in June 2012 Damian Aspinall, who took over two wildlife parks founded by his father more than 50 years ago in the Kent countryside in England, began making plans to release some animals back into the wild, beginning with 40 individuals of various species, including langurs, gibbons, and black rhinos. I wish him well. I put the word "reintroduction" in quotes because none of these animals ever lived in the wild but they are going to be put back in the historical habitat of other members of their species.
While Travers and Marshall disagree on different points they both agree that much more time, effort, and money must be put into conserving animals in their natural habitats and for protecting their homes.
"Most Animals in Zoos Are Happy"
I found this debate to be a very useful and concise summary of the important issues surrounding the questions of why should zoos exist and what do they really do. Towards the end of this discussion, in defense of zoos, Dr. Marshall sort of off the cuff claimed "Most animals in zoos are happy". This really caught my ear because while he may believe this we really don't know if this is so. Indeed, there are plenty of data that show that zoos compromise the lives of their inhabitants in terms of promoting unnatural behavior patterrns such as sterotyped pacing, self-mutilation, high levels of stress, obesity, and reductions in longevity.
As I point out elsewhere, when people say something like "Most animals in zoos are unhappy" because they're not fans of zoos they're accused of being anthropomorphic and wrong. They're told, as Dr. Marshall claimed, that the animals are happy. But, of course, claiming that animals are happy is also being anthropomorpic so the charge of anthropomorphism is vacuous.
I applaud CNN for holding this debate and I'm sure there will be many more as it appears that for the foreseeable future zoos are here to stay and there are people who like them and people who don't. These sorts of discussions are only useful if in the end the animals themselves benefit from them. We must do all we can to make their compromised lives as good as they can be as we work to phase out zoos.
Waarom zet je het belang van de mensen voorop? Dus omdat men geen geld heeft om naar Azië te reizen, moet een tijger maar in een kooi leven voor hen? En je quote is geen argument voor je punt hč, maar een beschouwing van het debat.quote:Op maandag 29 juni 2015 08:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel % van de mensen is in staat een tijger in zijn natuurlijke habitat te zien, ik gok minder dan 1%.
Hoeveel mensen zou ene neuk geven om het uitsterven van een dier dat ze nooit in het echt gezien hebben en 12.000 kilometer verderop leeft ?
Dierentuinen hebben met name een educatieve functie. Het geeft de wat simpelere zielen die geen reis over de continenten kunnen bekostigen de mogelijkheid dergelijke dieren in real life te zie.
Overigens hadden de dieren in de oude situering een prima leven met binnen en buitenverblijven en waarschijnlijk minder stress dan ergens op de savanne waar het elke dag eten of gegeten worden is.
Wij zelf zijn trouwens ook niets meer dan ordinaire dierentuindieren geworden, het hoogtepunt van de dag is ons ritje naar de werkvloer en terug naar onze doorzonwoning terwijl ons vreten en slaapverblijf elke vorm van natuurlijke spanning en of gevaar wegnemen.
Hier, leesvoer!
[..]
Artis is nog erger. Net een oostblok dorp.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
De dieren in de dierentuin worden ouder, krijgen prima te eten en zitten al sinds de jaren 60 niet meer in hokjes.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waarom zet je het belang van de mensen voorop? Dus omdat men geen geld heeft om naar Azië te reizen, moet een tijger maar in een kooi leven voor hen? En je quote is geen argument voor je punt hč, maar een beschouwing van het debat.
Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, ik zeg dat het niet hoort. En je laatste zin vind ik nergens op slaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
De dieren in de dierentuin worden ouder, krijgen prima te eten en zitten al sinds de jaren 60 niet meer in hokjes.
Dus vind je hele argument dat het per definitie slecht zou zijn voor de dieren totaal niet valide.
Als klein Gary Oakje vond jij het waarschijnlijk ook prachtig allemaal om die dieren te checken, gun een 2015-kind dan ook die ervaring.
Ik heb ze vandaag gezien. 4 stuks. Schrok me rot toen er eentje opeens langs het glas rende waar we achter stondenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik was bang dat ik de enige was die nog nooit een wolf had gezien in blijdorp
Extra klacht zou moeten zijn dat tokkies ook helaas het recht hebben om dierentuinen te mogen bezoekenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
En oja, er is echt iets wat me van het hart moet. Wat een idiote, hersenloze mensen heb je toch.
Tijger lag te maffen in binnenverblijf. Komen er 2 idiote wijven aan die het nodig vonden om op het raam te kloppen. Punt 1 hij hoort het niet eens en punt 2 zouden zij het tof vinden om wakker gemaakt te worden?
In de vlindertuin een moeder met kind. 'Kijk, wat een mooie vlinder *grijp*! Heel goed voorbeeld naar je kind toe hoe je met dieren moet omgaan...
Kansloze mensenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
En oja, er is echt iets wat me van het hart moet. Wat een idiote, hersenloze mensen heb je toch.
Tijger lag te maffen in binnenverblijf. Komen er 2 idiote wijven aan die het nodig vonden om op het raam te kloppen. Punt 1 hij hoort het niet eens en punt 2 zouden zij het tof vinden om wakker gemaakt te worden?
In de vlindertuin een moeder met kind. 'Kijk, wat een mooie vlinder *grijp*! Heel goed voorbeeld naar je kind toe hoe je met dieren moet omgaan...
Ik was vorig jaar naar de Apenheul en daar zag ik continu soortgelijk gedrag. De primaten lopen daar los, kunnen hun ding doen en voelen zich totaal niet bedreigd: dat vond ik leuk om te zien. De mensapen daarentegen kunnen uiteraard niet los en zitten in relatief kleine verblijven. Ik vond het hartverscheurend om bijvoorbeeld een orang-oetang ineengedoken te zien terwijl de hele tijd door allemaal kinderen en ook volwassenen op het glas slaan en naar dat beest roepen. Ik ben geen apen-expert, dus wie weet heeft hij daar helemaal geen last van. Maar zo leek het absoluut wel. En het zou best kunnen dat mensapen zo bewust zijn en in dit opzicht zo op mensen lijken dat ze er wel doodongelukkig van worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben absoluut niet van het corrigeren van mensen, maar ik heb echt op mijn lip gebeten. Dieren zijn zo leuk, mooi! Ik wil daar best wel even mijn aardige ik voor aan de kant zetten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:01 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar naar de Apenheul en daar zag ik continu soortgelijk gedrag. De primaten lopen daar los, kunnen hun ding doen en voelen zich totaal niet bedreigd: dat vond ik leuk om te zien. De mensapen daarentegen kunnen uiteraard niet los en zitten in relatief kleine verblijven. Ik vond het hartverscheurend om bijvoorbeeld een orang-oetang ineengedoken te zien terwijl de hele tijd door allemaal kinderen en ook volwassenen op het glas slaan en naar dat beest roepen. Ik ben geen apen-expert, dus wie weet heeft hij daar helemaal geen last van. Maar zo leek het absoluut wel. En het zou best kunnen dat mensapen zo bewust zijn en in dit opzicht zo op mensen lijken dat ze er wel doodongelukkig van worden.
Is het ook. Maar toch ga ik graag kijken.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik vond Antwerpen zoo een aanfluiting. In blijdorp kan ik mezelf uren vermaken hoe vaak ik er ook kom. In Antwerpen kwam ik daar voor het eerst sinds een heul lange tijd en we waren met 2 uurtjes klaar.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:19 schreef female81 het volgende:
Pas geleden voor eerst geweest. De toegangspoort, de oude gebouwen en die witte brug zijn plaatjes om te zien. Veel andere stukken hebben wel érg lang geen verfkwast meer gezien. Ik raakte verder steeds de weg kwijt, of belandde weer op een doodlopend stukje; de plattegrond/bewegwijzering was al net zo vaag als de structuur van het park. Na een tijdje ging ik maar wat doelloos lopen dwalen, zoals iemand met teveel alcohol op ook zou doen. En ik had gehoopt wat meer dieren te zien. Tóch had het geheel iets, misschien wel omdát het niet zo gelikt was.
Maar ik ervaarde het vooral als een natuurwandeling, met misschien wat beestjes hier en daar - die veel ruimte hebben, en alle mogelijkheden om zich voor al die rare mensen te verstoppen.Afgezien van de mooie oude gebouwen heel anders dan die in Antwerpen, waar alles op elkaar gepropt zit en het voor de dieren niet het leukste verblijf lijkt. Maar ja, je krijgt daar wel waar je voor betaalt: dieren.
Genoeg speeltuinen daarquote:Op donderdag 21 september 2017 15:08 schreef GGMM het volgende:
Een volwassen man die in zijn eentje naar de dierentuin gaat is ook twijfelachtig hoor.
quote:Op donderdag 21 september 2017 15:08 schreef GGMM het volgende:
Een volwassen man die in zijn eentje naar de dierentuin gaat is ook twijfelachtig hoor.
Pics van je n zus.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Ik was met mijn zus en mijn neefje daar
Voorspelbaar en makkelijk.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof jij niet liever de foto's van mijn neefje zou willen, ouwe snoepert.
kutkick van een dom toppaquote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bedankt, TS.
Ik ben nog nooit in Blijdorp geweest, maar dat laat ik nu maar zo.
Een volwassen man die niet naar de film gaat ook.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:08 schreef GGMM het volgende:
Net dat subtiele kleine HDR randje aan gegeven, niets mis meequote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:23 schreef very het volgende:
[..]
Deze foto is de enige échte klacht, in mijn optiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |