Ik was bang dat ik de enige was die nog nooit een wolf had gezien in blijdorpquote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dieren zoeken vond ik altijd machtig interessant, heb nog nooit een wolf gezien in blijdorp.
Vergeleken met Blijdorp is Artis een kinderboerderij.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
Daar staat het belang van de bezoeker nog wel boven het belang van de dieren.
Heb één keer meegemaakt dat ze allemaal bij het glas zaten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik was bang dat ik de enige was die nog nooit een wolf had gezien in blijdorp
dus datquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:04 schreef Netsplitter het volgende:
Het huidige Blijdorp is echt wel een forse verbetering tegenwoordig in vergelijking met vroeger.
Dankzij dierentuinen kunnen bedreigde soorten ook juist in stand gehouden worden.quote:Op zondag 28 juni 2015 14:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Dierentuinen zijn sowieso klachtwaardig. Weg met die dingen. Exotische dieren horen in de natuur en niet in een hok voor de tentoonstelling.
Dat kan je ook bereiken met reservaten. Ik vind het gewoon menselijke arrogantie om dierentuinen te houden.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dankzij dierentuinen kunnen bedreigde soorten ook juist in stand gehouden worden.
In reservaten komen ook stropers, helaas.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat kan je ook bereiken met reservaten. Ik vind het gewoon menselijke arrogantie om dierentuinen te houden.
Helaas, ja. Maar dat maakt dierentuinen niet minder immoreel voor mij.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:00 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
In reservaten komen ook stropers, helaas.
Ik hoop dat je een veganist bent ook.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat kan je ook bereiken met reservaten. Ik vind het gewoon menselijke arrogantie om dierentuinen te houden.
Nee, ben ik niet. Maar ik vind het gewoon nergens op slaan dat je dieren voor je plezier tentoonstelt in gevangenschap. Circusdieren zijn ook belachelijk. En dan nog, waarom zou mijn mening meer valide zijn als ik veganist zou zijn?quote:Op maandag 29 juni 2015 02:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een veganist bent ook.
Omdat je zit te zeikstralen op een paar diertjes die een relatief goed leven hebben t.o.v. de dieren die jij gebruikt om te voorzien in je voedselconsumptie. Dat maakt je een hypocriete hond.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:05 schreef Gary_Oak het volgende:
lijk. En dan nog, waarom zou mijn mening meer valide zijn als ik veganist zou zijn?
Beetje gelul natuurlijk. Koeien en varkens zijn gefokt voor de voedselproductie. Die soorten zouden niet eens bestaan zonder de mens.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat je zit te zeikstralen op een paar diertjes die een relatief goed leven hebben t.o.v. de dieren die jij gebruikt om te voorzien in je voedselconsumptie. Dat maakt je een hypocriete hond.
Dus? Dan mag het?quote:Op maandag 29 juni 2015 02:09 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Beetje gelul natuurlijk. Koeien en varkens zijn gefokt voor de voedselproductie. Die soorten zouden niet eens bestaan zonder de mens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |