ze ging de was draaienquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij loopt ie niet zelf naar de wasmand om de was te sorteren.
hoax.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:30 schreef Wakkeldakkel het volgende:
[..]
hoax, wielrenners bellen en schreeuwen zich altijd suf maar dat wat ingehaald (moet) worden is zo met andere dingen bezig waardoor ze ook over de hele weg zwalken en ze je domweg niet horen.![]()
/ervaringsdeskundige
Ik heb nog nooit een wielrenner met een fietsbel gezien of horen gebruikenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:30 schreef Wakkeldakkel het volgende:
[..]
hoax, wielrenners bellen en schreeuwen zich altijd suf maar dat wat ingehaald (moet) worden is zo met andere dingen bezig waardoor ze ook over de hele weg zwalken en ze je domweg niet horen.![]()
/ervaringsdeskundige
Ik kan er ook niets aan doen dat het nou eenmaal een wasje draaien genoemd wordt.quote:
als ze geen bel hebben schreeuwen ze, mijn statement blijft staanquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hoax.
wielrenner s hebben geen bel, want dat is niet airodynamisch
dat bedoel ik maarquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een wielrenner met een fietsbel gezien of horen gebruiken
Wel een hoop geschreeuw waaruit nauwelijks op te maken is dat ze er langs willen.
Voor een fietsbel ga ik automatisch opzij, mits het kan natuurlijk
een hoop geschreeuw? Wie zegt dat het voor mij bedoeld is?
En dat ligt dan toch echt aan de wielrenners, niet aan mij.quote:
Hahaha, agressief!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:29 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waar was het en hoe zag hij eruit?
Ik neem wel wraak vanaf mijn scooter.
verschilt toch echt per persoon/groepquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:32 schreef Wakkeldakkel het volgende:
[..]
als ze geen bel hebben schreeuwen ze, mijn statement blijft staan
Ik roep eigenlijk gewoon vaak "bel bel".quote:
Precies!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een wielrenner met een fietsbel gezien of horen gebruiken
Wel een hoop geschreeuw waaruit nauwelijks op te maken is dat ze er langs willen.
Voor een fietsbel ga ik automatisch opzij, mits het kan natuurlijk
een hoop geschreeuw? Wie zegt dat het voor mij bedoeld is?
Het zou helpen als mensen die gebruik maken van een fietspad ook daarbij hun aandacht bij het verkeer houden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:32 schreef Voxs het volgende:
Er zou een max snelheid op fietspaden moeten gelden.
toen ik laatst de fiets nog eens uit de schuur haalde en een groepje wilde inhalen merkte ik dat de klepel van mn bel vermist wasquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:34 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik roep eigenlijk gewoon vaak "bel bel".![]()
Maar ik blijf er gewoon achter als e mij niet horen. en heb geen racefiets, maar een mountainbike.
is maar net van welke kant je het bekijkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
En dat ligt dan toch echt aan de wielrenners, niet aan mij.
Een fietsbel is de norm als je graag wilt dat je voorgangers opzij gaan.
Een hoop geschreeuw is asociaal.
Ohja dat gebeurt ook wel jaquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:34 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik roep eigenlijk gewoon vaak "bel bel".![]()
Maar ik blijf er gewoon achter als e mij niet horen. en heb geen racefiets, maar een mountainbike.
dat klopt ook, scholieren met oordopjes in die druk zitten te smsen op de fiets heb ik ook een bloedhekel aanquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:34 schreef Wakkeldakkel het volgende:
[..]
Het zou helpen als mensen die gebruik maken van een fietspad ook daarbij hun aandacht bij het verkeer houden.
Op een fietspad fietsen betekent niet dat je dan als een doldwaze van links naar rechts moet zwalken of met hele families / schoolklassen naast elkaar moet gaan fietsen.
Meestal krijg ik ook wel leuke reacties erop ja.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:36 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ohja dat gebeurt ook wel ja
Dat ze achter je rijden en dan 'toet toet' of iets vergelijkbaars roepen, en dan kijk ik wel achterom, want dan is het meteen duidelijk wat er aan de hand is, iemand wil er door.
Als iemand achter je ineens onverstaanbare dingen begint te schreeuwen (want dat is het vaak, onverstaanbaar) wat dan iets als 'AAN DE KAAAAANT WE KOMEN ER LAAAAANGS' is ofzo.. tja.. Je kan ook gewoon normaal doen.
ze waarschuwen toch ? hun ervaring is dat het nooit gehoord wordt dus schreeuwen ze.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:36 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ohja dat gebeurt ook wel ja
Dat ze achter je rijden en dan 'toet toet' of iets vergelijkbaars roepen, en dan kijk ik wel achterom, want dan is het meteen duidelijk wat er aan de hand is, iemand wil er door.
Als iemand achter je ineens onverstaanbare dingen begint te schreeuwen (want dat is het vaak, onverstaanbaar) wat dan iets als 'AAN DE KAAAAANT WE KOMEN ER LAAAAANGS' is ofzo.. tja.. Je kan ook gewoon normaal doen.
Oh, dus het ene asociale (oordoppen in) maakt het andere asociale goed? Ik dacht het niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:36 schreef Wakkeldakkel het volgende:
[..]
is maar net van welke kant je het bekijkt.
En aangezien het merendeel van de bevolking al oordoppen inheeft hoort men je vaak sowieso niet, moet je je scheepshoorn meenemen op je fiets
En mijn ervaring is dat ik nauwelijks reageer op geschreeuw (want dat kan op vanalles gericht zijn, vooral omdat je het toch niet kan verstaan) en dat ik WEL meteen reageer op fietsbellen of op dingen als normaal toet toet oid roepen. En gewoon even wachten totdat ik ook daadwerkelijk aan de kant kán gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:38 schreef Wakkeldakkel het volgende:
[..]
ze waarschuwen toch ? hun ervaring is dat het nooit gehoord wordt dus schreeuwen ze.
Ogh ja, en dat ze dan de hele fietspad in beslag nemen waardoor je niet kunt inhalen. Ik wil dan echt die oordopjes uit hun oren trekken.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:36 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dat klopt ook, scholieren met oordopjes in die druk zitten te smsen op de fiets heb ik ook een bloedhekel aan
Hehe, dat is dan ook wel leukquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:37 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Meestal krijg ik ook wel leuke reacties erop ja.
ach ja, zo hebben automobilsten een hekel aan fietsers, fietser een hekel aan auto's, wandelaars aan mountainbikers, mountainbikers aan paarden, auto's aan vrachtwagens enz enz enzquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:42 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Ogh ja, en dat ze dan de hele fietspad in beslag nemen waardoor je niet kunt inhalen. Ik wil dan echt die oordopjes uit hun oren trekken.
waar is de verdraagzaamheid geblevenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:45 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ach ja, zo hebben automobilsten een hekel aan fietsers, fietser een hekel aan auto's, wandelaars aan mountainbikers, mountainbikers aan paarden, auto's aan vrachtwagens enz enz enz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |