Nog even om te reageren op je vraag uit het vorige topic: het was de her.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:12 schreef Joosie200 het volgende:
Deze TT kwam iig goed van pas gistermiddag bij strafproces
Ah, ja lang leve typenquote:Op donderdag 25 juni 2015 08:05 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Nog even om te reageren op je vraag uit het vorige topic: het was de her.
Eerste kans was overigens ook zo lang ongeveerMaar goed, ons voordeel is het typen
Zat na een uur al op 3 kantjes getypt, goeie 1700 woorden geloof ik. Uiteindelijk ergens tegen de 6 à 7000 woorden getypt?
Geen hoorcollege-sheets, boeken waar je niet doorheen kan komen, tentamen is zeker op (hoog) niveau maar als je ineens over het leveren van melk of alimentatie in geval van ontbinding van gemeenschap moet hebben, terwijl je als student niet (zo snel) aan dit soort dingen denkt, raak je snel punten kwijt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:01 schreef Maharbal het volgende:
Wat is nou het struikelblok bij FAR? Dat vak is toch best gestructureerd?
Afgezien van de ietwat nors/saai overkomende docent.
Struikelblok bij dat vak voor mij is niet Ib, Brv of Ob an siche. Struikelblok is veel meer dat hij continu vragen stelt in dermate algemene bewoordingen dat je er alle kanten op kan. Ze zijn te weinig sturend, te weinig concreet.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:01 schreef Maharbal het volgende:
Wat is nou het struikelblok bij FAR? Dat vak is toch best gestructureerd?
Afgezien van de ietwat nors/saai overkomende docent.
FAR is toch een derdejaars vak? Toen deed ik nog geen fiscaal, maar dat terzijde. Wat ik me nog kan herinneren van de docent is dat hij meer bezig is met het proberen over te brengen van de systematiek achter het vak. Weetjes stampen werkt bij hem dan ook minder.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Geen hoorcollege-sheets, boeken waar je niet doorheen kan komen, tentamen is zeker op (hoog) niveau maar als je ineens over het leveren van melk of alimentatie in geval van ontbinding van gemeenschap moet hebben, terwijl je als student niet (zo snel) aan dit soort dingen denkt, raak je snel punten kwijt.
Het is toch bijzonder (en jammer) dat iemand die ik ken, zijn cum laude kwijt is door een 6 voor FAR.
Dat jij een 8 had (dat weet ik nog wel hoor) zou misschien mee te maken hebben dat jij ook fiscaal deed.
Persoonlijk had ik ook moeite met het volgen van zijn colleges. Hij gaat echt heel erg snel en dat is voor mij misschien wat lastiger te volgen, dus daar zit je dan.![]()
Zie hierboven. Op zich is het toe te juichen dat de docent niet super concrete vragen stelt. Die ga je in de praktijk namelijk ook niet krijgen. Dan is het van belang dat je de systematiek en achtergrond van een wet of bepaling kent. Dit geldt niet alleen voor de fiscaliteit.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Struikelblok bij dat vak voor mij is niet Ib, Brv of Ob an siche. Struikelblok is veel meer dat hij continu vragen stelt in dermate algemene bewoordingen dat je er alle kanten op kan. Ze zijn te weinig sturend, te weinig concreet.
Ik kan dan wel een poging wagen om een antwoord te geven maar dan gaat de docent in kwestie vrolijk uitwijden over mogelijkheid x, y en z zonder dat specifiek te vragen.
Zo komt het erop neer dat je in feite gewoon elke vraag moet zien als een mini samenvatting per wet. Terwijl de docent het insteekt als een casuïstische vraag en ik het zo dus ook benader.
Alle andere vakken zijn wel concreet in hun vraagstelling, deze docent vertikt dat gewoon keer op keer.
Dat en geen werkgroeponderwijs, geen verandering qua opzet van zijn colleges (rinse and repeat until infinity) en zijn categorische weigering om überhaupt de moeite te nemen de student daadwerkelijk inzicht te geven in wat er aan mankeert.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Geen hoorcollege-sheets, boeken waar je niet doorheen kan komen.
Het is toch bijzonder (en jammer) dat iemand die ik ken, zijn cum laude kwijt is door een 6 voor FAR.
De OB/WBR is/zijn net zo gestructureerd als de IB, wellicht zelfs gestructureerder.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat en geen werkgroeponderwijs, geen verandering qua opzet van zijn colleges (rinse and repeat until infinity) en zijn categorische weigering om überhaupt de moeite te nemen de student daadwerkelijk inzicht te geven in wat er aan mankeert.
Geh, die zekere persoon gaf de capita voor strafproces die ik vorige week vrijdag en afgelopen maandag volgdeBaalde er nog immer van dat ie door FAR zijn cum laude in rook zag opgaan.
Wat ook meespeelt met FAR voor mij is dat het geen zelfde structuur als belasting 1 kent. Daar was het simpelweg eenzelfde rijtje continu uitwerken en toepassen.
Ja. Maar:quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De OB/WBR is/zijn net zo gestructureerd als de IB, wellicht zelfs gestructureerder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was het hertentamen van gisteren. Vraag 1 is 40/100 waard en daar worden echt zoveel gebeurtenissen geplaatst waardoor je de bomen door het bos niet meer ziet. Daar ben je al gauw 1,5/2 uur mee bezig. Heb je nog een uur/halfuur voor de laatste 60 punten, nee dat is lekker.
Bij de oefententamens zie ik in de antwoorden gewoon dingen/artikelen die ik zelf nooit opgekomen zou hebben en die hij niet heeft behandeld in de colleges (zo moest ik laatst ineens in box 2 van de IB zoeken, terwijl dat helemaal niet de stof is). Dan raak je punten kwijt.
Geef dan op z'n minst werkgroeponderwijs, dan kunnen we met z'n allen oefenen en dat zou mijn motivatie voor FAR ook flink verbeteren denk ik.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2015 10:38:06 ]
quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja. Maar:Kan het plaatje niet zien hier. Joh, als je iets echt niet snapt kun je het ook altijd hier vragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was het hertentamen van gisteren. Vraag 1 is 40/100 waard en daar worden echt zoveel gebeurtenissen geplaatst waardoor je de bomen door het bos niet meer ziet. Daar ben je al gauw 1,5/2 uur mee bezig. Heb je nog een uur/halfuur voor de laatste 60 punten, nee dat is lekker.
Bij de oefententamens zie ik in de antwoorden gewoon dingen/artikelen die ik zelf nooit opgekomen zou hebben en die hij niet heeft behandeld in de colleges (zo moest ik laatst ineens in box 2 van de IB zoeken, terwijl dat helemaal niet de stof is). Dan raak je punten kwijt.
Geef dan op z'n minst werkgroeponderwijs, dan kunnen we met z'n allen oefenen en dat zou mijn motivatie voor FAR ook flink verbeteren denk ik.![]()
quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja. Maar:Kan me ook voorstellen dat je het jezelf moeilijk maakt door van alles te arceren en te omcirkelen. Misschien kun je beter stapje voor stapje werken via de systematiek van de wet zoals haarbal zegt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was het hertentamen van gisteren. Vraag 1 is 40/100 waard en daar worden echt zoveel gebeurtenissen geplaatst waardoor je de bomen door het bos niet meer ziet. Daar ben je al gauw 1,5/2 uur mee bezig. Heb je nog een uur/halfuur voor de laatste 60 punten, nee dat is lekker.
Bij de oefententamens zie ik in de antwoorden gewoon dingen/artikelen die ik zelf nooit opgekomen zou hebben en die hij niet heeft behandeld in de colleges (zo moest ik laatst ineens in box 2 van de IB zoeken, terwijl dat helemaal niet de stof is). Dan raak je punten kwijt.
Geef dan op z'n minst werkgroeponderwijs, dan kunnen we met z'n allen oefenen en dat zou mijn motivatie voor FAR ook flink verbeteren denk ik.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ik cirkel en markeer alles wat ik relevant zie/vind. Dan lees ik het nog eens en werk ik het zin voor zin/gebeurtenis voor gebeurtenis het. Zo heb ik het gedaan gister.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Kan me ook voorstellen dat je het jezelf moeilijk maakt door van alles te arceren en te omcirkelen. Misschien kun je beter stapje voor stapje werken via de systematiek van de wet zoals haarbal zegt?
Eens, maar zijn vragen zijn dat niet. Je moet met een ongestructureerde vraag je een weg banen door gestructureerde wetgeving. Does not compute in mijn beleving. Dan ben je gewoon foutief bezig als docent. Ik heb overigens gisteren stapje voor stapje de structuur per wet doorlopen. Het is wat Etsu al zei, dan betrekt ie x, y en z in het antwoord erbij zonder dat de casus hierop wijst. Hoe moeten wij dat weten, wij kunnen niet in de bovenkamer van die docent komen hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De OB/WBR is/zijn net zo gestructureerd als de IB, wellicht zelfs gestructureerder.
Ik kan de vraag helaas niet zien.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eens, maar zijn vragen zijn dat niet. Je moet met een ongestructureerde vraag je een weg banen door gestructureerde wetgeving. Does not compute in mijn beleving. Dan ben je gewoon foutief bezig als docent. Ik heb overigens gisteren stapje voor stapje de structuur per wet doorlopen. Het is wat Etsu al zei, dan betrekt ie x, y en z in het antwoord erbij zonder dat de casus hierop wijst. Hoe moeten wij dat weten, wij kunnen niet in de bovenkamer van die docent komen hoor.
Hij opent het plaatje hier niet.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Helpt het als ik een link in de DM stuur?
Hmm ok. Tja. Lijkt me goede aanpak, alleen dat markeren lijkt vrij onoverzichtelijkquote:Op donderdag 25 juni 2015 10:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik cirkel en markeer alles wat ik relevant zie/vind. Dan lees ik het nog eens en werk ik het zin voor zin/gebeurtenis voor gebeurtenis het. Zo heb ik het gedaan gister.
En dat heb ik ook wel gedaan hoor. We mogen in de wetbundel jo.'s plaatsen, maarja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |