Nope, apparaten uit China hebben geen betrouwbare GPS-chip. Voor mijn budget in ieder geval. Dat wordt 'm niet voor mij.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:52 schreef dimmak het volgende:
Dan zou ik voor een kleine Android tablet gaan.Die zou je bijv. nog kunnen proberen te importeren uit China (meestal max 3 weken), maar in Nederland kun je ook wel goedkope tablets vinden.
Een telefoon is al snel duurder vanwege de licentie kosten voor gsm. Een tablet geeft dan meer voor je geld.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nope, apparaten uit China hebben geen betrouwbare GPS-chip.
Mwa, valt tegenwoordig echt wel mee hoor. De nieuwste apparaten hebben meestal een instant fix. De goedkopere apparaten hier werken allemaal met diezelfde chipset, want dat zijn als het ware ook allemaal chinese tablets (rebrand).quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nope, apparaten uit China hebben geen betrouwbare GPS-chip. Voor mijn budget in ieder geval. Dat wordt 'm niet voor mij.
Welke tablets in Nederland zijn betrouwbaar? Enig idee?
7 inch lijkt me anders een ideaal formaat.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:57 schreef JDude het volgende:
Een tablet lijkt me minder handig voor in de auto (tenzij de bijrijder 'm op schoot neemt). Een smartphone hang je wat makkelijker aan de ruit of luchtrooster.
Welk toestel voor 100 euro heeft een betrouwbare GPS-chip dan?quote:
Die vallen buiten mijn budget.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:58 schreef dimmak het volgende:
[..]
Mwa, valt tegenwoordig echt wel mee hoor. De nieuwste apparaten hebben meestal een instant fix.
Dat gevoel heb ik ook.quote:De goedkopere apparaten hier werken allemaal met diezelfde chipset, want dat zijn als het ware ook allemaal chinese tablets (rebrand).
Moto G heeft iig prima GPS.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:03 schreef zarGon het volgende:
Is de GPS-chip in de Moto E en Moto G betrouwbaar?
Wel iets duurder dan 100 euro, maar eventueel wil ik dat wel overwegen.
160 euro, iets te veel.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:27 schreef Catch22- het volgende:
Als je budget het toestaat zou ik naar een lumia 640 kijken.
Ik wil heel Europa er eenmalig opzetten en er niet meer naar omkijken (behalve af en toe updates aan de kaarten downloaden).quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:16 schreef PjotterFRL het volgende:
Even een goedkope Lumia zoeken met wat meer geheugen. Microsoft heeft inderdaad in al zijn wijsheid besloten dat de kaarten niet meer op de sd mogen terwijl apps dat wel mogen. Maar je hebt aan 3-4 gig wel genoeg voor je kaarten toch?
App-keuze op Android is al gemaakt; HERE Drive+ en OsmAnd+. (De Osm van OsmAnd staat voor OpenStreetMap.)quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Qua goedkope telefoon weet ik niet precies, maar ik heb goede ervaringen met de gratis Android App Mapfactor Navigator gebruikmakend van de OpenStreetMap kaarten. Je kunt zelf selecteren welke landen je wilt downloaden, dus eigenlijk wereldwijd geschikt.
Nee, dat zijn allemaal extra kosten. Dat is niet wat ik zoek.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:36 schreef Posergoth6667 het volgende:
Pak een willekeurige en installeer Waze. Combineer dat met een klein internationaal databundel (tip: t-mobile) en je hebt de beste navigatie die je je kunt wensen.
Jammer genoeg net iets te weinig.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:11 schreef Geralt het volgende:
Misschien dat een wat duurdere Lumia meer geheugen heeft? Wellicht een optie om uit te zoeken of tweedehands iets mogelijk is.
Navigatie werkt echt fijn op mijn Lumia, maargoed, dat is maar een 620 en die heeft niet heel veel geheugen volgens mij
Ja. Dat ik je argumenten om voor datzelfde bedrag geen Tomtom te nemen niet zo heel sterk vind eerlijk gezegdquote:
- Met een TomTom kun je alleen navigeren, met een smartphone kun je meer dan alleen navigeren.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja. Dat ik je argumenten om voor datzelfde bedrag geen Tomtom te nemen niet zo heel sterk vind eerlijk gezegd
Nokia HERE Drive+ en OsmAnd+ doen dat, ja.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:28 schreef PjotterFRL het volgende:
Ik neem aan dat je op Android de kaarten wel op de SD kunt opslaan? Anders zit je met hetzelfde probleem.
Ow okquote:Op donderdag 25 juni 2015 12:41 schreef zarGon het volgende:
- Met een TomTom kun je alleen navigeren, met een smartphone kun je meer dan alleen navigeren.
- De goedkoopste TomTom (Start 40) kost 140 euro (en is dus duurder dan bijv. de Moto E). De goedkoopste is zonder realtime verkeersinformatie, terwijl dat op een smartphone optioneel is.
- Ik ben afhankelijk van TomTom voor alles; op een smartphone heb ik toegang tot meerdere apps/aanbieders.
- Ik heb op de website gekeken van TomTom en ik heb geen idee met welke landen/kaarten ik het apparaat krijg. Mocht dat 'West-Europa' zijn, zit Turkije er niet bij.
- Landen die niet in je pakket zitten kosten geld.
- Updaten kost meer moeite (moet op een computer, en je hebt een TomTom-account nodig).
Hoe doet de CPU chip van een smartphone het tegenover die van bijvoorbeeld een TomTom? Iets om rekening mee te houden. Misschien is de smartphone wel sneller hoor, geen ideequote:Op donderdag 25 juni 2015 13:18 schreef zarGon het volgende:
Net bij Phone House geweest en de Moto E even betast.
Ziet er goed uit, en er is een 20 euro cashback-actie. Het toestel kost dus maar 101,20 euro (8 * 12) + (4,25 + 19,95) - 20.
Hele goede deal dus, alleen weet ik twee dingen niet zeker zeker:
- Of Nokia HERE Drive+ de kaarten op de microSD-kaart plaatst.
- Of de GPS zonder een internetverbinding ook betrouwbaar werkt.
Iemand met een Moto E hier wat over kan zeggen?
Net gekeken, niets specifiek kunnen vinden. Bedankt voor de suggestie though.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:20 schreef Geralt het volgende:
Misschien is er een topic op tweakers over die telefoon
Zit een moderne cpu in; 1,2 Ghz quad-core. Meer info hier: http://www.gsmarena.com/motorola_moto_e_%282nd_gen%29-6986.php. Snel en goed/voldoende genoeg voor navigatie.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe doet de CPU chip van een smartphone het tegenover die van bijvoorbeeld een TomTom? Iets om rekening mee te houden. Misschien is de smartphone wel sneller hoor, geen idee
Lange route opnieuw berekenen moet wel snel gebeuren...
Is dit hem niet?quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:39 schreef zarGon het volgende:
Net gekeken, niets specifiek kunnen vinden. Bedankt voor de suggestie though.
Jep, maar hij doelde op een topic in het forum van Tweakers. Daar staan gebruikersvragen en -ervaringen in.quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:44 schreef oeje55 het volgende:
[..]
Is dit hem niet?
http://tweakers.net/pricewatch/436408/motorola-moto-e-(2015)-zwart.html
Niet helemaal; ik heb het toestel aan m'n vader gegeven.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:00 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Ik heb op mijn Lumia 735 ook de Storage Check beta kunnen installeren via handmatig installeren zodat ik kaarten op de sd-kaart kan zetten. Als dat op jouw toestel ook lukt ben je volgens mij klaar toch?
Haha, dat had ik ff gemist. Moto E ken ik niet maar succes met je keuze en alvast goede reisquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niet helemaal; ik heb het toestel aan m'n vader gegeven..
Ik neig nu meer naar de Moto E.. Maar eerst eens proberen of het installeren handmatig wel lukt.
Thanks.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:46 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Haha, dat had ik ff gemist. Moto E ken ik niet maar succes met je keuze en alvast goede reis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |